Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

HALKLA İLİŞKİLER ve TANITIM DİYİNCE NE ANLIYORSUNUZ?

Fatih Ertörün

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Şubat 2007
Mesaj
1.266
Tepki
1.022
Şehir
izmir/bostanlı
Merhaba ben bir yol yarışçısı aynı zamanda Ege Üniversitesi Halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü(bölümünü çok ciddiye alan:) ) 3. sınıf öğrencisiyim;yaptığım spor gibi okuduğum bölüm de çok tannınmıyor.Şİmdi size soruyorum Sizce halka ilişkiler ve tanıtım nedir? :)
 
Scudo
Tam uzun uzun cevap yazmıştım ki taze bir işletme mezunu olduğum aklıma geldi ve geri sildim hepsini :).
Gerçekten de halkla ilişkiler kavramı ülkemizde neredeyse (profesyonelleri tabi ki saymıyorum) hiç bilinmiyor. Genelde müşteri ilişkileri ile karıştırılıyor. Halbuki bu kavram bugün etrafımızı iyice sarmış bulunmakta.
Hadi bakalım kim halkla ilişkiler hakkında ne düşünüyor ben de merak ettim :)...
 
Tam anlamını bilmiyorum ama genel olarak bildiğim kadarıyla ;

Halkla ilişkiler de , mağazalarda müşterinin bi sorunu olunca onla ilgilenen kimse ,
Tanıtım deyince ise aklıma direk reklam geliyor ...
 
Halklailişkiler bence çok önemli ve kapsamli bir konu.Bir halklailişkiler uzmani vizyonu ve çevresi ile bir bütün olmalidir.Bir doktorun bir bisikletçinin bile halklailiskiler uzmani olup onu tanitma görevini yapabilirsiniz.Literatürdeki tam anlamini yazamiyorum.Kendimce yorumum bu.Bir ürünü bir kisiyi yada bir felsefeyi tanitma görevini alip tanitim için gerekli kanallari uygun fiyat dogru ve geniş hedef kitlesine, dogru zamanda ulastima isini yapan kisilere denir desem acaba doğru olurmu :)
 
Reklamın biraz daha endirekt olanı. Sponsorluklar, sosyal sorumluluk projeleri, kültürel etkinlikler ile insanların aklında markanın imajı iyileştirilir. Rock'n Coke gibi.
CRM ile de ilişkilidir. Sinsi bir şekilde reklam yapar yani.
 
Arkadaşlar öncelikle şunu söylemeliyim ki yorumlar halkla ilişkiler biliminin hiç de uzağında değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: sniper
üniversite yıllarında ev arkadaşım halkla ilişkiler okuyordu... biz onunla market market dolaşıp belirli ürünlerin değişim çizelgesini tutuyoduk... o kadar... birde ben sabahlara kadar çizim yaparken o hep başımda geyik yapıp beni uyutmamaya çalışıyordu... böle bişey olsa gerek.... halkla ilişkiler denildiğinde hep bunlar gelir aklıma... :):)

halka ilişkiler de dünyada en iyi olduğuna inandığım bi içecek firması var, formula1 de takımı var hani...
 
-Halkla ilişkiler, tanıtma görevi yapmak, kimlik yaratmak veya bir örgütle kamu arasında ilişki kurmaktır. -Halkla ilişkiler, tanıma ve tanıtma edimidir; yönetileni aydınlatma, yönetimin eylem ve işlemlerini ona açıklama, tanıtma; halkın isteklerini, şikayetlerini öğrenme, tanıma biçiminde iki temel evrede özetlenebilir. -Halkla ilişkiler, kamu kesiminde reklam ve propagandanın dışında kalan, tüm çevreyle ilişkilerin bütünüdür.

2- HALKLA İLİŞKİLERİN AMACI Halkla ilişkilerin tanımlarından da anlaşılacağı üzere, halkla ilişkilerin temel amacı, kurum ve kuruluşların ilgili çevreleriyle olumlu ilişkiler kurmasını sağlamak, etkin ve verimli bir iletişim, etkileşim ortamı yaratmaktadır. Halkla ilişkiler etkinliklerinin getirisi uzun süre gerektirdiğinden, kısa vadede bir sonuç beklemek yersiz olacaktır. Ne var ki zamana yayılarak yapılan halkla ilişkiler çalışmalarının bir amacı da, kurum ya da kuruluşa uzun vadede kazandıracağı olumlu kimlik ve ardından doğal, dolaylı olarak gelecek kârlılıktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fatih Ertörün
Öncelikle şunu söylemek isterim, halkla ilişkiler bir yönetim bilimidir.500'den fazla tanımı vardır. Örneğin Roger Enciro, halkla ilişkiler ve tanıtım biliminin amacını açıklayan çok güzel bi cümle kurmuştur:
"BİZ KENDİMİZİ İMAJLA TANIMLARIZ.ÜRÜNLERİMİZİN BİLDİĞİMİZ EN İYİ ŞEKİLDE YAPILMASII SAĞLADIKTAN SONRA, BİZİM İÇİN EN ÖNEMLİ ŞEY İMAJIMIZI, YANİ TOPLUMUN ŞİRKETİMİZ HAKKINDAKİ İZLENİMİNİ GELİŞTİRMEKTİR."

Birşey daha eklemek istiyorum, yukarda da bahsi geçen "müşteri memnuniyeti"ninin yanında bir kurum ya da kuruluşun dış müşterileri kadar(tüketici) iç müşterileri de (çalışanlar) vardır ve çalışanlar arsında iletişim akışını düzenleyen kurum kültürünü, kurumsal kimliği sağlamak pazarlama departmanının kurmay birim olan halkla ilişkiler departmanın işidir.
 
@ultegrax

Halkla ilişkiler ve tanıtım;
Halka; nasıl ilişki kuracağını ve bir şeyi nasıl tanıyacağını öğretmek demektir.

Sonra gerisini kabiliyeti dahilinde halk kendisi yapar. :)
 
Geri