Kadro: Hi-ten amortisörlü
Kendisi söylüyor, Hi-ten çabuk paslanabilen ve bundan 20 yıl öncesinden kullanımdan kalkmış bir malzemedir.Tabi bunu biliyor olmanız gerekiyor, yoksa bilmeyene hi-ten sözü güzel bile gelebilir.
Burada da, amortisör tanımından beklentinizin ne olduğuna bağlı.Amortisör, bisikletinizin bozuk zeminden minimum düzeyde etkilenmeniz için üretilmiş, darbe emiş parçasıdır.
Bu darbe emiş parçası, bu tip bir malzeme ve kalite ile üretilmişse, fazladan ağırlık bir yay olmanın ötesine geçemez.
Sertlik ayarı çok kolay bozulan, mümkün olan en ağır malzemeden yapılan fakat aksine en kolay şekilde darbelerden ve biniciden zarar gören bir parçaya amortisör demek, şu anda üretilen amortisörlere haksızlık olur.
Maşa: Amortisör HL-Zoom, 1 1/8"
Bu da piyasadaki en kalitesiz ön amortisör, yine yukarıdaki paragrafın geçerli olduğu bir durum.Zoom markasından kaçın arkadaşlar.
1 1/8" diğer ismiyle oversize zaten son 15 yıldır dünya standardı ölçü.
Jant: 26x1.75 aluminyum 36H SL
1.75 ölçüsünü, yeni başlayan arkadaşlara pek tavsiye etmiyorum, dengelerini daha geniş ölçüdeki lastiklerle sağlamayı öğrenip sonradan ince ölçülere geçebilirler.
Aluminyum
helal
36H (H = Hole = delik) 36delikli göbek ve çemberi var demek.
Yurtdışında Downhill/Freeride kategorileri dışında 36delik kullanan bisiklet pek yoktur.Bizimkiler düşük maliyet için koymuşlar, bari sağlam olsa ama değil.
Vites: Shimano Tourney TX series- 18 vites
Shimano'nun en alt serisidir.Yine de shimano ya, buna da şükür.
18 vites de bundan 15 yıl öncesinde kullandığı vites sayısı.
Ben demiyorum herkes 9lu sistem (27vites) kullanacak diye, fakat 21 veya 24 olsa daha iyi olurdu.
Fren: V-Fren aluminyum
Vallaha mı?
Sele: İtalyan- Selle Royal
Hadi bu iyi diyelim.
Sonuç: Selesi ortahalli diyebileceğim bir ağır metal.Herhalde bana 1 hafta dayanırdı.
Bir an önce kurtulmanı diliyorum