İlk graveller ile günümüzdeki gravelleri ayırmak gerekiyor. İlk graveller Amerikalı bisikletçilerin özellikle Rocky Dağlarında ödeneksizlikten asfaltlanamayan yollarında yol bisikleti disiplininde performans yapmak için melezlediği, performansa yönelik bisikletlerdi. Daha öncesinde zaten Fransızların "r" ile başlayan adının hatırlamadığım modelleri ve Amerikalıların genelde Adventure bicycle olarak adlandırılan drop gidonlu tur bisikletleri vardı. Ayrıca cyclocrosslarda vardı ki, onlarında off sezonda merada yarışları devam ettirmek için yol bisikletinden melezlendiği bilinmekte.
Zaten forumda kalın lastikli, drop gidonlu her bisiklete gravel deme eğilimi var. Gravel ismi duyulmadan önce de graveli gören cyclocross diyordu.
Az yükle performans turculuğu yapmak isteyenler graveli popüler yaptı, sonrasında firmalar gravel kategorisinde, müşterilerin de isteklerini yansıtarak modeller çıkartmaya başladı. Böylece daha endurans, performans dan ödün verip konfora yönelen günümüz gravelleri piyasaya çıktı. Yani evet günümüzün graveli 100 yıl öncede vardı. Fransızlar grop gidonlu tur bisikletleri ile Avrupa'yı geziyordu. 50 yıl önce Amerikalılar grop gidonlu tur bisikletleri kıtanın bir ucundan diğer ucuna turluyor, yaşadıkları maceradan dolayı da bisikletlerine Adventure bicycle diyordu.
Benim gözümde gravel hala, asfalt dökülmemiş, ince yol tekerinin gitmekte zorlandığı bir yolda, bana yol bisikleti binme hissiyatı yaratarak segmenti zorlayacak performansı sunmamı sağlayacak bisiklettir. Tabi ki bu bana göre sonuçta bu isimleri geometrileri piyasa belirliyor. Buradan o graveldir bu gravel değildir demenin anlamı yok.