Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbekten Vites - Shimano Nexus 7'yi yağlamak

Nexus 7 yada başka göbekten vites kullanıyor musunuz? Memnun musunuz?

  • Kullanıyorum, memnun değilim.

    Katılım: 0 0,0%

  • Toplam katılım
    3
  • Anket kapanışı .
Selam, göbekten vites nexus 7 li katlanır bisiklet alınır mı, İstanbul içinde kullanılacak günlük kullanım rampa 5dk lık var.
 
Scudo
Selam, göbekten vites nexus 7 li katlanır bisiklet alınır mı, İstanbul içinde kullanılacak günlük kullanım rampa 5dk lık var.
Rampanın dikliğine, aynakolun dişli sayısına, rublenin dişli sayısına ve tabii size bağlı.
 
  • Beğen
Tepkiler: uzakuzay
Rampanın dikliğine, aynakolun dişli sayısına, rublenin dişli sayısına ve tabii size bağlı.
Carraro flexi nero, bu bisikleti almayı düşünüyorum, göbekten viteslilerde problem oluyor dediler. Normal viteslilere göre avantajı var mı. Normal viteslilerin fiyatı daha uygun. Ben basit olması ve kalabalık olmaması açısından tercih edecektim.
 
Carraro flexi nero, bu bisikleti almayı düşünüyorum, göbekten viteslilerde problem oluyor dediler. Normal viteslilere göre avantajı var mı. Normal viteslilerin fiyatı daha uygun. Ben basit olması ve kalabalık olmaması açısından tercih edecektim.
Göbekten vites çok daha dayanıklı ve uzun ömürlü ama tamirini yapabilen usta çok ender. Aslında yapamayan ustaya problem olduğundan kullanıcıya da problem oluyor.
(link)

Nero'da 52 dişli aynakol var, katlanır bisikletlerde rastlanan en büyük boy aynakol, normal bir sistemde yokuş performansı için kötü ama normalde ön en küçük/arka en büyük şeklinde hesaplanan tırmanma oranı göbekten viteslilerde farklı hesaplanıyor. Normalde ön/arka hesabı bir pedal çevriminde arka tekerleğin kaç tur döneceğini verirken göbekten viteslide sadece arka dişlinin dönüş oranını veriyor, tekerleğin dönüş oranı için göbekten vitesin dönüştürme oranıyla bir daha çarpılıyor.

Rublesi 19 dişli. 52/19 ~ 2.74 göbeğin oranı işin içine girmeden önceki çarpan. Nexus C3000 serisinin vites oranları şöyle:
Gear ratio|10.632
Gear ratio|20.741
Gear ratio|30.843
Gear ratio|40.989
Gear ratio|51.145
Gear ratio|61.335
Gear ratio|71.545
Tırmanmaya en uygun vitesin çevrim oranı 0.632, 2.74 de genel çarpanımız vardı, tırmanma oranı 0.632 x 2.74 ~ 1.73, hız oranı da 1.545 x 2.74 ~ 4.23

Karşılaştırma açısından (link)'de 52 dişli aynakol ve 12-32 ruble var. Hız oranı 52/12 ~ 4.33, tırmanma oranı 52/32 = 1.625

Nero'nun teorik maksimum hızı da tırmanma yeteneği de Flexi 107'den biraz kötü.

Normalde 1.73 tırmanma oranı kötü bir oran gibi görünse de (örneğin basit bir market bisikletinde bu oran 1 ya da yaygın bir trekking bisikletinde 0.75 veya daha iyi bile olabiliyor (ne kadar düşükse o kadar tırmanmaya uygun) 20" jantlar diğer bir çarpan olarak devreye giriyor. Örneğin
28" lastiğin çevresi kabaca 28x2.54x3.14x10 = 2233 mm
20" lastiğin çevresi kabaca 20x2.54x3.14x10 = 1595 mm
hesabıyla 20" lastik, 28" lastiğe göre tımanmayı kabaca %30 daha kolaylaştırıyor. Aynı zamanda o kadar da maksimum hızı düşürüyor tabii ama uzun mesafe gitmek gerekmedikçe katlanır bisiklette yüksek hız olmaması daha iyi.
 
Geri