Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.993
- Tepki
- 24.857
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Özel mesaj yoluyla bana ulaşan ve sık sorulan bir sorunun kendimce cevabını paylaşıyorum arkadaşlar. Okuyanlara faydalı olacağını düşünüyorum çünkü yaygın bir soruydu bu
Soru:
Merhaba Serkan Bey.
Geçen sene, yirmi yıl ara verdiğim bisiklete geçen sene tekrar başladım ve bu yaz Kron RC 1000 ile yol bisikletine geçtim. (Bu arada söz konusu bisiklet ile Salcano XRS 050 mukayesesi yazınızı okudum. Benimki 2018 model olup jant profili 20 cm ve iki jant göbeği arasındaki mesafe 100 cm. Jant göbekleri rulmanlı.) Bu bisikleti tercih etmemde başta fiyatı, kaynak izlerinin silinmiş olması ve arka fren telinin gizlenmiş olması gibi daha çok tasarımıyla ilgili unsurlar etkili oldu. Sizden bir konuda yardım rica ediyorum. Malumunuz bu bisikletin vites seti tourney ve bu set de yorumlarda çok kötüleniyor. O yüzden biraz içime dert oldu bu mesele. Vites sistemini komple daha üst seviye bir setle değiştirmeyi (kadro yapısı buna uygun mu, bunu da bilememekle beraber) bile aklımdan geçirmiyor değilim. Tabiî fiyatlara bakınca bunların bisikletten pahalı olduğunu görüyorum. Ama yeni aldığım bisikleti değiştirmenin de bir manası yok. Hele şu ekonomik kriz ortamında... Ayrıca bisikletimi seviyorum. Sizce böyle bir işe kalkışmak gereksiz bir şey mi olur, bunu tamamen aklımdan çıkarmam da fayda var mı? Bunun yerine genel anlamda bisikletin performansını artırabilecek başka değişiklikler yapmam mümkün mü? Şu an için en fazla 70-80 km'lik turlar yapıyorum. Bu yaştan (38) sonra yarışçı olacak halim yok. ?♂️ Böyle bir kullanım için için çok da fazlasına lüzum yok (ileride sora veya tiagra setli, karbon maşalı bisiklet hayalim yine de var) diyebilir miyiz? Kısacası bisiklet mantığı bu hususta ne der?
Biraz uzun oldu ama cevap verirseniz çok sevinirim. Teşekkürler...
Cevabım:
Merhaba,"Sizden bir konuda yardım rica ediyorum. Malumunuz bu bisikletin vites seti tourney ve bu set de yorumlarda çok kötüleniyor. O yüzden biraz içime dert oldu bu mesele. " yazmışsınız, vites setiyle alakalı herhangi bir memnuniyetsizlikten, yetersizlikten, kullanım zorluğundan, size yeterli gelmeyişinden, iyi çalışmayışından, bozuluşundan, çok ağır ve hantal oluşundan veya buna benzer hiçbir negatif durumdan bahsetmemişsiniz
Sora kullanan Tourney kötüler, Tiagra kullanan Sora kötüler, 105 kullanan Tiagra kötüler, bu böyle gider
"Ayrıca bisikletimi seviyorum." demişsiniz zaten.
"Bu yaştan (38) sonra yarışçı olacak halim yok." diyerek kendinize dair gerçekçi bir değerlendirmede de bulunmuşsunuz
"Kısacası bisiklet mantığı bu hususta ne der?" sorunuz çok güzel olmuş.
Bisiklet çoğumuz için bir tüketim malzemesi, tıpkı cep telefonu gibi. Bir model alıyoruz, sevincimiz en fazla birkaç ay sürüyor. Çünkü hemen eskidiğini hissediyoruz, yavaşladığını hissediyoruz, beğenmemeye başlıyoruz ve onu kendi gözümüzde değersizleştiriyoruz. Peki neden? Başkalarının sözleri yüzünden. Siz benden 7 yaş daha büyüksünüz, eskiden böyle şeyler yoktu hatırlarsınız. Son 10 yıldır bu durum tavan yapmış durumda. Çok kolay kötülüyoruz artık bu malzemeleri. Halbuki eskiden bir yarış bisikletine sahip olmak bile ne kadar kıymetliydi hatırlayın. Sahip olduklarınızı değersizleştirmeyin ve bunun sizi üzmesine izin vermeyin.
Daha detaylı anlatayım: Kron RC1000 modeli, yükseltme yapmak için pek mantıklı bir model değil. Bu bisikleti Fiat marka orta seviye bir araba olarak düşünün. Motor hacmi, lastikleri, kasası, iç döşemesi, jantları, hepsi orta seviyedir değil mi? Ve bu araba da orta segment bir arabadır. Fiyatı da orta segmenttir. Biz bu arabaya Porsche motoru bile koysak, bu arabanın aerodinamisi değişmeyeceği için hızlanışı biryere kadar olacaktır. Lastikleri ve jantları değişmediği için yol tutuşu hiç değişmeyecektir. Yani bir motor koymayla bu araba porsche olmayacaktır, hatta porsche olmaya yaklaşmayacaktır bile, yaptığımız masraf da boşuna olacaktır. Durum tam olarak bu. Eğer siz yukarıdaki yazınızda, "Serkan bey, ben vitesi atıyorum atıyorum bir türlü geçmiyor, STI kollar plastik, çok dandik, elimde kalacaklarmış gibi hissediyorum, tutma yerleri çok rahatsız, elimi acıtıyor, zincirden sürekli ses geliyor, frenler hiç iyi tutmuyor" gibi şikayetler yazsaydınız o zaman bu grupsetten memnun olmadığınız sonucuna varabilirdik. Fakat grupsetinize dair tek bir spesifik eleştiriniz, memnuniyetsizliğiniz bulunmuyor
Bu bisiklet sizin ilk yol bisikletiniz ve değerli. Hor kullanacaksınız, yağmurda çamurda kullanacakınız, hortumla yıkayacaksınız, yeri gelecek düşecek kalkacaksınız, sağı solu çizilecek, illa ki çizilir. Çünkü siz yol bisikletini öğreneceksiniz bu bisikletle. Ve yıllar sonra bu bisikleti gerçekten eskittiğinizde, bu bisikletle vedalaşma vaktiniz geldiğinde, bu bisikletin sizin akciğer ve kalp çalışma kapasitenizi %20'ye yakın arttırdığını, kas hücrelerinizdeki mitokondri (enerji üretimi) hücrelerini birkaç kat arttırdığını, durağan nabzınızı düşürdüğünü, kan dolaşım ve metabolizma hızınızı arttırdığını, bacak, sırt, omuz ve bilek kaslarınızı gözle görülür bir şekilde güçlendirdiğini göreceksiniz. Ve inanın bu bisikletle vedalaşmak sizin için çok zor olacak. Çünkü sizin en ham halinize bu bisiklet arkadaşlık etti. Artık fit oldunuz, daha hızlı gidebileceğinizi biliyorsunuz, vücudunuzun sınırlarına geldiğinizi hissediyorsunuz, çok iyi durumdasınız, neredeyse olabilecek en iyi durumdasınız ve artık bu eksi bisiklet sizin daha hızlı gitmenize engel olan TEK şey, ve bu yüzden artık bu bisikleti değiştirmelisiniz. Karbon maşalı, tiagra setli, 52 veya 53 aynakollu, daha hafif jantlı, daha hafif lastikli, daha hafif kadrolu bir bisiklet size kendinizi daha iyi hissettirecek çünkü artık tam anlamıyla bir "bisikletçisiniz". Fakat şu anki fitliğinizi neye borçlusunuz? İlk bisikletiniz olan KRON'a
İlk bisikletinizle düşüp kalkmanın, hiç gitmediğiniz yerleri keşfetmenin, yolda kalmanın, kilometrelerce yürümenin tadını çıkarın, ilk 100 kilometrenizi bu bisikletle yapın, ilk 200 kilometrenizi bu bisikletle yapın. İlk grup sürüşünüzü bu bisikletle yapın, akort ayarı yapmasını bu bisikletle öğrenin, vites ayarı yapmasını, orta göbeği, rubleyi sökmesini bu bisikletle öğrenin rahatça eziyet edebilirsiniz ekipmana çünkü kırsanız bile, kıracağınız parçanın değeri 40-50 lirayı geçmeyecek
İçiniz rahat olsun, bisiklet mantığı şu anki bisikletinizin sizin için dünyadaki en uygun bisiklet olduğunu söylüyor, tadını çıkarın
Dikkatli sürün, kendinizi koruyun. Kazasız sürüşler dilerim
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hepimiz iyi kötü birkaç yıldır bisiklet üstünde olan, tecrübe edinmiş amatörleriz. Sizlerin de bu soruya kendinize has benimkinden çok daha farklı, belki tam tersi cevaplarınız olacaktır Konu altından bunları da konuşabiliriz. Ben giriş seviyesi bisikletlerin yükseltmeye pek uygun olmadıklarını düşünüyorum, elbette ruble veya aynakol kişiye uygun değilse durum farklı. Patlamaya karşı daha dirençli, veya daha hafif, veya daha iyi yol tutuşuna sahip bir lastik terfisi bence ilk seçenek, ki geçmişte bunun bir konusu ve anketi de vardı, bisiklette ilk hangi parçayı yükseltirsiniz diye. Konuyu da ben açmışım hatta şimdi farkettim Bilene sorduk: yol bisikletinde parça yükseltmek?
Soru:
Merhaba Serkan Bey.
Geçen sene, yirmi yıl ara verdiğim bisiklete geçen sene tekrar başladım ve bu yaz Kron RC 1000 ile yol bisikletine geçtim. (Bu arada söz konusu bisiklet ile Salcano XRS 050 mukayesesi yazınızı okudum. Benimki 2018 model olup jant profili 20 cm ve iki jant göbeği arasındaki mesafe 100 cm. Jant göbekleri rulmanlı.) Bu bisikleti tercih etmemde başta fiyatı, kaynak izlerinin silinmiş olması ve arka fren telinin gizlenmiş olması gibi daha çok tasarımıyla ilgili unsurlar etkili oldu. Sizden bir konuda yardım rica ediyorum. Malumunuz bu bisikletin vites seti tourney ve bu set de yorumlarda çok kötüleniyor. O yüzden biraz içime dert oldu bu mesele. Vites sistemini komple daha üst seviye bir setle değiştirmeyi (kadro yapısı buna uygun mu, bunu da bilememekle beraber) bile aklımdan geçirmiyor değilim. Tabiî fiyatlara bakınca bunların bisikletten pahalı olduğunu görüyorum. Ama yeni aldığım bisikleti değiştirmenin de bir manası yok. Hele şu ekonomik kriz ortamında... Ayrıca bisikletimi seviyorum. Sizce böyle bir işe kalkışmak gereksiz bir şey mi olur, bunu tamamen aklımdan çıkarmam da fayda var mı? Bunun yerine genel anlamda bisikletin performansını artırabilecek başka değişiklikler yapmam mümkün mü? Şu an için en fazla 70-80 km'lik turlar yapıyorum. Bu yaştan (38) sonra yarışçı olacak halim yok. ?♂️ Böyle bir kullanım için için çok da fazlasına lüzum yok (ileride sora veya tiagra setli, karbon maşalı bisiklet hayalim yine de var) diyebilir miyiz? Kısacası bisiklet mantığı bu hususta ne der?
Biraz uzun oldu ama cevap verirseniz çok sevinirim. Teşekkürler...
Cevabım:
Merhaba,"Sizden bir konuda yardım rica ediyorum. Malumunuz bu bisikletin vites seti tourney ve bu set de yorumlarda çok kötüleniyor. O yüzden biraz içime dert oldu bu mesele. " yazmışsınız, vites setiyle alakalı herhangi bir memnuniyetsizlikten, yetersizlikten, kullanım zorluğundan, size yeterli gelmeyişinden, iyi çalışmayışından, bozuluşundan, çok ağır ve hantal oluşundan veya buna benzer hiçbir negatif durumdan bahsetmemişsiniz
Sora kullanan Tourney kötüler, Tiagra kullanan Sora kötüler, 105 kullanan Tiagra kötüler, bu böyle gider
"Ayrıca bisikletimi seviyorum." demişsiniz zaten.
"Bu yaştan (38) sonra yarışçı olacak halim yok." diyerek kendinize dair gerçekçi bir değerlendirmede de bulunmuşsunuz
"Kısacası bisiklet mantığı bu hususta ne der?" sorunuz çok güzel olmuş.
Bisiklet çoğumuz için bir tüketim malzemesi, tıpkı cep telefonu gibi. Bir model alıyoruz, sevincimiz en fazla birkaç ay sürüyor. Çünkü hemen eskidiğini hissediyoruz, yavaşladığını hissediyoruz, beğenmemeye başlıyoruz ve onu kendi gözümüzde değersizleştiriyoruz. Peki neden? Başkalarının sözleri yüzünden. Siz benden 7 yaş daha büyüksünüz, eskiden böyle şeyler yoktu hatırlarsınız. Son 10 yıldır bu durum tavan yapmış durumda. Çok kolay kötülüyoruz artık bu malzemeleri. Halbuki eskiden bir yarış bisikletine sahip olmak bile ne kadar kıymetliydi hatırlayın. Sahip olduklarınızı değersizleştirmeyin ve bunun sizi üzmesine izin vermeyin.
Daha detaylı anlatayım: Kron RC1000 modeli, yükseltme yapmak için pek mantıklı bir model değil. Bu bisikleti Fiat marka orta seviye bir araba olarak düşünün. Motor hacmi, lastikleri, kasası, iç döşemesi, jantları, hepsi orta seviyedir değil mi? Ve bu araba da orta segment bir arabadır. Fiyatı da orta segmenttir. Biz bu arabaya Porsche motoru bile koysak, bu arabanın aerodinamisi değişmeyeceği için hızlanışı biryere kadar olacaktır. Lastikleri ve jantları değişmediği için yol tutuşu hiç değişmeyecektir. Yani bir motor koymayla bu araba porsche olmayacaktır, hatta porsche olmaya yaklaşmayacaktır bile, yaptığımız masraf da boşuna olacaktır. Durum tam olarak bu. Eğer siz yukarıdaki yazınızda, "Serkan bey, ben vitesi atıyorum atıyorum bir türlü geçmiyor, STI kollar plastik, çok dandik, elimde kalacaklarmış gibi hissediyorum, tutma yerleri çok rahatsız, elimi acıtıyor, zincirden sürekli ses geliyor, frenler hiç iyi tutmuyor" gibi şikayetler yazsaydınız o zaman bu grupsetten memnun olmadığınız sonucuna varabilirdik. Fakat grupsetinize dair tek bir spesifik eleştiriniz, memnuniyetsizliğiniz bulunmuyor
Bu bisiklet sizin ilk yol bisikletiniz ve değerli. Hor kullanacaksınız, yağmurda çamurda kullanacakınız, hortumla yıkayacaksınız, yeri gelecek düşecek kalkacaksınız, sağı solu çizilecek, illa ki çizilir. Çünkü siz yol bisikletini öğreneceksiniz bu bisikletle. Ve yıllar sonra bu bisikleti gerçekten eskittiğinizde, bu bisikletle vedalaşma vaktiniz geldiğinde, bu bisikletin sizin akciğer ve kalp çalışma kapasitenizi %20'ye yakın arttırdığını, kas hücrelerinizdeki mitokondri (enerji üretimi) hücrelerini birkaç kat arttırdığını, durağan nabzınızı düşürdüğünü, kan dolaşım ve metabolizma hızınızı arttırdığını, bacak, sırt, omuz ve bilek kaslarınızı gözle görülür bir şekilde güçlendirdiğini göreceksiniz. Ve inanın bu bisikletle vedalaşmak sizin için çok zor olacak. Çünkü sizin en ham halinize bu bisiklet arkadaşlık etti. Artık fit oldunuz, daha hızlı gidebileceğinizi biliyorsunuz, vücudunuzun sınırlarına geldiğinizi hissediyorsunuz, çok iyi durumdasınız, neredeyse olabilecek en iyi durumdasınız ve artık bu eksi bisiklet sizin daha hızlı gitmenize engel olan TEK şey, ve bu yüzden artık bu bisikleti değiştirmelisiniz. Karbon maşalı, tiagra setli, 52 veya 53 aynakollu, daha hafif jantlı, daha hafif lastikli, daha hafif kadrolu bir bisiklet size kendinizi daha iyi hissettirecek çünkü artık tam anlamıyla bir "bisikletçisiniz". Fakat şu anki fitliğinizi neye borçlusunuz? İlk bisikletiniz olan KRON'a
İlk bisikletinizle düşüp kalkmanın, hiç gitmediğiniz yerleri keşfetmenin, yolda kalmanın, kilometrelerce yürümenin tadını çıkarın, ilk 100 kilometrenizi bu bisikletle yapın, ilk 200 kilometrenizi bu bisikletle yapın. İlk grup sürüşünüzü bu bisikletle yapın, akort ayarı yapmasını bu bisikletle öğrenin, vites ayarı yapmasını, orta göbeği, rubleyi sökmesini bu bisikletle öğrenin rahatça eziyet edebilirsiniz ekipmana çünkü kırsanız bile, kıracağınız parçanın değeri 40-50 lirayı geçmeyecek
İçiniz rahat olsun, bisiklet mantığı şu anki bisikletinizin sizin için dünyadaki en uygun bisiklet olduğunu söylüyor, tadını çıkarın
Dikkatli sürün, kendinizi koruyun. Kazasız sürüşler dilerim
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hepimiz iyi kötü birkaç yıldır bisiklet üstünde olan, tecrübe edinmiş amatörleriz. Sizlerin de bu soruya kendinize has benimkinden çok daha farklı, belki tam tersi cevaplarınız olacaktır Konu altından bunları da konuşabiliriz. Ben giriş seviyesi bisikletlerin yükseltmeye pek uygun olmadıklarını düşünüyorum, elbette ruble veya aynakol kişiye uygun değilse durum farklı. Patlamaya karşı daha dirençli, veya daha hafif, veya daha iyi yol tutuşuna sahip bir lastik terfisi bence ilk seçenek, ki geçmişte bunun bir konusu ve anketi de vardı, bisiklette ilk hangi parçayı yükseltirsiniz diye. Konuyu da ben açmışım hatta şimdi farkettim Bilene sorduk: yol bisikletinde parça yükseltmek?