Scudo Sports

Giant marka bisikletimin ağır gitmesi

Sarp X

Aktif Üye
Kayıt
7 Nisan 2014
Mesaj
137
Tepki
133
Yaş
36
Şehir
İstanbul/Kadıköy - Balıkesir/Akçay-Zeytinli
İsim
Sarper Uluoluk
Başlangıç
1994—95
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba arkadaşlar. Başlığı çok yüzeysel belirterek açtım mecbur.

Benim Giant Escape City 2 model bisikletim var. Çok isteyerek aldım. Ondan önce Carraro 224 Sportive kullanıyordum. Üzerinde eksradan Scwhalbe Marathon Plus lastikler vardı (en olarak kendi orjinal inceliğinde, daha kalını değil)

Giant'ı aldıktan sonra da Scott markanın şu an modelini hatırlamadığım ama eski bir modelini daha ikinci el aldım. Onda da aynı Carraro'da olduğu gibi Scwhalbe lastikler vardı.

Şimdi sorun şu ki, ben Giant'ı aldığımdan beri gidişinde kimseye anlatamadığım bir ağır gitme veya biraz zorlanma hissediyorum. Carraro 224'ten akıcılığı daha az. Acaba ben mi kafamda yaratıyorum diyordum ki, Scott'ı aldıktan sonra onun da benim Giant bisikletten daha yüksek akıcılığa sahip olduğunu gördüm.

Sorun lastiklerde mi diye iyice hava bastım. Tabi ki bir miktar iyi oldu ama tam olarak istediğim gibi olmadı. Pedal çevirirken bisikletin çekişinde ve gidişinde sanki bir enerji kaybı yaşanıyor. Bisikletin yolla olan sürtünmesi daha fazla, bisikletin üzerinde sanki yük varmış gibi ya da pedala basarken biri arkadan seleden hafif tutuyormuş gibi bir zorlanma yaşıyorum.

Başkalarını bindirdiğimde bunu anlayamıyorlar, çünkü aşırı fazla bir durum değil. Ama ben diğer bisikletlere de bindiğim için bu farkı hissediyorum ve beni performans olarak memnun etmiyor.

Sorun sizce nerede olabilir? Giant bisikletimin üzerinde patlamaya korumalı lastikleri var. Acaba Scwhalbe gibi daha da fazla basınç kaldıracak bir lastik mi almalıyım? Yoksa sorun jantlarda veya göbekten midir?

Yardımcı olabilir misiniz?


IMG_20161013_175750.jpgIMG_20161013_175940.jpg
 
Scudo
@Sarper Uluoluk Merhaba;kendi yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak göbeklerin bakımsız olması,lastik ağırlığı gibi etmenler etkili olabilir.Gidon çantasıda rüzgar tutuyor.Tecrübe ile sabittir.Schwalbe lastikler biraz ağırdır.Ama sizin bahsettiğiniz kadar etki yapacağını zannetmiyorum.
Bisikleti tek elinizle kaldırıp öteki elinizle arka ve ön lastiği çevirip akıcılığını test edeblirsiniz.Kolay gelsin.
 
Son düzenleme:
@Kuzbass Aynen katılıyorum, akıcılık -ağırlıklar dışında- tamamen göbeklerle alakalı..Yani ne aktarıcıların ne aynakolun bisikletin akıp gitmesinde payı yok. Aynakol pedalı çevirince devreye giren motor..Aktarıcılar keza pedal yapmadan çalışmayan elemanlar...Tekerler boştayken kontrol edin, hırıltılı mı dönüyorlar. Belki iş bilmeyen bir usta göbek vidalarını fazla sıkmış olabilir..Bilyalar yağsız - kirli olabilir..
 
Bende Giant Escape 2 kullaniyordum. Yukardaki arkadaslarin yazdigi gibi akiciligin bakim ile de alakasi var, lastiklerdeki hava miktariyla da alakasi var(Uzerindeki lastikler max 85psi olmasi lazim. Ben genelde 85 te kullaniyordum, ama tavsiye etmem. 85 konforsuz oluyor)

O bisikletleri kullanirken hafif gidona dogru egilmek gerekir, ben gidon yukseltici takip, egilmesen bisikleti dik oturarak kullanmaya baslamistim. Benim icin daha konforlu olmustu ama dik durup daha cok ruzgar kesitigim icin bisikletin akicigi azalmisti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
@Sarper Uluoluk Jant göbekleriniz bakımsız olabilir, içindeki yağ çamur gibi olmuş olabilir. Eğer jant göbeklerini daha önce açtırıp bakım yaptıysanız bilyaları kapatan somun (bilyalı göbek olduğunu varsayıyorum) gereğinden fazla sıkılmışsa o yüzden de akıcı dönmez. O somunlar az sıkılırsa göbeğe toz dolar ve mil sağa sola boşluklu olur. Fazla sıkılmışsa da jant akıcı dönmez. Sıkılığı hissederek ayarlamanız lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
Schwalbe marathon plus lastikler, giantın kendi lastiklerinden daha akıcıdır.
Sadece lastikleri schwalbe ile değiştirin yeter.
 
Fotoğraftan mı öyle çıkmış bilmiyorum fakat giantı daha dik bir şekilde kullanıyormuşsunuz gibi geldi. (Ayrıca carraroda çantalar aynı hizada gibi. Bu da aerodinamik açıdan daha avantajlı.) Birkaç derece bile ufak farklar yaratabilir. Reach ve stack değerleri birebir aynı mı?

Bisikletin hızlanması, ivmesi nasıl? Eğer bu iş göbekten, lastikten vs ise düşük hızlarda daha belli olur. Daha zor hızlandırırsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
Ben dün hazır ruble değiştiriyorken, göbekleride temizlemek istedim. Önde sorun yoktu ama arkada zaten rahatsız olduğum hırıltı devam ediyordu. Göbeği söktüm, temizdi ama çok fazla gres vardı. Ayrıca mili çıkarırken benmi düşürdüm, yoksa bir önceki bakımı yapanmı anlayamadım ama bilyalardan biri yuvasında değil, orta göbek boşluğundaydı...Bilyaları çıkarmadım bile, söktüğüm yan yatakları vs temizleyip geri taktım..Ama vidaları takarken yatak sıkılığına çok özen gösterdim.Muhtemelen bir önceki işlemde gereksiz fazla sıkılmıştı..Komple toplayıp test ettim, ses vs kalmamıştı...Boştaki tur sayısıda artmıştı..Bugün yolda denedim, kesinlikle daha akıcıydı bisiklet..
Göbek milinin sıkılığıda çok önemli..
 
Teker göbeklerinin gres yağları ömrünü doldurmuş olabilir veya önceki sahibi veya önceki sahibin gittiği bisikletçi göbek ayarı yaparken iç somunları fazla sıkmış olabilir. Göbek ayarında teker kadroya veya maşaya takılı değilken teker milini tutup salladığınızda 1-2 mm tatlı bir oynama olmalı tekeri takıp qr mandalı kapattığınız zaman o az miktarda oynama da maşa veya kadronun az miktarda esneyip göbeği sıkıştırmasıyla gider ve teker göbeği dönme direnci de artmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
Anlatılardan edindiğim fikire göre göbek bakımı gerekiyor.
Frenlerinizi de kontrol edin, sürtme olabilir
Pedal bilyalarında bile sorun varsa gidişte problem yaratabilir.
Bisikletin en önemli aksanı dönen kısımlardır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
Göbek ayarında teker kadroya veya maşaya takılı değilken teker milini tutup salladığınızda 1-2 mm tatlı bir oynama olmalı tekeri takıp qr mandalı kapattığınız zaman o az miktarda oynama da maşa veya kadronun az miktarda esneyip göbeği sıkıştırmasıyla gider ve teker göbeği dönme direnci de artmaz.
Bu konuda emin misiniz? Göbekte 1-2 mm boşluk mu olmalı takmadan önce?
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarp X
Bu konuda emin misiniz? Göbekte 1-2 mm boşluk mu olmalı takmadan önce?
Ben kendi bisikletimde öyle yapıyorum boşluğu 1-2 mm olarak ölçmedim özellikle ama mili titrettiğimde minicik tık sesleri çıkartacak kadar sallanacak şekilde ayarlıyorum tahminimce 1-2 mm arasındadır o boşluk
 
@turbotx150 Boşluk sıfır değil ama sıfıra yakın olmalı..Tekerin rahatça döndüğü ama elin hiç boşluk hissetmediği bir sıkılık. rulmanlarda 1 mm boşluk değişim sebebi..
 
  • Beğen
Tepkiler: SOZUAK ve EnginK.
Fotoğraftan mı öyle çıkmış bilmiyorum fakat giantı daha dik bir şekilde kullanıyormuşsunuz gibi geldi. (Ayrıca carraroda çantalar aynı hizada gibi. Bu da aerodinamik açıdan daha avantajlı.) Birkaç derece bile ufak farklar yaratabilir. Reach ve stack değerleri birebir aynı mı?

Bisikletin hızlanması, ivmesi nasıl? Eğer bu iş göbekten, lastikten vs ise düşük hızlarda daha belli olur. Daha zor hızlandırırsınız.

Gidona uzatıcı aparatı taktım daha rahat kullanabilmek için. İki foto da aynı bisiklete ait. Diğer açıdan çektim sadece. Mesele zaten hızdan çok ivme olayı.
Cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim. Konuyu açtıktan sonra bakamadım özel sebepten.

Göbek fikrinde yoğunlaşılmış genel olarak. Bu olabilir. Bisikleti dik açıda sürmem veya çantalarla ilgisi yok (etkilemiyor demiyorum), sıfır olarak aldığım haliyle ilk bindiğim andan itibaren hissettiğim bir durumdu bu.

Bisikleti o zaman Göztepe'de bulundan Kaçkar Bisiklet'ten Giant markasından çıktıkları için (Distribütör açıldı zaten sonra) ellerinde kalan birkaç Giant bisikletten biri olan beni bisikleti çok uygun fiyata almıştım. Belki de bir süredir beklediği için dediğiniz gibi bakımsız kalmış olabilir ve açıkçası ben de biraz ilgisizim bu bakım konusunda. Anlamam da o yüzden.

Göbekleriyle ilgili bir bakım yaptırmadım. Bisiklete ilk bindiğim andan itibaren kalkışı ivmelenmesi belirttiğim diğer 2. el Scott ve Carraro 224 bisikletimden daha zorlanarak oluyordu.

Bulunduğum bölgede iyi bisikletçi yok malesef. Balıkesir/Edremit bölgesinde yaşıyorum. Bu işlerden anlayan biri olsa incelemesini çok isterdim.
 
çantaları ve jantları sökün : ) o çantalarda neler var hep merak etmişimdir.

Yaşadığım yer yazlık bölge ve düz bir topoğrafya. Deniz kenarına veya bir yerlere ulaşım aracı olarak kullanabiliyorum sürekli. Cüzdan, telefon, şarj aleti, rüzgarlık, plaj havlusu, pompa, kahve, yiyecek içecek, daha birçok şey koyabiliyorum :)

Ve dediğim gibi, bu sorun çantalar takılı değilken, sıfır olarak alıp bindiğim ilk andan itibaren vardı.

Jantları sökün derken?
 
çamurlukları :) şaka bir yana sorun ön arka göbeklerden kaynaklanıyordur büyük ihtimalle.

Çamurluklar çok hafif plastik ve ben görüntüsünü bu şekilde tamamladığını düşündüğüm için seviyorum açıkçası :) Gerektiği olmuyor yoksa, çok yağmurlu havalarda binmiyorum zaten :)

Benim de kafam ona yoğunlaştı. Bir ara düzgün bir bisikletçi bulabilirsem göbekleri kontrol ettireceğim.
 
Bende Giant Escape 2 kullaniyordum. Yukardaki arkadaslarin yazdigi gibi akiciligin bakim ile de alakasi var, lastiklerdeki hava miktariyla da alakasi var(Uzerindeki lastikler max 85psi olmasi lazim. Ben genelde 85 te kullaniyordum, ama tavsiye etmem. 85 konforsuz oluyor)

O bisikletleri kullanirken hafif gidona dogru egilmek gerekir, ben gidon yukseltici takip, egilmesen bisikleti dik oturarak kullanmaya baslamistim. Benim icin daha konforlu olmustu ama dik durup daha cok ruzgar kesitigim icin bisikletin akicigi azalmisti.

Benim de aynen öyle. Ben de gidon yükseltici koydum daha rahat olması için. Aksi durumda da uzun kullanımda belim falan ağrıyordu çünkü. Ve dediğiniz gibi 85 psi çok geliyor. Özellikle asfalt olmayan hafif bozuk yollarda bile çok rahatsız ediyor. Ama anlam veremiyorum bu duruma. Yani sıfır aldığım daha iyi bir bisikletin akıcılığı, ivmelenmesi, ikinci el daha eski modellerden nasıl kötü olabilir?

Aklıma tek gelen, arkadaşların belirttiği gibi belki de aldığım yerde hiç bakım yapılmadan bana satılmış olması ve benim de göbeklere bakım yaptırmamış olmam.

Başkasına bindirdiğimde anlayabildikleri bir durum da değil bu. Aradaki farkı ben bildiğim için oradan anlayabiliyorum.
 
Geri