Scudo Sports

Göbek milinin yamulması

Geçtiğimiz haftasonu 2019 model Zonda jant alan bir arkadaşımız turda anlattı. Montajdan önce merak edip göbekleri açıp incelemiş.
Zonda'da 2019 yılında bilye kullanmış Campagnolo. Sanırım şu linkteki mekanizmayı kullanıyorlar: (link)
Shimano zaten tüm modellerini bilyeli yapıyor bildiğim kadarıyla. Yani bilye sistemi öyle gömülecek bir sistem değil.
 
Scudo
Kullanımdan kullanıma fark var bu tür sorunların hepsi kullanımdan kaynaklı başka izahı yok.

Çukurlarda kasislerde iyice yavaşlayın, tümseklerden yada çukurlardan geçerken sele üzerinde oturmayın ayağa kalkın, kaldırıma çıkarken gidonu hafifçe yukarıya doğru çekin bisikletin önünün kalkmasına yardımcı olun, bozuk arazide sert frenden kaçının (mümkün mertebe buna mahal vermeyin) vs. vs. bunlar gibi şeylere dikkat ederseniz böyle sorunlar yaşamazsınız.

Ayrıca kilosu olan ve vermeye niyeti olmayan arkadaşlara süspansiyonlu bisiklet tavsiye ederim.

Benim de var öyle bir arkadaşım çok olmasa da biraz kilolu sürekli göbek bozar ne zaman bisikletinin göbeklerine baksam boşluk vardır.Kendisine sorduğumda ise ne yaparsam yapayım boşluksuz olmuyor iki güne yine boşluk yapıyor diyor.Kullanım tarzı ise bam güm Allah ne verdiyse 15 cm lik kaldırıma bodozlama girer dik çapraz hiç farketmez, ne olursa olsun selenin üzerinden totosunu hiç kaldırmaz kocaman kocaman kaldırımlardan arkayı sele üzerindeyken düşürür işin kötüsü bisikletinde ön ve arka süspansiyonda yok

ama kendsine sorsan dört dörtlük kullanıyor kullanımında hiç bir sorun yok gel gelelim bu tür sorunlar da yakasını hiç bırakmıyor.

Tıpkı araba kullanmanın incelikleri olduğu gibi bisiklet kullanımının da incelikleri var.Hani ne derler şöförlük arabayı yerinden kaldırıp götürmek değil bu işin sadece %30-40 ı bisiklette böyle.

Bu arada bunuda eklemek istiyorum kilolu ve bisikletinde amörtisör olmayan tercih etmeyen arkadaşlar mandallı tip (teknik adını bilmiyorum) göbekler kullanmayın yani ;

g_F600_bekmodeli1.jpg


Bu göbeklerin milleri, mandalın mili geçmesi için ortadan deliktir bu ortası delik olma durumu mukavemeti bir nebze azaltıyor içi boş boru malzemeyle içi dolu malzeme bir olmaz mandaldan feragat edin.
 
@kadir karakaya
65 70 arası kilom var ondan olacağını sanmıyorum. Yollar burdada çok iyi denemez.

@DiyarBronzface
Hiç. Ucuz değiller. Bende mecburan novatech koozer gibi göbeklere bakmalıyım 2. El falan uygun bulursam kaçırmıycam.

@Saburié
Akrobatik hareket en basiti buny oda kasise girmeden daha az bi etkisi var. Haa gidipte 1m den drop atıyorsan neyse o zaman mtb işini görmez zaten.

@Saburié
Akrobatik hareket en basiti buny oda kasise girmeden daha az bi etkisi var. Haa gidipte 1m den drop atıyorsan neyse o zaman mtb işini görmez zaten.
@CeRKeZ
Agresif derken nasıl agresin mesela? Ben merdiven inerim kaldırıma çıkarken buny atarım ve kaldırım köşelerüne falan çarpmada yapmam. En fazla 30-40cm den atlamışımdır.
 
Yol bisikleti kullanıyorum. shimano rs11 jant seti var. Ne bir mil yamulması ne bir jant teli kopması olmadı şimdiye kadar. 2500km oldu kullanalı. Kilo ile ilgili olacağını sanmıyorum zira 193 cm boyunda ve 120 küsür kiloyum.
 
  • Beğen
Tepkiler: lightningstrike
Yani demek oluyorki mtb yi agresif kullananlar rulmanlı göbek kullanacaklar. Öylemi?
 
Arkadaşlar bilyalı diye tabir ettiğiniz göbeklerin ayarları çok hassastır ne sıkı ne gevşek olmalı boşluğun bittiği an kontra somun sıkılmalı.Fazla sıkarsanız bilya sıkı dönerse kısa sürede topları yer ve boşluk oluşur daha da ayar tutmaz.
 
esas itibariyle bilyeli sistemlerde çok eski tarihlerde, bisikletin bulunmasıyla ortaya çıkmış ilkel rulmanlardır.
Bilyeli sistemde de bir mil, bir çanak ve çanağın içine gres yağı ile dizilmiş bilyeler var. ve çanağı kapatan kapak var. kapakla çanak arasını çok sıkarsanız gergin olur, gevşek sıkarsanız iş görmez, sıkmaya bağlı.
Rulmanda da bilye var ve kapalı sistem içinde dönüyor.sıkma olayı onu pek ilgilendirmiyor.
birisi modern sistem, öbürüsü antik sistem.
 
Rulmanlı akıcılıkta da çok farkettiriyor. Ben orta göbeği rulmanlı yaptığımdan beri daha bir akıyor meret.
 
Rulmanlı ("sealed cartidge bearing") dediğiniz göbeklerin bilyalı ("loose ball bearing, cup-and-cone bearing") göbekten sürtünme yani akıcılık olarak daha iyi olduğunun fiziksel açıklaması nedir? Hissiyat olarak değil, bilimsel bir açıklaması varsa merak ediyorum.
 
@alicangul29
0006046_a094b3c7-skf-7205-begap_1024.jpeg

Bu rulmanı bisikletçi mantığıyla sınıflandıramazsınız.
 
@halil halil

Bence de bisikletçi mantığı ile sınıflandıramayız. Bu resimdeki arkadaşa "single row angular contact ball bearing" diyorlar sitesinde. Türkçeye çevirmesek daha iyi galiba çünkü karışıyor. İkisinde de bilye olan rulmanların açık olanına "bilyalı" kapalı olanına "rulmanlı" deniliyor Türk bisiklet camiasında gördüğüm kadarıyla. :acpsnr:

Yukarıdaki rulmanın teknik bilgileri (link) var mesela. Tablo 2'de de kaç d/dk için tasarlandığı. Eksenel yükü ne kadar vs. yazıyor. Diagram 1'de de anma değerlerinde ne kadar ısındığı yani bir bakıma sürtünmeye harcanan enerjinin oranını gösteriyor. Ben de bu tarz veriler daha akıcı olduğu söylenen bisiklette kullanılan rulmanlar için var mı onu merak ediyorum.
 
@alicangul29
Akıcılıkta değil ama bakımda çok farkediyor. Düzgün bakım yapılmadığında da kısa sürede akıcılığı etkiliyor bu durum. Zamanında Shimanonun güzel bir jant seti vardı elimde baya uğraştırıyordu beni. Somunları boşluk olmasın diye biraz fazla sıktığımda jant zor dönüyordu. Tam ayarında sıksam bile 2-3 aya salıyor boşluk yapmaya başlıyordu. Bi daha ayarlıyodum tekrar aynı şey. Yani bu da akıcılığı ve kullanılabilirliği dolaylı yoldan etkiliyor.

Akıcılıkta 0 iki jant da muhtemelen benzerdir. Belki Rulmanlı olmayandaki akıcılık daha iyi bile çıkabilir ama zamanla bu durum dezavantaja dönüşüyor maalesef.
 
  • Beğen
Tepkiler: ag249
@alicangul29
Tek sıra açı temaslı rulman diye geçer Türkçede. eksenel yüklere, temas açısına göre daha dayanıklıdır. Shimano bu yüzden kullanır.
Bronz kafes olursa ses yapmaz ısınmaz. çabuk soğur vb. e2 serisi skf lerde polyamid kafes düşük sürtünme sağlar. kullanılan gres vb bir çok parametre var.
 
@OğuzAytar Şuan tek ortak nokta yollar o zaman. Peki göbek markası ne? Mesela salcano'nun kimliksiz göbekleri mi, başka markanın kimliksiz göbekleri mi yoksa shimano vs mi? Göbek kalitesi ve yol etkeni kaldı geriye çünkü.
@mariokaldato Sütçü beygirleri de sadıktır ama. İyi bakarsan gül gibi yaşarsınız ömür boyu
 
@kadir karakaya
Quando göbek markası. Değiştirrli 1 ay oldu veya olmadı
 
  • Beğen
Tepkiler: kadir karakaya
@OmerKa
Aradığım resim buydu. Tam olarak Rulman nerede farkediyor çözememiştim. Şimdi anladım. Aslında ikisi de bilyeli. Sadece teknolojisi değişik.

@OğuzAytar Benim de salcanonun markasız göbeği. Kalitenin de etkisi vardır ama ağırlık, yolun vasatlığı ve kullanım tarzıyla kırılmamaya eğmemeye imkan bırakmıyorum. Bunca yazılandan bunu anladım :komik:
 
  • Beğen
Tepkiler: OğuzAytar
Benim sorunumda ayni arka gobek mili yeni degisti ancak yavas pedal basiminda sanki arka tarafda birsey surtunuyormus gibi oluyor.Birde surekli balata otme sesini kesemedim.Yenide degistirsem yinede otuyor.Koca bir balata temizleme spreyi bitiriyorum.
 
@Dani
Kaliperi ayarlamayı denediniz mi? Çözecektir. Ayrıca mil yamuksa disk yamuk gibi olur oda sürter.
 
Tesekkurler neler yaptik kaliperi degistirdik komple yeni balata yinede otme yapiyo.Milde yeni degisti ama icinde bilyeler var onlar hasar gormus olabilir yine daha oncede onlar dagilmisti.
 
Geri