Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

@ersinnsahinMosso ile bugün görüştüm. Şuan bayilere verilmeye başlanmamış. Nisanda satışlar başlayacakmış. Bende deneyip alacağım. Bu özelliklerde bir bisiklet farkli markalarda 5 bin lira civarı. Ayrıca sahibindende göbekten vites olup satılan fazla bisiklet yok. Yaklaşık 6 bin şehir bisikleti satılıyor sahibindende göbekten vites 250 tane ya var ya yok. Yani yanlismi düşünüyorum bilmiyorum ama demekki göbekten vitesten kullanıcıları memnun diye düşünüyorum...

SM-A510F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Scudo
@runaway60 memnuniyetlik vardır tabiki ama bana göre asıl olayı çok bilinmemesi ve buna bağlı olarak ustasının da az olmasından kaynaklı. Şahsen ben birdaha klasik sistem vitesli bisiklet tercih etmem. Kullanım amacımı sonuna kadar karşılıyor.
 
Göbekten vites sistemlerini yol bisikletinde kullanma imkânı var mı?

Stı kollar ile uyumlu olan kontrasız ya da kontralı versiyonları var mı?

Bu bilgileri içeren Türkçe bilgi kaynaklarını link olarak atabilirseniz çok mutlu olurum.
 
@emir yakup bulut
Çok teşekkür ederim

Nexus 7 ya da 8 yol bisikletinde hangi vites sisteminin dengidir arkadaşlar? Bu viteslerin dişli oranları neye tekabül ediyor?

@ozgurgokalp

Ben nexus 8 sitemini yol bisikletine uygulamayı düşünüyorum. 42 aynakol ile 21 ruble kullanmayı düşünüyorum.

Sizce iş görür mü? Yapılabilir mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
@seffahcabbar
Yol bisikletlerinde ağırlık önemli diye biliyorum
Bu göbekler deore sisteme göre daha ağır diye biliyorum o açıdan yol bisikletlerinde kullanışsız olabilir bir de vites oranları da yokuşlarda sizi zorlayabilir.
 
@Uçan
52×16 fixie ile yokuş çıkabilecek kondisyonum var. Bu yüzden yokuş çıkmak pek sıkıntı değil benim için.

Tiagra set 2550 gr ağırlığında. Bu göbek de en fazla o kadar gelir. Aynakol ve zinciri de sayarsak 10 kilonun altında bir bisiklet toplamak teknik olarak mümkün. Pratikte ne okur onu bilemem. Haydi 500 gr da yanılma payı diyelim. En fazla 10.5 e bitirilir bu göbekle yol bisikleti diye düşünüyorum.

Şöyle ki bendeki kadro maşa furç takımı ve sele kelepçesi dahil 2000 gr ın altında.

Jantlar da lastikler dahil 3200 gr tutuyor.

Aynakol ve zincir 1500 gr diyelim.

Göbekten vites 2000 diyelim.

Tamamlayıcı kit 1187 gr Ritchey.

Pedallar 300 gr.

Bu hesaba göre 10 kilonun altında bitirilir.
Tabii bu hesap teorik bir hesap pratikte ne olur bilemem. Kadro, tamamlayıcı kit ve jant ağırlıkları tartılmış gerçekçi rakamlar. Aynakol zincir ve göbekten vitesin rakamları farazi olarak yazıldı.
 
Nexus 8 için yabancı bir sitede 1630 gr yazılmış, farklı bir sitede ise 2040 yazıyor. Alfine 8 ise muhtemelen daha hafiftir. Onun için de 1310 gr yazılmış.

Tecrübe etmedim pek de teknik bilgim yok ama gördüğüm kadarı ile 8 varken Nexus 7 pek tavsiye edilmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@seffahcabbar

İşin ağırlık kısmı bir yana ben göbekten vites sisteminin spor bisikletler için pek uygun olduğunu düşünmüyorum. Nexus 3-7-8 ,alfine 11,sram-sach 3-7 vites ,sturmey archer 3-6 vites ve son olarakta sram dual drive 3 sistemini kullandım. Klasik bisikletler şehir bisikletlerinde ideal fakat seri ve performans odaklı kullanılacak bir bisiklette gücü biraz gecikilmeli aktarması sebebiyle hantal kalır düşüncesindeyim. Yani seleden kalkıp yokuşta ayakta tüm gücünle pedal basmak için de değil bu sistemler. Sanırım bu sebeple arazi şartlarının engebeli olmadığı Hollanda gibi ülkelerde v benim yaşadığım Konya gibi şehirlerde daha yaygın bir kullanımı var.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@seffahcabbar hocam bir de kadronun göbekten vites sistemi için uygun olup olmadığını kontrol etmelisiniz arka tekerin takıldığı kısım uygun olmalı gerdirme olayı için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@Uçan
Kadro dropoutlar açıklığı yeterli düzeyde. O konuda sıkıntı yok.

@mgencer05
Performans amaçlı kullanmayacağım.
O amaçla kullandığım tiagra setli bir bisikletim var.
Bunu sadece ise gidip gelirken kullanmayı düşünüyorum ama biracı da performans beklentim var tabii. 25 ortalama ile 10 km.lik turu tamamlarsm bana yeterli diye düşünüyorum.

Babadağ'a nexus 8 ile çıkabilen varsa bu sistem ile rampa çıkılabiliyor demektir. 1900 metrelik dağa mola vermeden çıkan birinci yeterli geliyorsa sistem benim açımdan sıkıntı yok. 20 ortalama ile 1900 metreye tırmanmasını da beklemiyorum tabii
Zaten ayağa kalkarak rampa yukarı çıkmayı pek sevmiyorum. Oturarak çıkarım genelde. Sisteme alıştıktan sonra bir sıkıntı yaşamayacağımı düşünüyorum.

@ersinnsahin

Bu ağırlıklara nereden ulaştınız? Zahmet olmayacaksa link atabilir misiniz lütfen?
 
@seffahcabbar

Arkadaş kadro kulağından bahsetmiş sanırım. Zincir gerginliğini ayarlamak için ileri geri ayarlamaya müsait bir yapıda olması gerekiyor. Aksi takdirde zincir gergisine ihtiyaç duyulabiliyor. Bahsettiğiniz kullanım senaryosu için bir sıkıntı olmaz bence. Yol bisikleti değil şehir bisikleti sahibi olursunuz sadece [emoji846]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@mgencer05
Geçenlerde yine bu forumda Salcano Xrs030 kadrosuna nexus takan bir arkadaşımızın yazısını okudum. Tekli bmx zinciri kullanınca o ayarı rahatça yapabilmiş. Kendisine mesaj attım ama göbeği kadroya sabitleyen "washer" dediği aparatı nereden nasıl temin edebileceğimiz konusunda dönüş yapmadı daha. Yazıya bir link atmış ama link ölmüş. Tabii yazı eski olunca doğal böyle şeyler.

Bir de şehir dışına yol bisikletimi otobüs ile çıkarıyorum. Her seferinde vites sistemine bir şey olacak diye karın ağrısı çekmekten bıktım. Elimdeki diğer yok bisikleti kadrosuna böyle bir sistem kurarsam rahata ererim gibi geliyor bana
 
@seffahcabbar

Washer denilen ve mili sabitleyen kalın pul göbeğin üstünde gelen bir parça,neden ayrıca satın alacaksınız?
Şehir dışına çıkıp nasıl bir tur yapıyordunuz bilmiyorum fakat hiç KATLANIR bisiklet denediniz mi?benim modifiye edilmiş KATLANIR bisikletim var 70-80 km turlarda diğerlerinden geri kalır yanı yok
58214f4712074fa039bcfea0e6b6408c.jpg
505c05bde6afc27a705d9cada18a9f56.jpg
63ceee2b1f576155b8579d7bb5d77585.jpg


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@seffahcabbar Nexsus 7li setler 600 TL ek olarak toplaması jant örme falan bence 1000 lirayı bulur.

Bunun yerine düşünürsen şu mosso çok daha makul gibi hem göbekten vitesin doğasında şehir kadrosu var :harika:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
@mgencer05
Vallahi çok teşekkür ederim.
O yazıyı okudum ama o washer denen aletin ne olduğunu anlayamamıştım.
Şimdi çözdüm olayı.

@Yusuf'san
Toplamayı kendim yapıyorum.
Jant örebiliyorum. O konuda sıkıntım yok. Sadece göbek fiyatı maliyeti var. Diğer parçalar tekli bmx zinciri hariç hazır sayılır.
Yani maliyet olarak sadece göbek olacak.

Sonuçta bu da şehir bisikleti olacak ama daha hafif olur.

@mgencer05

Bu arada çok şirin bir katlanır bisikletiniz var.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@seffahcabbar

Ben teşekkür ederim. Aşağıdaki linki incelerseniz göbekten viteslerin fiyatı uygun geldi bana.
(link)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Özceylan bisiklet Konya merkezde zaman zaman alışveriş yaptığım bir yer. 750 lira civarında nexus 8 Premium modeli(üzerinde kırmızı şerit olan nexus 8 premium diye geçiyor du sanırım)nexus 7 ile arasında pek fark yok.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5
Geri