Aşağıdaki linkte piyasadaki tüm göbekten vitesli sistemlerin oranlarını görebilirsiniz.
(link)
Tabloya dikkat ederseniz Nexus 7 ya da 8 sisteminiz varsa Alfine 11’e geçmek yüksek viteslerde size avantaj kazandıracaktır ancak düşük vites oranları aynı kalacaktır. Yani biraz daha hızlı gidebilirsiniz. Rohloff’a göre yüzdesel olarak en yakın sistem olan Alfine 11 bile aslında bu anlamda Rohloff’un oldukça gerisinde (en düşük viteste iki kat fark var).
Genel olarak göbekten vitesli bisikletler kadronuz da iyiyse -ki göbekten vitesliler genelde üst düzey bisikletler olduğu için kadroları da çoğunlukla evladiyeliktir- ömür boyu sorunsuz kullanacağınız bisiklet kategorisindedir. Arka tekerin sağlam olmasından dolayı genelde kadroya kaynaklı bagajlı tasarımlar, zincir koruma parçasıyla vs. gelir. Bu da temiz, sessiz, bakım gerektirmeden her gün kullanacağınız konfor bisikleti haline dönüştürür. Bu nedenle bu bisikletlerde ağırlık, hız, performans değil konfor, sağlamlık ve uzun ömürlülük düşünülmeli. Bu da bizi direkt olarak şehir/tur bisikleti kategorisine götürmekte. Dünya turuna çıkacaksanız ya da 1000€ bir vitese verecek bütçeniz varsa elbette Rohloff’a yönelin ancak kondisyonunuzu biraz yükseltirseniz nexus 7 ve üzeri herhangi bir sistem sizi şehirde ve turda üzmez.
Bu aslında biraz otomatik ve manuel vitesli arabalar gibi bir konudur. Off Road yarışlarında otomatik vites görmezsiniz çünkü orada verimlilik ön plandadır. Bu da böyle. Eğer her gün binecekseniz, kolay kolay bozulmasın, alayım senelerce bineyim, spordan çok işlevi önemli, gerektiğinde bir şeyler de taşıyayım, tur da yapayım, trafikte de gezeyim diyorsanız ve bütçeniz el veriyorsa bir tane göbekten vitesli alıp şehir/tur kullanımında ömür boyu dertsiz tasasız kullanın derim. Yoksa gider bir yol ya da mtb alırsınız zaten 2-3 senede bir upgrade edersiniz. Bisikletin ulaşım aracı olarak kullanıldığı ülkelerde de bu nedenle çok yaygındır. Ve yine bu sebepten en çok yatırım, ar-ge yapılan vites sistemidir. İleride bir gün derayerlileri yakalayabilir performans ve verim konusunda. Konuda uzun uzun anlatıldığı için ben de avantajları / dezavantajlarına çok girmek istemiyorum. Kendi kullanımından örnek verecek olursam (Nexus 7) market alışverişlerine vs bisikletle gitmek bir zevk haline geldi. Bagajı doldurup basıyorum, daha ne jant akordu bozuldu ne tel kırmışlığım var. Zincir ömrü uzun, bakım yok. Yokuşlarda da şu ana dek bir sorun yaşamadım. Biraz daha hızlı olsa dediğim olmuyor mu oluyor ancak şehirde ve/veya turda yüksek hız aramak anlamsız. Strava’ya bakıyorum genelde %20’lerde %30’lardayım ki kondisyonum hiç de iyi değil. Bu da beni gaza getiriyor açıkçası bir tane yanına bir yol bisikleti alıp tamamen spor amaçlı kullanmayı düşünmüyor değilim. Bu nedenle hız konusuna takılmayacaksanız, Alpler’de yaşamıyorsanız biçilmiş kaftan bir sistem. Bir kere zaten göbekten vitese geçen bir günlük bisiklet kullanıcısı kolay kolay derayere dönmüyor.