Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

All Trail Eco aldım ben de. Maşasının full karbon olması, sokma mil gibi güzel detayları var. Gravelin daha çok adventure kısmında kalan bir kadro yapmışlar.
Düşük hızlarda çok stabil ve konforlu bir bisiklet.
Metin bisklet mi aldın?
 
Scudo
Herkes Merhabalar forumdaki ilk yorumum olacak. Bisiklete başlayalı eylül ayında 1 sene olacak. Ümit marka aynakolu çin malı aktarıcıları tourney olan bir bisiklet ile başladım. Başlayalı da 3000 km kadar pedalladım aşağı yukarı. Mezun olunca artık yeni bir bisiklet alma düşüncesi aklıma girdi. sık sık orman yollarına girerim, çoğunlukla yolda kullansam da ortalama 100 kmlik bir yolun en az 20 km sini bozuk yollarda geçen rotalarda sürüyorum genelde. Uzun araştırmalarım sonucu bir gravel alma fikri aklıma yattı ileride şehirlerarası da düşündüğüm için. Carraro gravel g2 modeli aklıma yattı ancak 2019 modeli ile aralarında şöyle bir fark var ki, 2019 tiagra grupset kullanırken, 2020 modelde grx grupset kullanılmış. Grupseti ilk defa duyduğumdan yorumlarına baktım. Shimanonun gravel için tasarladığı bir grupset olması dışında türkçe olarak erişebildiğim bir kaynak olmadı. Sorum şu ki GRX grupset kullanan, deneyimleyen ya da bilgi sahibi olan biri varsa ve yardım ederse sevinirim. Normal yol grupsetleriyle farkları nelerdir ? Aralarındaki fiyat farklarına değer mi? şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@eneshalid Carraro gravel g2 kullanıcılarından gerekli bilgi alabilirsin. bende 2019 tiagra setli olanı mevcut ondan dolayı bir sey diyemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: eneshalid
Herkes Merhabalar forumdaki ilk yorumum olacak. Bisiklete başlayalı eylül ayında 1 sene olacak. Ümit marka aynakolu çin malı aktarıcıları tourney olan bir bisiklet ile başladım. Başlayalı da 3000 km kadar pedalladım aşağı yukarı. Mezun olunca artık yeni bir bisiklet alma düşüncesi aklıma girdi. sık sık orman yollarına girerim, çoğunlukla yolda kullansam da ortalama 100 kmlik bir yolun en az 20 km sini bozuk yollarda geçen rotalarda sürüyorum genelde. Uzun araştırmalarım sonucu bir gravel alma fikri aklıma yattı ileride şehirlerarası da düşündüğüm için. Carraro gravel g2 modeli aklıma yattı ancak 2019 modeli ile aralarında şöyle bir fark var ki, 2019 tiagra grupset kullanırken, 2020 modelde grx grupset kullanılmış. Grupseti ilk defa duyduğumdan yorumlarına baktım. Shimanonun gravel için tasarladığı bir grupset olması dışında türkçe olarak erişebildiğim bir kaynak olmadı. Sorum şu ki GRX grupset kullanan, deneyimleyen ya da bilgi sahibi olan biri varsa ve yardım ederse sevinirim. Normal yol grupsetleriyle farkları nelerdir ? Aralarındaki fiyat farklarına değer mi? şimdiden teşekkürler.
Yabancı bir forumda şöyle denmiş:

There are lots of factors here. As Syn said, if one has hydraulic brakes get that one. If you are going on

GRX is built for gravel riding and has some major advantages for rougher terrain. Unless you are only riding pavement I'd go for GRX.

  • The front chain rings tend to be lower than Tiagra (46 or 48 tooth vs 50 on tiagra).
  • Pulling brake levers is easier on GRX. They moved the pivot point to make one finger braking easier.
  • GRX allows for wider tires. They moved the front derailleur out to give more chain clearance.
  • All GRX rear derailleurs have a clutch to reduce chain slap on rougher surfaces
  • The hoods on the GRX are bigger than Tiagra to give a larger grip surface and more control on rough terrain.
Türkçe'ye çevirecek olursak:

Burada bir sürü faktör var. Hidrolik frenli olanı tercih etmeliyiz. (İki bisiklet kıyaslanmış, biri hidrolik fren tiagra diğeri mekanik fren grx olarak)
GRX Gravel hafif arazi için üretilmiş ve sert koşullar için tiagraya göre daha avantajlı bir set. Araziye çok girerim bisikleti ağlatırım diyosanız ben GRX seçerdim diyor.

* Tiagraya göre aynakol oranı daha düşük. Bu yokuşlarda ve arazide kolaylık sağlar.
* GRX'de fren kullanımı tasarımı nedeniyle biraz daha kolaydır. Eli daha az yorar.
* GRX ön aktarıcı tasarımı nedeniye daha geniş lastiklere müsade eder.
* GRX'de hoodlar Tiagra'ya göre daha kalındır ve tutma alanımız daha genişdir bu da bozuk yollarda ilave kontrol sağlar.

Benim gibi şehir içi, araziye çamura çok sokmam diyen biri için Tiagra vites oranları nedeniyle daha mantıklı ve daha uygun fiyatlı bir tercih.

Bozuk yollara girdiğinizde ve bozuk yollarda sürdüğünüzde jantlar, lastikler, maşa gibi dikkat etmeniz ya da ona göre tercih etmeniz gereken daha önemli faktörler vardır. Zira GRX400 bir set ile Tiagra 4700 set malzeme kalitesi olarak aşağı yukarı aynıdır. Aynı segment ürünleri. Tabi biri yola diğeri hafif araziye göre dizayn edilip üretildiğinden illaki farklar oluşacak. Ama dediğim gibi daha önemli faktörler var. Bu iki set arasındaki fark aslında çok da hissedilebilir farklar değil. Ama Tiagra setli bir g2'ye sahip olarak şunu söyleyeyim. Bir "gravel" bisiklet alınıyorsa lastiği, jantı, grup seti özetle bütün kompenantları ve kadrosu "gravel" için tasarlanmış bisikletleri tercih edelim. Yoksa diğer türlü arada kalmış, melez bisikletler kullanıyoruz. Benim arayışım şehir içi ya da hafif arazi şartlarında trekking bisikletlerden daha atak bir bisiklet şeklindeydi bundan dolayı bu bisikleti tercih ettim ve memnunum. Ama Gerçek bir arazi sürüşü için belki de tiagralı bir g2 sizi oranları nedeniyle üzebilir, bilemem.
 
@sspl

Anlıyorum yani aslında iş yine kullanıcı tercihinde bitiyor. Ben de bir şey olacaksa tam olmalı tarafındayım aslında hocam. Gravel bike adı altında bir bisiklet alıyorsak tüm parçaların bu iş için uygunluğu önemli. Açıkcası Tiagra setli bir bisiklet alacaksam amacına uygun olarak yol bisikleti alınmalı. Benim kafamı karıştıran specialized gibi birçok büyük marka gravel olarak tanımladığı bisikletlerin yol grupsetlerini kullanmış. Bu yazınızdan da anladığım kadarıyla aslında bu markaların piyasa konumlandırması ve ürün çeşitlendirmesi adına yaptığı bir politika. Bu mantıkla grx grupsetli olanı tercih edeceğim açıkcası. Yorumunuz için de teşekkür ederim. Kafamda birşeyler canlandı.👍👍
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@sspl ek olarak arka aktarıcı da hareket mekanizmasının yayını sertleştiren bir tuş var GRX'de. Bu sayede zorlu arazide arka aktarıcının dalgalanarak zincir attırmasına engel oluyor. Basit ama müthiş bir özellik.

Ha 15 km/sa ile orta seviye arazide hoplayıp, zıplayarak gitmeyeceksen bir işe yaramaz.

Bana sorarsanız; bu coğrafyanın ortalama kullanıcısı için gereksiz pahalı bir set. Bütçe var diyorsanız tercih sizin.
 
@sspl ek olarak arka aktarıcı da hareket mekanizmasının yayını sertleştiren bir tuş var GRX'de. Bu sayede zorlu arazide arka aktarıcının dalgalanarak zincir attırmasına engel oluyor. Basit ama müthiş bir özellik.

Ha 15 km/sa ile orta seviye arazide hoplayıp, zıplayarak gitmeyeceksen bir işe yaramaz.

Bana sorarsanız; bu coğrafyanın ortalama kullanıcısı için gereksiz pahalı bir set. Bütçe var diyorsanız tercih sizin.
Grx 8xx de var o shadow teknolojisi bildiğim kadarıyla 6xx veya 4xx serilerinde var mı bilmediğim için onu eklemedim. söz konusu tiagra 4700 ise karşılığı grx 4xx serisi.

Aslında yeni bir teknoloji yok gibi grx serisinde, yeni olduğu ve belli bir pazara hitap ettiği için pahallı bence. Seneye ara modeller gelirse seriye ulaşılabilir fiyatlar görürüz gibi.
 
Son düzenleme:
Ülkede Gravel yaptığını düşünen azınlıktan biri olarak Sora ve Tiagra setlerin; Aydos ormanlarında, Polonezköy tabiat parkında, Belgrad ormanlarında vs... toz, toprak, çamur içerisinde yeterli olduğunu düşünüyorum. Üstüne kırma, yamultma, arıza durumlarında değişimleri uygun maliyetlidir. Ağırlık da arazi adamının derdi değil. Önemli olan altınızdaki aletin sağlam kalması. İlla tek yaprak ayna kola 11-46 ruble isteniyorsa Sensah SRX Pro ya da Microshift Advent X setleri yarı fiyatına elde edilebilir. Gene de aktarıcı seti yerine önce iyi bir kadro sonra da sağlam ve akıcı bir jant setini her zaman tercih ederim.

Bütçe meselesi. Bütçe varsa dert etmeye gerek yok.
 
Grx 8xx de var o shadow teknolojisi bildiğim kadarıyla 6xx veya 4xx serilerinde var mı bilmediğim için onu eklemedim. söz konusu tiagra 4700 ise karşılığı grx 4xx serisi.

Aslında yeni bir teknoloji yok gibi grx serisinde, yeni olduğu ve belli bir pazara hitap ettiği için pahallı bence. Seneye ara modeller gelirse seriye ulaşılabilir fiyatlar görürüz gibi.
Düzeltme: 4xx Grx lerde de shadow teknolojisi kullanılmış, yanlış bilgilendirmiş olmayayım.
 
Tekrar merhaba, Xl veya 60 kadro olarak sizlerinde önerisiyle şuanda stokta bulduğum bir XL Triban RC500, diğer beğendiğim modelde Carraro Gravel G2 birde Van Rysel var ama onunda fiyatı yönünden son tercih. Son tahlilde hangisini tercih etmek gerekir F/P ve ergonomik olarak rahatsız etmeyecek bir model olmalı kararsız kaldım.

Triban RC500 4500tl XL Decathlon (Sora)
Carraro Gravel G2 6500tl 58cm (Grx4xx)
Van Rysel 7500tl Decathlon (105)

Mecbur sıfır alacağımdan dolayı ikinci el bakamıyorum az paralarda değil o yüzden güzel bir seçim yapmak gerekiyor siz tecrübeli arkadaslarada böyle çok soruyoruz gibi ama kusurumuza bakmayın ☺️

Gönlüm Triban 'dan yana kadro sebebiyle ama G2ninde GRX seti aklımı celmekte.. İşte böyle gitgeller oluyor 😬
 
@Akbulut

2020 model G2 tavsiye ederim. Peşin alımda 6000 nin altında bir rakama alabilirsin.
 
Tekrar merhaba, Xl veya 60 kadro olarak sizlerinde önerisiyle şuanda stokta bulduğum bir XL Triban RC500, diğer beğendiğim modelde Carraro Gravel G2 birde Van Rysel var ama onunda fiyatı yönünden son tercih. Son tahlilde hangisini tercih etmek gerekir F/P ve ergonomik olarak rahatsız etmeyecek bir model olmalı kararsız kaldım.

Triban RC500 4500tl XL Decathlon (Sora)
Carraro Gravel G2 6500tl 58cm (Grx4xx)
Van Rysel 7500tl Decathlon (105)

Mecbur sıfır alacağımdan dolayı ikinci el bakamıyorum az paralarda değil o yüzden güzel bir seçim yapmak gerekiyor siz tecrübeli arkadaslarada böyle çok soruyoruz gibi ama kusurumuza bakmayın ☺

Gönlüm Triban 'dan yana kadro sebebiyle ama G2ninde GRX seti aklımı celmekte.. İşte böyle gitgeller oluyor 😬
Triban rc520 olsa olabilirdi ama 500 için kendi adıma almaya değmez, kadro olarak güzel ama ileride yükseltme yapıp satmaya kalsanız kimse yaptığınız yükseltmeleri önemsemiyor. G2 güzel bir seçenek eğer 58 kadrosunu bulabilirseniz. Sitelerinde ve kataloglarında var canlı görebilen 1-2 kişiyi geçmiyor. Ayrıca üzerindeki donanımı düşünce güncel bir sistem ve hidrolik fren sistemine sahip. Van Rysel ikisinden farklı olarak daha performans odaklı, hatta üzerinde 2 matara kafesi montajından hariç bir bağlantı yeri de yok. xl veya 60 kadro baktığınıza göre +1,90sınız galiba.

@Yusuf'san abinin de dediği gibi peşinde G2'yi indirimli alabilirsiniz.
 
@Akbulut şahsi kanaatim dropbarlı bir makine bir tık küçük kadro alınabilir. Zira bu sayede daha atik, daha sportif kullanıma imkan sağlar.
 
@Akbulut şahsi kanaatim dropbarlı bi makine bir tık küçük kadro alınabilir zira bu sayede daha atik daha sportif kullanıma imkan sağlar...
Katılmakla birlikte 58 kadro bir bisikletin uyacağını düşünüyorum. @Akbulut Benim boyumda 1.98, btwin ultra 700 af ve mosso monza iki bisiklette 58 kadro. Gayette rahat, mosso ile 100 metre frensiz test sürüşü dışında uzun sürüş yapmadım çok bir rahatsızlık olacağını düşünmüyorum.
 
@Akbulut şahsi kanaatim dropbarlı bir makine bir tık küçük kadro alınabilir. Zira bu sayede daha atik, daha sportif kullanıma imkan sağlar.
Çok teşekkür ederim gayet mantıklı söyledikleriniz sağolun:)
Katılmakla birlikte 58 kadro bir bisikletin uyacağını düşünüyorum. @Akbulut Benim boyumda 1.98, btwin ultra 700 af ve mosso monza iki bisiklette 58 kadro. Gayette rahat, mosso ile 100 metre frensiz test sürüşü dışında uzun sürüş yapmadım çok bir rahatsızlık olacağını düşünmüyorum.
Benimle aynı boyda biriyle görüşmek ne güzel e siz öyle diyorsanız daha ne diyim sizede çok teşekkürler ☺️
Bir bayide buldum 58 kadro fakat mavi malesef ben yesilciyim getirebiliriz diyorlar. Bu arada fiyat konuştum zam gündemde yeni gelen ürünler zamlı olabilir dediler sonrada liste fiyatından taksit yaparız dediler bilmiyorum ne kadar doğru ama alacak arkadaşlar varsa bir köşede dursun.
 
Carraro g2 kullanan arkadaşlar sele ve sargı nasıl acaba sargının içine jel gerekli mi? Sargı konforlu mu gerek var mı sizce?
 
Hocam ben de 3 gün önce aldım ve dediğin gibi bende de boyun ve bilek ağrısı oldu ama 10 aylık hamlik ve sele için uygun vücut pozisyonu ayarlamak lazım. Ve ilk drop bar bisikletim benimde...

Üstünde gelen gidon bandı beklenildiği üzere oldukça sıradan. Onu ve pedallari değiştireceğim en kısa zamanda...

Lastikleri de şehir bisikleti kıvamına getirmeyi düşünüyorum.. İhtiyaç dahilinde şu anki lastikleri takarım tabi.

Merhaba,
Sipariş verdiğim 700x28mm lastikleri dün aldım ve bugün bisiklete takıp test etme imkanım oldu. Yaklaşık 6 km yol yaptım bir hızlanma ve kullanım hissiyatı arttı diyebilirim. Islak yoldan da geçtim kontrolü zayıftı. Henüz bir sıkıntı çıkarmadı. Fakat uzun kullanımda akortları bozabilir mi? Şüpheliyim. Sonbahara doğru eski lastikleri takarım.


233911 dosyayı görüntüle.
 

Dosyalar

  • IMG_7575.JPG
    IMG_7575.JPG
    1,9 MB · Okunma: 104
Herkes g2yi övmüş ama kimse g0 ile ilgili yorum yapmamış g2 bütçemi aşıyor g0 nasıldır sizce 13-14 yıldır çelik mtb kullanıyorum bu arada ve amacım hem bozuk yollara girebilmek hem de 200-300 km turlar yapmak ve bütçem maksimum 3600-3700 civarı. Aslında bütçemi 4200 gibi rakamlara da çekebilirim ama bunun yerine aksesuara yatırım yapmak istiyorum biraz
Ben G0 aldım ben çok sevdim. Yokuş çıkıyorum bozuk yola giriyorum çakıllı yollardan hızla geçiyorum firenelr çok iyi bir bisikleten beklediginin fazlasını veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mosesss ve sspl
Geri