Scudo Sports

Grupset değişimi

◘ Mevcut bisikletinizde en yüksek viteste giderken 42/14 dişli kombinasyonunuz var. Yani bir pedal çevirşinizde arka teker 3 tam tur yapıyor.
◘◘ Deore aldığınızda en yüksek viteste giderken 42/11 dişli kombinasyonunuz olacak. Yani bir pedal çevirşinizde arka teker 3,81 tam tur yapacak

Benzer şekilde;
◘ Mevcut bisikletinizde en düşük viteste giderken 24/34 dişli kombinasyonunuz var. Yani bir pedal çevirşinizde arka teker 0,70 tur yapıyor.
◘◘ Deore aldığınızda en düşük viteste giderken 22/36 dişli kombinasyonunuz olacak. Yani bir pedal çevirşinizde arka teker 0,61 tam tur yapacak

Peki bu ne demek?
1- Yokuş aşağı inerken pedalı çevirebildiğiniz kadar hızlı çevirirsiniz ya hani, işte o durumda biraz daha hızlı gideceksiniz. (%27)
2- Yokuş yukarı çıkarken de vitesinizi en küçüğe aldığınızda %13 oranında daha az güç harcayacaksınız. (Tabi ki daha yavaş çıkacaksınız)

Size de bunların 700 lira edip etmediğine karar vermek kaldı. :)
 
Scudo
@Orhan Akarkut doğru dyosun orhan abi ama şöyle bi yanlış algı var malesef : Grup setim ikstiar olsun uçup giderim bennnn :D dmi çok saçma muhim olan kişisel performanstır cip almıyoruz sonuçta :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Orhan Akarkut
bende mosso wildfire kullanıyorum. yaptıklarımı size anlatayım.

düz maşa aldım bisikletin ağırlığı 12kg' ya yaklaştırdım. jant setimi değiştirdim sram pg730 ruble aldım oranı 12-32. aynakolu değiştirmek istemiyordum fakat pedal takıcam derken yalama edince mecbur kaldım. shimano fc131 28-38-48 aldım. yokuş çıkarken 28 biraz fazla geliyor. 24-26 gibi bişey olsa rahat edicem eminim. tırmanma için gereksiz büyük. gidon boynunu ters çevirdim spacerları yukarı aldım. gidonu indirebildiğim kadar aşağı indirdim yani.

şuan ilk haline göre avatajlarım sabit maşa, daha aerodinamik sürüş pozisyonu, -2kg, 12-32 / 28-38-48 vites oranları.

ben şuan ne yapabilirim diye düşününce hollowtech li aynakola geçip yarım kg daha hafifleyebilirim, 1.5 semi slick lastiklerle daha hızlı ilerleyebilirim diye düşünüyorum. şunu söyleyeyim dert hız olunca mtb, eşekle at yarışı koşmaya benziyor dostum. bundan gayrı başka yükseltme haram buna. derdin hızsa yola geç bence. ben araziye hiç girmiyorum artık sıkıldım mtb' den. bu haliyle mtb' ye göre çok iyi bu. tourney bakım yapınca işini çok güzel yapıyor. vites oranları %90 yeterli. ef51' güzel vites kolları. ama hız yapmak onun doğası değil hissediyorum.

bisikletinizi dinleyin yapmak istediğiniz şeyi yaparken. bisiklet yapacağınızı yapıyorken sizinle savaşıyorsa, az veya çok, yanlış bisiklet kullanıyosunuz demektir.

wildfire' ı doğasının gerektirdiği yerde kullanacaksanız ilk değiştireceğiniz şey maşa olsun. wildfire' ın çok iyi bir mtb olması için jant maşa vites değişmesi lazım. maşa masrafı da olunca bence kadroyu bu kadar önemsemek boşuna gibi geliyor. derdiniz mtb yi doğasının gerektirdiği gibi bir yerde kullanmaksa satıp daha iyi bir bisiklet almanızı öneriyorum.
 
V fren konusunda hem fikirim. Ama konu açma sebebim kullanıcı tecrübeleri.

Benim kullanım şeklim daha çok yüksek hız gerektirmeyen orta mesafe asfalt turlar. Ağırlığı pek takmıyorum zira kendim de 114 kg ım. Çantamda da ağırlık oluyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Sinan çok güzel anlatmışsın. Bazı harcamalar farz olur ama bazı harcamalar vardır ki keşke ile biter.
Ben Hem Btwin 5.0 ve 340 kullandım. bana sorarlarsa her ikisi arasında 3 yıl yaş farkı farken bile zerre fark yok.
Benim derdin biraz daha fazla hız yapmaktı. Her ikisine 26. 1.75 yol lastiği taktım korfor ve hız arttı ama şimdi aldığım 28 jant Sedona 410 ile hızda fark yaptığım hemen ortaya çıktı. Bu bisiklete daha alışmadan ortalamam şu kısa zaman aralığında 23 km diğer 2 bisiklettte 17.5 km kalıyordum.
Amaç hızsa eldeki uygun olmayan bisiklet satılıp geliştirme için harcanması düşünülen miktar üzerine konulup 28 janta geçiş yapmak daha mantıklı.

@Sinan A.
 
Ben de "keşke olmasaydı" demeyeyim diye uğraşıyorum. Aldığımdan beri yaptığım harcamalar bini aştı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@idrisarici O zaman şöyle soralım....600 Tl lik bisiklete 700 tl harcanırmı? Bence param fazlaysa harcarım ama parada artık eskisi gibi kolay kazanılmıyor.

Ama şöyle olsaydı durum: bir kaç bin liralık kadron olsa yükseltme adına para harca ama giriş seviyesi kadro için bisikletin toplamından fazla harcama mantığa ters. 1000 tl Sedona 410 varken 700 tl "bence" harcanmaz.
 
teknik bilgide eksikliğim olduğu doğrudur @idrisarici , bu cevap daha aydınlatıcı oldu :) tüketim çılgınlığına aşırı derecede karşıyım benim bisikletimde sram via var, şehir donanımının en düşüğü, bisikleti alalı 3ay olmadı 2200km yaptım yetiyor mu evet yetiyor daha iyisi olsa olmaz mı olur tabi ama elindeki grupset parçalanana kadar kullanma taraftarıyım hani bu sadece bisiklette değil her konuda, mesela evde İBM thinkpad var 2005 model hala daş gibi :D yada bir önceki telefonum 5800ı 4sene kullanmıştım en son yalvarmıştı yeter artık diye öyle değişmiştim :) dediğim gibi ilk önce bi onu iyice kullanın hakkını verin daha sonrasında üst modellere geçersiniz bu benim düşüncem tabi sürçü lisan olduysa affola seçim sizin :)

@Asusmune +1 sonuna kadar katılıyorum bu görüşe, sonuçta yarışa çıkmıyoruz..
 
@M.Bedir haklısın dostum tespitler isabetli
 
  • Beğen
Tepkiler: Yuppata
Su luks component olayina kullanicilar neden bu denli takilirlar anlamiyorum. Bu alemde bunlara şuursuzca para harcayip verim alamayan dunya kadar adam tanidim.
23 yillik surucuyum, kullandigim altus, saat gibi de calisiyor!
Dogru kullanmayip, bakimini yapmadigin surece her sey çöptür.
 
@Kuzey Ege Bravo....
Keşke mutlu etse, Etmeyecek. Adamlar gözlerimize parmaklarını sokacak.
- Bak bu daha iyi diyecek.....Aldıracak
İki gün sonra.
-O güzel değil asıl bu yeni çıktı fırından bu ondan da güzel diyecek.

Kısaca hep sevinçlerimiz kursaklarımızda bırakacaklar. Onlar ise hep mutlu olacaklar.
 
700 tl yi jant setinize harcamanızı öneririm. hatta shimano r501 jant seti alıp, aynakolu da 48 dişlisi olan bir aynakolla değiştirmenizi öneririm.
 
@Asusmune sıkıntı biraz da orda zaten 700 tl lik bisiklete 700 liralık dişli takılırmı?
@Sinan A. Ben orta seviye bütçelerle keyifli bir hobimi gerçekleştirmeye çalışan, daha çok asfalt, yokuşlu kuzeyege(izmir-çanakkale) yollarını ortalama 50-100 km arası mesafelerde gezinen bir amatörüm.
@Kuzey Ege
Lüksle-ihtiyaç arasındaki ince çizgide geziniyoruz çoğumuz. Cebimizde varsa canlı ihtiyaç oluyor, yoksa lüks...
 
@idrisarici
o zaman sana tavsiyem temizinden ikinci el shimano göbekli bir jant seti, oranları tırmanmaya ve hızlanmaya daha uygun bir ruble , detonator gibi güzel bir lastik ve düz maşaya harca paranı.

düz maşayı sundu bisiklete telefonla sor var onlarda mosso düz maşa 150tl ye almıştım şubatta.
ruble için tavsiyem aynakol oranlarımı değiştirmem dersen hg41 var 11-28 ama değiştiricem 28-38-48 e geçicem dersen sram pg730 12-32 al.
jant seti içinde düzgün örülmüş akordu çizgisi düzgün herhangibir shimano göbekli jant seti çok güzel iş görür bence. ben forumdan rm60' lı jant seti aldım alexrims çemberli gayette yeterli geliyor bana.

lastik konusu apayrı bir mevzu. mesela ben şu aralar decathlon da ki vittoria 1.5' lara kafayı taktım ama çok iyi değil diyenler var 50tl ye michelin city protek ve ricthey slick var. kafamda deli sorular lastik konusu karışık biraz :)
 
Oversize bir düz maşa((link)) aldım fakat bisiklet amortisör farkından öne eğildi. Onu geçtim gidonu aynı yüksekliğe getirmek için 3 takım 2,5 cm yzük kullanmak zorunda kaldım. Bu sefer boğaz güven vermedi kırılacak gibi sallanıyordu eğimden sanırım. 700x35 lastik kullanıyorum zaten.
Göbek işine bir bakayım.
 
Amcaoğlumda Merida Speeder bisiklet ver, 2013te almış, modelini bilmiyor. Bunun vitesi yükseltilebilir mi, anladığım kadarıyla arka aktarıcısı Tiagra. Bu bisikletin grupsetini(komple aktarıcılar, kollar, zincir, ruble vs anladığım kadarıyla) Tiagra, 105 ya da Deore yapmak ne kadara mal olur. Bütün parçaların komple değişmesi lazım mı gelir uyumlu olması için, yani set olarak almasa, sadece değişmesi zorunlu parçaları alsa ne kadar gerekir, değer mi?
 
Şimdiki sistem 9 vites mı 10 vites mı? Lan vites varsa o kadar vitesli olan bir başka sistemin parçası takılır. Ama 9'lu sisteme 10'lu bir parça uymaz.

10'lu tiagra sistem varsa 10'lu 105 sistem tutabilirsin.
 
Bisikletinizin üzerinde bulunan vites/çekiş sistemi profesyonel kullanım harici tüm ihtiyacınızı karşılamaya yetecek düzeyde.

Bu sistemi 105 sete yükseltseniz dahi kazancınız kişisel tatmin duygusundan fazla ileriye gitmez.

Gerçekten hissedilir bir iyileştirme yapmak istiyorsanız jant setini daha hafif ve akıcı bir modele yükseltin.
 
Geri