Scudo Sports

Gravel ve yol kadrosu farkı

ekte aynı rotayı şehir bisikleti ve gravelle yaptığım turlar var . Şehir bisikleti 10 km ortalama gravel 13 (üstelik grup sürüşüydü )

ben kesinlikle gravel taraftarıyım :)
ben de artık gravelciyim yaşasın GRAVEL cılar
 
  • Beğen
Tepkiler: areklim
Scudo
Bir gravel bisiklet alıp eğer hiç araziye girmeyecekseniz, arazi şartlarına dayanım için gereken ağırlığı boş yere taşımanız gerekecek. Ayrıca eşdeğer bir yol bisikletine kıyasla genelde daha yüksek bütçe ayırmak zorunda kalacaksınız.

Sürüş pozisyonundan kaynaklı konfor konusu için önceki mesajımda özellikle endurance sınıfı bir yol bisikleti önermiştim. Bu sınıfın varlık amacı daha dik sürüş açılarıyla ve yoldan gelen titreşimi absorbe eden özel tasarımlarıyla uzun turlarda kullanıcıyı rahat ettirmek. Giant Defy, Cannondale Synapse gibi modeller bu sınıfın önde gelen üyeleri. Yerli üretimde ise Bisan Grandtour var başarılı bulduğum.

Dediğiniz gibi şu sıralar hepimizin tek kurşunu var ya da yok. O nedenle doğru karar vermek önemli. Araziye mtb ile girecekseniz boşuna gravel alıp yol lastiği takmayın.


Son dönemde 10-15K bandında eli yüzü düzgün, yüksek ve güncel donanımlı bir bisiklet bulmak epey zor. Hele sıfır düşünüyorsanız imkansız gibi birşey. Bisan'ın listesinde en düşük donanımlı Grandtour Claris modeli 23.800 TL fiyatlı. İkinci elleri kovalarsanız denk gelme ihtimali var.
Aslında sportive 330 siparişi verdim gelene kadar dünya zam yedi ve hala üretilmedi,geldiğinde ya onunla devam edeceğim ya da satıp endurance geçeceğim gibi.
 
daha almadık alıcaz inşallah hocam kararı bugün verdik mosso ile takasa gireceğim bakalım nasip
Hocam ben almayı düşünüyorum
Ne alıyorsunuz deneyimlerinizi de aldıktan sonra paylaşırsanız çok mutlu olurum
 
Gidon harici bende Gravel bisikletlerini çok seviyorum. Kadroları sağlam, hem şehirde sür hem köy yolunda. Alsam naparım konfor şehir gidonu ve konfor sele eklerim sadece. Gerçi fren yada aktarıcı kolları uyum sağlamaz sanırım.

Drop bar denen gidon tarzına hiç hoş bakmam. Belirli bir sportif kapasiteye sahip degilseniz, yaşlı yada engelliyseniz veya bel, boyun yada kilo probleminiz varsa asla tercih edilmeyecek bir tür. Yıllarca sağlık sektöründe çalıştım, yukarıdaki yazdıklarımdan muzdarip olmayan 100 kişiden 2 kişi anca çıkar.

Şu anda da verdiğim ergonomi eğitimde de yanlış duruş pozisyonuna bariz örnek drop barlı bisikletler malesef. Beyin Cerrahi uzmanımız var ise forumda daha da iyi açıklar konuyu. O duruş pozisyonu ve o duruşta pedal çevirerek vucudu zorlamak malesefki sağlıklı bir omurgaya bile ilerleyen zamanlarda hasar verir.
 
Gidon harici bende Gravel bisikletlerini çok seviyorum. Kadroları sağlam, hem şehirde sür hem köy yolunda. Alsam naparım konfor şehir gidonu ve konfor sele eklerim sadece. Gerçi fren yada aktarıcı kolları uyum sağlamaz sanırım.

Drop bar denen gidon tarzına hiç hoş bakmam. Belirli bir sportif kapasiteye sahip degilseniz, yaşlı yada engelliyseniz veya bel, boyun yada kilo probleminiz varsa asla tercih edilmeyecek bir tür. Yıllarca sağlık sektöründe çalıştım, yukarıdaki yazdıklarımdan muzdarip olmayan 100 kişiden 2 kişi anca çıkar.

Şu anda da verdiğim ergonomi eğitimde de yanlış duruş pozisyonuna bariz örnek drop barlı bisikletler malesef. Beyin Cerrahi uzmanımız var ise forumda daha da iyi açıklar konuyu. O duruş pozisyonu ve o duruşta pedal çevirerek vucudu zorlamak malesefki sağlıklı bir omurgaya bile ilerleyen zamanlarda hasar verir.
Drop bar gravel alıp çevirme fikri yerine direk flatbar gravel modellerini tercih edebilirsiniz. (link) Tabi ülkemizde marka model temini konusunda elde ne varsa artık. Tam bir gravel sayılmaz ama fitnes bisikletlerin bazıları da hemen hemen aynı geometri yada lastik uyumluluğuna sahip. Keza forumdan bir örnek vereyim Merida Speeder'ın Yükselişi bu merida dropbar öncesi gibi.

Başlık son mesajlarla birlikte "gravel kadro ve yol kadrosu arasında farklılık"lardan ziyade gravel bisikleti övme başlığı gibi olmuş.

Halihazırda arazi turlarınıza uygun bir mtb sahibiyseniz ve ihtiyacınız asfalt zeminde uzun mesafeli turlar yapmaksa adres gravel değil, bir endurance sınıfı yol bisikleti. Yoksa bu gravel alıp yol lastiği takmayla sonuçlanan, başarısız bir girişim olarak kalıyor.
Konuyu harekete geçiren arkadaşa bence en mantıklı cevabı üst alıntı ile verildiğini düşünüyorum.

@Awacs7n eğer elinizdeki dağ bisikletini satmayacaksanız yol veya endurance bir bisiklet çok daha mantıklı olacaktır. 35c lastik takılan endurance bisikletler var ve yaşadığınız konum itibari ile daha farklı seçeneklere erişiminiz olacaktır. Çok isterseniz bu ebatlara yakın bir gravel lastiği ile de kullanabilirsiniz. Eğer dağ bisikletinizi satacaksanız da benim tercihim yine endurance bisikletten yana olurdu. Gravelda kişisel tercihim olarak 1x sistemler daha hoşuma gidiyor haliyle dişli oranları gereği hız olarak mtb'den çokta farklı olmayacaktır.
 
10-15k bandında endurance öneriniz var mı?
Bütçeyi arttırmalı mıyım?
Hocam benim kullandığım GTE sorayi tavsiye ederim bu arada daha hala çoğu yerde yeni yılın zamlı fiyatından fiyatları girmediler bisana(fabrika ya mal üretmediği için ya da yılbaşından sonra dağıtıma başlayacağı için)
(link)
Ben aldığımda 10.2kya almıştım ama tr şartlarında ne alırsan kar mantığında bakın hocam (yılbaşından sonra almak isterseniz 26 yada 28k gibi bir fiyatı olacak GTE sıranın)
Bisiklette tek sorun jant şeridi o da kısa bir bisana epostayla hallolur yani kafanıza takmayın 👍 (bide jantların kaynak noktasını kontrol edin bende hafiften pürüzlü kaynaklar ama çok da sorun oluşturmuyor)
 
malum yükselen bisiklet fiyatlarından en çok zamlanan tür bence graveller.
bütçe kısıtlıysa 2×8 hidrolik frenli trekking veya şehir bisikleti alıp aşağıda bıraktığım linkteki aktarıcı ve ruble ile update edilip uygun lastik takılırsa grx 400 ve grx 600 setlerden daha iyi bir verim alınabilir

(link)

(link)

bu geliştirme için bence en uygun fiyat performans bisikleti peugeot t10 x2
(link)

bu geliştirmeyi ithal marka bir bisikletle yapmayı düşünürseniz fp olarak giant esCape 2 yi tavsiye ederim (link)
 
Bir gravel bisiklet alıp eğer hiç araziye girmeyecekseniz, arazi şartlarına dayanım için gereken ağırlığı boş yere taşımanız gerekecek. Ayrıca eşdeğer bir yol bisikletine kıyasla genelde daha yüksek bütçe ayırmak zorunda kalacaksınız.

Sürüş pozisyonundan kaynaklı konfor konusu için önceki mesajımda özellikle endurance sınıfı bir yol bisikleti önermiştim. Bu sınıfın varlık amacı daha dik sürüş açılarıyla ve yoldan gelen titreşimi absorbe eden özel tasarımlarıyla uzun turlarda kullanıcıyı rahat ettirmek. Giant Defy, Cannondale Synapse gibi modeller bu sınıfın önde gelen üyeleri. Yerli üretimde ise Bisan Grandtour var başarılı bulduğum.

Dediğiniz gibi şu sıralar hepimizin tek kurşunu var ya da yok. O nedenle doğru karar vermek önemli. Araziye mtb ile girecekseniz boşuna gravel alıp yol lastiği takmayın.


Son dönemde 10-15K bandında eli yüzü düzgün, yüksek ve güncel donanımlı bir bisiklet bulmak epey zor. Hele sıfır düşünüyorsanız imkansız gibi birşey. Bisan'ın listesinde en düşük donanımlı Grandtour Claris modeli 23.800 TL fiyatlı. İkinci elleri kovalarsanız denk gelme ihtimali var.

Dağ bisikletim bende kalacağı için araziye girme zorunluluğum yok, bu arada dayanıklılık odaklı kadrolarda ciddi lastik genişliği de varmış. 35 mm gibi kalınlıklar konuşuluyor.

Fiyatlara tekrar baktıktan sonra yol bisikletlerinin daha uygun fiyatlı olduğunu farkettim, özellikle trek domane al 2 bayağı hoşuma gitti. Giriş seviyesi 11.5 kilo civarı bir gravel almak yerine 10 kilo bir yol bisikleti alınabiliyor. Bilmiyorum, gravel'in arazi kabiliyeti de zaten kısıtlı imiş.
Ben sizin yerinizde olsaydım, ayna kol oranları ile ruble oranlarına öncelik verdiğim bir endurance kadro bir yol ya da cyclcross bir bisiklet bakardım. Gravel tutturmuş gidiyor herkes.. Hız deseniz yok, yokuş çıkmak İsteseniz, mtb kadar ağır bir kadro. (tabi mtb den mtb ye de fark var) Keza 1-2 gün mesafe ötesinde yollara gitmek için fazla inançlı olmanız lazım. Yanınızda kadro ağırlığı ve kalın lastik yükünü de götürmelisiniz. Üstelik atak ya da çevik bir bisiklet türü de değil.. Fluence ya da passat gibi, sıradan, ön plana çıkan bir özelliği olmayan bir bisiklet. He, her şeyden azar azar yap ama ortaya yap diyorsanız kesinlikle memnun kalırsınız..Taleplerinizin tümünü okuduğumda aklımda kalan arttırılmış bir hız, yokuş kabiliyeti ve gerektiğinde de sağlam bir duruş beklentiniz varsa bu bir gravel değil endurance bir yol bisikleti olur. Bisikletten az biraz anlayan kişilerce mağazalardan en çok sipariş geçilen kadro ve bisiklet türü endurance tır.. Çok spesifik ya da amaçları olan bisikletlilerin tercihleri dışında kullanıcısını en az üzen türdür..
Uzun yol için yokuş kabiliyeti şart maalesef, hiç bu yönden bakmamıştım. Kesinlikle bir tık daha hızlı bir bisiklet arıyorum, yoksa 50'-55 basınçla dağ bisikletimle 20-22 ortalamalarla rahat gidilebiliyor. 50-55 basınca da bisiklet amacından çıkıyor, hız önemli bir özellik benim için.
Drop bar gravel alıp çevirme fikri yerine direk flatbar gravel modellerini tercih edebilirsiniz. (link) Tabi ülkemizde marka model temini konusunda elde ne varsa artık. Tam bir gravel sayılmaz ama fitnes bisikletlerin bazıları da hemen hemen aynı geometri yada lastik uyumluluğuna sahip. Keza forumdan bir örnek vereyim Merida Speeder'ın Yükselişi bu merida dropbar öncesi gibi.

Başlık son mesajlarla birlikte "gravel kadro ve yol kadrosu arasında farklılık"lardan ziyade gravel bisikleti övme başlığı gibi olmuş.


Konuyu harekete geçiren arkadaşa bence en mantıklı cevabı üst alıntı ile verildiğini düşünüyorum.

@Awacs7n eğer elinizdeki dağ bisikletini satmayacaksanız yol veya endurance bir bisiklet çok daha mantıklı olacaktır. 35c lastik takılan endurance bisikletler var ve yaşadığınız konum itibari ile daha farklı seçeneklere erişiminiz olacaktır. Çok isterseniz bu ebatlara yakın bir gravel lastiği ile de kullanabilirsiniz. Eğer dağ bisikletinizi satacaksanız da benim tercihim yine endurance bisikletten yana olurdu. Gravelda kişisel tercihim olarak 1x sistemler daha hoşuma gidiyor haliyle dişli oranları gereği hız olarak mtb'den çokta farklı olmayacaktır.
Dağ bisikleti kalacak bende ki zaten giriş seviyesi trek, cannondale vesaire de ucuz bisikletler değil. Alternatif firmaların ciddi donanımlı bisikletleri de var aynı fiyat bandında, benim için marka önemli olduğu için alternatif firmaları eledim.

Fiyat / performans odaklı ürünler üreten firmaların hidrolik frenli ve sağlam vites sistemli modelleri de var aynı fiyat bandında, aslında onlar da gayet mantıklı duruyor. Kafamdaki önyargıları kırabilirsem iyi seçenekler var.
 
Son düzenleme:
Gidon harici bende Gravel bisikletlerini çok seviyorum. Kadroları sağlam, hem şehirde sür hem köy yolunda. Alsam naparım konfor şehir gidonu ve konfor sele eklerim sadece. Gerçi fren yada aktarıcı kolları uyum sağlamaz sanırım.

Drop bar denen gidon tarzına hiç hoş bakmam. Belirli bir sportif kapasiteye sahip degilseniz, yaşlı yada engelliyseniz veya bel, boyun yada kilo probleminiz varsa asla tercih edilmeyecek bir tür. Yıllarca sağlık sektöründe çalıştım, yukarıdaki yazdıklarımdan muzdarip olmayan 100 kişiden 2 kişi anca çıkar.

Şu anda da verdiğim ergonomi eğitimde de yanlış duruş pozisyonuna bariz örnek drop barlı bisikletler malesef. Beyin Cerrahi uzmanımız var ise forumda daha da iyi açıklar konuyu. O duruş pozisyonu ve o duruşta pedal çevirerek vucudu zorlamak malesefki sağlıklı bir omurgaya bile ilerleyen zamanlarda hasar verir.
Bike fit denen birşey var duydunuz mu hiç? Drop barlı gidon için öyle bir yazmışsınız ki hiç bilmeyen birisi okusa kullanınca handikap kalacağını sanır.
 
Gidon harici bende Gravel bisikletlerini çok seviyorum. Kadroları sağlam, hem şehirde sür hem köy yolunda. Alsam naparım konfor şehir gidonu ve konfor sele eklerim sadece.
Gravel bizim yıllardır alıştığımız dağ bisikleti, şehir gidon da olursa tam olarak MTB olmaz mı?
 
Gravel konusu çok tartışılıyor. Açıları, lastik genişliği, gidonu, özel grupseti vs herşeyden başka bir bisiklet. Yol bisikletimden sıkıldığımda alacağım tek model olur benim de😄
Yeni MTB'ler değil, eski kadrolardan bahsediyorum.
 
Gravel konusu çok tartışılıyor. Açıları, lastik genişliği, gidonu, özel grupseti vs herşeyden başka bir bisiklet. Yol bisikletimden sıkıldığımda alacağım tek model olur benim de😄
Ben çok mantıklı bakıyorum, MTB'ler iyice downhill bisikletlerine benzemeye başladı.
Not: cyclocrosslar da gravellerin yarış tipi, hiç gerek yok. Gravel, şu çakma yol bisikleti dediğimiz endurance kadronun biraz daha iyisi bence.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Yeni MTB'ler değil, eski kadrolardan bahsediyorum.
90'lı yılların cantilever frenli atb'lerine çok benziyor.
Yurt dışında eski kadrolardan bolca flat bar dönüşümü mevcut. Şöyle 90'lardan kalma hafif bir cr-mo kadro bulursam ben de düşünebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Birkaç örnek verir misiniz?
Aklımda hatırladığım bir model şuan için yoktu. Biraz internetten baktım örnek verilebilir verilmesine de fiyatları görünce vermesem de olur diye düşündüm. Baktığım sitelerdeki modellerde 28-30-32-35-38 desteklediği bilgisi verilen modeller var. Türkiye 'de doğru düzgün tam anlamı ile bir modeli örnek veremiyorum. Ama bildiğim kadarı ile Triban RC500 bunu sağlıyor yurt içinde bir çok kişi gravel niyetinde kullansa da road.cc adresinde 105 sete sahip olan modeli RC520 endurance grubunda listelenmiş. Yurt içinde alabileceğiniz geniş lastik aralığı olan serilerden biriside keza daha önceki modellerinden olan Triban 500 ve 520 var forumda 32-35c takan vardı. Şu konuda görmüştüm ama hangi sayfasıydı hatırlayamıyorum. B'twin Triban Serisi Kullanıcıları Kulübü (3-5ler buraya)

(link)
(link)
(link)

Üzerindeki lastikler 30 olsa da farklı bir kaç sitede 35e kadar desteklediği bilgisi var. Alüminyum ve karbon model için (link)
Sitesinde 35mm desteklediği bilgisi var (link)
 
Geri