Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Hayalimde, sınırsız özgürlük sunan e-mtb var, yani full süspansiyon elektrikli bisiklet. Fiyatları uçuk maalesef.

Merhaba, normal bir mtb alıp dönüşüm kitiyle e-bisiklete çevirebilirsiniz. Mtb ikinci el olursa uygun fiyatlı bulunabilir. Kitler de o kadar pahalı değildi. Gerçi şimdi bakındım da biraz fiyatları artmış. Ama 10 bin bandında yine birkaç ürün var. Totalde Mosso gravel fiyatına mal edebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: kaganarda
Herkese merhabalar, geçen hafta Adapazarı Güven Bisikletten satın alma işlemini gerçekleştirdiğim Bianchi Gr0014 bisikletimi dün itibariyle teslim almış bulunuyorum. Üzerinde hiçbir ince ayar (sele yüksekliği, gidon açısı vs.) yapılmadan Sakarya - Eskişehir yolunu kullanarak 36 km eve sürmek durumunda kaldım. Öncelikle Carraro G2 almak için gittiğim bayiden bu bisikleti alarak çıktığım için hiç pişman değilim zira yakından hiç görmeden aldığım bisikletim feci yakışıklıymış. Boyum 178 cm bisiklet ise 50 kadro boyunda. Umarım doğru kadro boyunu seçmişimdir zira ellerinde sadece 47 ve 50 seçenekleri mevcuttu. Sürüşün yaklaşık yirminci kilometresinden sonra sele çok fazla acı vermeye başladı ve üç kere mola vermek zorunda kaldım. Aslında 98 kg, 38 yaşında ve 10 yıldır hiç bisiklete binmemiş olmama rağmen sele problemi olmasaydı yolu tek mola ile bitirebilirdim diye düşünüyorum. En kısa sürede teknik ayarlamaları düzgün bir şekilde yapmaya çalışacağım. Her neyse artık ben de bir gravel ile aranızdayım. Şimdi bol bol teknik video izleyip forumdaki başlıklarda vakit geçirme ve bisikleti yaşam stili haline getirme sürecindeki gerekli bilgileri edinme vakti. Herkese bol keyifli günler dilerim.305693 dosyayı görüntüle
Güzel günlerde kullanın hocam, bende de aynından var, 47 kadro, boy 1.70. 47 size küçük olurdu.

Seleye gelince, önde, arkada, burnu inik kalkık, taytla- taytsız, kısa mesafe uzun mesafe, asfalt stabilize her yerde denedim, alışmaya çalıştım. Olmadı. Sele kötü, sanırım çok ince kaldı bana. Terry bayan sele buldum bir yerden, şu anda onu kullanıyorum. Çok rahatladım.

Naçizane tavsiyem seleyle inatlaşmayın, biraz daha deneyin olmazsa değişin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan DURMAZ
Güzel günlerde kullanın hocam, bende de aynından var, 47 kadro, boy 1.70. 47 size küçük olurdu.

Seleye gelince, önde, arkada, burnu inik kalkık, taytla- taytsız, kısa mesafe uzun mesafe, asfalt stabilize her yerde denedim, alışmaya çalıştım. Olmadı. Sele kötü, sanırım çok ince kaldı bana. Terry bayan sele buldum bir yerden, şu anda onu kullanıyorum. Çok rahatladım.

Naçizane tavsiyem seleyle inatlaşmayın, biraz daha deneyin olmazsa değişin :)


ben yenice brooks b17 selemi carraro g2 bisikletime aktardım ve huzura erdim. çare brooks b17 :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan DURMAZ
ben yenice brooks b17 selemi carraro g2 bisikletime aktardım ve huzura erdim. çare brooks b17 :)
Brooks b17 olmaz diyen de var, sizin gibi taktım rahat ettim diyen de. Bu konuda çok kararsız kaldım. Sonra yine brooks C17'ye yöneldim ondan da emin olamadım, en son terry denk geldi, hemen aldım. Ama şu anda bi şeytan dürtmeye başlamadı değil b17 için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan DURMAZ
Herkese merhabalar, geçen hafta Adapazarı Güven Bisikletten satın alma işlemini gerçekleştirdiğim Bianchi Gr0014 bisikletimi dün itibariyle teslim almış bulunuyorum. Üzerinde hiçbir ince ayar (sele yüksekliği, gidon açısı vs.) yapılmadan Sakarya - Eskişehir yolunu kullanarak 36 km eve sürmek durumunda kaldım. Öncelikle Carraro G2 almak için gittiğim bayiden bu bisikleti alarak çıktığım için hiç pişman değilim zira yakından hiç görmeden aldığım bisikletim feci yakışıklıymış. Boyum 178 cm bisiklet ise 50 kadro boyunda. Umarım doğru kadro boyunu seçmişimdir zira ellerinde sadece 47 ve 50 seçenekleri mevcuttu. Sürüşün yaklaşık yirminci kilometresinden sonra sele çok fazla acı vermeye başladı ve üç kere mola vermek zorunda kaldım. Aslında 98 kg, 38 yaşında ve 10 yıldır hiç bisiklete binmemiş olmama rağmen sele problemi olmasaydı yolu tek mola ile bitirebilirdim diye düşünüyorum. En kısa sürede teknik ayarlamaları düzgün bir şekilde yapmaya çalışacağım. Her neyse artık ben de bir gravel ile aranızdayım. Şimdi bol bol teknik video izleyip forumdaki başlıklarda vakit geçirme ve bisikleti yaşam stili haline getirme sürecindeki gerekli bilgileri edinme vakti. Herkese bol keyifli günler dilerim.
305693 dosyayı görüntüle
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle, bisiklet hoş duruyor. Donanım olarak G2den daha iyi olduğunu düşünüyorum. Eğer ilk defa bisiklet binmiyorsanız selenin acı vermesinin nedeni size uygun sürüş pozisyonuna ayarlanmamış olması muhtemel sebeplerden bir tanesi. Görselden gördüğüm kadarı ile STI kolar biraz aşağıya bakıyor. Yine forumda bir başlıkta ayarları ile ilgili görsel vardı.

(link)
Bu direk kol üzerinden ayarlama, bunun için gidon sargısının açılası gerekiyor. Birde direkt gidon boğazı tarafındaki vidaları hafif gevşeltip ayarlayabilirsiniz. Tabi fotoğraftaki açıdan dolayı bana farklı da geliyor olabilir.

Kadro boyu için başta "nasıl 50 kadro olarak" düşünmüş olsam da, ölçünün geometri tablosuna bakınca biraz kafama yattı. Carraro G2 modelinde de zaten 52seat tube'a sahip bisiklet 55 toptube a sahip ve M olarak geçiyor.


Görseldeki turuncu kadrolu bisiklete ait olan gif dosyaları.
(link)
(link)
 

Dosyalar

  • 4303010f951f2f1d4c809aa5e222e6df.jpg
    4303010f951f2f1d4c809aa5e222e6df.jpg
    44 KB · Okunma: 47
  • barangle.gif
    barangle.gif
    170 KB · Okunma: 50
  • handsonhoods.gif
    handsonhoods.gif
    210,8 KB · Okunma: 50
  • bianchi gravel.JPG
    bianchi gravel.JPG
    28,5 KB · Okunma: 45
  • Beğen
Tepkiler: Ozan DURMAZ
Arkadaşlar tekrar merhabalar, bugün bisikletimi işe gelirken 1.5 km'lik kısa bir mesafe için ikinci kez kullanmış oldum. İlk aldığım gün sele olması gerekenden 3 cm yukarıdaymış. Gerekli ölçümleri yaptıktan sonra sele yüksekliğini ayarladım. MakRo arkadaşın dediği gibi gidon biraz aşağı bakıyor olmalı ki eğilerek kullandığımda bileklerim aşağı doğru kırık oluyor. Bu problemi de bu akşam ayarlayacağım fakat nazar mı değdi ne oldu bilmiyorum ama aksilikler bitmiyor. Şu an daha büyük bir problemim var!
Fotoğraflarda görüleceği üzere arka aktarıcıya giden kablo kadro üzerindeki klipslerin düşmesi sonucu arka lastiğe sürtmüş ve epey aşınmış. O bölümü elektrik bantıyla kapatıp kabloyu cırt kelepçe ile kadroya sabitledim. Sıkıntım şu ki yol boyunca zincir arka taraftaki iki dişli arasında kendiliğinden sürekli yer değiştirdi :( Acaba bu durum bisiklet henüz yeni olduğu için normal midir? Yoksa kabloyu yenilemek mi gerekir? Bir de ön aktarıcıda bulunan telin ucu lastiğe çok yakın. Pozisyonu sizce doğru mu? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Dosyalar

  • IMG_20230613_124125.jpg
    IMG_20230613_124125.jpg
    107 KB · Okunma: 79
  • IMG_20230613_122752.jpg
    IMG_20230613_122752.jpg
    49,4 KB · Okunma: 78
  • IMG20230613102148.jpg
    IMG20230613102148.jpg
    47,1 KB · Okunma: 78
  • IMG20230613102231.jpg
    IMG20230613102231.jpg
    186,1 KB · Okunma: 76
  • IMG20230613102824.jpg
    IMG20230613102824.jpg
    57,6 KB · Okunma: 73
Arkadaşlar tekrar merhabalar, bugün bisikletimi işe gelirken 1.5 km'lik kısa bir mesafe için ikinci kez kullanmış oldum. İlk aldığım gün sele olması gerekenden 3 cm yukarıdaymış. Gerekli ölçümleri yaptıktan sonra sele yüksekliğini ayarladım. MakRo arkadaşın dediği gibi gidon biraz aşağı bakıyor olmalı ki eğilerek kullandığımda bileklerim aşağı doğru kırık oluyor. Bu problemi de bu akşam ayarlayacağım fakat nazar mı değdi ne oldu bilmiyorum ama aksilikler bitmiyor. Şu an daha büyük bir problemim var!
Fotoğraflarda görüleceği üzere arka aktarıcıya giden kablo kadro üzerindeki klipslerin düşmesi sonucu arka lastiğe sürtmüş ve epey aşınmış. O bölümü elektrik bantıyla kapatıp kabloyu cırt kelepçe ile kadroya sabitledim. Sıkıntım şu ki yol boyunca zincir arka taraftaki iki dişli arasında kendiliğinden sürekli yer değiştirdi :( Acaba bu durum bisiklet henüz yeni olduğu için normal midir? Yoksa kabloyu yenilemek mi gerekir? Bir de ön aktarıcıda bulunan telin ucu lastiğe çok yakın. Pozisyonu sizce doğru mu? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
sert bi plastik varsa oraya uyacak üzerini kapa elektrik bandı ilede onun üstünü sar. kabloyu sabitlerden vites geçişi daha düzgün olur. oynadıkça gerginlik değiştiği için olmuştur o birde vites ayarın tam değildir. ön aktarıcıdaki sorun çıkarmaz orda sabitlemek için yeri var onun oda zaten yerinde takılı duruyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozan DURMAZ
Arkadaslar mrb g2 bisikletime hala hızlı bir lastik bulamadım su an stok lastikler schwalbe g one var ama dişleri fazla bunu drgistirip biraz daha psi yuksek ve hızlı bir lastik düşünüyorum g one speed bulamadım piyasada continental contact speed tenyok malesef
 
Merhabalar foruma yeni katıldım,uzun süredir aklımda olan gravel bisiklet alım macerasına düştüm.Sayfaları genel olarak okudum ama aklıma takılan birkaç soru mevcut şuanda vücut ölçüşerim 191-113kg iç bacağımda 89cm. Bisikleti almak için biraz kg verip daha beklemem gerekir mi bu kglar biraz handikaplı jantlara binen yüke bağlı olarak. 2. kısım kadro boyu 57-58 olara değişiyor daha önce bu tarz gidon kullnamadığım içinde biraz garipsedim duruşunu, House of bike da 58 denedim sürmeme izin vermedikleri için tam içime sinmedi gerçek boyut ve rahatlık açısından sizin ek bir öneriniz olur mu bisiklet seçerken biraz sürüş deneyimi yapmak kesin sonuca ulaşmakta daha yararlı mı?
Son sorum klasik model üzerine olacak aklımda klasik g2 var ama salcano 2*10 karbon maşalı ve bianchi modelleride o civarlarda geziyor.Salcano hakkında çok kullanıcı ve yorum bulamadım. İlk kullancı olarak g2 alıp üzerine yavaş yavaş upgrade daha mı mantıklı teşekkür ederim. şimidedn iyi tatiller iyi bayramlar dilerim.
 
Bu gıdonu hiç bir yerde bulamadım. 42 cm flare açısı olmayan veya 5-6 derece altında. Tutma yeri oval geniş / rahat tutuşu olan gidon tavsiyesi var mı?

(link)

2020 g2 üzerinde bu gıdonla geliyor 16derecelik acı ve 40 cm ile gelmişti 50 kadrosu
Bende de g one speed var. Eskıdıler, havalar iyi gitse şimdiye değişimi gelirdi ama 1 ay daha kullanırım gibi. Sonrasında değiştirip buraya yazmak aklımda. 35 bulabilsem daha iyiydi tam dengeli olurdu. 32 ile biraz daha yol için oldu. Yeri geliyor 38 bile arazide yetersiz kalıyor dissız olunca
Vıttorıa dün denedim 80 psı da. Konfor biraz düşüyor hız olarata bi miktar daha akıcı oldu bisiklet. Ikısıde önemsenecek kadar değil. Yol tutuşu cakıllı yolda güvensız denebilecek seviyede ve kayma vs oluyor. Eski lastikler g one speed 38 de nadiren bu durum oluyordu. Araziye çok giren birisi için tavsiye etmem. Tekrar alırmıyım dersek henüz erken ama 35 lastik ararım yine. Bunu almadan öncede 35 aramıştım bulamayınca almıştım.


(link)
 
Son düzenleme:
Elektrikli diye kabul eder misiniz etmez misiniz bilmem ama 😄 Şunu şuraya atayım da yorumunu sonra ekleyeyim. bayram tatili bi geçsin, daha yol yapmak nasip olmadı 😔
 

Dosyalar

  • IMG_9414.jpeg
    IMG_9414.jpeg
    209,6 KB · Okunma: 120
Elektrikli diye kabul eder misiniz etmez misiniz bilmem ama 😄 Şunu şuraya atayım da yorumunu sonra ekleyeyim. bayram tatili bi geçsin, daha yol yapmak nasip olmadı 😔
Kaç basıyo bu
 
  • Hahaha
Tepkiler: suyunsesi
Kaç basıyo bu
25 kadar elektrik, 25 ve üstünde elektriği kesiyor, pedal gücü gerekiyor. Fakat yanlış kullanımda arka göbek veya ruble hasar görebiliyor. Arkadaşım da var aynısı oradan biliyorum, şuanda kendisi satmak istiyor pişman oldu bunu satın alarak.
 
yanlış kullanımda arka göbek veya ruble hasar görebiliyor.
arka göbek/ruble nasıl hasar alıyor ki? bunlarda öyle bişey olmaması gerek. pedal çevirmeyi bıraktığın anda duran motor bunlar.
 
arka göbek/ruble nasıl hasar alıyor ki? bunlarda öyle bişey olmaması gerek. pedal çevirmeyi bıraktığın anda duran motor bunlar.
Tam olarak sebebi ve nedenini bilmiyorum. Kendim kullanmadığım için detaylı bir yorum yapmam yanlış olur fakat bu bisikleti kullanan arkadaşımın söylediği olay şu.

Vites değiştirirken pedal çevirmeyi bırakıyorum fakat motor anında gücü kesmediği için ve bu sırada da vites değiştirince arka rublede boşluk oluşuyor bu yüzden de arka rublenin belirli kısmı oynama yapıyor.

Bana yaptığı açıklama bu her ne kadar doğru veya yanlış bilmiyorum.
 
Bende de mesela benzer bir sorun var. Ruble çelik , freehub body alüminyum olunca elektrikli bisiklette ruble body'yi yemeye başlıyor. Motor gücü insan gücüne göre çok daha kuvvetli ve tırmanışlarda normalden çok daha fazla bir anda kuvvet uygulayabiliyor, normal bisiklette bu kuvvetti uygulamak çok zordur.
Şöyle bir aratayım Google da dediğimde bir çok örneğe rastladım.
Ebike da freehub bodyi çelik seçmek gerekiyor, alüminyum yumuşak kalıyor.
Örnek fotolardan biri , benimki bundan daha kötü sanırım :

images.jpeg
 
Tam olarak sebebi ve nedenini bilmiyorum. Kendim kullanmadığım için detaylı bir yorum yapmam yanlış olur fakat bu bisikleti kullanan arkadaşımın söylediği olay şu.

Vites değiştirirken pedal çevirmeyi bırakıyorum fakat motor anında gücü kesmediği için ve bu sırada da vites değiştirince arka rublede boşluk oluşuyor bu yüzden de arka rublenin belirli kısmı oynama yapıyor.

Bana yaptığı açıklama bu her ne kadar doğru veya yanlış bilmiyorum.
Arıza falan mı var acaba? Shimano motorlar pedal çevirmeyi bıraktığın anda devre dışı kalıyor. devre dışı kalması milisaniyeler bile sürmüyor. bu model olmasa da shimano motorlu elektrikli bisiklet kullanıyorum hiç öyle bi sorum olmadı. normal bisiklet sürüşünden tek farkı pedalı daha rahat çeviriyorsunuz.
 
Arıza falan mı var acaba? Shimano motorlar pedal çevirmeyi bıraktığın anda devre dışı kalıyor. devre dışı kalması milisaniyeler bile sürmüyor. bu model olmasa da shimano motorlu elektrikli bisiklet kullanıyorum hiç öyle bi sorum olmadı. normal bisiklet sürüşünden tek farkı pedalı daha rahat çeviriyorsunuz.
Hiç bir fikrim yok maalesef. Kendim kullanmadığım için bilmiyorum, arkadaşımın bana söyledikleri kadarını biliyorum.
 
Geri