Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gözbebeğim MOSSO Cavalier 700 claris hakkında merak ettiklerim

Ilk noname dediginiz zincirin uzadigini ölcerekmi anlandiniz yoksa sadece tahmin üzerinemi? Normalde noname degil plastikten olsa 1500km de bir zincirin degisme durumuna gelecegini sanmam. Ama tabiki yinede mümkün de olabilir.

Anladigim kadari ile siz bisikletciyle sadece telefondan görsümüssünüz ve size telefondan analizi yaparak (Büyük mucize) rublenin de degismesini söyledi, dogrumu anladim? Bu size aceba rubelenin gercekten mi asindigini mi söylemek istedi yoksa maksati yeni rublemi satmak? Zinciri hadi noname asindi diyelim ama ruble de noname olsa yinede asinmasi imkansiz 1500km'de.

11/32 ruble tabiki daha iyi ve yokuslari da daha iyi cikar ama size gereklimi ona siz karar vereceksiniz. Sonucta ücbucuk senede 1500km yol yapmis birisi olarak pek gerekli görünmüyor.

Yeni zincirin atlamasina gelince, yeni oldugu icin yeniden tüm sistemin ince bir ayara ihtiyaci olabilir, yada 8li yerine 9lu 10lu vs. zincir takmis olabilirmisiniz? Siz en iyisi yukarida arkadaslarinda dedigi gibi bisikletinizi önce iyi anlayan bir bisikletciye götürün ve gösterin.

DIP. NOT: Rublenizin dislerinde yaknin, iyi ve net anlasilacak sekilde fotograf cekip buraya yüklerseniz, asinip asinmadigini burada da az biraz olsun analiz edebiliriz.
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Hemen fotoğraf ekleyeyim
Sizce ruble aşınmış mı? Zinciri değiştikten sonra Viteslere kemikli geçmeye başladı. Genellikle orta disliye alınca kendiliğinden bir alt dişliyi geçiyor.
 

Dosyalar

  • IMG_20230619_140156.jpg
    IMG_20230619_140156.jpg
    54,4 KB · Okunma: 39
  • IMG_20230619_140310.jpg
    IMG_20230619_140310.jpg
    68,6 KB · Okunma: 39
  • IMG_20230619_140323.jpg
    IMG_20230619_140323.jpg
    65 KB · Okunma: 40
  • IMG_20230619_140348.jpg
    IMG_20230619_140348.jpg
    65 KB · Okunma: 39
  • IMG_20230619_140340.jpg
    IMG_20230619_140340.jpg
    49,9 KB · Okunma: 36
  • IMG_20230619_140401.jpg
    IMG_20230619_140401.jpg
    50,9 KB · Okunma: 31
  • IMG_20230619_140349.jpg
    IMG_20230619_140349.jpg
    49,2 KB · Okunma: 24
Scudo
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Hemen fotoğraf ekleyeyim
Sizce ruble aşınmış mı? Zinciri değiştikten sonra Viteslere kemikli geçmeye başladı. Genellikle orta disliye alınca kendiliğinden bir alt dişliyi geçiyor.
Bana kalırsa bariz bir aşınma yok ve hatta ruble dişlileri dipdiri yalnız biraz pasaklı.

Pasaklarından arındırıldığında dişliler inci gibi parlayıp gözünüze çok yakışıklı görünecek.

Zaten 1.500 km'de dişli aşınması çok normal bir şey değildi.

Bu bisikleti Claris grupset ile kullandım. Claris'in vites ayarı çok hassastır, biraz uğraştırır ama ayarları tam olarak yapıldıktan sonra da kolay kolay ayar kaçırmaz.

Bence sizin vites ayarları tam yapılmamış, zincirin kendiliğinden alt dişliye falan geçmesi de vites ayarlarının tam yapılmamasından kaynaklanıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Bana kalırsa bariz bir aşınma yok ve hatta ruble dişlileri dipdiri yalnız biraz pasaklı.

Pasaklarından arındırıldığında dişliler inci gibi parlayıp gözünüze çok yakışıklı görünecek.

Zaten 1.500 km'de dişli aşınması çok normal bir şey değildi.

Bu bisikleti Claris grupset ile kullandım. Claris'in vites ayarı çok hassastır, biraz uğraştırır ama ayarları tam olarak yapıldıktan sonra da kolay kolay ayar kaçırmaz.

Bence sizin vites ayarları tam yapılmamış, zincirin kendiliğinden alt dişliye falan geçmesi de vites ayarlarının tam yapılmamasından kaynaklanıyor.
zinciri değişmeden önce hiçbir sorun yoktu. Ta ki zincir değişip ayar yapıldıktan sonra bu sorunlar başladı. Vites geçişleri çok kemikli olmaya başladı önceden yağ gibi geçiyordu. Bisikletçi ayarladıktan sonra biraz turladım ve yanına geldim Bir daha ayarla dedim Bir daha ayarladı yine de tatmin etmedi. Daha sonra alt vitese geçmeye başladı.

Ben bisikletçi ile tekrar bir görüşeyim. Bakalım ne olacak Çok teşekkür ederim
 
Değerli bilgileriniz için çok teşekkür ederim. Hemen fotoğraf ekleyeyim
Sizce ruble aşınmış mı?
Rica ederim. Fotograflara baktimda rubleniz en az yeni bir ruble gibi nerdeyse hic asinmamis. Gayet net bir sekilde fotograflarda buda belli oluyor.

zinciri değişmeden önce hiçbir sorun yoktu. Ta ki zincir değişip ayar yapıldıktan sonra bu sorunlar başladı. Vites geçişleri çok kemikli olmaya başladı önceden yağ gibi geçiyordu. Bisikletçi ayarladıktan sonra biraz turladım ve yanına geldim Bir daha ayarla dedim Bir daha ayarladı yine de tatmin etmedi. Daha sonra alt vitese geçmeye başladı.

Ben bisikletçi ile tekrar bir görüşeyim. Bakalım ne olacak Çok teşekkür ederim
@amasseia yani Adem arkadasimizin da dedigi gibi vites ayarlarin tam yapilmamis. Önce kaba ayar yapilir sonra o atlamalari kaldirmak icin ince ayar yapilir. Eger vietseiniz asagi yukari atlama yapiyorsa bunun nedeni ya yanlis zincir takilmistir yada vietse ayari dogru degildir.

Zincir yada ruble asinmis olsa yukari asagi atlama yapmaz oldugu dislide bir dis ileri atlama yapar ama ayni dislide kalir. Bunu pedala sert basinca tak sesgelir ve pedal bir dis bosa döner bunuda anlarsiniz.

Sonuc olarak bence siz bisikletinizi anlayan baska bir bisikletciye götürün ve gösterin.
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
183 boy 87.5 iç bacak mosso cavalier 700 modeli için kaç kadro uygun bana bilgisi olan arkadaşlar yazarsa çok memnuniyet duyarım teşekkürler
 
183 boy 87.5 iç bacak mosso cavalier 700 modeli için kaç kadro uygun bana bilgisi olan arkadaşlar yazarsa çok memnuniyet duyarım teşekkürler
56 daha uygun gibi duruyor ama 54'ü de denemeniz de fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Çelik
Herkese selam, konu zincir dişli olunca bende sorunumu buradan paylaşmak istiyorum. Claris setli yol bisikletimin yokuşlarda yormasi nedeni ile (11-30 dişli oranina sahip) 11-34 ile degistirmeye karar verdim arka aktarici uzun bacak oldugu icin uyumlu olacagini soyledi bisikletci. Daha sonra shimano 11-34 claris yol bisikleti rublesi (sitede yol rublesi diye yaziyordu) aldim internetten. Zincir ve ayna kolu degistirmedim.Bisiklet ortalama 1000km de. Degisimden sonra her pedal cevirmemde bir takilma sesi kıtırtı sesi geliyor. Yeni oldugu icin alişacagini soyledi bisikletci. Bir diger bisikletci zinciride degismem hatta ön dişli takiminida degistirmem gerektigini soyledi. Siz degerli forum üyelerinin tecrubelerine bisikletcilerden daha önem veriyorum:) Cevaplariniz icin şimdiden tesekkür ederim.
 
@Makula 06 Zincirin değişmesi şart bi kere. Arka attırıcı değişti mi?
 
@Makula 06 Aynakolun değişmesi için rubledeki dişli sayısının artması lazım. Dişli sayısı arttı mı?

Zincirin değişmesi gerekmeyebilir. Zincir önde büyükteyken, arkada en büyük hangi dişliyi kullanıyosan o dişlideyken bisikletin yandan fotosunu atarsan söyleyebilirim.
 
Orjinal hali 11-30 idi, ben 11-34 taktirdim. Bisikletin yaninda degili, yanina gecince yarin foto atarim.
 
Herkese selam, konu zincir dişli olunca bende sorunumu buradan paylaşmak istiyorum. Claris setli yol bisikletimin yokuşlarda yormasi nedeni ile (11-30 dişli oranina sahip) 11-34 ile degistirmeye karar verdim arka aktarici uzun bacak oldugu icin uyumlu olacagini soyledi bisikletci. Daha sonra shimano 11-34 claris yol bisikleti rublesi (sitede yol rublesi diye yaziyordu) aldim internetten. Zincir ve ayna kolu degistirmedim.Bisiklet ortalama 1000km de. Degisimden sonra her pedal cevirmemde bir takilma sesi kıtırtı sesi geliyor. Yeni oldugu icin alişacagini soyledi bisikletci. Bir diger bisikletci zinciride degismem hatta ön dişli takiminida degistirmem gerektigini soyledi. Siz degerli forum üyelerinin tecrubelerine bisikletcilerden daha önem veriyorum:) Cevaplariniz icin şimdiden tesekkür ederim.
Bir video alabiliriz.
 
20230811_082328.jpg20230811_082346.jpg
Videoda cektim ama nasil yukleyecegimi bulamadim gün icinde tekrar denerim.
 
Son düzenleme:
308064 dosyayı görüntüle308065 dosyayı görüntüle
Videoda cektim ama nasil yukleyecegimi bulamadim gün icinde tekrar denerim.
Yalnız zinciri bu haliyle kullanamazsınız, zincir çapraz pozisyonda ve bu şekilde kullanırsanız ses çıkması, zincirin kopması ve dişlilerin aşınması kaçınılmaz.

Bu yanlış kullanımda zincir de kısa geldiğinden arka bacak da son raddeye kadar gerilmiş, vites sisteminin sağlıklı çalışmaması normal.

Zinciri çapraz kullanımdam kaçınmak için aşağıdaki videoyu dikkatlice izleyiniz.


Burayı da okuyabilirsiniz:

(link)
 
Oneriniz icin tesekkurler. Normalde bu sekilde kullanmiyorum diger bir forum uyesi arkadasimiz ön enbuyuk arka enbuyuk dislideyken foto istedi onun icin cektim. Zincir cok gergin duruyor elimle kontrol ettigimde sanirim bir akac bakla eklemek gerekiyor gibi
 
Dikkatli okumak önemli...

Zincirin değişmesi gerekmeyebilir. Zincir önde büyükteyken, arkada en büyük hangi dişliyi kullanıyosan o dişlideyken bisikletin yandan fotosunu atarsan söyleyebilirim.
 
Oneriniz icin tesekkurler. Normalde bu sekilde kullanmiyorum diger bir forum uyesi arkadasimiz ön enbuyuk arka enbuyuk dislideyken foto istedi onun icin cektim. Zincir cok gergin duruyor elimle kontrol ettigimde sanirim bir akac bakla eklemek gerekiyor gibi
Arkadaşın yazdıklarını okumamıştım, sizin ilk iletinize binaen ses gelen şekilde fotoğraf attığınızı düşünerek tavsiyede bulundum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Makula 06
Cevap veren ve faydali tavsiyelerde bulunan tum arkadaslara tesekkurler. Zinciri degisimi yapildi ve ses duzeldi. Ruble ve zinciri birlikte degistirmek gerekiyormus bunu ogrendim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: amasseia
Cevap veren ve faydali tavsiyelerde bulunan tum arkadaslara tesekkurler. Zinciri degisimi yapildi ve ses duzeldi. Ruble ve zinciri birlikte degistirmek gerekiyormus bunu ogrendim:)
Hadi o zaman geçmiş olsun :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Makula 06
Selamlar,

Mosso cavalier 700 claris marka bir bisikletim var ancak boyası çok deforme olmuş durumda, boyayı söküp boyatmak istiyorum ancak üzerindeki çıkartmaları internetten bir türlü bulamadım. bu çıkartmaları tedarik edeceğimiz bir yer var mıdır ? bisikletin çokça yerinde marka - model detay etiketleri mevcut.

destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
 
Geri