Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Günün fotoğrafı bölümünden alıntılıyorum. Keyifli sürüşler, yandaki otlara dikkat oralar lastik düşmanı.

Şu corelli goat maşasından 1 tane bulsam çok şahane olacak, öne bagaj takacağım diye uydurma usulü ne işler yaptım ya.

Gerçekten maşada ki delikler müthiş .İnsanın tur bisikletçileri gibi bagajla gezesi geliyor. Specialized pizza rack modeli bir şey bulabilirsem hem şehir hem uzun tur işini de çözüme kavuşturabilirim .
 
Scudo
Merhabalar geçen hafta Carraro gravel go bisiklet almıştım aynı zamanda yol bisikletim de mevcut 1.96 cm boyundayım. Yol bisikletim 61 cm Gravel go ise 58 cm
Sele borusunu yol bisikletinde bulunan sele ayarına göre 2 cm yükselttikten sonra az geriye aldım.Şu an için sorunsuz kullanmaktayım.
Gravel Go ile işe gidip geldim toplamda 180.7 km yol yaptım. ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim.
  • Mevcut sele yol bisikletimde kullandığım pro stealth 142 mm göre çok daha konforlu geldi.Padsiz kullanımda rahatsız etmedi.
  • Gravel gidon dar araç aralarından geçme dışında sorun yaratmadı.Aksine açıları ve duruşu hoşuma gidiyor.Drop pozisyonuna geçince genişliğinden dolayı rahatlama hissi oluşuyor.
  • Ultegra grup setten claris sisteme geçince vites ve fren konusunda endişelerim vardı.Vites kolları ile ilgili sorun yaşamadım şimdilik güzel gidiyor. Mekanik disk fren konusunda çok olumsuz yorum vardı yağmurlu ve kuru asfalt zeminde test ettim beklentimden daha iyi çıktı.Tabiki aşırı yağmur durumunda neyle karşılaşırım bilmiyorum.Tek hoşuma gitmeyen kısım lastikleri değiştirince fren sürtmeye başladı.Sanırım her tak çıkardan sonra ufak bir ayar yapmak gerekecek gibi.Bunu en kısa sürede öğrenmem gerekiyor..
  • Eve dönüş güzergahında dişli oranlarından dolayı rahat ederim diye hiç düşünmedim.Çünkü Scott yaklaşık 8.5 kg 52-36 11-28 oranlarına sahip .Go ise tahminim 13 kg civarı 46-34 ve 11-34 oranlarına sahip.Bisiklet yokuş aşağı performansı ağırlığından dolayı çok iyi yokuş yukarı da sorun yaşamadım tırmanmayı severim 13 kg civarı olsa da Eve dönüş güzergahında çapraz kullandığımdan dolayı 52-36 ve 11-28 i hiç aratmadı.Aynı yolu ortalama hız 2-3 avg daha düşük gidiyorum gravel ile.Çok ciddi eğimler de oranlar yüzünden çok daha rahat edileceği kesin.
  • Test aşamasını üzerinde gelen lastikler G-one speed ile tamamladım.Arazi ve kış şartları için düşük bütçeli Chaoyang Dış Lastik Vıctory Telli 700X38C lastik aldım henüz deneme şansım olmadığı için lastikler hakkında yorum yapamayacağım.
Özetlemem gerekirse hali hazırda zaten yol bisikletim mevcut.Kışın yol bisikleti yerine gravel ile devam ederim düşüncesi ile tercih ettim.Yağmur,çamur,kar ve hafif arazi koşullarında kullanmak amaçlı aldığımı tekrar belirtmek isterim..700*23 lastikten 38 lastik boyuna geçince aynı yollarda çok daha keyifli gittiğimi farkettim. Taş,çukur mazgal korkusu olmadan sürmek açıkçası beni mutlu etti.İleride parça parça ufak değişiklikler yapabilirim.Şu an için oldukça yeterli geldi bana ilk fırsatta toprak zeminde sürmek için can atıyorum.IMG_20200911_181248_079.jpg
 
Son düzenleme:
  • Test aşamasını üzerinde gelen lastikler G-one speed ile tamamladım.Arazi ve kış şartları için düşük bütçeli Chaoyang Dış Lastik Vıctory Telli 700X38C lastik aldım henüz deneme şansım olmadığı için lastikler hakkında yorum yapamayacağım.
G-one speed yerine o lastiği kullanmak istemenizin nedenini anlayamadım.
G-one speed her şartta daha iyidir bence...
 
G-one speed yerine o lastiği kullanmak istemenizin nedenini anlayamadım.
G-one speed her şartta daha iyidir bence...
Kesinlikle G-one speed daha iyi kendini belli ediyor.Hiç deneyimlemediğim bir sürüş tarzında kendi hatamdan kaynaklı lastikleri heba etmek istemedim.Biraz güzergah ve zemine alıştıktan sonra büyük bir ihtimal tekrar takıp kullanırım.
 
Goat 1.0 'in gidon boğazı kaç mm ya da nasıl ölçülüyor. Ek bir aparat almam gerek biraz yükseltmek için ? Bir bilen var mıdır ?
(link)
(link)
(link)
 
Son düzenleme:
Goat 1.0 'in gidon boğazı kaç mm ya da nasıl ölçülüyor. Ek bir aparat almam gerek biraz yükseltmek için ? Bir bilen var mıdır ?
(link)
(link)
(link)

Merkezden merkeze ölçü alacaksın yada içden içe dıştan dışa alıp payları düşeceksin. 52 kadronun 95 mm gidon boğazı 6 derece açısı var. Yukarı doğru yükseltmeni tavsiye etmem boyuna göre kısa veya uzun 6 derece yerine sabit ayarlanmayan 30 derecelik veya senin kullanabileceğin açılarda değiştirmen hafif yükseltme için daha sağlıklı olur.
 
Screenshot_2020-09-19-02-22-31-155_com.decathlon.tr.jpg

Bunun iki farklı mm boyutu var Decathlon da... Goat 2.0 için kullanmayı düşünüyorum bisikletçi olur derse...
 
  • Beğen
Tepkiler: Joseph Cavalcanti
241330 dosyayı görüntüle

Bunun iki farklı mm boyutu var Decathlon da... Goat 2.0 için kullanmayı düşünüyorum bisikletçi olur derse...
Mtb, yarış gibi bisikletlerde çok sağlıklı olduğunu düşünmüyorum. Tur bisikletlerinde dik açılarda oturduğun için gidona fazla ağırlık vermiyorsun, yarış ve mtb de oturma açıları daha az olduğu için ağırlığının belirli bir kısmını gidona veriyorsun bu tarz parçalarda, ağırlığın direk etki ettiği parçalarda bence sabit olması gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
700*35mm dış lastik kullanıyorum. Lastiği inceltip biraz da yol için kullanıp hız yapmak istiyorum. Malum Gravel bisiklet her yola geliyor. " One bike to rule them all"

Axis Elite Jantım 622 21mm 700*30mm dış lastik uygun olur mu ?
 
Merkezden merkeze ölçü alacaksın yada içden içe dıştan dışa alıp payları düşeceksin. 52 kadronun 95 mm gidon boğazı 6 derece açısı var. Yukarı doğru yükseltmeni tavsiye etmem boyuna göre kısa veya uzun 6 derece yerine sabit ayarlanmayan 30 derecelik veya senin kullanabileceğin açılarda değiştirmen hafif yükseltme için daha sağlıklı olur.

Çok teşekkürler . Peki öyle bir aparat bulabilir miyim ?
 
Arkadaşlar merhaba carraro gravel g2 almayı düşünüyorum.boyum 187 kadro boyu kaç olmalı.Birde 2019 ve 2020 arasında çok fark var mıdır?Tiagra set yeterli gelirim?En fazla günlük 100 km yol yapmayı düşünüyorum.Teşekkürler
2019 Tiagra setli olani kullaniyorum. Ancak sadece yolda kullandigim icin Tiagranin bu sekilde kullanima daha uygun oldugunu söyleyebilirim. Kadro olarak size 58 olacaktir. Ben 178 im ve 55 kadro bana uygun.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
2019 Tiagra setli olani kullaniyorum. Ancak sadece yolda kullandigim icin Tiagranin bu sekilde kullanima daha uygun oldugunu söyleyebilirim. Kadro olarak size 58 olacaktir. Ben 178 im ve 55 kadro bana uygun.
Eyvallah sağol
2019 Tiagra setli olani kullaniyorum. Ancak sadece yolda kullandigim icin Tiagranin bu sekilde kullanima daha uygun oldugunu söyleyebilirim. Kadro olarak size 58 olacaktir. Ben 178 im ve 55 kadro bana uygun.
Hocam peki memnunmusunuz ?Asfaltta iyi gidiyormu akıcı mı?Mtb den geçecem.Yoksa yol bisikleti mi almalıyım ?
 
Eyvallah sağol

Hocam peki memnunmusunuz ?Asfaltta iyi gidiyormu akıcı mı?Mtb den geçecem.Yoksa yol bisikleti mi almalıyım ?
36 yaşında, 20 yıl sonra bisiklete başlayan biri olarak 1 yıldır çok memnunum diyebilirim. Ancak 3 aydır "bisiklete binmekten" "antreman yapmaya" evrimleşince biraz daha yol bisikleti kıvamında race/endurance geometriye sahip, daha rijit ve en önemlisi daha hafif(11.5kg dan fazla G2) bir bisiklet arıyorum. Belki bu kışı da bununla antreman yaparak geçirebilirim ama gelişimim sürdürdükçe daha performanslı bir bisiklet arayışım artarak sürüyor :)
 
36 yaşında, 20 yıl sonra bisiklete başlayan biri olarak 1 yıldır çok memnunum diyebilirim. Ancak 3 aydır "bisiklete binmekten" "antreman yapmaya" evrimleşince biraz daha yol bisikleti kıvamında race/endurance geometriye sahip, daha rijit ve en önemlisi daha hafif(11.5kg dan fazla G2) bir bisiklet arıyorum. Belki bu kışı da bununla antreman yaparak geçirebilirim ama gelişimim sürdürdükçe daha performanslı bir bisiklet arayışım artarak sürüyor :)
Hocam bende ghost se1000 var.13 kilo üstü .5 yıldır kullanıyorum.Benimde durumum aynen sizin ki gibi, alıp performans olarak çok şey değişmeyecekse almayayım diyorum.Bende aynen sizin gibi endurace kadroya sahip Scott spesdeer modellerine bakıyorum.Gravel yavaş kalır diye tereddütteyim.Çok sağolun cevaplar işin
 
Hocam bende ghost se1000 var.13 kilo üstü .5 yıldır kullanıyorum.Benimde durumum aynen sizin ki gibi, alıp performans olarak çok şey değişmeyecekse almayayım diyorum.Bende aynen sizin gibi endurace kadroya sahip Scott spesdeer modellerine bakıyorum.Gravel yavaş kalır diye tereddütteyim.Çok sağolun cevaplar işin
Aslında Gravel'in yavaş kaldığını söyleyemem. Yada en azından ben o performansta değilim. Yani düz yolda 90 kadansla 50-11 ile gidemiyorum henüz :) Ama Antalya'da tırmanmayı çok istediğim yokuşlar ve yayla yolları var. Biraz geliştikçe gücü pedala daha iyi aktaracak, yokuşlarda daha iyi performans gösterecek bir bisiklet istiyorum. Jantlarını değiştirsem kilodan min 1 kilo tasarruf ederim muhtemelen ama bu bisikleti upgrade yapmaya uygun bir bisiklet olarak görmüyorum açıkçası. Bu nedenle şu ana kadar bisiklete yaptığım en pahalı yatırım Continental GP5000 28mm lastikler oldu ki performanslarından da son derece memnunum. Bunun dışındaki bütün yatırımlar diğer bisikletlerde de kullanılabilecek şeyler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ghostt
Aslında Gravel'in yavaş kaldığını söyleyemem. Yada en azından ben o performansta değilim. Yani düz yolda 90 kadansla 50-11 ile gidemiyorum henüz :) Ama Antalya'da tırmanmayı çok istediğim yokuşlar ve yayla yolları var. Biraz geliştikçe gücü pedala daha iyi aktaracak, yokuşlarda daha iyi performans gösterecek bir bisiklet istiyorum. Jantlarını değiştirsem kilodan min 1 kilo tasarruf ederim muhtemelen ama bu bisikleti upgrade yapmaya uygun bir bisiklet olarak görmüyorum açıkçası. Bu nedenle şu ana kadar bisiklete yaptığım en pahalı yatırım Continental GP5000 28mm lastikler oldu ki performanslarından da son derece memnunum. Bunun dışındaki bütün yatırımlar diğer bisikletlerde de kullanılabilecek şeyler :)

Yatırımları bisiklete değilde kendi üzerinize yapmanız daha iyi olacaktır örneğin iyi bir yol ayakkabısı pedal sele forma tayt gibi sonuçta bunlar bisiklet değiştiğinde sabit kalan ama sizin performansınıza etki eden unsurlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Taiyo ve ghostt
Yatırımları bisiklete değilde kendi üzerinize yapmanız daha iyi olacaktır örneğin iyi bir yol ayakkabısı pedal sele forma tayt gibi sonuçta bunlar bisiklet değiştiğinde sabit kalan ama sizin performansınıza etki eden unsurlar
Ben de lastik dışında bütün yatırımların diğer bisikletlerde de kullanılabileceğini söylerken bunu kastediyordum aslında. Kıyafet(kışlık ekipmanlar dahil), Garmin 530 Bundle, iyi bir aydınlatma, kış için çamurluk vs. Sele de bunlardan biri olabilir ama iyi bir taytla şu ana kadar 100km civarında rahatsız olmadığım için seleyi değiştirmedim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Superevo
700*35mm dış lastik kullanıyorum. Lastiği inceltip biraz da yol için kullanıp hız yapmak istiyorum. Malum Gravel bisiklet her yola geliyor. " One bike to rule them all"

Axis Elite Jantım 622 21mm 700*30mm dış lastik uygun olur mu ?
Benim jantta axis jant 622x21 ve bisiklet üzerinde 700x30 mm lastik var...
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Benim jantta axis jant 622x21 ve bisiklet üzerinde 700x30 mm lastik var...
Merhaba Melih teşekkür ederim. Bisikletinin fotoğraflarını gördüm. Harika . İç lastik ne almak gerekir ? 700*30mm için . Herhangi bir problem yaşadın mı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: melihh35
Geri