@reha genç
Öncelikle mesajımda kesinlikle hırçınlık ya da rencide etmek gibi bir amacım olmadığını bilmeni isterim. Ben konu ile ilgili mesajını son derece iddialı yazdığın için o son cümleyi kurdum. Milyonlarca doların döndüğü bir endrüstri artık bisiklet ve buna mühendislik ciddi etki ediyor. Artık günümüzde bisiklet geometrileri değişmez keskinlikle oturmuş durumda. TT kadroları, sprint kadroları, tırmanıcı kadroları vs. vs. artık hep kabul görmüş geometriler üzerinde tasarlanıyor. Bu bir anlık ya da bir sporcu, bir mühendisin ulaştığı sonuç değil, 100 yılı aşan bir bisiklet kültürünün ve tecrübesinin getirdiği bilgiler. Bu bilgilerde bize gösteriyor ki, TT ve pist gibi disiplinlerde toplu kadrolar, kısa chainstay, kısa iz açıklığı, kısa seatofset ler, kısa rake maşalar, ileri pozisyonlandırılmış seleler tartışmasız avantaj getiriyor. Ama tüm bunlar kontrol riski ve uzun sürüşlerde yorgunluk getiriyor. Bu yüzden normal etap ve günlük kadrolar bu şekilde üretilmiyor.
Gelelim Contador un elde ettiği avantaja. Eğer sporcuyu etkileyecek derecede bir hava akımı var ise tabi ki bu bir avantaj ama o esnada bunu farkettirecek bir şiddette rüzgâr olduğunu sanmıyorum. neyse, bu konumuzla pek de alakalı değil ama iyi bir gözlem.