Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gidon çok gevşek

biral

Üye
Kayıt
13 Şubat 2014
Mesaj
3
Tepki
0
Şehir
Antalya
Bisiklet
Carraro
merhaba,
carraro force 500'üm var, gidonda hiç boşluk yok ama çok gevşek, yani sağa sola çok kolay dönüyor dirilik yok hiç, bir nebze olsun sıkılaştırmak istiyorum, kapakla filan uğraştım biraz ama yapamadım.yöntemi nedir acaba?
 
Scudo
5 numaralı alyanla boğazın şaft borusuna bağlandığı kısımdaki 2 vidayı sıkın
 
yanlış anlaşıldı sanırım, furşdaki gevşeklikten bahsediyorum, yani ön teker sağa sola çok rahat dönüyor, otobüs geçse yanımdan çok kolay yalpalıyor, gidonu düz tutmakta zorlanıyorum.
 
gidon boynunun maşa bağlantısını gevşetin ilk önce, furş kapağını sıkın istediğiniz sertlikte ama rahat dönmesi daha iyi, sonra tekrar gidon boynunun maşa bağlantısını sıkın

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Çöllü
Eğer hiç boşluk yoksa ve sağa sola çok rahat dönüyorsa, gidon ayarınız mükemmel yapılmış demektir. Bisikletin stabil sürüş olanağı vermemesi - göbeklerde boşluk vb. arızalar yoksa - kadronun geometrisinden kaynaklanıyordur. Buna da zaten birşey yapamazsınız.
 
Haklısınız rahat dönmeli ama bu haddinden fazla rahat dönüyor, bu da beni rahatsız ediyor açıkçası... tek elle kullanmak zorunda kaldığım durumlarda bile yalpalıyor çünkü. iki elimi bıraktığımı düşünemiyorum bile (riskli hareketleri sevmesem de)... kaldı ki "stabil ve düz sürüş hususunda" acemi bir sürücü de değilim.
neyse, İhsan Bey'in bildirdiği yöntemi denemiştim ama becerememiştim tekrar deneyeceğim. teşekkürler ilginize...
 
Merhabalar. Konuyu hortlattim ama benzer şeyler için forumda kirlilik yaratmak istemedim.

Bugün gördüm ki fren yapıp gidonu sıkınca hafif bir gevşeklik var. Öyle çok degil ama var sonuçta. Şimdi nasıl yapılacağına ilişkin birkaç video izledim. Gidon boğazı ve furş yatağı vidası ile halledebilirim.

Fakat şu var ki izlediğim videolarda -özellikle karbon kadrolarda- vidaları sıkarken tork anahtarı kullanılmasını ve 5 newton metre güçle sıkılmasını söylediler üstüne basa basa..

Bu kadar elzem bir şey mıdır bu? Ve ne tarz bir tork anahtarı işimi görür?
 
Merhabalar. Konuyu hortlattim ama benzer şeyler için forumda kirlilik yaratmak istemedim.

Bugün gördüm ki fren yapıp gidonu sıkınca hafif bir gevşeklik var. Öyle çok degil ama var sonuçta. Şimdi nasıl yapılacağına ilişkin birkaç video izledim. Gidon boğazı ve furş yatağı vidası ile halledebilirim.

Fakat şu var ki izlediğim videolarda -özellikle karbon kadrolarda- vidaları sıkarken tork anahtarı kullanılmasını ve 5 newton metre güçle sıkılmasını söylediler üstüne basa basa..

Bu kadar elzem bir şey mıdır bu? Ve ne tarz bir tork anahtarı işimi görür?
Sadece karbon değil tüm kadrolarda önemli bir konudur. Dişi sıyırırsa tekrar yuva açma sıkıntılı. Tecrüben yoksa bilene yaptır derim.
 
@Ceasar Bravo bende 2 farklı torklu sıkma var, biri daha küçük kuvvetli diğeri kamyon bijonunu bile sıkabilir..5 nm çok küçük bir ölçü, örneğin bir motosiklette 10 nm altı sıkılacak vida yok gibidir...5 nm sıkmak boşluğu alıp 1 yada 2 tur daha sıkmaya bedel denebilir..Önemli olan maşa vidasını sıkarken ileri geri hareket olmaması, boğaz vidalarınınsa 2 sininde eşit sıkılması..Ben el alışkanlığı sebebiyle torka bakmadan sıkıyorum gidondakileri..Sıktıktan sonra frenler sıkılı halde maşa oynuyormu diye bakarsınız, oynuyorsa çeyrek sıka sıka ilerlersiniz..
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
bir sorum var yardımcı olursanız sevinirim
geçenlerde bisikletimin furş takımını söktüm gressledim geri taktım youtube üzerinden izledim gidon boşluğunu almak için hallettim sayılır ama ufak bir sorun var biraz sıkıyorum gidonda az bir boşluk kalıyor az daha sıkıyorum boşluk gidiyor fakat bisiklette elimi bırakamıyorum sele ile kontrol edemiyorum bisiklet geziyor , ortasını bulamadım bir kolay yolu varmı tavsiye alabilirmiyim vida gevşek kalıyor vs..
 
bir sorum var yardımcı olursanız sevinirim
geçenlerde bisikletimin furş takımını söktüm gressledim geri taktım youtube üzerinden izledim gidon boşluğunu almak için hallettim sayılır ama ufak bir sorun var biraz sıkıyorum gidonda az bir boşluk kalıyor az daha sıkıyorum boşluk gidiyor fakat bisiklette elimi bırakamıyorum sele ile kontrol edemiyorum bisiklet geziyor , ortasını bulamadım bir kolay yolu varmı tavsiye alabilirmiyim vida gevşek kalıyor vs..
 
Taktığınız son spacer(en üst) ile maşayla aralarında bildiğim kadarı ile 3-4 mm bir fark olması gerekiyor (spacer daha yukarda). Bu mesafe daha kısa veya daha uzun olduğu için olabilir diye düşünüyorum. Bunun yanında sorun çok veya az sıkmanızdan, furş takımından, kullandığınız gresin kauçuklu veya kalsiyumulu gibi akıcılığı azaltanlardan olması da olabilir. Bir tork anahtarı yardımı ile doğru değerde sıkarsanız da sorun büyük ihtimalle çözülür.
 
Ekran Alıntısı.PNG
Bu görseli internette buldum kastettiğiniz şey buradaki fark galiba bende de durum aynı fark var ve kırmızı gress kullandım @Kadir İLBAY
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY
Gidon sağa sola rahat dönecek kadar sıkacaksınız ne fazla ne az. Fazla sıkarsanız kazık gibi olur gidon dönmez az sıkarsanız da gidonda boşluk kalır bilyalar düzgün çalışmaz
 
Gidon sağa sola rahat dönecek kadar sıkacaksınız ne fazla ne az. Fazla sıkarsanız kazık gibi olur gidon dönmez az sıkarsanız da gidonda boşluk kalır bilyalar düzgün çalışmaz
Teşekkürler
 
Geri