Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

Scudo
Bir arkadaşın bakımlarla ilgili özel mesajla ricası üzerine yazılmıştır:

Sizin yapabileceklerinizi anlatayım: Lastik değiştirmeyi öğrenmek öncelikle şarttır. İnternette bu konuyla ilgili bolca veri bulabilirsiniz. göbekten viteslerde arka jantı çıkarmak için vidalı olduğu için (yanılmıyorsam) 14-15 anahtar gerekiyor.
Bakımlara gelince; zincir temizliği ve bakımı göbekten viteslerde daha az. 400-500 km'de bir yapsanız yeterli. bundan başka kirlendikçe yıkamanız ve yıkama esnasında jant yanaklarını iyice sabunlamanız gerekiyor. ki fren yüzeyiniz temiz kalsın, daha iyi tutsun, pedlerin ömrü uzasın vs. Ayrıca fren pedleriniz bittiğinde siz de kolayca değiştirebilirsiniz.

Bunların haricindeki bakımlar bisiklette sorun oldukça veya kullanıma bağlı 1-3 yılda bir yapılanlardır. fren vites kablolarının yağlanması veya değiştirilmesi, jant tellerinde akort bozukluğu sorunu olursa düzeltilmesi, bütün göbeklerin yeniden yağlanması gibi. bunları siz yapamazsınız. bisikletçinin yapması daha iyi olur. Son olarak göbekten vitesin 5000 km'de bir yağlanması gerekiyor. şart değil. vites sorunsuzca çalışmaya devam ediyor. ancak yaptırırsanız daha iyi olur. bulunduğum şehirde bu işi yapabilen bir bisikletçi var ama ne yazıkki Shimano yetkili dağıtıcısında uygun yağ olmadığı için ben yaptıramadım.
Selamlar
 
Şuan klasik shimano 3cc hubgear ı en ufak pimine kadar dağıtmış durumdayım. İçi bildiğiniz katran gibiydi. Güzelce temizledim. Pas sökücü, sıcak su ve yağ çözücü ile uğraştırdı biraz. Makina yağı ve gres ile gerekli yerleri yağlayıp netden bulduğum diziliş şemasına göre topladım şuan elimde sadece göbek var jant ta takılı değil ama açtıktan sonra anladım ki öyle sandığımız kadar izole sistem e sahip değil. Direkt su tutmak ve bakımlarını geciktirmek dişlilerin sürtünmeden dolayı erken tükeneceğini düşünüyorum. Yani bu standart ruble gibi değil kabul ama kapalı sistem nasılsa birşey olmaz da dememek lazım. Kullandığım suturmey archer 3 speed var birde. Ondan da gayet memnunum. Şehir bisikletleri için katlanır için özellikle(yer tasarrufu) Kullanılması gayet güzel ve sorun çıkartmayan sistemler. Sökmek için de telin gergi vidası var onu söküp tekeri alabiliyoruz.
http://www.rideyourbike.com/images/internalgear/custom3speedcable.jpg
 
@MehmetAliB. Bey göbek vitesin içini gresleme işini kendimiz yapamaz mıyız ?
Burada da yapabilecek bisikletçi yok.
Söküp dağıtırım da toplama toplayabilir miyim sence?
 
@hidromek maaşallah seninki bence çok özel bir göbekten vitesli hem katlanır hem göbekten vites çok orijinal.
Katlanırın mantığına da çok uygun zira katlayıp taşırken çok daha pratiktir. Ben katlayıp taşırken en fazla arka aktarıcı kısmını kolluyorum.
Bende de şu an iki katlanır var. Gerçi ilk aldığımı satışa çıkaracağım.
İlkini alırken göbekten vitesliye çok heves etmiştim (nexus7'li) ancak bütçe müsait olmamıştı.
İkinciyi alırken göbekten viteslinin maliyetini geçti ancak bu sefer de uzun yol maksatlı 18 vitesli alma fikri gelişti.
Ama göbekten vitesli katlanırlar hala aklımda.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bisnev99
@hidromek unutmuşum dinamolu göbeğin de çok güzel. Kullanışlı olsa gerek.
 
@Yusuf'san

Bisikleti almadan önce buraya üye olduğum zaman gerek forumda yapmış olduğum araştırmalar gerekse merakım yüzümden göbekten vitese daha çok kanım ısındı bakım kolaylığı vites geçişlerindeki sessizlik tercihimin ne kadar doğru olduğunu gösteriyor aslında ilk zamanlarda 28" şehir bisikleti almayı düşünüyordum ama 6 kat yukarıya dar merdivenli asansörsüz bir apartmana çıkarmayı göze alamadığım için katlanır bisiklet aldım alma aşamasında nexsus 7 ve 8 vitesli çok aradım ama bulamayınca 3 vitesli sistem aldım ilerde 8 vitesli bir sisteme geçebilirim bunu biraz daha kullanmam lazım :)

@Yusuf'san


Bisikleti alma aşamasında pinpirikli biri olduğum için takıldığım engellerden biride dinamolu göbek oldu bir bisiklette 7 vites olurken dinamo olmuyordu dinamo olan 3 vitesli oluyordu bayağı gitgelden sonra bunu aldım işimi görüyor bisikletin arka farı pilliydi onuda uzun araştırmalardan sonra dinamo uyumlu bir modelle değiştirdim böylece hava karardığı zaman ön farın düğmesini açarak her iki farıda açabiliyorum
 
@hidromek
Alma aşamasında şu modeli incelemiş miydin?
Screenshot_2015-12-02-20-48-12.png
Hem Nexus 7 hem dinamolu.
Ben zamanında bunu çok düşünmüştüm ama nasip olmamıştı.
 
@Yusuf'san Yanlış hatırlamıyorsam benim bisikleti alma zamanlarımda dahon un Türkiyede stok sorunu vardı hatta forumda konu bile açıldığını hatırlıyorum tern e bakmıştım onda da nexsus7 li sistem vardı ama dinamo yoktu birde carraro ile arasında 1200 tl fark vardı şimdi ona dinamo far taktırmak falan masrafı daha arttıracağı için tern i tercih etmedim birde kendime güvenemedim o kadar para harcayıp işten güçten zamansızlıktan bisikleti bir kenara koyabilme ihtimalinden dolayı carraro ile başlayayım dedim Bu arada seleyi de daha geniş bir sele ile değiştirdim diğeri çok ağrı yapıyordu yenisini daha test edemedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@Hami Tabi
Zincirli sistem kayışlı sisteme göre performans anlamında daha verimli, bu bir mühendislik bilgisidir. Yarış koşan Racing motosikletlerde kayış bulunmaz mesela. Kullandığım BMW motosikletin aynı motorlu olduğu halde kayışlı olanı daha düşük beygirliydi mesela. Fakat bu fark çok cüzi. %1 kadar basit.

@Yusuf'san
Hocam burdaki bisikletçinin biri iyi usta olduğu halde açıkça ben yapamam dedi. Diğer bisikletçi daha önce yapmış, kendinin de göbekten vitesi var zaten. Fakat uygun yağı Türkiye'den bulamadık. Biri şurdakiler gibi yapıp anlatsada biz de görsek.:hhhhhh:
(link)
 
@MehmetAliB. Bey sizin kaç km oldu ?
Ben daha 2000km yapmama rağmen şimdiden içimde tasası. :)
 
@Yusuf'san Kilometresini bilemiyorum. Fren balataları ön-arka tamamen bitti, yeniledim. Öyle söyliyeyim... Fren telleri de ''yenilenirsem daha iyi olurum'' diyor. Daha 5000 km olmamıştır.
Fakat bizim Scott SUB 35'lerin model yılı eski. Yanılmıyorsam 2010 üretimi. Bu yüzden sorun yaşamasam da yağını yenilemek istemiştim. Sipariş verirsem sana da haber veririm.
 
@MehmetAliB. Bey benim için de bir tane verirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Orjinal yağ araştırmanıza hiç gerek yok. Ben de araştırdım ancak hem çok pahalı hem de ulaşmak zor. Onun yerine internette bazı sitelerde de tavsiye edilen atf şanzıman yağını kullanabilirsiniz. Ben kendim nexus 8'imde (Yanlış hatırlamıyorsam) castrol marka atf yağ kullandım. Göbeği dış muhafazasından çıkarmak zor değil. Yine internette videoları var, bakarak yapılabilir. Bir mengeneye milinden sabitlenerek kolaylıkla yapılabiliyor. İç mekanizmayı hiç dağıtmadan bir kola şişesini keserek içine yağı doldurup mekanizmayı komple yağa gömülecek şekilde bekletip yerine taktım. Ben bir gece boyunca yağda bekletmiştim. 5-10 dakika çıkarıp süzülmesini bekledikten sonra yerine takmıştım. Sonuç tek kelimeyle mükemmel oldu. Yağlamadan önce bazı viteslerdeki dişli hırıltısı hissedilirken yağladıktan sonra tamamen pürüzsüz ve sessiz bir sürüş elde ettim. Vites geçişleri de mükemmel. Ben sıfır aldığım göbeği 1 yıla yakın bir sürede tahminen 4.000 km kadar kullandıktan sonra (biraz da meraktan) yağladım. Herkese tereddütsüz tavsiye ederim. Ayrıca gres vs. kullanmadım. Bu şekilde de yaklaşık 1.000 km kadardır da kullanıyorum.
 
Arkadaşlar, bende Dahon D8 var. Göbekten vitese geçmeyi düşünüyorum. Ancak Nexus 7 ve nexus 8 göbekler 36 delik. Benim makinanın arka jantı 24 delik. Mutlaka çember değişimi gerekir mi, gerekirse 36 delik 20' çemberi nereden bulabilirim?

Teşekkürler.
 
iyi günler arkadaşlar bisiklet kiralama işi yapıyorum yalova armutluda bisiklet toplamayı düşünüyorum ve sram automatik vites sistemi düşünüyorum ama tereddütlerim var ne dersiniz :)
 
Arkadaşlar mevcut bisikletimde nexsus 3 lü sistem var kondüsyon yükseldikçe 3. vites yetmemeye başladı sanırım nexsus7 yada 8 vitesli sisteme geçicem ikisinin arasında çok performans farkı olurmu birde ikisinde de kontra pedallı model mevcut kontrasız modelle performans farkı olurmu kullanan arkadaşlar bir fikir verirse sevinirim
 
@ozgurgokalp
göbekten vitesli sistemler tam manası ile araba şanzımanları ile benzer koşullarda çalışmasa da çok benzer yapılar olduğu için şanzıman yağı kullanmak doğru bir karar diye düşünüyorum
ancak mutlaka bilye ve makaraları suya ve ısıya karşı dayanıklı beyaz renkli rulman gresi ile yağlamak gerekir. bu çok önemli aksi taktirde göbeğin içinde makaraların ve bilyelerin döndüğü hassas yüzeylerde aşınmaya bağlı hasarlar oluşacaktır. bu kısımları yalnızca şanzıman yağına teslim etmek göbeği çöpe gönderebilir.
yurt dışı kaynaklı göbekten vites bakımı ile ilgili kaynakların hatta shimano nun uygulamaları bile rulmanların mutlaka gresle ayrıca yağlanması yönünde bilgi vermiş.
bence acilen göbeği tekrar söküp kontrol etmenizde fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan A..
Göbeği bu şekilde en az 2000 km.dir kullanıyorum. Herhangi bir sorun yok. Ben bolca yağlı iken yani yağ henüz tam süzülmemişken göbeği hazneye yerleştirdim. Göbek neredeyse haznede yağın içinde yüzüyor. Zaten bu durumda greslesem bile o bol yağda gres durmaz. Ben bu kadar kmden sonra sorun olacağını düşünmüyorum. Kaldı ki göbeğin iç mekanizmasında da rulmanlar var. Onları da greslemek imkansız. Dağıtılırsa toplamak mümkün değil ya da deli işi diyelim. O nedenle bu şekilde yağlamak zorunluluğu var ve şu ana kadar sorun yaşamadım, göbeği de her türlü olumsuz koşulda kullanıyorum. Dize kadar yağmurda ya da bir karış karda -8 derecede kullandım. Hem ulaşım hem de sportif amaçlı performans sürüşlerinde sürekli kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Geri