Scudo Sports

Göbekten Vitesliler Y.Y.D.

@MehmetAliB.
Mehmet Ali bey her kapı cube e çıkıyor :) Sanırım bütçeyi zorlamam gerekecek. Siz scott sub 35 kullanmıştınız. Ikinci el denk gelirse L beden almam da bir sakınca olur mu. Yoksa bana göre yine cube den mi devam edeyim.

Yorumlar için teşekkür ederim.
 
Scudo
@ersinnsahin. Boya göre L, bacak boyunuza göre M beden oluyor. M alırsanız, uzanma mesafesinde darlık yaşarsanız, gidon boğazını 1, 2 cm uzatırsınız olur biter.
 
  • Beğen
Tepkiler: ersinnsahin
@ozgurgokalp
Üstad bu bisikleti de çok araştırdım ama kadro geometrisinden kimse memnun değil. Sürüş zevki vermediği yönünde kulanıcı yorumları aldım. Bir mağazada canlı canlı da gördüm Alfine 8 harici pek çekici bir yanı yoktu. Denk gelip paylaştığınız için teşekkür ederim.
 
@MehmetAliB. @ozgurgokalp sizlerinde başını şişirmiş gibi oluyorum ama bu konuda en çok sizi aktif görüyorum ve tecrübelerinize güveniyorum.

Nihayet cube hyde pro'yu almış bulunuyorum. Üzerinde Nexus 8 var fakat özellikle 4-5 nci viteslerde tak tuk ses geliyor. Yağlanmadan kaynaklı zamanla düzelecek birşey midir?

Bu tip viteslerde vites değişimi en sağlıklı nasıl olur. Vites değiştirirken pedal çevirmeye devam mı edeyim yoksa vites değiştirdiğim esnada kısa süreliğine pedal çevirmeyi keseyim mi. Sanki pedal çevirmeyi kısa süreliğine kestiğimde daha bir sağlıklı geçiş oluyor gibime geldi ama henüz 18 km lik bir tecrübem olduğu için tam olarak bir fikrim oluşmadı.

Sizler vites değişimleri nasıl yapıyorsunuz bu vites geçiş esnasındaki tak tuk sesleri normal midir?

Şimdiden teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
Oncelikle bisikletiniz hayırlı olsun.Vites ayarını kontrol edin sebebi ayarın bozuk olması olabilir.ben vites değiştirirken pedalın tam yükte olmamasına yani dediğiniz gibi pedala o anda yüklenmemeye çalışıyorum.biliyorsunuzdur belki ama yinede hatırlatayım vites ayarı için vites telinin bağlandığı makara var.vitesi 4 e aldığınızda o marakaradaki iki sarı çizginin aynı hizaya gelmesi gerekiyor.

Moto G (4) cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Upper Architect
@ersinnsahin vites ayarını yapmanız lazım arka rublede vites telinin bağlandığı tarafa üstten baktığınız zaman 3 tane çizgi göreceksiniz vitesi 3 e alıp telin bağlı olduğu taraftaki çizgiyi ortada ki çizgiye vites kolunun üzerindeki yüzük vasıtasıyla hizaladığınız zaman sorununuz düzelecektir.
 
@hidromek
Nexus 7 ve 8 li sistemlerde ayar vitesini 4 olarak biliyorum ben.siz 3 vites de yaptığınız zaman bu ayarlamayı sorunsuz geçiyor mu vitesler?

Moto G (4) cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@mgencer05 ben benim bisikleti nexus 8 e çevirdikten sonra 4 ten 5 e geçerken aynı sorunu yaşamıştım yapan arkadaşlarla beraber vitesi 3 e alıp o şekilde ayarlamıştık sorun düzeldi bir daha da problem olmadı
 
Nexus 8'lerde 4. viteste çizgiler hizalanıyor. Vites değiştirirken mümkün olduğunca pedal çevirmeden değiştirin. Bu sistemler pedalın tamamen durmasını seviyorlar ama hafifçe boşta pedal dönerken de sorun olmuyor. Tamamen dururken hiçbir sorun olmadan değiştirirsiniz. Tak tuk sesleri de vites ayarı bozukluğundan oluyor. Vites ayarını sarı çizgileri aynı hizaya getirerek yapacaksınız. Bir de püf nokta; vitesi 8. vitesten 1'er tane aşağı düşürerek 4'e kadar gelin ve o pozisyonu ayarlayın.
 
Arkadaşlar göbekten vitesli epey bisiklet kullandım.tamamı 2. El Avrupa dan gelen bisikletlerdi.bazılarınin göbekleri epey kullanıldığından bakıma ihtiyacı vardı.yaklasik 2 ay önce nexus 8li bir göbeğe ,1hafta öncede nexus 7 göbeğe söküp bakım yaptım.gercekten bakım yaptıktan sonra göbek çok daha rahat çalışıyor.ayrica bu göbekleri bisikletçiler söküp takmaya pek yanaşmıyor bu yüzden internetteki videolar yardımıyla bakımı kendim çok rahat yaptım.ilk başta karmaşık gelse de çok zor bir işlem değil.ikinci soktuğum gobekte dayanıklı olsun özelliğini uzun süre korusun düşüncesiyle mobil marka kauçuklu mavi renkli oldukça sert bir gres kullandım ve şuan göbek rahat bir şekilde dönmüyor.yeniden yağı temizleyip daha yumuşak olan beyaz rulman greslerinden kullanacağım.sokup bakım yapmayı düşünenler varsa aynı yanlısı yapmadılar diye paylaşma gereği duydum. Birkaç fotoğraf paylaşayim bakım yaparken çektiğim.
f37b1ac5f82bd05d169601f1c7dd5be3.jpg
aa2b8d66e50cd23a02c270e821d215dd.jpg
099c2f392e806f154995d79c6c353678.jpg
b3479d43b534acbc32150c71f7274dcf.jpg


Moto G (4) cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Cevaplar için hepinize teşekkür ederim. Akşam eve gidip ayarlamaya çalışacağım.

@mgencer05 çok araştırdım kimse bakıma yanaşmıyor. Fotoğraflar için emeğinize sağlık.
 
Ben şimdiye kadar yaptığım bakımlarda yalnızca atf şanzıman yağında bekletip tekrar yerine taktım. Gres kullanmadım. Siz daha derine inmişsiniz. İyi de yapmışsınız. Ben bu şekilde de sorun yaşamadım ama sizin yaptığınız daha iyi.@mgencer05
 
@mgencer05 Bizim insanımız biraz meşakkatli iş görünce yapmamak için 40 takla atar sanki adam bedava yapıcak hiç bir şey olmasa adam merakını gidermek için açıp bakar sistemin yapısı nasıl diye ama nerdeee
 
Yazdıklarınızdan anladığım kadarı ve bulduğum videolara göre yapmaya çalıştım ama olmadı. Vites kolunun üzerindeki yüzükle ne kadar ayar yapmaya çalışsam da sarı çizgiyi aynı hizaya getiremedim. En iyisi bir ustaya göstereyim.

cdc5635de903e5835fa440b58c10b217.jpg
 
Nexus 7 ile Nexus 8'in en hafif viteslerindeki oran aynı arka dişli ve aynakolla kullanıldığında aynı mı ? yoksa aralarında fark var mı ?

normalde Nexus 8 alacaktım ama kontra pedalla kullanmak istemediğimden Nexus 7 almıştım. Bunu katlanır bisiklete takacaktım ancak vazgeçtim ve sıfır kadro alıp 26'lık veya daha büyük jantlı bir bisiklet toplamayı düşünüyorum. Bunun için de Nexus 33'lük aynakol da aldım.
 
@ersinnsahin bence vitesi 3 e alarak vites telinin gerginliğini rubledeki bağlantı noktasından yeniden ayarlarsanız sorun düzelir gibime geliyor resimden açık bir şekilde ayarsız olduğu gözüküyor
 
@hidromek

Niye ısrarla 3 deyip te yanlış verdiğiniz bilgide ısrar ediyorsunuz anlamıyorum. Tekrar söylüyorum vites ayarı 4. viteste yapılır.
(link)

@Hurol Yoney
Nexus 7'de vites oranları 8'egöre hem ilk hem de son vitesten tırpanlanmıştır. O yüzden aynı dişli kombinasyonlarıyla aynı 1. vitesi elde edemezsiniz.
(link)

Gear range

Nexus is a family of parts, of which the Nexus Inter 8 eight speed hub is one. The Alfine 8-speed hub is a very similar, higher-end model which has a disc-brake fitting.

The overall range of the Shimano 8-speed hubs is 307%, and the steps in gears are a bit uneven:

Ratio0.5270.6440.7480.8511.0001.2231.4191.615
Step22.3%16.0%13.9%17.5%22.3%16.0%13.9%

For comparison, the Nexus 7-speed hub as a range of 244%, and the gear steps are more even:

Ratio0.6320.7410.8430.9891.1451.3351.545
Step17.3%13.8%17.3%15.8%16.6%15.8%
 
@ozgurgokalp bey dün gece çok geç eve vardığım için vites kolundaki yüzüğü iterek mi çevirdim yoksa direk mi çevirdim çok emin değilim. Katalogda anladığım kadarı ile iterek çevirmem gerektiği resmedilmiş. Doğru mu anlıyorum. Bu akşam daha sağlıklı bir şekilde tekrar deneyeyim.
 
@ersinnsahin
İterek çevirme diye bir şey yok. Çevirince tel ayarı değişiyor zaten. Ne tarafa çevirdiğinize dikkat edin. Eğer ayar yüzüğü son konuma geldiği halde sarı çizgiler hizalanmıyorsa telin arka göbek kısmından ucundaki sabitleme vidasını 1 cm kadar ileri veya geri almalısınız. Herhangi bir bisikletçiye teli ve durumu gösterirseniz halleder. İşlem basit, siz de halledebilirsiniz. Ama teli tekrar yerine oturtmak biraz zahmetli, elleriniz epey yağ olur belirteyim...
 
Geri