Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Grup setimi yükseltmeli miyim? sorusu

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.993
Tepki
24.857
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Özel mesaj yoluyla bana ulaşan ve sık sorulan bir sorunun kendimce cevabını paylaşıyorum arkadaşlar. Okuyanlara faydalı olacağını düşünüyorum çünkü yaygın bir soruydu bu :)

Soru:
Merhaba Serkan Bey.
Geçen sene, yirmi yıl ara verdiğim bisiklete geçen sene tekrar başladım ve bu yaz Kron RC 1000 ile yol bisikletine geçtim. (Bu arada söz konusu bisiklet ile Salcano XRS 050 mukayesesi yazınızı okudum. :) Benimki 2018 model olup jant profili 20 cm ve iki jant göbeği arasındaki mesafe 100 cm. Jant göbekleri rulmanlı.) Bu bisikleti tercih etmemde başta fiyatı, kaynak izlerinin silinmiş olması ve arka fren telinin gizlenmiş olması gibi daha çok tasarımıyla ilgili unsurlar etkili oldu. Sizden bir konuda yardım rica ediyorum. Malumunuz bu bisikletin vites seti tourney ve bu set de yorumlarda çok kötüleniyor. O yüzden biraz içime dert oldu bu mesele. Vites sistemini komple daha üst seviye bir setle değiştirmeyi (kadro yapısı buna uygun mu, bunu da bilememekle beraber) bile aklımdan geçirmiyor değilim. Tabiî fiyatlara bakınca bunların bisikletten pahalı olduğunu görüyorum. Ama yeni aldığım bisikleti değiştirmenin de bir manası yok. Hele şu ekonomik kriz ortamında... Ayrıca bisikletimi seviyorum. Sizce böyle bir işe kalkışmak gereksiz bir şey mi olur, bunu tamamen aklımdan çıkarmam da fayda var mı? Bunun yerine genel anlamda bisikletin performansını artırabilecek başka değişiklikler yapmam mümkün mü? Şu an için en fazla 70-80 km'lik turlar yapıyorum. Bu yaştan (38) sonra yarışçı olacak halim yok. ?‍♂️ Böyle bir kullanım için için çok da fazlasına lüzum yok (ileride sora veya tiagra setli, karbon maşalı bisiklet hayalim yine de var) diyebilir miyiz? Kısacası bisiklet mantığı bu hususta ne der?
Biraz uzun oldu ama cevap verirseniz çok sevinirim. Teşekkürler...



Cevabım:

Merhaba,"Sizden bir konuda yardım rica ediyorum. Malumunuz bu bisikletin vites seti tourney ve bu set de yorumlarda çok kötüleniyor. O yüzden biraz içime dert oldu bu mesele. " yazmışsınız, vites setiyle alakalı herhangi bir memnuniyetsizlikten, yetersizlikten, kullanım zorluğundan, size yeterli gelmeyişinden, iyi çalışmayışından, bozuluşundan, çok ağır ve hantal oluşundan veya buna benzer hiçbir negatif durumdan bahsetmemişsiniz o_O

Sora kullanan Tourney kötüler, Tiagra kullanan Sora kötüler, 105 kullanan Tiagra kötüler, bu böyle gider :)

"Ayrıca bisikletimi seviyorum." demişsiniz zaten.
"Bu yaştan (38) sonra yarışçı olacak halim yok." diyerek kendinize dair gerçekçi bir değerlendirmede de bulunmuşsunuz :)

"Kısacası bisiklet mantığı bu hususta ne der?" sorunuz çok güzel olmuş.

Bisiklet çoğumuz için bir tüketim malzemesi, tıpkı cep telefonu gibi. Bir model alıyoruz, sevincimiz en fazla birkaç ay sürüyor. Çünkü hemen eskidiğini hissediyoruz, yavaşladığını hissediyoruz, beğenmemeye başlıyoruz ve onu kendi gözümüzde değersizleştiriyoruz. Peki neden? Başkalarının sözleri yüzünden. Siz benden 7 yaş daha büyüksünüz, eskiden böyle şeyler yoktu hatırlarsınız. Son 10 yıldır bu durum tavan yapmış durumda. Çok kolay kötülüyoruz artık bu malzemeleri. Halbuki eskiden bir yarış bisikletine sahip olmak bile ne kadar kıymetliydi hatırlayın. Sahip olduklarınızı değersizleştirmeyin ve bunun sizi üzmesine izin vermeyin.
Daha detaylı anlatayım: Kron RC1000 modeli, yükseltme yapmak için pek mantıklı bir model değil. Bu bisikleti Fiat marka orta seviye bir araba olarak düşünün. Motor hacmi, lastikleri, kasası, iç döşemesi, jantları, hepsi orta seviyedir değil mi? Ve bu araba da orta segment bir arabadır. Fiyatı da orta segmenttir. Biz bu arabaya Porsche motoru bile koysak, bu arabanın aerodinamisi değişmeyeceği için hızlanışı biryere kadar olacaktır. Lastikleri ve jantları değişmediği için yol tutuşu hiç değişmeyecektir. Yani bir motor koymayla bu araba porsche olmayacaktır, hatta porsche olmaya yaklaşmayacaktır bile, yaptığımız masraf da boşuna olacaktır. Durum tam olarak bu. Eğer siz yukarıdaki yazınızda, "Serkan bey, ben vitesi atıyorum atıyorum bir türlü geçmiyor, STI kollar plastik, çok dandik, elimde kalacaklarmış gibi hissediyorum, tutma yerleri çok rahatsız, elimi acıtıyor, zincirden sürekli ses geliyor, frenler hiç iyi tutmuyor" gibi şikayetler yazsaydınız o zaman bu grupsetten memnun olmadığınız sonucuna varabilirdik. Fakat grupsetinize dair tek bir spesifik eleştiriniz, memnuniyetsizliğiniz bulunmuyor :)

Bu bisiklet sizin ilk yol bisikletiniz ve değerli. Hor kullanacaksınız, yağmurda çamurda kullanacakınız, hortumla yıkayacaksınız, yeri gelecek düşecek kalkacaksınız, sağı solu çizilecek, illa ki çizilir. Çünkü siz yol bisikletini öğreneceksiniz bu bisikletle. Ve yıllar sonra bu bisikleti gerçekten eskittiğinizde, bu bisikletle vedalaşma vaktiniz geldiğinde, bu bisikletin sizin akciğer ve kalp çalışma kapasitenizi %20'ye yakın arttırdığını, kas hücrelerinizdeki mitokondri (enerji üretimi) hücrelerini birkaç kat arttırdığını, durağan nabzınızı düşürdüğünü, kan dolaşım ve metabolizma hızınızı arttırdığını, bacak, sırt, omuz ve bilek kaslarınızı gözle görülür bir şekilde güçlendirdiğini göreceksiniz. Ve inanın bu bisikletle vedalaşmak sizin için çok zor olacak. Çünkü sizin en ham halinize bu bisiklet arkadaşlık etti. Artık fit oldunuz, daha hızlı gidebileceğinizi biliyorsunuz, vücudunuzun sınırlarına geldiğinizi hissediyorsunuz, çok iyi durumdasınız, neredeyse olabilecek en iyi durumdasınız ve artık bu eksi bisiklet sizin daha hızlı gitmenize engel olan TEK şey, ve bu yüzden artık bu bisikleti değiştirmelisiniz. Karbon maşalı, tiagra setli, 52 veya 53 aynakollu, daha hafif jantlı, daha hafif lastikli, daha hafif kadrolu bir bisiklet size kendinizi daha iyi hissettirecek çünkü artık tam anlamıyla bir "bisikletçisiniz". Fakat şu anki fitliğinizi neye borçlusunuz? İlk bisikletiniz olan KRON'a :)

İlk bisikletinizle düşüp kalkmanın, hiç gitmediğiniz yerleri keşfetmenin, yolda kalmanın, kilometrelerce yürümenin tadını çıkarın, ilk 100 kilometrenizi bu bisikletle yapın, ilk 200 kilometrenizi bu bisikletle yapın. İlk grup sürüşünüzü bu bisikletle yapın, akort ayarı yapmasını bu bisikletle öğrenin, vites ayarı yapmasını, orta göbeği, rubleyi sökmesini bu bisikletle öğrenin rahatça eziyet edebilirsiniz ekipmana çünkü kırsanız bile, kıracağınız parçanın değeri 40-50 lirayı geçmeyecek :)

İçiniz rahat olsun, bisiklet mantığı şu anki bisikletinizin sizin için dünyadaki en uygun bisiklet olduğunu söylüyor, tadını çıkarın :harika:
Dikkatli sürün, kendinizi koruyun. Kazasız sürüşler dilerim

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hepimiz iyi kötü birkaç yıldır bisiklet üstünde olan, tecrübe edinmiş amatörleriz. Sizlerin de bu soruya kendinize has benimkinden çok daha farklı, belki tam tersi cevaplarınız olacaktır :) Konu altından bunları da konuşabiliriz. Ben giriş seviyesi bisikletlerin yükseltmeye pek uygun olmadıklarını düşünüyorum, elbette ruble veya aynakol kişiye uygun değilse durum farklı. Patlamaya karşı daha dirençli, veya daha hafif, veya daha iyi yol tutuşuna sahip bir lastik terfisi bence ilk seçenek, ki geçmişte bunun bir konusu ve anketi de vardı, bisiklette ilk hangi parçayı yükseltirsiniz diye. Konuyu da ben açmışım hatta şimdi farkettim :D Bilene sorduk: yol bisikletinde parça yükseltmek?
 
Scudo
Bazı insanlar bir bisiklet alırken belli bir süre bisiklet sürmeyi satın alıyorlar, bazı insanlar ise o bisikleti sürerken kendisini hayal etmeyi. sizin cevap birinci tip insanlar için olmuş. İkinci tip insanlar için mantık çok işlemeyebilir. Reklamcıların genelde hedefi de ikinci tip insanlardır.

not: hepimizin içinde iki tip insan da var. Ama birisi daha yoğun oluyor. Yoksa siyah beyaz bir ayrım değil benim kastettiğim.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Çok güzel bir yazı olmuş. Teşekkür ederiz. Kendi çapında hem ulaşım hem spor amaçlı yıllardır bisiklet kullanan biri olarak ben de naçizane düşüncemi belirtmek isterim.

Full set Claris'in bile başlangıç seviyesinde bir aluminyum yol kadrosundan pahalı olduğunu düşünürsek, iyi araştırıp ilk başta doğru kararı vermek gerekli.

Lastik, sele ve hatta göbekler zamanla değiştirilir tabii ama aynı kadroda set yükseltmeyi yanlış buluyorum. Deore'ler 105'ler hakeden kadrolarda olmalı.

Bu arada Claris setli alüminyum kadro yol bisikleti kullanıyorum. Farklı bisikletlerde Tourney, Altus, Acera ve Alivio'lu setler eskitmiş bir kullanıcı olarak şunu da ekleyeyim, Tourney hariç hepsinden memnun kaldım. Tourney'in de tek sıkıntısı sürekli ayar istemesi.
 
ben de kendi yaklaşımımı yazmak istiyorum

elimde carraro sportive 321 (tourney vites sistem,no name fren sistem) vardı 3 bin km civarı stok haliyle kullandım
ancak:
-vites geçişleri çok yavaş kalıyordu özellikle çoğunlukla şehiriçi kullandığım zaman ani hızlanmalara ve küçük çılgınlıklar yapmak için çok geliyordu.
-fren sistemi çok kötüydü bassan durmaz,sürekli fren ayarı yapmak gerekirdi.

cebimde 1500 tl ye yakın param vardı ancak bu bisikleti satsam cebimde maksimum 2000 tl olacaktı.Ancak bu tutar tabiki de yetersiz.
Düşündüm bisikletimi seviyordum ancak fren ve vites sistemi beni delirtiyordu.En iyi kararın grup setini yükseltmek olduğunu düşündüm.

İkinci elde deli gibi ilanları kovaladıktan sonra
Deore-Deore xt karışık 27 Vites Setini=700 TL
Deore LX fren setini yaklaşık 300 TL

İşçilik ve ufak tefek masraflar sonucu 1200 TL ye yükseltme sürecini tamamladım.Şu anki haliyle çok mutluyum.Hayalimdeki bisikleti alamadım ama en azından hayalimdeki bisikletin grup setini elde ettim ve şu anda bu bisiklet uzun yıllar çok rahatça götürecek seviyeye geldi.




IMG_20190512_195138.jpg

 
Bisikletin göbeğinde bir değişiklik yapılabilir mi? Galiba göbek için de vites uyumluluğu gerekiyordu. :kötü:
 
Aslında Gravela geçmek gibi bir niyetim var ama şu anki fiyatlarla pek mümkün görünmüyor.
Şimdi kullandığım Carraro Daytona 2927 üstünde 3x9 Altus grup set var. Ben ,aynakol(48-36-26)
ve rubleyi(11-36) değiştirmiştim ama şehir içi kullanımda daha rahat ve daha stabil vites değiştirmek için şu 2. el SLX seti almam mantıklı olur mu? Şehir içinde kullansam da kaldırım vs gibi yerlerden pat küt atlamayı seviyorum,o nedenle shadow özelliği olması da hoşuma gitti?

(link)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Burak Altaç hocam böyle paylaşma Mtb toplama planım var seneye ama seti görünce ön hazırlık mı yapsam diye bi an git gel yaptım....

Güzel sete benziyor... 👍
 
@Burak Altaç hocam böyle paylaşma Mtb toplama planım var seneye ama seti görünce ön hazırlık mı yapsam diye bi an git gel yaptım....

Güzel sete benziyor... 👍
Güzele benziyor gerçekten,fiyat da iyi ama kafamda hala oturmayan şey şu; acaba bir çılgınlık edip, bir tane Gravel alır mıyım acaba . O zaman da Gravelin 1000 lirasını buraya harcamış olurum 😀
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Aslında Gravela geçmek gibi bir niyetim var ama şu anki fiyatlarla pek mümkün görünmüyor.
Şimdi kullandığım Carraro Daytona 2927 üstünde 3x9 Altus grup set var. Ben ,aynakol(48-36-26)
ve rubleyi(11-36) değiştirmiştim ama şehir içi kullanımda daha rahat ve daha stabil vites değiştirmek için şu 2. el SLX seti almam mantıklı olur mu? Şehir içinde kullansam da kaldırım vs gibi yerlerden pat küt atlamayı seviyorum,o nedenle shadow özelliği olması da hoşuma gitti?

(link)

Burak Bey Merhaba,

Ben de son dönemde bisikletimi trekking tur bisikletine çevirmek için araştırma halindeyim. Eğer arka aktarıcınız (link) ise SHIMANO SHADOW RD özelliği bu modelde de var. Ruble açısından bakacak olursak da 11/38 10v için bulabildiğim oranlar (11-13-15-17-20-23-26-30-34-38) ve sizin rubleniz için (11-13-15-17-20-23-26-30-36) çok bir fark gözükmüyor. Tabiiki iki vites sistemini de kullanmadığım için değerlendirme yapmam mümkün değil o konuda kullanan arkadaşlar daha net bir dönüş yapacaktır. Bence link verdiğiniz sete şehir içi kullanım için özellikle size avantaj değil de dezavantaj olarak dönebilir (hız konusunda). Eğer değiştirmek istiyorsanız, naçizane fikrim olarak sizin kullanım alanınıza Deore ya da Alivio trekking serisi setler daha uygun olacaktır( SHIMANO SHADOW RD bunlarda da var eski serilerini kontrol etmedim ama yenilerinde var diye biliyorum). Aklınızda da gravel almak gibi bir düşünce varsa zaten o parayı gravele ayırmak çok daha iyi olacaktır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Burak Altaç Aklıma şöyle bir fikir geldi. Bu Slx set Shimano'nun yüksek setleri arasında ve kalitesi de yüksektir illa ki. Fiyatını oldukça uygun gördüm.

Bu seti alıp yurtdışından da beğendiğiniz bir gravel kadrosu sipariş edip bu seti sipariş etmiş olduğunuz kadroya uyarlayabilir misiniz? Yani bu set gravel kadrosuna uyar mı? Bence bu konular üzerinde araştırma yapıp dediğim gibi yapmanız hem daha zevkli olacaktır hem de bisikletin gözünüzdeki değerini çok daha fazla yükseltecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Burak Bey Merhaba,

Ben de son dönemde bisikletimi trekking tur bisikletine çevirmek için araştırma halindeyim. Eğer arka aktarıcınız (link) ise SHIMANO SHADOW RD özelliği bu modelde de var. Ruble açısından bakacak olursak da 11/38 10v için bulabildiğim oranlar (11-13-15-17-20-23-26-30-34-38) ve sizin rubleniz için (11-13-15-17-20-23-26-30-36) çok bir fark gözükmüyor. Tabiiki iki vites sistemini de kullanmadığım için değerlendirme yapmam mümkün değil o konuda kullanan arkadaşlar daha net bir dönüş yapacaktır. Bence link verdiğiniz sete şehir içi kullanım için özellikle size avantaj değil de dezavantaj olarak dönebilir (hız konusunda). Eğer değiştirmek istiyorsanız, naçizane fikrim olarak sizin kullanım alanınıza Deore ya da Alivio trekking serisi setler daha uygun olacaktır( SHIMANO SHADOW RD bunlarda da var eski serilerini kontrol etmedim ama yenilerinde var diye biliyorum). Aklınızda da gravel almak gibi bir düşünce varsa zaten o parayı gravele ayırmak çok daha iyi olacaktır.

Bir de bunlara ek olarak internette görebildiğim kadarıyla eski bir set (2012 civarı çıkışlı galiba)
 
Burak Bey Merhaba,

Ben de son dönemde bisikletimi trekking tur bisikletine çevirmek için araştırma halindeyim. Eğer arka aktarıcınız (link) ise SHIMANO SHADOW RD özelliği bu modelde de var. Ruble açısından bakacak olursak da 11/38 10v için bulabildiğim oranlar (11-13-15-17-20-23-26-30-34-38) ve sizin rubleniz için (11-13-15-17-20-23-26-30-36) çok bir fark gözükmüyor. Tabiiki iki vites sistemini de kullanmadığım için değerlendirme yapmam mümkün değil o konuda kullanan arkadaşlar daha net bir dönüş yapacaktır. Bence link verdiğiniz sete şehir içi kullanım için özellikle size avantaj değil de dezavantaj olarak dönebilir (hız konusunda). Eğer değiştirmek istiyorsanız, naçizane fikrim olarak sizin kullanım alanınıza Deore ya da Alivio trekking serisi setler daha uygun olacaktır( SHIMANO SHADOW RD bunlarda da var eski serilerini kontrol etmedim ama yenilerinde var diye biliyorum). Aklınızda da gravel almak gibi bir düşünce varsa zaten o parayı gravele ayırmak çok daha iyi olacaktır.
Hız konusunda negatif bir etki olacağını farkındayım,benim aynakolum da orjinalinden daha büyük. Benim asıl sorunum rahat vites geçişi sağlamak. Biraz daha düşününce bu karardan vazgeçtim zaten. Yaza doğru şartları ayarlayabilirsem,bir gravel bakarım belki.
@Burak Altaç Aklıma şöyle bir fikir geldi. Bu Slx set Shimano'nun yüksek setleri arasında ve kalitesi de yüksektir illa ki. Fiyatını oldukça uygun gördüm.

Bu seti alıp yurtdışından da beğendiğiniz bir gravel kadrosu sipariş edip bu seti sipariş etmiş olduğunuz kadroya uyarlayabilir misiniz? Yani bu set gravel kadrosuna uyar mı? Bence bu konular üzerinde araştırma yapıp dediğim gibi yapmanız hem daha zevkli olacaktır hem de bisikletin gözünüzdeki değerini çok daha fazla yükseltecektir.
Hocam,Gravel kadrosu için bu vites kolları falan olmaz. Gravela geçersem,hazır bir bisiklet alıp sürmek,benim için daha mantıklı.Gönlümde Carraro G2 var ama imkanlar dahilinde g4 de olsa tadından yenmez :)
 
Hız konusunda negatif bir etki olacağını farkındayım,benim aynakolum da orjinalinden daha büyük. Benim asıl sorunum rahat vites geçişi sağlamak. Biraz daha düşününce bu karardan vazgeçtim zaten. Yaza doğru şartları ayarlayabilirsem,bir gravel bakarım belki.

Hocam,Gravel kadrosu için bu vites kolları falan olmaz. Gravela geçersem,hazır bir bisiklet alıp sürmek,benim için daha mantıklı.Gönlümde Carraro G2 var ama imkanlar dahilinde g4 de olsa tadından yenmez :)
Benimki sadece bir öneriydi. İmkan olsa benim yapmaktan çok keyif duyacağım bir aktivitedir.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Benimki sadece bir öneriydi. İmkan olsa benim yapmaktan çok keyif duyacağım bir aktivitedir.
Sağ ol . Öneride bir sorun yok, kendin yap projeleri severim ;) Benim vaktim olsa,oturup en baştan toplamayı ben de isterim ama vakit yok maalesef :(
 
kusura bakmayın buraya yazdım ama nasıl konu başlığı açabileceğimi bir türlü bulamadım buraya yazmam biraz uygunsuz kaçtı yeniyim de
 
Selamlar, konu başlığına cevabım, imkanlarınız ölçüsünde evet olurdu.

Yol bisikleti deneyimim çok değil sadece 5 ay. Bu sürede 2 ayrı seti deneme fırsatım oldu. Claris ve 105 set. Ikisi de 2.el.

Claris daha eski olduğundan ayarları bozuk olabilir tabii ama 105 set kesinlikle ben farklıyım diyor.

Bisikleti sürekli kulaklık ile (dışarı sesleri alır haliyle tabii, güvenlik ihlali yapmayalım) kullanıyorum. Ilk defa bu gece kulaklık takmadan kullandım ve bu mesaji yazayım istedim.

Meğer bisikletin sessizliğini hiç farketmemişim, bu güzel ve huzur veren sessizliği hiç duymamışım şimdiye kadar. Kesinlikle çok kararlı ve komutları harfiyen uygulayan bir vites sistemi.

Bisikletten gelen ses sadece duymak istediğiniz hub sesi, ne bir tıkırtı, ne bir sürtme ne de en ufak bir kararsızlık.

Özellikle yokuş aşağı hızlanma ve yokuş başlarında, şehir bisikletinden çok ayrı yol bisikletinden beklenti. Hızlı tepki ve sürekliliğin devamı. Yani akıcılık. Bunu tam anlamıyla karşılıyor 105 set.

Bir ara Claris setin de ayarlarını, iyi bir bisikletçiye götürüp yaptıracağım. Bir süre karar yakalasa da belli viteslerde şıkırtı sesinin devam edeceğini düşünüyorum. Bakalım göreceğiz belki yanılıyorumdur...
 
Selamlar, konu başlığına cevabım, imkanlarınız ölçüsünde evet olurdu.

Yol bisikleti deneyimim çok değil sadece 5 ay. Bu sürede 2 ayrı seti deneme fırsatım oldu. Claris ve 105 set. Ikisi de 2.el.

Claris daha eski olduğundan ayarları bozuk olabilir tabii ama 105 set kesinlikle ben farklıyım diyor.

Bisikleti sürekli kulaklık ile (dışarı sesleri alır haliyle tabii, güvenlik ihlali yapmayalım) kullanıyorum. Ilk defa bu gece kulaklık takmadan kullandım ve bu mesaji yazayım istedim.

Meğer bisikletin sessizliğini hiç farketmemişim, bu güzel ve huzur veren sessizliği hiç duymamışım şimdiye kadar. Kesinlikle çok kararlı ve komutları harfiyen uygulayan bir vites sistemi.

Bisikletten gelen ses sadece duymak istediğiniz hub sesi, ne bir tıkırtı, ne bir sürtme ne de en ufak bir kararsızlık.

Özellikle yokuş aşağı hızlanma ve yokuş başlarında, şehir bisikletinden çok ayrı yol bisikletinden beklenti. Hızlı tepki ve sürekliliğin devamı. Yani akıcılık. Bunu tam anlamıyla karşılıyor 105 set.

Bir ara Claris setin de ayarlarını, iyi bir bisikletçiye götürüp yaptıracağım. Bir süre karar yakalasa da belli viteslerde şıkırtı sesinin devam edeceğini düşünüyorum. Bakalım göreceğiz belki yanılıyorumdur...
Lütfen Claris setin de ayarını yaptırdığınız zaman hissettiklerinizi yazın. 105 ile Claris arasında hissiyat farklarını da yazın. Bunu istememin sebebi 105 ve Claris grupsetli bisiklet arasında kalmam değil, Claris setli olanı almayı düşünmek zorunda olduğum içindir. Merak da ediyorum açıkçası bu fiyat farkı nereden gelmektedir diye.
 
  • Beğen
Tepkiler: _Madmexx _
Bisiklet sporuna yeni giris yapan hemen hemen herkesin aklina gelen bir konuya cok guzel bir yaklasim getirmissiniz. Bu muhtesem paylasim icin tesekkur ederim.
Ben de bir donem benzer bir durumdaydim. Genel anlamda memnun oldugum bisikletimdeki altus grup seti yukseltmek istiyordum. Biraz zaman gectikten sonra kadronun bana kucuk oldugunu fark ettim ve bisikleti elden cikardim. Yeni aldigim bisikletimden cok memnunum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Geri