Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Arkadaşlar gravel bisiklet düşünüyorum da.Gravel bisikletlerin gidonları yanal açılımlı olması biraz tehlikeli gibi değilmi.Yana düştüğünde vites koluna zarar verme ihtimali yok mu?Biraz tuhafıma gitti.Ekran Alıntısı.PNG
 
Scudo
Arkadaşlar merakımdan soruyorum.Gravel bisikletlerin gidonları yanal açılımlı olması biraz tehlikeli gibi değilmi.Yana düştüğünde vites koluna zarar verme ihtimali yok mu?Denk geldi de tuhafıma gitti.
238835 dosyayı görüntüle

Bisiklet yana düştüğünde zarar görecek olduktan sonra illa ki görür. Benim ikinci el aldığım yol bisikleti daha öncesinde sağ tarafa düşmüş, sağ kol biraz daha içe doğruydu. Gidon açılı olmasının en büyük sebebi olarak arazideki konfor ve kontrol artışında bahsediyorlar. Bir tane youtube kanalı da el pozisyonlarından bahsediyordu. Tıpkı lego adam elleri gibi normal el ve bilek pozisyonunda sti hoodlardan tutmak için daha elverişli diyordu. Bir de açı oldukça frene uzama daha rahat olacaktır gibi geliyor. Hatta açı işini abartıp neredeyse flat bar seviyesine gelen gidonlar.

Ağırlıklı olarak asfaltta sürüş yapıyorum ve yol bisikletini seviyorum. Ancak yokuşlarda çok zorluk çekiyorum. Carraro G2 'nin 11-34'lük dişlisi cezbetti bilhassa. Kullandığım Bianchi SLR 200'de 12-28 sanırım.
İş yerim 15 km mesafede. Bagaj takılı olarak kullanıyorum yol bisikletini mecburen. MTB çok yoruyor asfaltta ince lastik olmasına rağmen (Kron XC 750 var)
Kullanacağım yere göre gerektiğinde ince lastik takarım gerektiğinde orjinal lastikleri ile dağ tepe giderim, turlara katılırım diye Gravel istiyordum. Ama yokuş ve asfalt performansı MTB'den çokta farklı olmuyorsa tabi bu mantıksız olur.

Hidrolik disk frenli bir yol bisikleti de olabilir dediğiniz gibi. Onlara da bakıyorum.

boyum 1.74, iç bacak boyum eksik ölçmediysem 75cm, ben biraz dik sürmek istiyorum bel ağrısı çekmemek için. O nedenle küçük kadro almam daha iyi olur gibi sanki.

Bu ara hiç sıfır veya ikinci el model bakmıyorum ama bildiğim carraro 053 var. Bu fiyata disk frenli neredeyse başka model yok belki ikinci elde bir şeyler denk getirebilirsiniz.
(link)
(link)
Mosso'da gvl serisi daha hoşuma gitse de diskli yol bisikleti olarak carraro'nun albenisi daha yüksek. @MertV 053 'ün hakkını vererek kullananlardan birisi.

hatta aynı bisiklet ve gravel lastiği ile forumda bir inceleme dahi vardı. İnceleme - Panaracer Gravel King Folding 700X32C
 
Ağırlıklı olarak asfaltta sürüş yapıyorum ve yol bisikletini seviyorum. Ancak yokuşlarda çok zorluk çekiyorum. Carraro G2 'nin 11-34'lük dişlisi cezbetti bilhassa. Kullandığım Bianchi SLR 200'de 12-28 sanırım.
İş yerim 15 km mesafede. Bagaj takılı olarak kullanıyorum yol bisikletini mecburen. MTB çok yoruyor asfaltta ince lastik olmasına rağmen (Kron XC 750 var)
Kullanacağım yere göre gerektiğinde ince lastik takarım gerektiğinde orjinal lastikleri ile dağ tepe giderim, turlara katılırım diye Gravel istiyordum. Ama yokuş ve asfalt performansı MTB'den çokta farklı olmuyorsa tabi bu mantıksız olur.

Hidrolik disk frenli bir yol bisikleti de olabilir dediğiniz gibi. Onlara da bakıyorum.



boyum 1.74, iç bacak boyum eksik ölçmediysem 75cm, ben biraz dik sürmek istiyorum bel ağrısı çekmemek için. O nedenle küçük kadro almam daha iyi olur gibi sanki.

Vermiş olduğunuz ölçülere göre size 50 kadro uygun olacaktır.
 
Merhaba günaydın,

Carraro e-gravel bisikletim yaklaşık 1 hafta önce elime ulaştı. Öncelikle mtb'den sonra ilk defa drop gidon ve farklı tür bir bisiklete geçtim. Şehir içi kısa turlar ve denemeler yaptım şimdilik ve gözlemlediklerimi sizinle de paylaşmak isterim.

-carraro'nun ince işçiliğini açıkçası çok beğenmedim. çok göze batmıyor ama ufak detaylarda biraz daha özenselermiş keşke diyorum. şu alt resimde örneğin kabloların geçtiği etrafı plastik parça gibi tam oturmuyor ve gidon çevirişlerinde oturtsanız da yerinden çıkıyordu. bir şekilde hallettim.
IMG_3296.jpg

-boya kalitesi ana gövdede oldukça güzel ama mesela selenin altındaki boruda hafif boya çizikleri vardı. kaynak yerlerinde ise herhangi bir şey yok.
IMG_3295.jpg

ben istanbul'dan sipariş ettiğim için fizik sargılarını sarmadan göndermişler. kolay bir iş değilmiş, bisikletçi bayağı bir uğraştı. (normalde fabrikadan sarılı gönderiyorlarmış, nedense bana böyle denk geldi).

bisikletin en çok sevdiğim kısmı sanırım vites aktarımları oldu. geçişler inanılmaz ya da ben eşekten inip ata bindiğim için bana öyle geliyor ama hiç bir rampa veya yokuşta bu kadar seri olduğunu ve daha az efor sarfettiğimi hissetmemiştim ki pil modunda çıkmadığım halde böyle geldi. inanılmaz derecede memnunum grx vites setinden.

shimano hem bataryada hem de vites setinde çok iyi iş çıkarmış bence. bisikleti normalde sürdüğünüzde hiç bir ses gelmiyor. yağ gibi akıyor tabir-i caizse. pil modunda sürmeye başlayınca inceden bir akü çalışma ya da eski dinamo çalışma sesine benzer bi ses duyuyorsunuz. rahatsız etmiyor ama makine normalde çok sessiz oldugu için o ufak şeyi bile ayırt ediyorsunuz.

eco-trail-boost-walk modları sorunsuz hepsi harika. zaten amacım düz ve hafif yollarda kendi kuvvetimle pedallamak, yetemedeiğim rampalarda ve rakımlı yerlerde batarya gücünden faydalanmak olduğu için pil ömrünü maksimuma çıkarabileceğimi düşünüyorum.

mtb'den alışık olduğum geniş mercek ayna ve ayaklık olmamasına daha henüz alışamadım. drop gidonlara ayna öneriniz varsa seve seve alırım :) benim için büyük eksiklikmiş ve içime sinen aynayı daha bulamadım.

onun dışında aklıma gelenler bunlar. bisikleti kullanması inanılmaz keyifli. elektrikli bisikleti de ilk defa deneyimleyen biriyim çok çok keyif aldım. uzun sürüşler için sabırsızlanıyorum açıkçası. sadece dediğim gibi ince işçilik biraz gözüme çarptı. düzeltilmeyecek şeyler değil ama bu konseptte scott veya trek alsanız olmayacak şeylerdir muhtemelen. (başta fiyattan:) )

IMG_3294.jpg
 
Selamlar ,

50 gündür beklediğim Goat 1 dün geldi ama 56 istememe rağmen 52 göndermişler. 56 zaten üretilmiyormuş. XL isteyen birine S göndermek tuhaf. 54 kadro almayı düşünüyorum şu an . Değiştirdim siparişi 180 boy , 54 kadro yeterli olur mu ? Birde skolyoz hastasıyım . 54 kadro yol çok kullanamamıştım ağrı yapmıştı . Bunda böyle bir sorun yaşanır mı ?
 
İyi gunelr corelli Goat 1.0 alicam fakat kadro konusunda 52-54 karar veremedim boy 1.76. bacak boyum 77 hangi kadroyu almam daha iyi olur yardimci olabilirseniz sevinirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Theokoles08
Bora arıcanlı bende corelli goat 1.0 bisiklet var sıfır kullanılammış izmirdeysen gelip görebilirsin 52 kadro yeşil renkli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Smhcetinkaya
İyi gunelr corelli Goat 1.0 alicam fakat kadro konusunda 52-54 karar veremedim boy 1.76. bacak boyum 77 hangi kadroyu almam daha iyi olur yardimci olabilirseniz sevinirim
(link) burdan hesaplayabilirsiniz
İç bacak boyunuza göre 52 öneriyor. 50 kadro bile olabilir ama 54 kesinlikle size büyük gelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Smhcetinkaya
Merhaba günaydın,

Carraro e-gravel bisikletim yaklaşık 1 hafta önce elime ulaştı. Öncelikle mtb'den sonra ilk defa drop gidon ve farklı tür bir bisiklete geçtim. Şehir içi kısa turlar ve denemeler yaptım şimdilik ve gözlemlediklerimi sizinle de paylaşmak isterim.

-carraro'nun ince işçiliğini açıkçası çok beğenmedim. çok göze batmıyor ama ufak detaylarda biraz daha özenselermiş keşke diyorum. şu alt resimde örneğin kabloların geçtiği etrafı plastik parça gibi tam oturmuyor ve gidon çevirişlerinde oturtsanız da yerinden çıkıyordu. bir şekilde hallettim.
238878 dosyayı görüntüle

-boya kalitesi ana gövdede oldukça güzel ama mesela selenin altındaki boruda hafif boya çizikleri vardı. kaynak yerlerinde ise herhangi bir şey yok.
238879 dosyayı görüntüle

ben istanbul'dan sipariş ettiğim için fizik sargılarını sarmadan göndermişler. kolay bir iş değilmiş, bisikletçi bayağı bir uğraştı. (normalde fabrikadan sarılı gönderiyorlarmış, nedense bana böyle denk geldi).

bisikletin en çok sevdiğim kısmı sanırım vites aktarımları oldu. geçişler inanılmaz ya da ben eşekten inip ata bindiğim için bana öyle geliyor ama hiç bir rampa veya yokuşta bu kadar seri olduğunu ve daha az efor sarfettiğimi hissetmemiştim ki pil modunda çıkmadığım halde böyle geldi. inanılmaz derecede memnunum grx vites setinden.

shimano hem bataryada hem de vites setinde çok iyi iş çıkarmış bence. bisikleti normalde sürdüğünüzde hiç bir ses gelmiyor. yağ gibi akıyor tabir-i caizse. pil modunda sürmeye başlayınca inceden bir akü çalışma ya da eski dinamo çalışma sesine benzer bi ses duyuyorsunuz. rahatsız etmiyor ama makine normalde çok sessiz oldugu için o ufak şeyi bile ayırt ediyorsunuz.

eco-trail-boost-walk modları sorunsuz hepsi harika. zaten amacım düz ve hafif yollarda kendi kuvvetimle pedallamak, yetemedeiğim rampalarda ve rakımlı yerlerde batarya gücünden faydalanmak olduğu için pil ömrünü maksimuma çıkarabileceğimi düşünüyorum.

mtb'den alışık olduğum geniş mercek ayna ve ayaklık olmamasına daha henüz alışamadım. drop gidonlara ayna öneriniz varsa seve seve alırım :) benim için büyük eksiklikmiş ve içime sinen aynayı daha bulamadım.

onun dışında aklıma gelenler bunlar. bisikleti kullanması inanılmaz keyifli. elektrikli bisikleti de ilk defa deneyimleyen biriyim çok çok keyif aldım. uzun sürüşler için sabırsızlanıyorum açıkçası. sadece dediğim gibi ince işçilik biraz gözüme çarptı. düzeltilmeyecek şeyler değil ama bu konseptte scott veya trek alsanız olmayacak şeylerdir muhtemelen. (başta fiyattan:) )

238885 dosyayı görüntüle
(link)

(link)

(link)
 
Bora arıcanlı bende corelli goat 1.0 bisiklet var sıfır kullanılammış izmirdeysen gelip görebilirsin 52 kadro yeşil renkli.
Teşekkür ederim ama Bursadayım
(link) burdan hesaplayabilirsiniz
İç bacak boyunuza göre 52 öneriyor. 50 kadro bile olabilir ama 54 kesinlikle size büyük gelecektir.
Teşekkürler 52 ise hemen sipariş verebilrim
 
İyi gunelr corelli Goat 1.0 alicam fakat kadro konusunda 52-54 karar veremedim boy 1.76. bacak boyum 77 hangi kadroyu almam daha iyi olur yardimci olabilirseniz sevinirim
Geometri tablosuna bakarsaniz goat 1.0 in 52 ve 54 kadrosu arasindaki fark çok küçük. Sanki 52 kadroyu tasarlayıp bunun sele borusu yerine 54 luk koyalim da 54 kadro olsun demisler. Bence 54 kadro da size uyabilir ama reach artacagindan daha fazla yatacaksiniz.
 
Geometri tablosuna bakarsaniz goat 1.0 in 52 ve 54 kadrosu arasindaki fark çok küçük. Sanki 52 kadroyu tasarlayıp bunun sele borusu yerine 54 luk koyalim da 54 kadro olsun demisler. Bence 54 kadro da size uyabilir ama reach artacagindan daha fazla yatacaksiniz.
Teşekkürler 52 kadro bulmak daha kolay gibi 54 biraz bekletebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: rodya
İyi akşamlar, G2'mi seve seve sürüyorum ama maalesef şuan kullandığım pro cyle markalı kadro üstü heybe çantası sürerken baya rahatsız etmeye başla bacaklarım değdiği için. Önerdiğiniz gidon çantası veya 2 suluğumu engellemeyecek kadro için çanta var mı?
 
@Taiyo (link) kendim de kullandığım çantalarına bakabilirsiniz, rahatsız etmeyen, kaliteli ürünlerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve Taiyo
Ben bisikletimi aldım da merakımdan soruyorum. Corelli Goat 2.0 hakkında güncel bilgi var mı? 😂😂
 
Arkadaslar herkese selam, ben cogu zaman asfaltta kullanacagim icin yol bisikleti ariyordum, ancak farkettim ki cogunun arkasinda portbagaj icin delik yok. 😬 Ben ise ara ara portbagaj + cocuk koltugu + 16-20 kg cocuk ile gezmek istiyorum. Boyum yaklasik 170, bacak boyum ise 78.5-79 cm.. Competitive cyclist eddie fitte 52 cm gosteriyor ama ben biraz rahat etmeyi arzuluyorum. Ilk drop bar deneyimimim olacak. Sanirim 50 cm kadrolar bana uyacaktir?? G2 gayet duruyor. Bisan all trail eco'nun en kucuk kadrosu 52 cm oldugu icin eledim. 🤔 Gonul isterdi ki RC500 alayim ama stok konusunda pek umit vermedi Decathlone'dakiler. Salcano GR001 tiagra kullanan oldu mu? Ozellikleri hic fena durmuyor, carbon masa olmasi cok hosuma gitti, tipini G2 kadar sevmesem de...Ne tavsiye edersiniz? 5000 lirayi gecmemeye calisacagim (ikinci ele kaldim diyebilirim yani, max 6k)
 
Arkadaslar herkese selam, ben cogu zaman asfaltta kullanacagim icin yol bisikleti ariyordum, ancak farkettim ki cogunun arkasinda portbagaj icin delik yok. 😬 Ben ise ara ara portbagaj + cocuk koltugu + 16-20 kg cocuk ile gezmek istiyorum. Boyum yaklasik 170, bacak boyum ise 78.5-79 cm.. Competitive cyclist eddie fitte 52 cm gosteriyor ama ben biraz rahat etmeyi arzuluyorum. Ilk drop bar deneyimimim olacak. Sanirim 50 cm kadrolar bana uyacaktir?? G2 gayet duruyor. Bisan all trail eco'nun en kucuk kadrosu 52 cm oldugu icin eledim. 🤔 Gonul isterdi ki RC500 alayim ama stok konusunda pek umit vermedi Decathlone'dakiler. Salcano GR001 tiagra kullanan oldu mu? Ozellikleri hic fena durmuyor, carbon masa olmasi cok hosuma gitti, tipini G2 kadar sevmesem de...Ne tavsiye edersiniz? 5000 lirayi gecmemeye calisacagim (ikinci ele kaldim diyebilirim yani, max 6k)
Bir arkadaşım kullanıyordu kadro tip ve kalite olarak g2 ye benziyor ama komponentler farklı. Zaten lastikler kalın olduğu için titreşimlerin büyük kısmını lastik sönümlüyor bence maşanın karbon olmasına fazla takılma ondaki maşa bana aleminiyum üstü karbon giydirme gibi gelmişti ama emin değilim.
 
  • Beğen
Tepkiler: halils
Önceki mesajlarda karar veremediğimi yazmıştım ama Gravel almaya karar verdim. Şimdi araştırma yapıyorum.
Gravel G2 GRX 400, Gravel G4 ise GRX 800 setli. Bunun ortası yok. Ya 6800'e Gravel G2 almak lazm ya da 9000 civarına G4.
11x2 vites için GRX600 olması lazım en az.
Başka önerebileceğiniz model var mı?
 
Önceki mesajlarda karar veremediğimi yazmıştım ama Gravel almaya karar verdim. Şimdi araştırma yapıyorum.
Gravel G2 GRX 400, Gravel G4 ise GRX 800 setli. Bunun ortası yok. Ya 6800'e Gravel G2 almak lazm ya da 9000 civarına G4.
11x2 vites için GRX600 olması lazım en az.
Başka önerebileceğiniz model var mı?
A91C2100-CDA2-4BCF-AAEB-18C9E1BE3D1F.png
Türkiyede ulaşılabilir gravel modellerinin hiçbiri di2 ile piyasaya sürülmedi sürülse zaten ciddi bir satış yakalayamaz fiyatından dolayı ülkede henüz yarışları başlamamışken.
grx600 diye geçen şey aynakol
Her iki seride de ortak olarak kullanılıyor.
Grx600 diye bir seri yok aslında bir iki parça var o adda sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrah Özşahin
Geri