Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Halkı bisiklet üzerinde doğan ülke: Hollanda

Orada kask takana ne kadar laf söylenmiyorsa, burada takmayana söylenmiyor.
Burası daha maceralı olduğu için takmak daha mantıklı bence.
 
Scudo
Hiç unutmuyorum erasmus yaparken noel tatilinde 4 ülkeyi kapsayan geziye gitmiştim. Bunlardan biriside Hollanda Amsterdam’dı. Ben hayatımda bu kadar fazla bisikleti bir arada görmemiştim. Nereye kafamı çevirsem bisiklet vardı. Hatta bisiklet yolunda aynı trafik ışıkları vardı. Kırmızı yandığında tüm bisikletliler arka arkaya durup yeşil ışığın yanmasını beklerdi.
 
Sadece hollanda değil Almanya dada takmıyorlar. İngilterede takıyorlar. Kültürel bir olay tahmin ediyorum. Aslını sorarsanız bisiklet kaskının çokta koruyucu olduğunu düşünmüyorum. Motorkaskı olmalı bence tam koruma için. Bisiklet kazalarında kaskla ölen çok. Anca başın döner düşersin yavaş bir şekilde anca ozaman korur, hele araçlı kaza yüksek hızlı kaza hiçbir koruyuculuğu yok.
 
Arazide mtb ile full face kask kullanılması gerekir. Fakat şehirde diğer bisiklet türleri ile kullanışsız olarak düşünülüyor. El gazı ile 25 km hızı aşabilen elektrikli bisikletlerde kesinlikle full face kask kullanılmalı aynı motosikletler gibi.
 
Sadece hollanda değil Almanya dada takmıyorlar. İngilterede takıyorlar. Kültürel bir olay tahmin ediyorum. Aslını sorarsanız bisiklet kaskının çokta koruyucu olduğunu düşünmüyorum. Motorkaskı olmalı bence tam koruma için. Bisiklet kazalarında kaskla ölen çok. Anca başın döner düşersin yavaş bir şekilde anca ozaman korur, hele araçlı kaza yüksek hızlı kaza hiçbir koruyuculuğu yok.
Kask kafanizdan alacaginiz darbenin siddetini azaltmak icin var. Vucudunun hicbir yerinde yaralanma yokken kaza sirasinda kafasini bir yerlere carptigi icin olen bircok kasksiz motosiklet surucusu var.
 
Kalin kafali olduklari icin beyinleri darbeye dayaniklidir belki :)

Sadece siviller değil, devlet görevlileri de bisikletle ile işlerine gidip geliyor.. Hatta hükümet binasının bisiklet parkındaki bisiklet sayısı, makam araçlarının katlarca fazlası... Oysa ben, sadece bizimkilerin kalın kafalı olduklarını düşünürdüm, meğer Hollandalılar önde gideniymiş 😌
 
  • Hahaha
Tepkiler: kaganarda
Hollanda bisikletin bu kadar yaygın olmasının aslında bir sebebi var otomobilin ilk yaygınlaştığı yıllarda ülkenin gelir durumu çok iyi olduğu için her evde 2-3 araba oluyor ve trafik ciddi anlamda yürümez hale geliyor. Aynı yıllarda bizde mahallerde tek tük araba var. Tabi bizdeki gibi olmayan Hollandalı siyasetçiler çözüm yolu olarak bisiklet yolları yaparak çözüm buluyor, en baştan gelişim bu şekilde olduğu için altyapı da buna uygun olarak gelişiyor. Bunun bir belgeseli vardı bulursam eklerim buraya.
 
Geri