Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbek milinin yamulması

Bilyalı göbeklerin üst sevyelerini kullanmadım ama orta alt sekmentlerinden aldığım performans,normal bir rulmanlıdan aldığım performanstan kat kat daha düşük. Rulmanlı göbeğe geçtiğimde sanki teker yağ gibi kayıyordu.Rulmanlılar bilyalılara oranla daha uzun süre bakım yapmadan gidiyor. Diğer yandan rulman dediğimiz olaydada içinde daha ufak bilyalar var. Benim eski bisiklette bilyalı göbek vardı, ucuzundan yeni bilyalı göbeğe geçmiştim,teker göbekten sallanıyor diye.3 aya kalmadan tekrar aynısını yapmıştı. Düz yolda sürmeme rağmen. O zaman bende rulmanlıya geçmiştim.Bir sıkıntısını görmedim.
 
Scudo
@-Skynet-
Ben bu rulman mil olayını pek anlamadım. Benim mil de yamuldu. Sürekli yamulacak da. Haliyle 105 kiloyum ve 10 kg yük taşıyorum ve yol da çukurlu toprak yol. Jant telim de kırıldı zaten. Şimdi kaset ruble değil de vidalı ruble benim bisiklet. Dolayısıyla göbek değişemiyorum. Şimdi bu mil göbekten bağımsız mı? Ben buna rulman takabilir miyim? Rulman da boy boy. Ölçüsünü mü almam lazım ne yapmam lazım? Tam olarak hangi parçalar değişecek?
 
@kadir karakaya
Bildiğim kadarıyla, göbeklerin değişmesi lazım. Göbekleri alırken içinde aks demiride oluyor. Örneğin bunun gibi.Aks uzunluğuna ve jant çemberinin tel sayısına göre bu tarz bir göbek alıp, ördürüp kullanabilirsin.
Ya da bunun gibi hazır rulmanlı, jant setlerinden alabilirsin senin bisiklete uygun olanından.
(link)
0010603_410.png
 
@-Skynet-
Anladım teşekkür ederim. Göbeğin markası nedir kaset mi vidalı mı?
Zaten bisiklete yükseltme yapacağım için rulmanlıyla değiştiriyim diyorum 2. El kaset rulmanlı göbekler ortalama kaç tl civarında?
 
@OğuzAytar
Shimanonunda var shufuring diye bir markanında var.Biraz tedaylı araştırmak gerek,yalnız kaset rublelli göbekler alırsan elindeki rubleyide kasete çevirmen gerekir.Kısacası konu biraz karışık :)
Valla güncellin fiyatlarını bilemiyorum
 
Bence rulmanlı göbekler şart odu artık. Bu saatten sonra bilyalı göbekli bisiklete elimi sürmem.
ön teker, arka teker, orta yatak rulmanlı olmalı.
Ayrıca Furş takımı da illaki rulmanlı olmalı.
Rulmanlı furş kullandıktan sonra müthiş bir hassasiyetle direksiyon sürülebiliyor. Denemenizi tavsiye ederim.
 
iyi temizlenmiş ve yağlanmış olsun bilyalı rulmanlı bence çok fark etmez yarışmadığınız sürece.

milin yamulma sebebi bence farklıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Utkubaba
@-Skynet-
Zaten 9 lu yükseltme yaptım eski göbek shunfeng idi o kırıldı. Şimdi 9 lu kaset quando nun var buda aynı soruna devam ediyor. Bide shimano nun rulmanlı serisi yok bildiğim kadarıyla onlarda da oluyormuki acaba bu yamulma sorunu

@Saburié
Bisikletçikere sordum ya kaldırıma vurmuşsundur ya yüksekten atlamışsındır dediler. Yamulmaması için naapmalıyız diyorum dikkatli sürecen diyorlar sadece?.
 
Elimde hem arka hem onjant icin aldigim qr rulmanli mil var..arka gobege uydururum diye almistim ama canak dar geldi uyduramadim..canagi cikartip yapabiirmiyim bilmiyorum..rulmandan bir miktar fazla degil verim alabilirim diye dusunuyorum.yapabilirsem buradan paylasirim.
 
@OğuzAytar
(link)
Bendeki bundan
 
@Ismaildmr
Bekliyor olacağım. Okursa neden yapmayalım

@Ismaildmr
Bekliyor olacağım. Olursa neden yapmayalım

@-Skynet-
Bisikleti biraz iniş için kullanıyorum veya basit hareketler için. Günlük neredeyse 20 km sürüş yapıyorum vs vs göbek mili dayanmıyor.
 
@-Skynet-

O zaman bakmam gereken hem diskli olacak hem 32 delik olacak hem de vidalı olacak. Shunfeng'den başka bir şey çıkmıyor. O da maşallahı var 100 lira. Shimano'nun bu şekilde yok sanırım. Gördüğüm kadarıyla shimano hep kaset üretmiş. Vidalı yok. Almışken biraz daha koyup daha uzun götürecek daha sağlam bir ürünü alayım dedim de forumda biraz araştırdım ve Shunfeng'e dair iyi yorumlar olmadığını gördüm. Bu arada benim bisikletin rulmanlı olup olmadığını nasıl anlarım? Bir de aks uzunluğu derken milin başından sonuna olan uzunluğunu mu kastettiniz?
Mesela şu linkteki göbekte aks uzunluğu yazmamışlar. Sabit mi bu, yani aşağı yukarı bisikletime uyar mı?
(link)
(link)

@OğuzAytar Kaç kilosunuz? Belki onun etkisi vardır. Çünkü benimki de yamuldu. Kilo aldıktan sonra oldu bu olay. Ben 105 kiloyum. Bir de yollar çok çukurlu ve bozuk. Belki sizin yollar da öyledir. Değişkeni merak ettim.
 
Son düzenleme:
Kaç ustaya götürdüm, hiç biri çözüm bulamadı, mil esniyor, disk sürtmeye başlıyor, bende en son göbekleri daha üst bilyalı göbeğe yükselttim. Esnemiyor ama verimli değil bisikleti kaldırmıyor, akıcılığı berbat. Bende rulmanlı göbek bakıyorum.
 
yol bisikleti kullanıyorum ama her türlü kaldırıma inip çıkıyorum, kasislere çukurlara neredeyse frensiz giriyorum 10 aydır bir şey olmadı ne ön ne arka mil, göbekler de no name çin malı.

ama eğer siz akrobatik hareketler yapıyorsanız bilemem.
 
@Saburié
Kilo kaç? Kilo ile çukurların muhteşem tepkimesi olabilir. Power Puff Gils' i hatırlayın. Biraz un biraz şeker biraz kilo biraz kasis biraz çukur veee kırık mil:) Şaka bir yana gerçekten başka ihtimal göremiyorum.
 
@OğuzAytar
Biraz arastirmam sonucu quando bilyeli gobegin sanirim canagi cikartilamayan canaklardanmis..ugrasinca elbet cikartirimda elimdeki parcalari uyduramazsam calisan janti hurdaya ayiririm diye cekiniyorum..ilk rulman montaj denememde aldigim mil setinin on mildeki rulman arka canaga uyacak gibi geldi ama biyerden sonra girmedi dista kaldi cekicle felan sokayim dedim girmedi kasma yapti.kisacasi olmadi..canak ciksa cok guzel bisey ortaya cikacak ama sansima sabit canakli jant almisim haberim yok.
 
@kadir karakaya

65 kiloyum, yol bisikleti ile 20 santimlik kaldırımlara inip çıkıyorum kasislerde pek yavaşlamıyorum (bunların hepsini yaparken selenin üzerinde değilim)
 
Mil yamulması bisikletinizin kapasitesi üzerinde yüklenemenizden kaynaklanıyor olamaz mı acaba? Ben yol bisikleti kullanıyorum shimano 105 göbeklerim var ve bilyalı. Cidden agresif kullanan bir sürücü olduğumu da belirteyim. 7.000km olmuş bu göbeklerle devam edeli ancak hiçbir yamulma bükülme problemi yaşamadım. Siz acaba mtb bile olsa onları down hill bisikleti gibi mi kullanmaya çalışıyorsunuz ben bunu merak ettim.
 
Rulmanli jant ile bilyali arasindaki fark ingiliz yaris ati ile sütçü beygiri arasindaki fark kadar keskindir. Rulmanli bir yaşam bicimidir hatta
 
teknoloji tamamen rulmanlıya döndü. Eskiden çelik kadro vardı. Şimdi yok. Tamamen alüminyum ve karbona döndü. onun gibi.
Bilyalı göbekler mazi olacak rulmanlı göbekler standart olacak.
 
Geri