Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hangİ cyclocroos bİsİklet ?

@Çağrı Soylu
Iste hiperbolik ne demek onu bile bilmedigim icin ortalama bir cevap beklemistim :) en fazla cikamam iner iterim zaten henuz alamadim hala varolan bidikletle pedallamaya devam

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
Scudo
Cyclocross almadan önce 3 aynakol ve istediğin rubleli olması için toplama cyclocross yapmayı bir araştırırdım.
 
2.2 misli yol aliyorum demissiniz ama bu pekn saglikli bir tespit degil bence. Tekerin donme suresi gobeklere, jantlara, bisikletin agirligina gore degisiyor diye biliyorum.
 
@Berke Kazankaya
süreden bahsetmemiştim aslında. sadece mesafeden bahsediyorum.
dişli hesabını yaparak bir tam tur pedal döndürünce arka tekerin kaç tur atacağını bulabilirsiniz. bununla da tekerin çevresini çarparsanız bir tur pedal çevirince kaç metre gideceğinizi bulursunuz.
bu hesaba göre CX bisikletim MTB bisikletime göre 2.2 misli fazla mesafe katediyor ikisinin de birinci viteste olması durumuna göre.
 
şöyle yazayım
MTB aynakol 44x32x22 kaset 11-34 teker 26x2.00
CX aynakol 46x36 kaset 12-28 teker 700c x 28

buna göre MTB 1. vites oranı 22/34 = 0,647
CX 1. vites oranı 36/28 = 1,285

Teker çevreleri
26x2.00 = 2075 mm
700x28c = 2130 mm (bunları hesaplamak için (link))

buna göre MTB 1 tam tur pedal çevirince arka teker 0,647 tur atıyor. Bu da 2075*0,647 = 1342.525 mm eder.
CX ise 2130*1,285 = 2737,05 mm yol kat ediyor

2737,05 / 1342.525 = 2,038 ediyor. 2,2 değilmiş yanlış hatırlamışım ama 2'den fazla sonuçta :)
 
Ben rubleyi direk 11 32 ile degistirmeyi dusunuyorum ama :)

Kullanmaya usendigimden turkce karakterler yok ama bunlar hep tepetolk!!!
 
@Çağrı SoyluBu site yanlış hesaplama yapıyor. Düz mantıkla, lastik kalınlığı = yükseklik varsayımıyla, jant çapına lastik kalınlığının 2 katını ekleyerek dış çapı hesaplıyor. Doğrusu ise şöyle olmalı:
(link)
 
@Abdullah.R

Peki bu durumda doğru çevreler nedir? Hesaplayabilir misiniz?

Ben tekerimin çevresini ölçtüm 2170mm geldi. 40mm eksik vermiş site.
 
Inch standardı lastiğin dış çapını (kalınlıktan bağımsız) belirtiyor. Fransız standardı da yine aynı şekilde mm olarak belirtiyor. Neticede hesap çok basit.

26" lastik için çevre = 26" x 25.4 * Pi = 2075 mm
28" lastik için = 28" x 25.4 x Pi = 2234 mm
700c lastik için = 700 x Pi = 2199 mm

Bunlar teorik rakamlar tabi. Pratikte ise yük altında lastiğin 5 mm kadar basılacağını (çapın 10 mm, çevrenin 31.5 mm kadar küçüleceğini) hesaba katmak lazım. Ayrıca lastiğin aşınma durumuna göre de birkaç mm fark edebilir. Ben kesin rakamı bulmak istediğimde elime şerit metreyi alıp çapı ölçüyorum ve basılma payı olarak çaptan 1 cm çıkarıyorum.
 
Ben de aynı dediğiniz gibi şerit metre ile ölçtüm ve 2170mm buldum. Sonuçta her lastiğin kalınlığı da bir değil. Ancak bu rakamlar bize gerçeğe oldukça yaklaşık bir oran verir. Belki tam doğrusu 2,038 değil 2,00 ama bir fikir veriyor soruyu soran arkadaşa diye düşünüyorum :)
 
@MUSTAFA KURTÇU

Yukarıda yazılanlardan bağımsız olarak kendi fikrimi söyleyeyim. Diğer arkadaşlar elbette benden tecrübelidir onu da eklemek lazım en baştan. Fethiye'de yaşıyorum yollar hemen hemen aynı ve merkezden biraz uzaklaşmak istesem yokuşlar çıkıyor karşıma. Senin durumundaydım özetle cyclocross bütçemi aştığından ve yol bisikleti ile yokuşlarda zorlanıp hevesimin kaçma ihtimalinden dolayı tur bisikleti tarzında karar kıldım. Bütçemi de 1700 lerden 1200 lere çektim. Şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım. Gitmek istediğim yerlere gidebildiğim müddetçe kararımdan pişman olmam. Ama belirtilmiş sizin öncellikleriniz nedir? Ben kesinlikle araziye girmiyorum. Sadece taş yollar ve bozuk asfaltta kullanıyorum onun da rahatsızlığına katlanmayı göze alarak düz maşa bir bisiklet aldım. Bunun artısı da hız ve daha az efor oluyor. Sonuç olarak patikalara girebilirim demişsiniz ki sizin için kitlenebilir amortisörlü bir bisiklet kesinlikle ihtiyacınızı karşılayacaktır diyebilirim. Yokuş olayı da son noktada sizin performansınıza bağlı zamanla gelişecektir kritik olan aldığınız bisikletin hevesinizi kırmadan size bu zamanı sağlaması. Bahsettiğiniz crossway 300 bu bölge için gayet uygun bence. Aslında gitmeyi düşündüğünüz güzergahlar hakkında mesafe vb. gibi biraz daha bilgi verebilirseniz arkadaşlar daha çok yardımcı olacaktır
 
Geri