Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant Propel Advanced SL

Dil seçimi sebebi ile sitenizi takip etmemeyi tercih ederim. Podcast türkçe, yazı dili ingilizce. Ben de ispanyolca bir şeyler ekleyebilirim isterseniz :)Küresel işleri güzeldir ama yereli unutmamak gerek.

4 kadıköydeki zamanlarınızdan beri takip etmekteyim bunu da söyleyeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Scudo
Site güzel, İngilizce kalacaksa menüdeki "Review" "Reviews", altındaki "Bicycle" da "Bicycles" olmalı gibi geliyor bana...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Makina çok güzel, kazasız belasız kullan Gökhan hocam. Bisikletin kadro tarzı ve ağırlığı tırmanış için pek yatkın olmasa da zayıflaması sayesinde tırmanışa da uygun hale gelmiş gözüküyor. Merak ettiklerim bisiklet de ki değişimler sonrasında eski bisikletlerine göre (Orca, Tarmac) özellikte tırmanışta nasıl bir performans sergiliyor.

Diğer yandan bu jant setini seçme sebebin nedir? Konforlu set mi?
 
Konuyla ilgisi yok ama dostlar bir şey sormak istiyorum. Giant modellerinde yer alan "SL" ne anlama geliyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: Groims
@Groims

artık aero yapacak bir gidonum yok malesef.bisiklet satıldı:(
 
Propel-Adv-SL-Team.jpg Hayırlı olsun beğendiğim bir kadro ama bu bisiklete aero jant seti çok daha yakışır.40 veya 50 mm ile bisikletin görüntüsü çok daha güzel olur.Tabi tercih meselesi tırmanış için üzerinde ki jant seti gayet ideali.
 
@altinok
Muhtemelen Super Lightweight gibi bir anlamı var SL ekinin. Giant, en üst seviye kadrolarında SL ekini kullanıyor. Yol bisikletleri, kadro ile bütünleşik sele borusu ve SL olmayan modellere göre daha farklı karbon fiber ve reçine kullanıyor.

@Furkan TK
Propel Advanced SL aslında tırmanışa uygun bir kadro. Bisikletin ağır olmasının sebebi de kadro değil, jant seti (1700 gram), lastikler ve gidon boğazı. Kadro, bütünleşik sele borusuna rağmen yalnızca 950 gram ağırlığında. O nedenle, tırmanırken ya da inerken daha önce kullandığım all-rounder bisikletlerden daha farklı hissettirmiyor. Giant'ın SL seviye kadroları, bir alt seviyeye göre çok daha iyi sürüş karakteri sergiliyor, hem komfor hem performans bakımından. Kısacası standart bir Propel'den çok daha farklı bir bisiklet.

Tarmac'ı kullanalı çok uzun zaman oldu, fakat Orca ile rahatlıkla karşılaştırabileceğim bir bisiklet. İkisinden de aynı seviyede keyif alıyorum ki benim için önemli olan da bu. Bu bisikletin tek dezavantajı, Orca'da severek kullandığım 28-29mm genişliğindeki lastiklerin kadroya uymaması.

Jant seti ise biraz tesadüf oldu, bisikleti satın aldığımda üzerinde bu set vardı, fakat kullanınca oldukça memnun kaldım ve değiştirmeyi düşünmedim. Ağır bir set ve sprintlerde yanal esnemesi biraz fazla fakat şu avantajları benim için önemli: İlk olarak çok güzel görünüyor. Çemberler 17c genişliğinde ve bu konforu ve viraj performansını artırıyor. Fakat benim için asıl avantajı, alüminyum olması. Ağustos başından beri Polonya'dayım ve burada turlar yapıyorum. Eylül başında İtalya'ya geçip yaklaşık 20 gün orada bisiklet süreceğim. Bu süreçte kullandığım yolların kalitesi çok değişken olduğu için tubular set riskine giremezdim. Karbon clincher jantların ise uzun inişlerde fren problemi var ve İtalya'daki rotalarımda bana sıkıntı çıkarma olasılığı yüksek. O nedenle, bu set benim için ideal şu an.

@Ertan M.
Teşekkürler. Yüksek profil jant setinin yakıştığına katılıyorum. İleride ikinci bir set satın alacağım kesinlikle ve muhtemelen 40-60mm yüksekliğinde tubular bir set olacak. Fakat şimdi, yukarıda saydığım sebeplerden dolayı bu seti kullanıyorum.
 
@Gökhan Toros
Sizi ve diğer Giant üstadlarını bulmuşken sormak istiyorum izninizle;

Şu an maksimum 60-70 km'lik turlarda ve işyerime gidip gelmede kullandığım bir fitness bisikletim var (Trek 7,4). Bir arkadaşım şehir dışına çıktığımız 30 km ve üzeri turlar için (en fazla 80 km uzağa kadar gittim şimdiye kadar, ve sürekli de geliştirmeye çalışıyorum) bir yol bisikletimi almam gerektiğini söyledi, bende başlangıç için Giant Contend SL2 modelini beğendim.
Sizler ne dersiniz, şehir dışına çıkılan ve dur kalk fazla olmayan rahatsa basıp gidilen yollarda yol bisikleti fitness ile kıyaslanmayacak kadar bambaşka bir alem mi?

Yoksa ikisi arasındaki fark benim gibi biri için anlayamayacağım kadar nüans bir fark mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: ekranci
@altinok Valla bende Giant yok ama :) yine de yoruma giriyorum. Tur bisikletinden yol bisikletine geçerseniz performans farkını net olarak görürsünüz. Yalnız yükle gezecekseniz tur bisikletiyle devam edin.
 
@Gökhan Kutluer Propel Advanced SL tırmanış kadrosunda aranan orta göbek ve alın borusu rijitliğine sahip ayrıca kadronun ağırlığı 950 gr. Ağırlığı alternatiflerine göre daha az. Bunda firmanın derin section lar kullanmaması pay sahibi olabilir.
 
Gökhan toros beyfendiye şunu sormak istiyorum. Bu aero bisikleti triatlon bisikletten ayırt eden geometriye ilişkin bir özellik varmıdır. bu bisikleti normal bir race den farklı kılan özellik nedir. Bu bisikleti seçmemizi gerektirecek nedeni söylermisiniz. yokuşlarda aero kadro bir artımı bir eksimidir. Geneli iniş çıkışlardan ibaret bir topoğrafyada bu bisikleti kullanmanın bir avantajı varmıdır.

son bir not olarak ride sense sensörünü kullanmıyorsanız ücreti mukabili alabilirmiyim.
 
@mehmetsunu

Sondan başlayayım, RideSense sensörü Wahoo ELEMNT ile kullanıyorum :)

Triatlon bisikletlerinin sele borusu açısı, sürüş sonrası vücudu koşuya uyarlamak adına daha dik oluyor. Ek olarak daha stabil, viraj dönemeyi sevmeyen geometriye sahipler.

Bu bisikleti, diğer aero bisikletlerden ayıran, geometrisinin yol geometrisine daha yakın olması. Diğer firmaların yaptığı gibi Giant geometriyi daha stabil hale getirmemiş. Bisiklet virajlara gayet istekli bir şekilde giriyor. Diğer sorun da maşanın ve aerodinamik boruların yalan esnemezliğinin düşük oluşu. Bu da viraj içinde bisiklet kontrolünü zorlaştırıyor. Fakat Overdrive2 (standart ölçüden daha geniş) alın borusu sayesinde muhtemelen, öyle bir sıkıntı da yaşamadım bu kadroda. Bir diğer sıkıntı, aero bisikletlerin rahatsız olması fakat o konuda da gayet iyi bir kadro. Standart bir tırmanış kadrosundan çok daha ağır da değil. Durum böyle olunca, aero kadro, yokuşlarda da inişlerde de, düzde de avantajlı hale geliyor.
 
Güzel bisiklet. İyi günlerde kullanın. Peki bu bütünleşik sele borusu kesilebiliyor mu? Bacak boyu kısa olanlar (inseme' i boya-üst gövdeye göre orantılı kısa olanlar) için kadro boyu dışında bir değişiklik yapılabiliyor mu?
 
@Sterx

Teşekkürler.
Tabii ki. Kadroyu aldığınızda, bacak boyunuza göre sele borusunu kesiyorsunuz. Kestikten sonra kadro ile gelen pullar ile, sele boyunu 3cm yükseltme şansınız oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sterx
Geri