Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon boğazı ve etkisi

Ohh şimdi gördüm cizilen resmi, cok tesekkur ederim, peki simdi sunu sorayim size benim bisikletin bogazi simdi olctum geldim 50mm, bunu 100mm ile degistirirsem, hani soyle soyliyim size sanki iki bogaz arasinda ki fark 50mm bu oturma acimi fark edilebilir derecede degistirebilir mi ? Benim bogazin fotografini atiyorum simdi cektim.
292858 dosyayı görüntüle
Ciddi değiştiriyor, en azından öyle hissediliyor.
 
Scudo
Ohh şimdi gördüm cizilen resmi, cok tesekkur ederim, peki simdi sunu sorayim size benim bisikletin bogazi simdi olctum geldim 50mm, bunu 100mm ile degistirirsem, hani soyle soyliyim size sanki iki bogaz arasinda ki fark 50mm bu oturma acimi fark edilebilir derecede degistirebilir mi ? Benim bogazin fotografini atiyorum simdi cektim.
292858 dosyayı görüntüle
5 cm az değil 80 mm daha iyi olur sanki deneyebılcegınız bisikletcı varsa alıp deneyin herhangı birini (80 veya 100)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
@kyucel
Merhaba, ben biraz araştırmıştım ve 90 lık gidon boğazı almıştım.
Bildiğim kadarıyla yatış pozisyonuna etkisi hariç, gidon boğazı kısa olunca daha atak, uzun olunca daha konforlu sürüş elde ediliyor, tabi belli ölçülerde. Yani kısa boğaz daha çabuk refleks veriyor.
Ölçülere gelince belinize etki edebilecek iki şey
bir yatış pozisyonu
İki sele yüksekliği,

Birincisi dizinizin iz düşümü pedal miline denk geliyorsa yani sele ileri geri ayarı tamsa ama kadro büyükse daha fazla yatarsınız ki tam çözüm olmasada gidon boğazını kısaltın.
İkincisi sele yüksekliği ve önemli, bir kaç cm dahi farkeder, eğer sele alçaksa yük belinize biner, benim tavsiyem teoriye ya da bike fit e takılmadan yarımşar cm yükselerek rahat olduğunuz pozisyonu bulun.
Tahminimce bacak içi x0.886(bazı yerlerde 0.883 geçiyor) dan bir bir buçuk cm fazlasında rahat edersiniz tabi bu komple geometriye göre değişiyor, yanlış aktardığım şeyler olabilir, bildiklerimi yazmaya çalıştım.
Hocam affet şimdi gördüm mesajini, soyle soyleyelim bisikleti alir almaz 400mm sele borusu aldim, kendi sele borusu iki uc cm kisa geldi, buradan daha yuksege kaldirmayin cizgisi var o yuzden direk degisti, ileri geri pozisyonuda ayarladim tek problem biraz fazla dik oturmam cok azcik daha one dogru yatmak istiyorum o kadar, o yuzden bogazi degistirmeye karar verdim simdide onu sordum sagolsun yardimci oluyorlar. Size de tesekkur ederim
 
Hocam affet şimdi gördüm mesajini, soyle soyleyelim bisikleti alir almaz 400mm sele borusu aldim, kendi sele borusu iki uc cm kisa geldi, buradan daha yuksege kaldirmayin cizgisi var o yuzden direk degisti, ileri geri pozisyonuda ayarladim tek problem biraz fazla dik oturmam cok azcik daha one dogru yatmak istiyorum o kadar, o yuzden bogazi degistirmeye karar verdim simdide onu sordum sagolsun yardimci oluyorlar. Size de tesekkur ederim
Sizin sorununuz kadro boyu olabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Uğurlu
Ciddi değiştiriyor, en azından öyle hissediliyor.
5 cm az değil 80 mm daha iyi olur sanki deneyebılcegınız bisikletcı varsa alıp deneyin herhangı birini (80 veya 100)
Hocam buralarda 80mm satan birini buldum yarin gidip deniycem, sagolun cok yardimci oldunuz.
Sizin sorununuz kadro boyu olabilir mi?
Kadro boyu sorun degil benim icin, 38 kadronun geometrik sekli daha cok hosuma gittigi ve 43 kadroda boru uzerinde iken kasiklarima hafiften degdigi icin bu kadroyu sectim, cunku 38 kadroda kadro borusu uzerinde dururken boruyla kasiklarimin arasinda 4-5 cm bosluk kaliyordu, daha mantikli geldi bana, kadroyu 38 almaya karar verdigimde boyle ufak problemler cikacagini biliyordum ama cozulemeyecek problemler degildi,sele borusunu zaten alir almaz cozdum bogazida hallettigim zaman tam olacak, aslinda su anda fena degil gidon tepkisi harika ve dik oturdugum zaman aslinda daha rahatim gecen gun 40km yaptim geldim hic bir yerim agrimadi, yinede biraz daha uzanmak istiyorum deniycem bakalim
@kyucel
Merhaba, ben biraz araştırmıştım ve 90 lık gidon boğazı almıştım.
Bildiğim kadarıyla yatış pozisyonuna etkisi hariç, gidon boğazı kısa olunca daha atak, uzun olunca daha konforlu sürüş elde ediliyor, tabi belli ölçülerde. Yani kısa boğaz daha çabuk refleks veriyor.
Ölçülere gelince belinize etki edebilecek iki şey
bir yatış pozisyonu
İki sele yüksekliği,

Birincisi dizinizin iz düşümü pedal miline denk geliyorsa yani sele ileri geri ayarı tamsa ama kadro büyükse daha fazla yatarsınız ki tam çözüm olmasada gidon boğazını kısaltın.
İkincisi sele yüksekliği ve önemli, bir kaç cm dahi farkeder, eğer sele alçaksa yük belinize biner, benim tavsiyem teoriye ya da bike fit e takılmadan yarımşar cm yükselerek rahat olduğunuz pozisyonu bulun.
Tahminimce bacak içi x0.886(bazı yerlerde 0.883 geçiyor) dan bir bir buçuk cm fazlasında rahat edersiniz tabi bu komple geometriye göre değişiyor, yanlış aktardığım şeyler olabilir, bildiklerimi yazmaya çalıştım.
Dediğinize göre kadro çok ufak. Mtb de ufak kadroda kolay takla atarsınız. Dik bir tırmanışa ters takla ya da inişlerde ani manevra yaparken en ufak engelde öne takla. Tahminen olması gerekenden daha dik bir oturuş pozisyonuna sahip olursunuz ki bu da inişlerde kapamayı zorlaştırır, tırmanışa da gidondan destek alırken kollar tam açılamayacağı için kapanma pozisyonunda tırmanış yapmaya sebep olur.

Gidon boğazı çok uzun olursa bu sefer ön tekere binen ağırlık merkezi açısı değişecek, kadronun küçüklüğünü bertaraf edecek kadar uzun Gidon boğazı kullanırsanız çok uzun olur bence ve kullanımı biraz garip olabilir. Çok önce olur Gidon, sürekli öne düşecekmiş gibi durursunuz sanki.

Çocukken babamın oversize kadrolu kastle marka bisikletine bindiğimde çok büyük olduğu için gidonu tam tur çeviremiyordum kollarım yetmiyordu öne fazla yatıyordum çok geride kalıyordum, küçük kadro da bunun tam tersi oluyor işte 🙂
Ben bir ara heves edip eski model mtb bisikletime sıfır denen muhtemelen sizdeki Gidon Boğazı istemiştim, aldığım cevap: sakın yapma, o bisikletin geometrisi ona göre o Boğazı sen takarsan Gidon çok geride olacak saçmalar bisiklet demişlerdi, ki mantıklı geldi. Sizin durumda da Gidon kadroya göre çok uzakta olacak. Deneyin tabi ama dikkat 😉
Telefondayım cızemedım foto üzerinden ama şöyle anlatayım; metrenin başladığı yerdeki 2. Perçin varya oradaki bağlantı yeri yani ortasından (orta kısmından/vidalar sokuldugunde kalan kısımdan) diğer sarf borusuna bağlanan kısımın orta kısmına kadar olan mesafedir ölçüm yeri
Uzman değilim ama merkezden ölçülür diye biliyorum.
Üst mesajda arkadaş çizmiş o şekilde ölçüm yaparsanız doğru olur. 100 mm çıkıyor fotoya göre. Bir diğer tarif şekliyle merkezlerden/ çizilmiş olan yerlerden ölçün
Ciddi değiştiriyor, en azından öyle hissediliyor.
5 cm az değil 80 mm daha iyi olur sanki deneyebılcegınız bisikletcı varsa alıp deneyin herhangı birini (80 veya 100)
Arkadaşlar yardimlariniz icin ayri ayri hepinize tesekkur ederim, artik ne yapmam hangi boyu secmem gerektigini daha net tahmin edebiliyorum, daha onceden boyle bir sey basima gelmedigi icin bogazi olcmeyi bile bilmiyordum, iyi geceler dilerim.
 
Son düzenleme:
Hocam buralarda 80mm satan birini buldum yarin gidip deniycem, sagolun cok yardimci oldunuz.

Kadro boyu sorun degil benim icin, 38 kadronun geometrik sekli daha cok hosuma gittigi ve 43 kadroda boru uzerinde iken kasiklarima hafiften degdigi icin bu kadroyu sectim, cunku 38 kadroda kadro borusu uzerinde dururken boruyla kasiklarimin arasinda 4-5 cm bosluk kaliyordu, daha mantikli geldi bana, kadroyu 38 almaya karar verdigimde boyle ufak problemler cikacagini biliyordum ama cozulemeyecek problemler degildi,sele borusunu zaten alir almaz cozdum bogazida hallettigim zaman tam olacak, aslinda su anda fena degil gidon tepkisi harika ve dik oturdugum zaman aslinda daha rahatim gecen gun 40km yaptim geldim hic bir yerim agrimadi, yinede biraz daha uzanmak istiyorum deniycem bakalim
Bahsettiğiniz boşluk siz alın borusuna yakınken varsa kadro size ciddi anlamda küçük demek, bu arada bisikletiniz hangi model? 29" falansa alın borusuna yakın ölçü almak bayağı yanlış sonuçlar verir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
Bahsettiğiniz boşluk siz alın borusuna yakınken varsa kadro size ciddi anlamda küçük demek, bu arada bisikletiniz hangi model? 29" falansa alın borusuna yakın ölçü almak bayağı yanlış sonuçlar verir.
Carraro force 770 27,5 jant, siz nasil kullaniyorsunuz bilmiyorum fakat ben kalkis ve duruslarda seleden inip oyle duruyorum, 43 kadro alsaydim en ufak hatamda kasiklarimi kadro demirine carpardim, ayrica sitesinden geometrik olculerine baktim, iki kadro arasinda geometrik cizim farki disinda pek bir fark yoktu, belirli olan farklar bogaz uzunluguydu benimki 50mm iken 43 kadroda 90mm bogaz var sanirim, onun disinda pek bir fark yok. Dedigim gibi zaten baya yol yaptim herhangi bir problem yasamadim, gayet memnunum, 38 de uygundu 43 de benim icin, 43 alsam daha masrafsiz olacakti fakat 38in dedigim gibi geometrik seklini daha cok begendigm icin ufak tefek masraf yapip 38i almayi tercih ettim.
 
Carraro force 770 27,5 jant, siz nasil kullaniyorsunuz bilmiyorum fakat ben kalkis ve duruslarda seleden inip oyle duruyorum, 43 kadro alsaydim en ufak hatamda kasiklarimi kadro demirine carpardim, ayrica sitesinden geometrik olculerine baktim, iki kadro arasinda geometrik cizim farki disinda pek bir fark yoktu, belirli olan farklar bogaz uzunluguydu benimki 50mm iken 43 kadroda 90mm bogaz var sanirim, onun disinda pek bir fark yok. Dedigim gibi zaten baya yol yaptim herhangi bir problem yasamadim, gayet memnunum, 38 de uygundu 43 de benim icin, 43 alsam daha masrafsiz olacakti fakat 38in dedigim gibi geometrik seklini daha cok begendigm icin ufak tefek masraf yapip 38i almayi tercih ettim.
Güle güle kullanın, iki kadro arasında bu kadar boğaz farkı olması çok garip bir durum olmuş. Özellikle dağ bisikletinde aşırıya kaçılmadığı sürece küçük kadro kullanımı pek sıkıntı olmuyor, normal seleden inince o boru size çok yakın oluyorsa zaten o bisiklete binilmez.

Genellikle gidon boğazı kadro boyları arasında 10-20 mm arası oynar diye hatırlıyorum, bu arada bisikletinizden memnunsanız ne mutlu size. Benim gibi bacak boyu kısa olanlardansınız galiba, boyuma göre önerilen yol bisikleti kadroları bana sürekli büyük geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
Güle güle kullanın, iki kadro arasında bu kadar boğaz farkı olması çok garip bir durum olmuş. Özellikle dağ bisikletinde aşırıya kaçılmadığı sürece küçük kadro kullanımı pek sıkıntı olmuyor, normal seleden inince o boru size çok yakın oluyorsa zaten o bisiklete binilmez.

Genellikle gidon boğazı kadro boyları arasında 10-20 mm arası oynar diye hatırlıyorum, bu arada bisikletinizden memnunsanız ne mutlu size. Benim gibi bacak boyu kısa olanlardansınız galiba, boyuma göre önerilen yol bisikleti kadroları bana sürekli büyük geliyor.
Evet bacak boyu biraz kısa ama dedigim gibi cok cok memnunum herhangi bir sknti yaratmadi, simdi baktim iki kadro arasinda 40mm bogaz farki varmis. Bir alayim takayim bogazi, tekrardan nasil olduguna dair geribildirim icin yazarim. Desteginiz icin sagolun
Simdi benim gidon bogaz markam XLC, buldugum 100mm olan gidon bogazi benimkinin ayni modelin 100mm modeli, kendi sehrimde buldugum 80mm olan gidon bogazi ise DACRON diye bir marka, hiç duyan var mi bu markayi ? Yani kalite cok farkeder mi acaba ikisi arasinda?
 
Son düzenleme:
Dacron, Corelli'nin bileşen markası.
(link)
Tesekkurler, biraz hesap kitap yaptim tahminimce 70-80mm bogaz bana tam gelecek fakat yakinlarda satan eden olmadigi icin bir denemesini yapamadim, 100mm buldum bir tane onu almak istiyordum aslinda ama hesap kitap yapmayi ogrenince 100mm fazla gelebilecegini dusunmeye basladim, acaba cok farkeder mi diye dusunuyorum
 
Tesekkurler, biraz hesap kitap yaptim tahminimce 70-80mm bogaz bana tam gelecek fakat yakinlarda satan eden olmadigi icin bir denemesini yapamadim, 100mm buldum bir tane onu almak istiyordum aslinda ama hesap kitap yapmayi ogrenince 100mm fazla gelebilecegini dusunmeye basladim, acaba cok farkeder mi diye dusunuyorum

70-80 mm uygun görünüyorsa kalitesine bakmadan internetten bulabildiğiniz en ucuz boğazı alın, yeterli olursa sonra iyisine bakarsınız, yeterli olmazsa daha uzunu için daha az ara masraf yapmış olursunuz, hatta zarar görmemişse iade edersiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
70-80 mm uygun görünüyorsa kalitesine bakmadan internetten bulabildiğiniz en ucuz boğazı alın, yeterli olursa sonra iyisine bakarsınız, yeterli olmazsa daha uzunu için daha az ara masraf yapmış olursunuz, hatta zarar görmemişse iade edersiniz.
Tesekkurler 👍
 
70-80 mm uygun görünüyorsa kalitesine bakmadan internetten bulabildiğiniz en ucuz boğazı alın, yeterli olursa sonra iyisine bakarsınız, yeterli olmazsa daha uzunu için daha az ara masraf yapmış olursunuz, hatta zarar görmemişse iade edersiniz.
Hocam, bunu satin aldim uc gune gelir umarim arada pazar var, daha once hic boyle bir problem olmadigi icin hic bilmiyorum, 50 den 70mm e arada ki 20mm cok az gibi gorunsede insallah pozisyonumu daha iyi hale getirmeye yeter diye umuyorum. urun gelsin taktiktan sonra yazacagim tekrar.
Screenshot_2022-08-12-21-21-24-861_com.sahibinden.jpg
 
Arkadaşımın carraro 220si için ve olası bir durumda carraro 330 da kullanılmak üzere iki adet açılı gidon boğazına ihtiyacımız olacak gidon boğazı çaplarımız aynı mıdır bilmiyorum,buna ulaşabileceğim bir yer var mı ?
Açılı gidon boğazı alırken dikkat edilesi hususlar nelerdir?
 
Merhabalar

Şu an ki kullanmakta olduğum gidon boğazı -8 derece ve 100 mm uzunluğa sahip.Amacım -17 derece veya -20 derece olan bir gidon boğazına geçmek.Acaba tahmini olarak ne kadar bir alçalma yaşanır gidonda?

Vücudumun esnekliğine güveniyorum fakat olumsuz bir etki ile karşılaşmakta istemiyorum.Aslında ilk başlarda -10 derecelik gidon boğazlarına bakıyordum ama 7 ile 10 derece arasında çok bir fark olmayacağını düşünürek diğerlerine kaydım.
 
Merhabalar

Şu an ki kullanmakta olduğum gidon boğazı -8 derece ve 100 mm uzunluğa sahip.Amacım -17 derece veya -20 derece olan bir gidon boğazına geçmek.Acaba tahmini olarak ne kadar bir alçalma yaşanır gidonda?

Vücudumun esnekliğine güveniyorum fakat olumsuz bir etki ile karşılaşmakta istemiyorum.Aslında ilk başlarda -10 derecelik gidon boğazlarına bakıyordum ama 7 ile 10 derece arasında çok bir fark olmayacağını düşünürek diğerlerine kaydım.
Hocam 7 ile 10 derece arasinda fark yok gibi duruyor ama eminim vardir, bende de 50mm gidon bogazi vardi, 100mm e geceyim dedim buldum alacaktim ikinci el, foruma bir danisayim dedim ayni sizin gibi 50mm ile 100mm arasinda bir fark yaratir mi acaba dedim, baya degistirecegini soylediler bende bu sefer 100'den vazgecip 70mm aldim ve o aradaki 20mm o kadar sey degistirdi ki, size de verebilecegim tavsiye eger butce probleminiz yoksa ayarlanabilir bogazlar var sizin icin harika olabilecegini dusunuyorum, ama yok daha ucuz bir sekilde halletmem gerek diyorsaniz once bir sekilde imkaniniz varsa denemeniz veya olan birinin bisikletine bakip arada ki farki gormeniz gerektigine inaniyorum, insallah istediginize kavusursunuz, yol bisikleti mi bisikletiniz ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Hocam 7 ile 10 derece arasinda fark yok gibi duruyor ama eminim vardir, bende de 50mm gidon bogazi vardi, 100mm e geceyim dedim buldum alacaktim ikinci el, foruma bir danisayim dedim ayni sizin gibi 50mm ile 100mm arasinda bir fark yaratir mi acaba dedim, baya degistirecegini soylediler bende bu sefer 100'den vazgecip 70mm aldim ve o aradaki 20mm o kadar sey degistirdi ki, size de verebilecegim tavsiye eger butce probleminiz yoksa ayarlanabilir bogazlar var sizin icin harika olabilecegini dusunuyorum, ama yok daha ucuz bir sekilde halletmem gerek diyorsaniz once bir sekilde imkaniniz varsa denemeniz veya olan birinin bisikletine bakip arada ki farki gormeniz gerektigine inaniyorum, insallah istediginize kavusursunuz, yol bisikleti mi bisikletiniz ?

91914DCD-AD70-4F0D-ADD7-8733148F0E26.jpeg

Gönül ister ki öyle bir gidon boğazı alıp istediğim gibi ayarlamak.Fakat gördüğünü gibi çok saçma olur 😂.Gidon uzunluğunun 1 cm’inin çok şey fark ettirdiğini biliyorum ciddi farklar yaratıyor sürüş açısından.Fakat benimki de bir kaşıntı işte.Hep daha iyisi olsun daha iyi performans alabilmek istiyorum.Aslında şu anki sürüş pozisyonumdan memnunum ama max. verim için derece azaltma yoluna girdim.Yorumunuz için teşekkür ediyorum bu arada :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MokaPoT
293279 dosyayı görüntüle

Gönül ister ki öyle bir gidon boğazı alıp istediğim gibi ayarlamak.Fakat gördüğünü gibi çok saçma olur 😂.Gidon uzunluğunun 1 cm’inin çok şey fark ettirdiğini biliyorum ciddi farklar yaratıyor sürüş açısından.Fakat benimki de bir kaşıntı işte.Hep daha iyisi olsun daha iyi performans alabilmek istiyorum.Aslında şu anki sürüş pozisyonumdan memnunum ama max. verim için derece azaltma yoluna girdim.Yorumunuz için teşekkür ediyorum bu arada :)
Yol bisikletlerinde ayarli bogazlardan isteseniz de olmuyor sanirim o yuzden dediginiz gibi sacma olur ben city yada mtb olabilecegini dusunerek demistim, o kasinti bende de var malesef 😂😂 umarim dilediginiz gibi olur 🙂 bende tesekkur ederim, iyi geceler 👋🙂
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Ali Eren
7 derecelik gıdon bogazının yükseltme etkisini (ters çevirince) hesaplamak için 14 derece olarak hesaplamak gerekiyor değil mi?
 
Geri