Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

bisikletli adam

Yıllar önceydi çokta güzeldi , şimdi düşününce..
Kayıt
13 Mart 2015
Mesaj
134
Tepki
267
Yaş
29
Şehir
İSTANBUL
İsim
BAHADIR ÇELİKKIRAN
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese merhabalar günaydın !

Aslında herkesin alışkın olmadığı bir başlık olduğunu düşünüyorum. Zira giant ve kadro çatlaması pek birlikte göremedim forumlarda ama yanlış okumuyorsunuz aşağı da fotoğraflarda göreceğiniz üzere 2017 model tcr advenced sl0 kadrom çatladı. Şimdi herkesin aşağı da yorum olarak soracağı soruları ben şimdiden cevaplayayım.
1- bisikletin ikinci sahibiyim.
2- bisikletin faturası elimde yok fakat ilk sahibi bir arkadaşım ve aldığı store un hala sticker'ı üstünde duruyor kare koduyla birlikte.
3- Ürün Amerika Birleşik Devletleri New Jersey Albert's Westwood cycle'dan alınmıştır.
4- Bisikleti her kullanımımdan sonra ve önce kontrol eder bakımları ve temizliğini yaparım.
5- Son sürüşüme kadar asla böyle bir şey yoktu.
6- bisikletle asla kaza yapmadım düşmedim kaldırımdan dahi inmedim çok hassasımdır
7- son sürüşüm kayıtlıdır Çekmeköy-Riva arasında 3. köprü otoyolundan gidip geldim.
8- 2018 Kasım ayından bu yana aktif olarak kullanmaktayım.

17 nisan Cuma gecesi Rivaya 3. köprü otoyolundan rivaya gittim geldim. Lojistik firmasında çalıştığım için Cumartesi işe gittim, pazar günü ancak ilgilenebildim bisikletle. 19 nisan pazar günü evimin terasında bisikletlerimin bakım ve temizliğini yaparken bu çatlağı farkettim. Beynimden vurulmuşa döndüm ve hemen araştırmaya başladım. Hemen Türkiye Distürübütörü olan SE bisiklete mail attım. 20 nisan pazartesi bugün mailime cevap gelmeyince SE bisikleti aradım. Mailimi görmüş fakat cevap vermemişlerdi gerek görmemişler olsa gerek sebebi konuşmanın biraz sonrasında ortaya çıktı meğer bisikleti Amerika'dan ikinci el aldığımdan ötürüymüş. HARİKA ! Ne yani bisiklet ikinci ele düşünce o kadro sizin olmaktan çıkıyor sorumluluk kalkıyor mu üstünüzden ? Ama reklamlara bakınca ömür boyu garanti zart zurt yalan dolan. Bu arada belli ki bir çok giant kullanıcısı bilmiyor zira beyefendi öyle söyledi Türkiye'den satın alınan giant kadroları ömür boyu değil sadece 5 YIL GARANTİLİ.
Çok basit bir soru sordum ve maalesef cevap alamadım aksine sert bir tepkiyle karşılaştım. Zaten bisikleti kendilerinden almadığımı öğrendikleri andan itibaren bir laçkalaşma bir küstah konuşma tarzına geçiş yapmışlardı.
sorum şuydu ; kadroda ki çatlak %100 fabrikasyon hatası ve ben ikinci sahibiyim yüksek hızda kadro kırıldı ve kaza yaptım ağır yaralandım veya öldüm. Giant firması ömür boyu garanti verdiği bisiklet kadrosuna dönüp bana ne kardeşim ikinci sahibiymiş ve fatura kağıdı yokmuş sorumluluk benim değil mi diyecek kendi hatalı ürettiği kadroya rağmen ??? Maalesef cevap alamadım isterseniz aynı soruyu sizde sorun sizde cevap alamayacaksınız.

2 gün de yaşadıklarım deneyimlediklerim bunlar umarım kimsenin başına gelmez gelirse ve Giant bir bisiklete sahipse galiba Türkiye distirübütörü baya bi çektirecek gibi gözüküyor. Asla yardımcı olmaya yönelik bir cümle dahi kurmadılar. bunları aynen Giant genele merkezine de yazacağım. bu işin peşini bırakmayacağım dediğimde pişkin pişkin bırakmayın beyfendi amerikaya kadar yolunuz var şeklinde cevaplar aldım.

İnanın bu kadroya tenezzül edecek bir insan değilim evde 3 tane daha üst düzey bisikletim var. Ama asıl takıldığım ve beni bu işin üstüne eğilmeye iten şey bu firmaların ömür boyu garanti diye bize reklam yapıp 600 dolar etmeyecek kadroları 3000 dolara satmalarından sebep. Eğer bana 3000 dolara ömür boyun garantili kadro satıyorsan üstünde seri numarası varsa ve fabrikasyon hatasıysa dünyanın neresinde olursam olayım bu kadronun bana yenisini yollayacaksın.

Bu konu hakkında tecrübeleri olanların kıymetli yorumlarını beklemekteyim şimdiden teşekkürler.
60901381928__72C915BF-8AE6-4E78-A5FA-BBF23A49DFA4 (1).JPG60901381067__8CF93304-2162-4E3C-8E5E-38A53CECE063.JPG60901383945__9A119E2D-23BB-42E2-92AE-CD77E76B20A5.JPGb2cdba3d-c9c3-478f-9ae4-f4e743fea106.JPG87352801-3d94-4b3d-8284-88ce806252c6 (1).JPGIMG_6518.PNG60901381928__72C915BF-8AE6-4E78-A5FA-BBF23A49DFA4 (1).JPG60901381067__8CF93304-2162-4E3C-8E5E-38A53CECE063.JPG60901383945__9A119E2D-23BB-42E2-92AE-CD77E76B20A5.JPGb2cdba3d-c9c3-478f-9ae4-f4e743fea106.JPG
 
Scudo
Garanti şartlarının sadece ilk sahibini kapsaması sadece Gaint firmasına özgü bir durum değil. Mesela Decathlon'da ömür boyu garantisi için benzer şartları istiyor. Arka çataldaki de sanki çatlak değil de eklem yerinin ayrılması gibi görünüyor. Pek anlamam ama tamir edilemeyecek bi durum gibi durmuyor.
 
Büyük geçmiş olsun.. Çatlak değil bu iyi haber, karbon çatlağı olsa daha zor durumda kalırsın yani tamir ettirilme açısından. Bağlantı yerleri herzaman alüminyumdur ve sıkı geçmedir. Fabrikasyon hatası bariz belli, sıkı geçme yapılmadan once epoksi yapıştırıcı sürülür ve sıkıca geçirilir.. Ayrılması saçma ötesi durum, bisikleti yapan personelin sorunu.. Son çare olarak kaliteli karbon tamircileri ile görüşülüp, eklem yerinin tekrardan yapıştırılmasını istemek.. Çok nadir rastlanan durum bu, eklem yerinden ayrılma hiç görmedim, genelde çatlaklar arka çatalda ve üst boruda goruluyor..
 
Merhabalar öncelikle geçmiş olsun benzer bir problem yaşadım (maşada boya çatlağı). Türkiyede aldığım yer ve yakınımda olan bayiisine ulaştım çözüm alamadım .Ardından aklıma markanın resmi sitesindeki iletişim kısmından problemimi yazıp ürünün fotoğraflarıyla yolladım.Aradan bir gün geçti Türkiye distribütörü benimle iletişime gegeçtiYaklaşık iki ay sonrada kadroset olarak yeni kadrom geldiği haberini aldım. Tecrübelerimi aktardım umarım işinize yarar Giantın resmi sitesine yazmanızı tavsiye ederim tekrar geçmiş olsun :/
 
@bisikletli adam
aliexpressteki satıcı bile türk müşteriye ( hadi genelleyip 3. dünya müşterisine ) farklı davranıyor. kaldıki büyük marka üreticileri. zamanında çok pahalı kaliteli kaskım ( moto) 50 cm den yere düşünce vizör kulakları komple kırılmıştı. çok uğraştım tr distribütörüyle olmadı, hemde fatura vs hepsi tmm olduğu halde. bende "globale yazarım" diye tehdit etmiştim , " yazııIIIıın, siz bilirsiniz"..şeklinde savsaklanmıştım. global hiç dönüş yapmadı. yuasa akü de de, huawei de de başka olaylarda da hep böyle oldu. bir honda global işe yaradı mesela. herneyse, global işide şans biraz. tamiri mümkün diyor arkadaşlar, şanslısınız..
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
Oncelikle gecmis olsun bende Giant bisikletimi Almanya dan almıştım. Basimiza bir sıkıntı gelse Türkiye Giant sırtını donecek bize demek ki. Ben trainerde kullaniyorum bu aralar korka korka kullanacagim artık.
 
Oncelikle gecmis olsun bende Giant bisikletimi Almanya dan almıştım. Basimiza bir sıkıntı gelse Türkiye Giant sırtını donecek bize demek ki. Ben trainerde kullaniyorum bu aralar korka korka kullanacagim artık.
E bayda mini karbon frame tamir kitleri var. Evde kendin bile tamir edebiliyorsun. Endiseye mahal yok bro
Oncelikle gecmis olsun bende Giant bisikletimi Almanya dan almıştım. Basimiza bir sıkıntı gelse Türkiye Giant sırtını donecek bize demek ki. Ben trainerde kullaniyorum bu aralar korka korka kullanacagim artık.
E bayda mini karbon frame tamir kitleri var. Evde kendin bile tamir edebiliyorsun. Endiseye mahal yok bro
 
@mariokaldato Cumhur abi şöyle düşün Bim marketleri kapanmış. Bendeki de böyle bir endise baska market var mi var ama Bim e birsey olursa korkusu yok mu?
Kanka cok fena yerden girdin . Kadrona hizlica çozum bulamayabilirim ama formasiz kalirsan gibgirmizi, zapzalım bir forma veririm sana ehehe .
Bim'in hatrina
2020-04-20 19.58.50.png
 
Ne yazık ki bisiklet kadrolarındaki garanti transfer edilemiyor; yani garanti hizmetinden ürünün ilk sahibi, ürün faturasında adı yazan kişi faydalanabiliyor.

Bir markanın ülkedeki ithalatçısı/dağıtıcısı, ülkeye kendisi getirmediği ürünlere garanti hizmeti sunmayabilir; böyle bir yasal zorunlulukları yok. İstisnai durumlar yok mu? Elbette ki var lakin bu tamamen firmanın iyiniyetiyle alakalı bir durum ve tamamen firmanın insiyatifinde. Size garanti hizmeti sunmayı reddetmeleri halinde yasal olarak firmaya karşı yapabileceğiniz hiçbir şey yok.

Bir de ülkemizde "ömür boyu garanti" kavramı çok yanlış anlaşılıyor. "Ömür boyu" denilirken, bir ürünün "ekonomik ömrü" kastedilir. Bu da dayanıklı tüketim mallarında genelde 7 seneyle sınırlıdır. Yani size "ömür boyu garanti" etiketiyle ürün satan firma, siz ölünceye kadar değil, azami 7 yıl boyunca garanti hizmeti verir.

Size önerim şu olacak: Kadronun ilk sahibi arkadaşınızmış; o yüzden arkadaşınız üzerinden, kadronun yurtdışından satın alındığı firmaya başvuru yapmayı deneyebilirsiniz. Tabii bu durumda, kadronun firmaya ulaştırılmasından doğacak masrafları üstlenmek durumunda kalacaksınız. Lakin garanti kapsamında kadro değişimi yapılırsa, kadronun yurtdışından size gönderilmesi sebebiyle oluşacak lojistik ve gümrük masraflarını satıcı firma üstlenecektir büyük ihtimalle.
 
Motosikletlerde de kullanim omru 10yildir yaziyor garanti belgesinde.
Bicentennial man filmindeki gibi 200 sene yaşayacak adamlar var bu ulkede bedava kadro icin : D dh de tonla cikar. Bi bicentennial yazamiyorum bi de lieutenant. Cok koyuyor ikisi de
 
Bir markanın ülkedeki ithalatçısı/dağıtıcısı, ülkeye kendisi getirmediği ürünlere garanti hizmeti sunmayabilir; böyle bir yasal zorunlulukları yok. İstisnai durumlar yok mu? Elbette ki var lakin bu tamamen firmanın iyiniyetiyle alakalı bir durum ve tamamen firmanın insiyatifinde. Size garanti hizmeti sunmayı reddetmeleri halinde yasal olarak firmaya karşı yapabileceğiniz hiçbir şey yok.

Benzer durumu Samsonite çanta ile yaşadık. Amerika'dan alınmış valizeTürkiye'de teknik servis ve yedek parça desteği alamadık .
 
Bisikletin ilk sahibi arkadaşımla 2 gündür iletişimdeyiz. Bisikleti satınaldığı 70 yıllık eski bir bike store olan Albert's Westwood cycle New jersey den satın almış. Bu store un sahibi de arkadaşıymış dün onunla iletişime geçti kendisi. Gece ben uyurken mesaj atmış galiba store un sahibi çok iyi niyetli birisi olacak ki çok üzüldüğünü ve hemen yardımcı olabileceklerini söylemişler. şuan amerika da gece olduğu için sabah olmasını bekliyorum ama içim de umutlar yeşerdi. özellikle dün ki Türkiye ditürübütörünün tutumundan ve süreci uzun uzadıya anlatarak sanki babasının fabrikasından bana kadro verecekmiş gibi yıldırma ağzı yapması tüm umutları soldurmuştu.
KOCA Distirübütörün tutumu buyken distirübütörden kadro alıp satan atölye 25.4'ün konuyu öğrendikten sonra bana nazikçe sizi gianta küstürmemek adına size üstünden hiç para kazanmayarak bir kadro satabilirirm diye teklifte bulunmasını burada belirtmeden geçmeyeceğim. İşte yaşayarak gördüğüm üzere Türkiye'nin olanıyla olması gerekeni budur, distürbütör firma yardımcı olamayız burda deyip başından atarken atölye 25.4 ün sahibi güzel insan markaya müşteriyi küstürmemek adına elinden geleni söylüyor ve en azından iyi niyet gösteriyor. Bu durum çok üzücü gerçekten. @BarkinD sizde Türkiye'den almanıza rağmen size de ayak sürümüşler demek ki sorun nerden alındığı değil, sorun bu ditürübütör firmanın ta kendisi. Bu tutumlarını da giant globale ayriyeten özel bir mail ile bildireceğim.
 
Son düzenleme:
@bisikletli adam umarım iyi bir sonuç alırsınız.

10 yıl kadar önce Schubert motosiklet kask aldım Türkiye'deki bir satıcıdan. Daha ilk sürüşte vizör anormal buğulandı. Kaskı aldım aldığım yere gittim, klasik tavır ve cevaplar başladı.

Önce suçlama; Camı başka bir şeyle silmedin değil mi ? (Gözler belermiş, tek kaş yukarıda)
Savunma; İlk defa görüyoruz böyle bir şeyi, bu hiç ama hiç normal değil ! (Amerikan kasaba dedektifi sorgu odası tonlaması ile)
Çözüm: Bu vizörü Almanya'ya göndereceğiz inceleyip bize geri dönecekler. (''Bekleyeceeeen hemşerim, öyle hemen gelir mi yiğenin'' iç anadolu şivesi ile)

Kardeşim iyi diyorsunda kışın ortasında ben ne yapacağım vizörsüz kaskı ?
Cevap: Yapabileceğimiz bir şey yok, prosedür böyle. (Çağrı merkezi, plaza ağzı)

Günlerden salıydı Almanya Schubert'e email gönderdim. 10 dakika sonra birisi adres teyidi için aradı. Cuma günü de vizör elimdeydi.

Ne yalan söyleyeyim kıskanıyorum seni Almanya. !!!
 
giant@umitbisiklet.com.tr olay tam olarak burada bitiyor ne yazık ki. Giant'ı Türkiye ye geçen sene getirmeye başladılar diye biliyorum bu sorunla 1 sene önce karşılaşmış olsaydınız tutum çok daha farklı olurdu kanaatindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
Teşekkürler @trainspotting35 umarım kimsenin başına böyle birşey gelmez.

@burcinhan evet hocam maalesef adam sanki müşteriyi değil hatalı ürün üreten fabrikayı savunmak için distürübütörlük almış gibi davranıyor. Ama er geç böyle insanlar müşteriye her koşul da hak vermeleri gerektiğini öğrenecekler. Zira ben kendim kırmış olsam ve hata bende olsa böyle bir şeyin peşine düşüp alçalacak kalite de bir insan değilim evde 3 tane daha üst düzey bisikletim var yanlış anlaşılmasın söylemekten hicap duyuyorum ama dahasını da alabilecek maddi gücüm var çok şükür ama sanki kırmışız da firmaya kilitlemeye çalışıyormuşuz tavrına bürünüyorlar hemen. Bugünün yarını da var, diyelim benim hatamla kırıldı kadroyu firmaya bir şekilde değiştirttik ya Allah aşkına o bisikletin üstüne sonra ben nasıl binerim Allah benden onu çıkartmaz mı ?? Az bir vicdanı olan adam zaten böyle bir şey yapamaz. Çıkartır jantları söker grup seti alır asar duvarına ben böyle yaparım şahsen. Dünya malı için eğilip bükülüp sürüngene dönmedim, asla dönmemde. Kişi kendinden bilir işi diyorum sadece ukala davranan tüm distürübütörlere..
 
Geçmiş olsun, ben global giant ile sorunu çözeceğinizi düşünüyorum. Dünyanın en büyük üreticilerinden biri zira.
 
  • Beğen
Tepkiler: bisikletli adam
Geri