Carraro flexi nero, bu bisikleti almayı düşünüyorum, göbekten viteslilerde problem oluyor dediler. Normal viteslilere göre avantajı var mı. Normal viteslilerin fiyatı daha uygun. Ben basit olması ve kalabalık olmaması açısından tercih edecektim.
Göbekten vites çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü ama tamirini yapabilen usta çok ender. Aslında yapamayan ustaya problem olduğundan kullanıcıya da problem oluyor.
(link)
Nero'da 52 dişli aynakol var, katlanır bisikletlerde rastlanan en büyük boy aynakol, normal bir sistemde yokuş performansı için kötü ama normalde ön en küçük/arka en büyük şeklinde hesaplanan tırmanma oranı göbekten viteslilerde farklı hesaplanıyor. Normalde ön/arka hesabı bir pedal çevriminde arka tekerleğin kaç tur döneceğini verirken göbekten viteslide sadece arka dişlinin dönüş oranını veriyor, tekerleğin dönüş oranı için göbekten vitesin dönüştürme oranıyla bir daha çarpılıyor.
Rublesi 19 dişli. 52/19 ~ 2.74 göbeğin oranı işin içine girmeden önceki çarpan. Nexus C3000 serisinin vites oranları şöyle:
Gear ratio|1 | 0.632 |
---|
Gear ratio|2 | 0.741 |
---|
Gear ratio|3 | 0.843 |
---|
Gear ratio|4 | 0.989 |
---|
Gear ratio|5 | 1.145 |
---|
Gear ratio|6 | 1.335 |
---|
Gear ratio|7 | 1.545 |
---|
Tırmanmaya en uygun vitesin çevrim oranı 0.632, 2.74 de genel çarpanımız vardı, tırmanma oranı 0.632 x 2.74 ~ 1.73, hız oranı da 1.545 x 2.74 ~ 4.23
Karşılaştırma açısından (link)'de 52 dişli aynakol ve 12-32 ruble var. Hız oranı 52/12 ~ 4.33, tırmanma oranı 52/32 = 1.625
Nero'nun teorik maksimum hızı da tırmanma yeteneği de Flexi 107'den biraz kötü.
Normalde 1.73 tırmanma oranı kötü bir oran gibi görünse de (örneğin basit bir market bisikletinde bu oran 1 ya da yaygın bir trekking bisikletinde 0.75 veya daha iyi bile olabiliyor (ne kadar düşükse o kadar tırmanmaya uygun) 20" jantlar diğer bir çarpan olarak devreye giriyor. Örneğin
28" lastiğin çevresi kabaca 28x2.54x3.14x10 = 2233 mm
20" lastiğin çevresi kabaca 20x2.54x3.14x10 = 1595 mm
hesabıyla 20" lastik, 28" lastiğe göre tımanmayı kabaca %30 daha kolaylaştırıyor. Aynı zamanda o kadar da maksimum hızı düşürüyor tabii ama uzun mesafe gitmek gerekmedikçe katlanır bisiklette yüksek hız olmaması daha iyi.