Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Goccia City Zero Elektrikli Katlanır Bisiklet (ve benzer e-bike bisikletler)

Rica ederim hayırlı olsun bu arada...
 
Scudo
Herkese merhaba,
ben de bir süredir elektrikli bisikletleri araştırıyorum. Bugün iki tane farklı markayı yarımşar saat deneme fırsatım oldu.

Bisikletlerden ilki RKS marka katlanılabilir, kalın lastikli bir modeldi. Üç motor kademesi var, gerçekçi olmak gerekirse ben aralarında hiç bir fark göremedim. Araçlar kiralık olduğu için çok fazla yıpranmış olabilir. Çekiş kuvveti benim gibi 105 kilo olan biri için çok zayıf. Kuşadası'nı bilen bilir. Yılancıburnu rampasına çıkmak istedim, soldaki otoparka varamadan hızım 0'a düştü ve durdum. Gaz vermek için elcikleri motorsiklet gibi kullanıyoruz. Bisikletin kendisi de çok ağır. Özellikle elektrikli motoru devreden çıkarınca çok daha acı bir şekilde ortaya çıkıyor.
209655 dosyayı görüntüle

İkinci bisiklet ise Lehe marka pedal destekli bir model. Yani motor gibi gaz verecek bir yer yok, pedal yoksa sana elektrik de yok diyor. Bu model yukarıdaki modelden en az 6-7 kilo daha hafif. Ve motoru epey kuvvetli. Bunda da üç kademe var ama her bir kademenin farkı gün gibi ortada. Az önce yazdığım yokuşu bu bisikletle 30 saniye kadar kuvvetli pedallayarak çıktım. Tabi ki en fazla destek veren kademede. Bu model katlanmıyor ve lastikleri ince.
209656 dosyayı görüntüle
Sonuç olarak ilk e-bike deneyimim bir takım hayal kırıklıkları ile geçti. Çok keyif aldığım zamanlar sanırım pedal destekli olanın üzerindeyken oldu. Gerçekçi olmak gerekirse elektrikli bisiklet işini bir süre erteleyip, carraro flexi'mi kullanmaya devam etmek.

Okuduğunuz için teşekkürler.
 
Merhaba rks mx-7 kullanan arkadaşlar bu ay sonunda kısmetse alacağım. Memnunmusunuz? yokuş çıkışı ve yol testlerinden bilgilendirirseniz sevinirim.
 
Merhaba,
Ben de Goccia City Zero 2014 önden motorlu ikinci el buldum kısmetse alacağım, kullanımından halen memnun musunuz? e-bisikletin.

Teşekkürler Serkan.
 
Merhaba,
Ben de Goccia City Zero 2014 önden motorlu ikinci el buldum kısmetse alacağım, kullanımından halen memnun musunuz? e-bisikletin.

Teşekkürler Serkan.
2014 model bir bisikletin bataryası bitiktir.para eden zaten batarya,kesinlikle tavsiye etmem.
 
Cevap için teşekkür ederim, pil kısmını göz ardı eder isek, sormak istediğim Goccia City Zero 2014 modellerde kronik sıkıntı veya dikkat edilmesi gereken yerler var mıdır?
 
Merhaba katlanır elektrikli severler,

Ben de geçen hafta Alba Fold2 aldım.
Batarya 10,2 A yani büyük olanı seçtim.
İlk şarj ile düz ve yokuş karışık parkurda 83 km gittim. Şarj %13 kalmıştı.
Muhtemelen Tek şarj ile 90-100 km gidecek Görünüyor.

8 li arka ruble yokuşları elektrik desteğiyle düz yolmuş gibi çıkartıyor.

Ağırlık 19,x kg ile katlayıp bagaja koymak için makul.

Daha önce MTB ve Şehir bisikleti kullanan biri olarak katlanır elektrikli kesinlikle tavsiye ederim.:)

(link)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar Goccia City Zero bisikleti 3.yılın sonunda yeniden değerlendirme yapıyorum. bisikletin pil ömrü 2/3 oranında azaldı. şu an yaklaşık 10-12 km sonra pili bitiyor. Yeni pilin fiyatı şu an servisin internet sitesinde 1848 tl olarak yazıyor. zaman içinde değişir mi bilmiyorum.

önceden yazdığım yazıda gidon katlama kısmında kopan bir parçanın resmini koymuştum. onunla ilgili yanlış bir bilgi verdim. onu da burdan düzeltmiş olayım. arkadaşlar kopan parçadan dolayı servis garantisi kapsamında değil. yeniden sıfır gidon almak veya alternatif çözümler üretmeniz lazım.servis ön gidon için o zamanlar 600 tl istedi. şu an fiyatı nasıldır bilmiyorum. ben aliexpresten 45 dolara o zaman satın almıştım. yakın zamanda tekrar aynı yerden aynı şekilde parça koptu. onu da geçici olarak yapıştırdım. şu an gidon konforunda bir sorun yok ama zannedersem gidonun o kısmında bir zayıflık var.

Baradine ve bracko fren kartuşlarını kullanıyordum frenler için düzenli olarak. hem benim ağırlığım hem de pabuçlar arka teker jantını yıprattığı için, jantta açılma oldu. dolayısıyla arka tekerde hem jantı hem de tellerini değiştirmek zorunda kaldım. onu da işçilik dahil 200 tl'ye yaptırdım Ankara da... onun da resmini ekledim

2 gün önce kadronun orta kısım katlama mandalı açıldı. onun da resmini aşağıya ekledim. servis sadece mandala 250 tl istedi. aliminyum kaynakla bir çözüm bulmaya çalışıcam. geçici olarak plastik kelepçeyle tutturdum ama güvenli değil.başka da nasıl yaparım şu an bilmiyorum.

Arkadaşlar bisikleti 2 günde bir kullanan birisiyim sorusu olan olursa zaman buldukça cevaplarım...

IMG_E9397-min.JPGIMG_E9396-min.JPGIMG_8156-min.JPGFAVV3676-min.JPGIMG_8110-min.JPGIMG_9113-min.JPG
 
Son düzenleme:
Merhaba,ben genelde katlamıyorum bisikleti,dün gidonu katlamaya çalıştım,işaretli kısım çor sertleşmiş,aşağı indiremedim,biraz zorlasam o sizde ki kırılan parça kırılacak gibi... vd 40 mı sıkmak lazım acaba ?1587506868097.png
 
Son düzenleme:
Merhaba @Bike1461
10-12 km menzil anca tek kullanıma yeter bence.
Şu ana kadar kaç km yaptınız?
Ve kaç kez şarj ettiniz acaba?
 
@ anti panik hocam km sayacı takmadım ama şunu kesin söyleyebilirim...3 sene yaklaşık 1200 gün yapar, ben 1000 gün boyunca kullandım diyebilirim, kışın buzlu, karlı yollarda kullandım,çivili lastik almıştım ...yani 3 senedir toplu taşıma kullanmıyorum heryere bisikletle gidiyorum...bisikleti asıl alma amacım da oturduğum semtteki toplu ulaşım sorunundan dolayıydı...işten eve götürüp getiriyor beni

@Onurayaz biraz yağlarsan düzelir diye zannediyorum...

bi de arkadaşlar zincir koruma plastiğini bulamadım piyasa da sadece serviste bulabilirsiniz diyorlar,bunun yüzünden bi kaç tane pantolon paçası yırttım...

yani bisikleti kullandıkça eksiklikleri , zayıflıkları veya yedek parça ihtiyacı ortaya çıkıyor
.image.jpg
 
Daha eski modellerde var zincir koruyucu.bende bulsam alırım.beyaz pantolon giyince yağ lekesi belli oluyor.bide sıfır batarya alacağına,1800 kusur vereceğine,letgoda bu işle ilgilenen birkaç kişi var,bizim bataryalar 8.8 amper,1500 lira civarında 15 amper falan pil hazırlayabiliyorlar.vtc 6 kaliteli piller kullanıyorlar bi fiyat al istersen,belki şimdi fiyatlar değişmiş olabilir dolar yükseldi...goccia bataryasının içine dizecekler yine aynı şekil kullanacaksın yani,neredeyse aynı paraya iki kat menzil
 
@Onurayaz

hocam pil konusunda araştırma yapmadım ama elektronikçi bir arkadaşa sordum 1000 tl civarı tutar dedi ama ben de pek güvenemedim. pil ömrünü tamamlayana kadar kullanmayı planlıyorum...

@anti panik

hocam şimdiye kadar ne kadar şarz ettiğimi hatırlamıyorum yani hiç saymadım ama bu 1200 gün boyunca en az 200-300 kere şarz etmişimdir...
 
Merhaba,

bende yeni yeni katlanır elektrikli bisikletleri araştırmaya başladım. Alba Fold2 aklıma yattı gibi ama karar veremedim.
6000-6500 max. bütçe ile kaliteli, hangi modeli önerirsiniz? @anti panik siz Alba Fold2 sahibi olarak ne düşünüyorsunuz?
 
.
 
Son düzenleme:
Merhaba,

bende yeni yeni katlanır elektrikli bisikletleri araştırmaya başladım. Alba Fold2 aklıma yattı gibi ama karar veremedim.
6000-6500 max. bütçe ile kaliteli, hangi modeli önerirsiniz? @anti panik siz Alba Fold2 sahibi olarak ne düşünüyorsunuz?

Selam hocam. Ben mühendisim ve objektif bilgi vereyim. Siz kendiniz karar verin.:)

Şu an iki aya yakın Alba Fold2 yi kullandım ve 455 km olmuş.

Bisiklete alışmak zaman gerektiriyor. Şöyle ki keskin viraj alırken mesela pedalı çevirmeyi bırakmanız lazım. Aynen araba kullanırken viraja girerken gazdan ayağı çekmek gibi. Aksi halde tehlikeli.:)
Ancak lastik henüz tam tabanı aşınıp yere oturmadı.


Konfor açısından sıkıntım yok.
Ben genelde kaldırımdaki bisiklet yollarını kullanıyorum. Pedli tayt ile sıkıntı olmuyor.
Asfalt zaten süper konforlu ve akıcı.

Kullandığım parkurda zaman zaman toprak kısımlar (bkz avatarım) ve sıkıntı olmadı. 1.75 inç lastikler yola iyi tutunuyor.

Şu ana kadar 5 kez şarj ile 455 km yaptım. Ortalaması 90 km menzil yapar.
Ancak ben 60 kg olmama rağmen tüm turlarımda -yokuş- çıktım.
Ancak bu veriler 10.2 Ah batarya ile. Ben bu batarya ile satın aldım.

Gelelim temizliğe ve bakıma:
arka aktarıcının gergi dişlisi katlanırlarda yere daha yakın. Ve ıslak zeminde kullandıktan sonra ıslak mendil vb ile mutlaka silmek lazım.:) bkz foto.

Elektrik desteğini kapatıp bolca sürüş yaptım. 20 kg lık bisikletten beklenecek şekilde düz yolda ve yokuş aşağı akıcı.
rampada yoruyor.:)
Bisikletteki gaz kolu çok kullanışlı.
Uzun mesafede Pedal çevirmekten yorulduğumda resimde görüldüğü gibi gidondan da destek alıp kolu sabit tutarak gaz kolunu yavaş yavaş aşağı bastığımda bisikleti 25 km/h ya kadar pedal çevirmeden istediğim hızda kullanabiliyorum.:)

özetle şu ana kadar memnunum ve haftada 4-5 gün ortalama tek turda 15 km civarı kullanıyorum. 15 km içinde bir iki kez. Totoyu ve bacakları dinlendirme molası şart. Parkur bol yokuş parke zemin ve kısmen toprak ve kısmen asfalt.
Malum Yaş 53.. :koptum:

Bisikleti konfor açısından kişisel ayarları yapmak mümkün. Gidon ve sele istediğimiz yüksekliğe ayarlanabiliyor tabii.
Ayrıca gidonu kendimize yaklaştırıp uzaklaştırmak mümkün. Malum konfor açısından ben dik oturarak rahat ediyorum. Tabi tercihimize göre ayar mümkün.:)

Sürüş sırasında sağanak yağışa yakalandım. Bagajdaki yapmurluğu giyip devam ettim. Su geçirmezlik başarılı.:)

Edit: fotoğraflar karanlıkta ve cep ile çektim. Pek güzel değil. Bisiklet daha cillop gibi ve sıfır. Fotoğraflar sadece fikir versin.
 

Dosyalar

  • B544011D-7582-4CEB-9D64-590A79C50C2A.jpeg
    B544011D-7582-4CEB-9D64-590A79C50C2A.jpeg
    38 KB · Okunma: 30
  • 9BB15177-EEAF-47AE-8092-F5F7BE61E088.jpeg
    9BB15177-EEAF-47AE-8092-F5F7BE61E088.jpeg
    103,7 KB · Okunma: 30
  • D1B65CE8-D9FE-4FE5-BC51-069124A68F21.jpeg
    D1B65CE8-D9FE-4FE5-BC51-069124A68F21.jpeg
    98 KB · Okunma: 30
  • 98FDD85A-75C8-43F8-A122-61C7943440DE.jpeg
    98FDD85A-75C8-43F8-A122-61C7943440DE.jpeg
    142,7 KB · Okunma: 29
  • 13D3C903-8184-4C80-9035-E2160189313E.jpeg
    13D3C903-8184-4C80-9035-E2160189313E.jpeg
    107,3 KB · Okunma: 29
  • 35CB489E-A6CE-41B7-9C2F-AE9BE94ED1C2.jpeg
    35CB489E-A6CE-41B7-9C2F-AE9BE94ED1C2.jpeg
    109,8 KB · Okunma: 27
Son düzenleme:
Merhaba herkese,

malum elektrikli bisikletlerde arkada motor varsa lastik patladığında şamrel değişimi daha zor.
Ancak bunun için lastiği sökmeden takılabilen şamrel geliştirilmiş. Ben buna yuvarlak değil uzunlamasına olduğu için “yılan şamrel” adını uydurdum.:)
Ülkemizde yılan şamrel satışı var mıdır?

montaj sonunda balans az birşey var diyor ama sorunsuz.

 
Merhabalar ustadlar,
Gectigimiz ekim ayinda aldim Benelli City 2.0 Zero bisikletimi. (6900TL olani) Bisiklet birkac kez saganak yagmura maruz kaldi. Ve parasini cikarsin diye neredeyse her gun abartarak surdum. Corona surecinde 1,5-2ay suremediysem de 6 ayda cok rahat 2000-2500 KM den fazla yol yapmisimdir.

2-3 hafta once arka lastigi degistirtmek zorunda kaldim, tamircinin yeni taktigi lastik biraz buyuk cikti, on lastige oranla neredeyse fat teker gibi gorunuyor. Degisimin ertesi gunu kargoyla Istanbul’dan memlekete gonderttim.

3 gun once saganak yagmura yakalandim yine. Gectigimiz 2 gun boyunca hic binmedim. Bugun surus yaparken ilk basta her sey normal seyrindeydi. Fakat gosterge henuz %60’dayken elektrigi randimanli alamamaya basladi bisiklet. Simdi sarj ettim bataryayi, tekrar denedim; su anda yine iyi gidiyor. Ama dunku durum, biribirden elektrigi israf etmesi bana biraz tuhaf hatta moral bozucu geldi.

sizce sorun batarya olabilir mi? Ya da kablolar?Her gun kullanip benzeri problemler yasayan var mi?

hurmetler.
 
Son düzenleme:
Geri