Scudo Sports

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Fabrika 10 gün sonra demiş. Ellerinde furs maşa gidon gidon boğazı yokmuş. O yuzdem hatta bisikletlerın teslimatı gecikmiş. Bileydim aktarıcı felan kırardım :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: Kadir İLBAY
  • Beğen
Tepkiler: özgür duygu
Son düzenleme:
Aslında ön amortisörlü hatta arka amortisörlü gravel bisikletler çok yeni bir fikir değil.

Ukrayna üretimi Pride markasının RAM 7.2 ve 7.3 modelleri sadece amortisörlü maşa için dizayn edilmiş, epeydir piyasada mevcut olan ürünler. Yine Cannondale Topstone modellerinin karbon kadroya sahip üst seviye ürünlerinde arkada pivot bağlantı ile seat tube'e bağlanan chainstay boruları 20mm'ye kadar esneyebiliyor. Yine BMC tarafından üretilen gravel yarış makinesi URS (Unrestricted) arka çatalı elastik polimer ile bağlayarak bir nevi dahili amortisör barındırıyor.

Yeni olan Canyon gibi büyük bir üreticinin görece daha ulaşılabilir olan bir modeline bu sistemi adapte etmiş olması. Daha küçük üreticilerin takip edebileceği bir trend yaratması açısından önemli.
Canyon bisiklet dünyasında bir çok yeniliğe imza atan bir marka,mtb de uyguladığı lefty maşadan sonra,buda bir devrim olur.

Lefty maşa da Cannondale icadı. Topstone modelinin atası sayılabilecek ilk gravel bisikletlerden Slate modelinde vardı. ;)
 
Arkayı bilmiyorum ama ön süspansiyon gravel türünde birkaç yıl içinde standart haline gelecek gibi görünüyor. Ben asıl inovasyonu İzlandalı bir butik bisiklet markası olan Lauf'ta gördüm. Bu küçük ağabeyler cx/gravel türüne has yeni bir süspansiyon metodu bulmuşlar. İncelemelere göre çok da iyi etmişler. Ben bu sistemin hem geliştirilip hem hafifletilerek büyük ağabeyler tarafından da kullanılacağını düşünüyorum.

Bu İzlanda'nın da havasından mıdır, suyundan mıdır, hiç mi boş adam çıkmaz arkadaş? Müzisyeni ayrı müzisyen, mühendisi ayrı mühendis. Kütahya kadar nüfusları var, türlü türlü huyları var. Çok saygı duyuyorum bu soğuk iklim adamlarına.
 
Arkayı bilmiyorum ama ön süspansiyon gravel türünde birkaç yıl içinde standart haline gelecek gibi görünüyor. Ben asıl inovasyonu İzlandalı bir butik bisiklet markası olan Lauf'ta gördüm. Bu küçük ağabeyler cx/gravel türüne has yeni bir süspansiyon metodu bulmuşlar. İncelemelere göre çok da iyi etmişler. Ben bu sistemin hem geliştirilip hem hafifletilerek büyük ağabeyler tarafından da kullanılacağını düşünüyorum.

Bu İzlanda'nın da havasından mıdır, suyundan mıdır, hiç mi boş adam çıkmaz arkadaş? Müzisyeni ayrı müzisyen, mühendisi ayrı mühendis. Kütahya kadar nüfusları var, türlü türlü huyları var. Çok saygı duyuyorum bu soğuk iklim adamlarına.

Genel olarak o kıtanın insanları bir çok antik inanışları aştığı için ve gerçek "insan" olma yolunda gitme fikirlerini küçük yaştan benliklerine oturttukları için ; hayattaki amaçları da başarmak ve yeni şeyler araştırmak üzerine oluyor. Tabii ki ekonomik ve sosyolojik rahatlık sayesinde hayata bize oranla 5-0 önde başlıyorlar diyebiliriz.

Bir de "nerde çokluk orada ... luk" durumu da yok küçük Ülke olunca :koptum:
 
Arkayı bilmiyorum ama ön süspansiyon gravel türünde birkaç yıl içinde standart haline gelecek gibi görünüyor. Ben asıl inovasyonu İzlandalı bir butik bisiklet markası olan Lauf'ta gördüm. Bu küçük ağabeyler cx/gravel türüne has yeni bir süspansiyon metodu bulmuşlar. İncelemelere göre çok da iyi etmişler. Ben bu sistemin hem geliştirilip hem hafifletilerek büyük ağabeyler tarafından da kullanılacağını düşünüyorum.

Bu İzlanda'nın da havasından mıdır, suyundan mıdır, hiç mi boş adam çıkmaz arkadaş? Müzisyeni ayrı müzisyen, mühendisi ayrı mühendis. Kütahya kadar nüfusları var, türlü türlü huyları var. Çok saygı duyuyorum bu soğuk iklim adamlarına.

Mühendisliği olanlar daha iyi bilecektir. Lauf Fork 'un çıkış noktası ilk seri motosikletlerdeki süspansiyona dayandığını düşünüyorum. Bunlara benzer bir sistem kullanılmış o dönemlerde. Ama lauf fork benimde hoşuma giden çok hoş bir süspansiyon hatta her şeyin çakmasının olduğu aliexpresste dahi var. eski araçlardaki makaslı sistemin güncellenmiş versiyonu gibi.

Canyon bisiklet dünyasında bir çok yeniliğe imza atan bir marka lefty maşadan sonra,buda bir devrim olur.
Abi lefty cannondale üretimi de, canyon bu çift katlı gidon tasarımı yapan firmaydı. Gidona sahip bisikleti olanların o kadar para verdik laf ettirmeyiz mantığı ile "çok iyi gidon çok işlevsel" dediği gidon, keza James Hayden bile aynı bisiklete sahip olup gidonu değiştirdi. Aynı başlık ilk 100 sayfası içinde tartışmalara dahi sebep olmuştu.

Canyon-Grail-CF.jpg
 

Dosyalar

  • 6d674baf5e39285d73d78c32751d9c01.png
    6d674baf5e39285d73d78c32751d9c01.png
    658,7 KB · Okunma: 56
  • b2984f8a418d5b32e8583b07bc74acd6.jpg
    b2984f8a418d5b32e8583b07bc74acd6.jpg
    203,4 KB · Okunma: 57
  • section7_img_26.jpg
    section7_img_26.jpg
    73,2 KB · Okunma: 54
@MakRo Canyon'nun çift kat dropbar'ı gerçekten çok işlevsel. dropbar'daki üst kısım geride olduğu için kablolar içerde kalıyor ve bikepacking'de ön çanta astığında hiç kablolar ile temas etmiyor. üstüne ıvır zıvır takmak için bir sürü yer açıyor.

ha ama o kadar para verilir mi? Verilmez. Aynı işi bununla da görürsün.

(link)
 
canyon bu çift katlı gidon tasarımı yapan firmaydı.
Zaten ilk gördüğüm günden beri sebebini bir türlü anlayamadığım bir şeydir çift katlı gidon,neden! :komik: Hayır daha aero olayım alttaki kattan tutayım desen ellerin sıkışacak hiisiyatı oluşur gibi yahu droptan tut daha aero olursun :cool:,arkadaşın dediği gibi bikepacking yaparken çanta takmaksa amaç ohooo oraya gelene kadar bir sürü yeri var bisikletin,ben büyük markayım farklılık olsun diye yaptım dersen aferin iyi yapmışsın ama mümkünse bir daha yapma :koptum:
 
@MakRo Canyon'nun çift kat dropbar'ı gerçekten çok işlevsel. dropbar'daki üst kısım geride olduğu için kablolar içerde kalıyor ve bikepacking'de ön çanta astığında hiç kablolar ile temas etmiyor. üstüne ıvır zıvır takmak için bir sürü yer açıyor.

ha ama o kadar para verilir mi? Verilmez. Aynı işi bununla da görürsün.

(link)
Güzel ve ucuz bir alternatif... Tur yapmadan önce bundan alıp öne takılan gidon çantası buna bir güzel asılabilr... hem de hafif bir materyal.
 
Bir montaj rezaleti de benim gravel G2 de başıma geldi. Sıfır aldığım bisikletle şuana kadar Samsun Sinop turu yaptım sadece. Sinop a giderken gobekte bir boşluk olduğunu farkettim. Samsundaki yetkili servise geldiğimde vidanın tam sonuna kadar sikmadigi görüldü,son sıkma noktasında tık atiyor vida ve boşluk kalıyor gibi oluyordu.Vidaya baktığımızda da dişlerinde bozukluklar olduğu için sorun orada diye yorumladı servis. Neyse garantiden vidayı gonderdiler 2 hafta ona bekledik. Fakat yeni gelen vidada da aynı şekil tam sıkmadı. Bu sefer göbeği söktü servis ve şok olduk göbeğin karşı tarafindaki kaçırma kapağı takılmamış. Schimanonun bu şekilde üretmiş olması imkansız. Umursamaz montaj elemanı takarken düşürdü büyük ihtimal ve nasıl bir iş bilmezlikse o şekilde monte edip satışa sunmuşlar bisikleti. Karşı taraftaki kapak olmadığı için göbek tam sıkmıyor. Şimdi tekrar iletişime geçti servis. O kapak tek yoktur %90. Tekrar 2 haftalık bekleme sürecine girdik. Ne yapacaklar göreceğiz. O kadar para verip sıfır bisiklet alıyorsun ve bu tarz montaj hataları gerçekten çok can sıkıcı. Hele bide olumsuz cevap felan gelirse iyice saç baş yolacagiz artık...IMG_20210807_182243.jpgIMG_20210716_115547.jpg
 
Bir montaj rezaleti de benim gravel G2 de başıma geldi. Sıfır aldığım bisikletle şuana kadar Samsun Sinop turu yaptım sadece. Sinop a giderken gobekte bir boşluk olduğunu farkettim. Samsundaki yetkili servise geldiğimde vidanın tam sonuna kadar sikmadigi görüldü,son sıkma noktasında tık atiyor vida ve boşluk kalıyor gibi oluyordu.Vidaya baktığımızda da dişlerinde bozukluklar olduğu için sorun orada diye yorumladı servis. Neyse garantiden vidayı gonderdiler 2 hafta ona bekledik. Fakat yeni gelen vidada da aynı şekil tam sıkmadı. Bu sefer göbeği söktü servis ve şok olduk göbeğin karşı tarafindaki kaçırma kapağı takılmamış. Schimanonun bu şekilde üretmiş olması imkansız. Umursamaz montaj elemanı takarken düşürdü büyük ihtimal ve nasıl bir iş bilmezlikse o şekilde monte edip satışa sunmuşlar bisikleti. Karşı taraftaki kapak olmadığı için göbek tam sıkmıyor. Şimdi tekrar iletişime geçti servis. O kapak tek yoktur %90. Tekrar 2 haftalık bekleme sürecine girdik. Ne yapacaklar göreceğiz. O kadar para verip sıfır bisiklet alıyorsun ve bu tarz montaj hataları gerçekten çok can sıkıcı. Hele bide olumsuz cevap felan gelirse iyice saç baş yolacagiz artık...271684 dosyayı görüntüle271685 dosyayı görüntüle
ulan varya ne umursamazlık. bu ne işbilmezlik. piyangoda çıksa sonuçta müşteri mağdur oluyor. tekrar söylüyorum burda büyük marka alacaksın arkadaş. giant, trek vs.
 
ulan varya ne umursamazlık. bu ne işbilmezlik. piyangoda çıksa sonuçta müşteri mağdur oluyor. tekrar söylüyorum burda büyük marka alacaksın arkadaş. giant, trek vs.

Bence en büyük rezillik yerli firmadan parça için 2 hafta beklemek zorunda kalmak, Canyon'dan farklı sorunlar için 1-2 kez parça istemiştik, garantiden yolladılar Almanya'dan 3-4 günde fln geldi.
 
ulan varya ne umursamazlık. bu ne işbilmezlik. piyangoda çıksa sonuçta müşteri mağdur oluyor. tekrar söylüyorum burda büyük marka alacaksın arkadaş. giant, trek vs.
Forumda yeni olduğunuz için Giant'ın müşteri memnuniyeti konusundaki yaşanan sıkıntıları okumadınız diye tahmin ediyorum. Eğer aradaki fiyat farkını günümüz Türkiye şartlarında acımadan, düşünmeden verebilecekseniz -ki ortalıkta bas bas premium marka alın diye bağırdığınıza göre verebiliyorsunuz- buyurun sizden ön ayak olmanızı rica edelim. Üzgünüm ama ülkemiz çalışanlarının %43'ünün asgari ücretle çalıştığını tekrar hatırlatmalıyım ve forum üyelerinin de TR vatandaşı olduğunu söyleyeyim. Yani yerli markaları bile zar zor alabilirken her seferinde x markayı almayın, daha pahalı olan y markayı alın demenizden rahatsızlık duyuyorum. Herkes ister pahalı ve kalitelisine sahip olmayı.
Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması
 
Forumda yeni olduğunuz için Giant'ın müşteri memnuniyeti konusundaki yaşanan sıkıntıları okumadınız diye tahmin ediyorum. Eğer aradaki fiyat farkını günümüz Türkiye şartlarında acımadan, düşünmeden verebilecekseniz -ki ortalıkta bas bas premium marka alın diye bağırdığınıza göre verebiliyorsunuz- buyurun sizden ön ayak olmanızı rica edelim. Üzgünüm ama ülkemiz çalışanlarının %43'ünün asgari ücretle çalıştığını tekrar hatırlatmalıyım ve forum üyelerinin de TR vatandaşı olduğunu söyleyeyim. Yani yerli markaları bile zar zor alabilirken her seferinde x markayı almayın, daha pahalı olan y markayı alın demenizden rahatsızlık duyuyorum. Herkes ister pahalı ve kalitelisine sahip olmayı.
Giant Tcr Advenced Pro 0 2017 kadro çatlaması

"Asgari ücret" aynen bu kısım çok önemli. Manisa'da iken carraro fabrikasında çalışan arkadaşım vardı pandemi bir kaç eksik veya hiç maaş alamadığını bahsetmişti bunun sonucu olarak grev yapmışlar ve sonrasında gecikmeli de olsa alabildiğini iletmişti. Fabrikadaki insanlar köle gibi çalışıp emeklerini tam karşılığı ile alamadıkları için ister istemez işlerini bilerek veya bilmeyerek düzgün yapmıyorlar. Sonucunda da kadro kulak vidası, göbek vidası gibi parçaların düzgün olmayan montajları çıkıyor. Fabrikanın yada markanın inanın umurunda değil "ben elimdeki ürünü satarım arkadaş isteyen alır isteyen almaz" durumunda bir çoğu. Hala 26" çift süspansiyonlu 25kg bisikletleri ürettikleri bunlara örnek ar-ge, müşteri memnuniyeti, geri bildirim falan hep hikaye. Carraro, bisan, corelli mosso 4 firmaya da geçmiş zamanlarda kadro boyu ile ilgili mail attım dönüş dahi yapılmadı. Corelli instagramdan her şeyimizi kendimiz üretiyoruz falan yapıyordu, gönderi altına soru sordum 3 defa silindi ve beni engellemişler.

Herkes ister trek, specialized, giant, kona, marin, yada kişiye özel bisiklet olsun ama ülke şartlarında durum ortada. Benim annem ve babam +60yaştalar yeri geliyor arabanın yeri aranıyor bir şey alayım diye bakıyorum beğenmediğimiz tofaşlar bile 20 binden başlıyor. Ülkedeki alım gücü maalesef olanla yetinmemize neden oluyor.

Sorun yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun, umarım benzer durumları tekrarlanmaz.

Süspansiyonlu gravel aslında Niner MCR9 RDO ile zaten vardı, Canyon firması bu bisiklette Sram ve Rockshox yeni sitemleri ile harmanlayıp çıkardı diye biliyorum.

niner_mcr_9_rdo_review_01.jpg
 
Geri