Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

@mcb

Hocam olaya bakış açın yanlış:)Bu ayar fren ayarı gibi bir şey değil fren kolu yumuşak olsun sert olsun gibi bir seçeceğiniz yok. Ayar için vites 4 e alınır ve çizgiler aynı hizaya gelinceye kadar ayar vidası sıkılır yada gevşetilir. Bundan başka bir ayar çeşidi veye kişisel tercih gibi birşey Yok. diğer türlü vites geçişlerinde yaşanan kararsızlık sisteme zarar verebilir.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Scudo
@mcb

Ayrıca şunuda belirteyim doğru yapılan ayar telde kabloda kolda bir hasar ve zorlama olmadan bozulmaz. Dıştan viteste gibi değil yani


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@mrgencer size bu anlamda hak veriyorum ancak yapıp bisikletçide testini yaptık bu şekilde düzgün çalışıyor yine de akşam kontrol edeceğim çizgileri :). Bir de ben de araştırdım ama her yerde nexus 8 için ayar var ama 7 için kimse bir şey yazmamış. Aynıdır diye tahmin ediyorum yine de.
 
@mcb

Nexus 7 içinde ayar 4 . Viteste yapılıyor. Sizin yaptığınız ayarla bütün viteslere sorunsuz geçiyorsa şaşırtıcı doğrusu.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
belki de farkında olmadan çizgileri yanyana getirdim :D
 
@mcb

Bakmadınız mı çizgilere yani ayar yaparken?


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
hayır işte sadece biraz sıktım sonra tablaya oturtup vites geçişlerini kontrol ettim ve sorunsuz çalıştı. Sonrasında bir 15 km kadar sürüş yaptım ve vites değişimlerine baktım, yine sorunsuz olduğunu gördüm. Ama sayenizde daha çok araştırdım ve akşam 4'e alıp vitesi çizgileri kontrol edeceğim.

Kontrol ettim ve 4. Viteste çizgiler Yanyana görünüyor, yani ayarı doğruymuş :) yöntem yanlış ayar doğru olmuş
 

Dosyalar

  • 4E907638-0534-4E87-A90A-40EF39EEC3E5.jpeg
    4E907638-0534-4E87-A90A-40EF39EEC3E5.jpeg
    125,7 KB · Okunma: 81
Geçen hafta Ghost Square Urban X7.8 aldım, henüz 1 kere binebildim. Geçen ay emekli oldum ve kendime emekli hediyesi olarak aldım.
Alfine 11, rohloff, pinion hubların hepsini araştırdım ama Türkiye'de hazırda bir tek alfine'lı Ghostu buldum.
Önümüzddeki günlerde bol bol gezmeyi düşünüyorum. Sorularınız olursa ve tabi bilebilirsem yanıtlamaya çalışırım.
 
@mcb

Tesadüfen olması gerçekten şaşırtıcı[emoji846]


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
@mgencer05 bence de :D ancak şunu fark ettim ki göbekten vitesli satan yerlerin bir çoğu vites ayarını yapmadan satış yapıyor hem de koca koca bisikletçiler. Bir ay sonra gel vites ayarı yapalım dediklerinden belki ya da dikkatsizlikten belki de ancak benden sonra 3-4 arkadaşa da göbekten vitesli aldık hiçbirinde ayar yoktu. 4. Viteste ayarladık hepsini. Bu kadar kolay ayar yapılırken kimsenin doğru dürüst yapmaması ilginç :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yavuzakinn
@Kemal KURBAN

Hayırlı olsun. Allah kazasız belâsız sürmek nasip etsin.
 
@Kemal KURBAN

Hayırlı olsun, son derece modern tasarımlı, çok şık ve bakımı kolay bir bisiklet. Uzun yıllar sorunsuz tur da yapabileceğiniz, şehirde de kullanabileceğiniz bir bisiklet bence. Ben bir tek v freni tercih ederdim disk yerine hem bakım kolaylığı hem de nispeten uzun sürüşlerde ısınma yapmaması nedeni ile. Onun dışında her şeyiyle çok güzel bir bisiklet olduğu aşikar. Özellikle minimalist farlar ve arka bagaj çok güzel durmuş. Zincir yerine kayış olması da bana kalırsa harika bir avantaj her ne kadar Türkiye’de kayış bulmak zor olsa da. Güzel günlerde kullanın.
 
Merhabalar. Bir şey sormak istiyorum. Ghost Urban 6 bisiklet kullanıcısıyım. Bisikletimde Alfine 8 göbek vites var. Bu viteste standart mıdır bilmiyorum 4. Viteste ve 8. Viteste ses geliyor. Diğerlerinde sorun yok. Bu ses bisikletin gidişini etkilemiyor ya da mekanik bir soruna neden olmuyor. Hem bu sesten kurtulmak hem de daha iyi olacağını düşünerek Alfine 11'e geçiş yapmak istiyorum. Bu konularda çok bilgim olmadığı için bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Kayseride ikamet ediyorum. Malesef burada bu tür bisikletlerden anlayan usta yok. Deneme yanılma ile ya da youtube'dan bakarak falan çözmeye çalışıyorlar. Bana Ankara dan önerebileceğiniz bir yer varsa memnun olurum. Teşekkür ediyorum
 
@gorkem77

Genelde sesli çalışma ve geçişlerde kararsızlık vites ayarı bozuk olduğu için olur(göbeğin içindeki dişlilerde bir problem olmadığını varsayıyorum)ayarını kontrol ettiniz mi?


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhabalar bende göbekten vitesli bisiklet bakıyorum, dün 2. El birtane Nexus 8 vitesli bir bisikleti denedim. Arkadaşın bahsettiği gibi bazı vites geçişlerinde ses geliyordu. Tabi fazla deneme fırsatım olmadı. Açıkça o ses beni tedirgin etti. Sorun falan mı vardır acaba, yoksa sadece ayardan mıdır?
 
Kontrol için bisikleti ters çevirip 4. viteste göbekte 2 sarı çizgi aynı hizada mı ona bakın. Aynı hizada değilse ayar yanlıştır.187458
 
  • Beğen
Tepkiler: a.eser
@Erhan Ertan
Şu an bisiklet bana biraz uzak. Olmazsa satan arkadaşa anlatırım, bana fotoğrafını çekip yollar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Erhan Ertan
Ben önceki 2 bsikletim dışardan vitesliydi. Sonra bir arkadaş sağlık bakanlığının dağıttığı 28 jant 3 vitesli Sram göbekle bisikleti bana sattı.
1 yıldır kullanıyorum. İzlenimim şu ki, bir daha asla dışardan viteslilere binmeyi düşünmüyorum. İlla ki, göbekten vites olacak.
Vites değişimleri için ayarı çok önemli. Bunu keşfettim. Tekeri tutan yandaki vidaları çok sıkmamalısınız. Dışardan vitesliler gibi, sonuna kadar kol kuvveti ile sıkılmamalı, Çok sıkıldımı, vites rahatsız oluyor. Düzgün çalışmıyor. Zincir gerginliği de çok önemli, Zingir gerginliğini ayarlayan 2 vida ile zinciri ayarlıyoruz. Çok sıkı olmamalı, biraz gevşek olmalı. Ama zincir atlayacak kadar da gevşek olmamalı.
Vites kolundan vitesi çevirdiğinizde sertlik hissetmemelisiniz, rahatça dönmeli. Rahatça dönmüyorsa, biraz sıkılık varsa, Tekerler çok sıkı demektir. Tekerlek vidalarını gevşetin. düzelir.
Ben de kendi bisikletimin açısından konunuza daldım. Bendeki bisikletten binlercesi yollarda. Faydalı olur belki diye yazdım.
--
şunu da belirteyim vitesin ratioları şu.
0.75-1.00-1.35
yani 1. vites gücünüzü 0.75 azaltarak veriyor. Bu vites yokuş yukarı içindir. hızınızı azaltır, tork'u yükseltir.
2.vites 1 e 1 veriyor.
3.vites hızınız 1 e 1.3 e katlıyarak veriyor. ki bu vites yokuş aşağı içindir. en hızlısı
---
en pahalı vitesi de alsanız ratiolar aşağı yukarı aynıdır. örneğin
shimano 7 vitesli alsanızda
ratio 0.65 den 1,5 e kadar aralıktadır.
sadece stepler fazladır. değişen birşey yok.
ha 3 vites- ha 8 vites değişen bişey yok.
 
Geri