Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon ayarı (Önemli)

@n.a.z.l.i.c.a Selam,
Banada fotoğrafta biraz fazla dik oturuyorsun gibi geldi. Dirseklerini hafif kırarsan daha rahat edersin, diye düşünüyorum.
Sanki fotograf çekildiğim için dik durmaya calısıyor gibi hatırlıyorum :) ama dikkat edeceğim :) çok teşekkür ederim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çağdaş Lale
Scudo
Katlanır bisiklet kollarım gidona yetişmiyor biraz ileride kalıyor var mı çözümü?
 
Sahip olduğum Mtb ye ayarlı gidon boğazı almadan önce mevcut gidonun ayarı ile yüksekligi az daha arttırabilirmiyim onu danışmak istedim.

Mevcut gidon konumum, boğaz içinde öne doğru yatık gibi geldi. Fotolardan bakarsanız biraz daha boğaz içinde yukarı doğru çevirmem ise yararmı? Sanki tam yukarı konumda değil bu açı ile, birazöne eğik bakıyor gibime geldi?

Yorumlariniz önemli, şimdiden tesekkur ederim.

IMG_20221101_204829.jpg
IMG_20221101_204846.jpg
IMG_20221101_204902.jpg
IMG_20221101_204907.jpg
IMG_20221101_204916.jpg
 
Bana kalırsa gidonun boğaz içinde yerleşimi 1cm kadar yukarı çevirirseniz daha iyi olacak. Elciğin olduğu kısım yere paralel olacak şekilde.
Screenshot_20221101_234507.jpg

Yüksekliği biraz fark eder ama çok değil.
Boğaz kısa. Yeni modellerde böyle oluyor. Boğazın altına yüzük koyarak yükseltme payı var mı bakın. Varsa boşuna boğaz almayın.

Ayarlı boğazdan hep çekinirim, gevşeyip bir anda boşalırsa diye. Gene de tercih sizin tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Bana kalırsa gidonun boğaz içinde yerleşimi 1cm kadar yukarı çevirirseniz daha iyi olacak. Elciğin olduğu kısım yere paralel olacak şekilde.
296502 dosyayı görüntüle

Yüksekliği biraz fark eder ama çok değil.
Boğaz kısa. Yeni modellerde böyle oluyor. Boğazın altına yüzük koyarak yükseltme payı var mı bakın. Varsa boşuna boğaz almayın.

Ayarlı boğazdan hep çekinirim, gevşeyip bir anda boşalırsa diye. Gene de tercih sizin tabi.

Öncelikle alakanıza teşekkür ederim.

Malesef boğaz payında yer yok, söküp baktım. Ayarlı gidon bogazı birden gevşeyip, kacırıp buyuk bir kaza yaptirabilir haklisiniz.

Özellikle mtb gibi kondusyonlarda kesinlikle olmamalı, anca sehir icinde benim gibi ulasim saglayan sehir bisikletlerinde olabilir.

Carraronun bazı sehir modellerinde yine kendi uretimleri xlc st14 diye bir model kullanıyorlar. Alirsam bende ondan dusunuyorum.

Yada ayarlı bogaz alıp, gidonuda 2 şer cm kesip kisaltmadan, direk daha kısa ve biraz daha açılı bir sehir gidonuda alabilirim ancak piyasada pek bulamadım.

Sizin bu konuda bir tavsiyeniz varmı? 31.8mm max 65 cm lik bir sehir gidonu tavsiyesi, 500 tl kadar butce ayirabilirim gidona
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Öncelikle alakanıza teşekkür ederim.

Malesef boğaz payında yer yok, söküp baktım. Ayarlı gidon bogazı birden gevşeyip, kacırıp buyuk bir kaza yaptirabilir haklisiniz.

Özellikle mtb gibi kondusyonlarda kesinlikle olmamalı, anca sehir icinde benim gibi ulasim saglayan sehir bisikletlerinde olabilir.

Carraronun bazı sehir modellerinde yine kendi uretimleri xlc st14 diye bir model kullanıyorlar. Alirsam bende ondan dusunuyorum.

Yada ayarlı bogaz alıp, gidonuda 2 şer cm kesip kisaltmadan, direk daha kısa ve biraz daha açılı bir sehir gidonuda alabilirim ancak piyasada pek bulamadım.

Sizin bu konuda bir tavsiyeniz varmı? 31.8mm max 65 cm lik bir sehir gidonu tavsiyesi, 500 tl kadar butce ayirabilirim gidona
Aslında ayarlı boğaz alıp gidonu yükselttiğinizde mevcut gidonu 2 şer cm keserek kısaltma imkanınız varsa yeni Gidon aramayın hiç derim. Vites ve fren hortumları mevcut gidon genişlik ve yüksekliğinde ne kadar payldır bilmiyorum ama yükselttiğinizde hortumlar aşırı gergin hatta kısa bile kalabilirler. Sağa sola çevirdiğiniz zaman kısa kalıp vites ya da frenleri gerebilir hatta kullanıma engel bile olabilir.

Tavsiyem yüksek boğaz yapınca gidonu kesmeden önce vites ve fren kıllarını sabitleyip bir deneyin. Bu dediğim olursa içeri alarak ne kadar kısaltmanız gerektiğini daha iyi anlarsınız. Sonra kestirirsiniz gidonu.
 
Sahip olduğum Mtb ye ayarlı gidon boğazı almadan önce mevcut gidonun ayarı ile yüksekligi az daha arttırabilirmiyim onu danışmak istedim.

Mevcut gidon konumum, boğaz içinde öne doğru yatık gibi geldi. Fotolardan bakarsanız biraz daha boğaz içinde yukarı doğru çevirmem ise yararmı? Sanki tam yukarı konumda değil bu açı ile, birazöne eğik bakıyor gibime geldi?

Yorumlariniz önemli, şimdiden tesekkur ederim.

296495 dosyayı görüntüle
296496 dosyayı görüntüle
296497 dosyayı görüntüle
296498 dosyayı görüntüle
296499 dosyayı görüntüle

Şöyle bir gidon yükseltici çözüm sağlamaz mı?
(link)
Farklı yüksekliklerde de var ama en kısası bile fazla yüksek gelebilir tabii.
 
Şöyle bir gidon yükseltici çözüm sağlamaz mı?
(link)
Farklı yüksekliklerde de var ama en kısası bile fazla yüksek gelebilir tabii.
Bende var bu malzemeden. Paketinde duruyor. Minimum yükseltme ölçüsü fazla geldiği için kullanamamıştım. 6cm civarında idi sanırım.

Bir de yükselince kablolar o kadar kısa kaldı ki frenleri takamadım bile. Gidon dönmedi sağa sola gerginlikten.
 
Şöyle bir gidon yükseltici çözüm sağlamaz mı?
(link)
Farklı yüksekliklerde de var ama en kısası bile fazla yüksek gelebilir tabii.

Geçen konuştuğumuz ayarlı boğazlardan alacağım. Xlc st-14 modelini Carraro kendi bisikletlerindede kullanıyor. Gidonuda 2-2/ 4cm kısalttımı tamamdır👍👍
 
Geçen konuştuğumuz ayarlı boğazlardan alacağım. Xlc st-14 modelini Carraro kendi bisikletlerindede kullanıyor. Gidonuda 2-2/ 4cm kısalttımı tamamdır👍👍

XLC'de de çoğunda olduğu gibi alttan tırnaklı kilit vidası varsa şehir kullanımında sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Benim Legarda'daki ayarlı boğaz 3 yıldır gevşeme sorunu yaşatmadı.
 
XLC'de de çoğunda olduğu gibi alttan tırnaklı kilit vidası varsa şehir kullanımında sorun çıkarmaz diye düşünüyorum. Benim Legarda'daki ayarlı boğaz 3 yıldır gevşeme sorunu yaşatmadı.


Gidon bogazi konusunu bir sure iptal edip, gidonu kestim, elcikler degisti tekrardan, gidonuda max olcude yukari dogru cevirdim. Uzun suredir boyle kullaniyorum. Ancak bu hafta farkettim bileklerimde agri basladi, surekli iş ve ulasim icin kullandigim bisiklete havalar isininca daha uzun sureler binmeye basladim, simdide bagaj takmak niyetindeyim, hali ile daha rahat bir gidon tutusu yeniden gundeme geldi.

İki ürün var baktigim Xlc st-t14 ve Xlc st-t13
t14 olanı Carraro markası sehir bisikletlerinde tüm ayarlı gidon bogazina sahip modellerde kullaniyor.

İki bogaz konusunda oncelikle saglamlik onemli tabiki, birde gidon açisini en fazla 30-40 dereceler civari arttirrim diye dusunuyorum.

T13 : 90mm uzunluk
T14 : 95 mm uzunluk
Benim stok bogaz : 70mm uzunlukta

Açı artınca gidon bana yaklasacak ama tam ayarini kestiremiyorum acikcasi.

Hangi modeli tercih etsem karar veremedim.

(link)

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: M.Hamza.Afacan
Gidon bogazi konusunu bir sure iptal edip, gidonu kestim, elcikler degisti tekrardan, gidonuda max olcude yukari dogru cevirdim. Uzun suredir boyle kullaniyorum. Ancak bu hafta farkettim bileklerimde agri basladi, surekli iş ve ulasim icin kullandigim bisiklete havalar isininca daha uzun sureler binmeye basladim, simdide bagaj takmak niyetindeyim, hali ile daha rahat bir gidon tutusu yeniden gundeme geldi.

İki ürün var baktigim Xlc st-t14 ve Xlc st-t13
t14 olanı Carraro markası sehir bisikletlerinde tüm ayarlı gidon bogazina sahip modellerde kullaniyor.

İki bogaz konusunda oncelikle saglamlik onemli tabiki, birde gidon açisini en fazla 30-40 dereceler civari arttirrim diye dusunuyorum.

T13 : 90mm uzunluk
T14 : 95 mm uzunluk
Benim stok bogaz : 70mm uzunlukta

Açı artınca gidon bana yaklasacak ama tam ayarini kestiremiyorum acikcasi.

Hangi modeli tercih etsem karar veremedim.

(link)

(link)

Ben şeklen, özellikle de yükseltme isteği de varsa ST-T13'ü tercih ederdim. Eklemin maşa bağlantısının üstünde olması da bana daha sağlam gibi geliyor. Her ikisi aynı açıyla yukarı kaldırıldığında T13 gidonu T14'ten daha geriye getirir. Bu istenmiyorsa ST-T13'ün 110 mm olanı alınabilir: (link)

Gidon kesin 31.8 mm değil mi?

Bilek ağrısı için frenlerle birlikte açısı iyi ayarlanmış ergonomik elcik ve arada bir konum değişimi için barend düşünülebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Ben şeklen, özellikle de yükseltme isteği de varsa ST-T13'ü tercih ederdim. Eklemin maşa bağlantısının üstünde olması da bana daha sağlam gibi geliyor. Her ikisi aynı açıyla yukarı kaldırıldığında T13 gidonu T14'ten daha geriye getirir. Bu istenmiyorsa ST-T13'ün 110 mm olanı alınabilir: (link)

Gidon kesin 31.8 mm değil mi?

Bilek ağrısı için frenlerle birlikte açısı iyi ayarlanmış ergonomik elcik ve arada bir konum değişimi için barend düşünülebilir.


Gidon 31.8mm, 1 saat ayarlar ile ugrastim, elcikler degisti. Ancak bir miktar yukselme istiyor 3 cm bile yeterli gelecektir bana. Bar end tarzı ekler, Drop barlar, yada tur icin eklenen kelebek gidonlar çok itici geliyor bana goruntu olarak.
 
Geri