Kartal Mirliva
Üye
- Kayıt
- 2 Ağustos 2016
- Mesaj
- 26
- Tepki
- 40
- Şehir
- Bandırma/Türkiye - Alberta/Kanada
- İsim
- M.Kartal P.
- Bisiklet
- Ghost
Öncelikle bütçe olarak ne kadar ayırabileceğiz sorusu sorulmalı bence..Ondan sonrası o fiyat aralığında veya o fiyata daha ne kadar üzerine taviz verebileceğimize göre markalara bakılıp kendine göre olanı seçmeli kişi..Söz gelimi mesela ben 3000 TL ye kadar bütçe ayırdım ve üzerine gram çıkmamam gerekiyor..Bu fiyat aralığında ki dağ bisikletleri içinde en elit olanları sıralayabilirim..Ama tabi bu ilk aşama bundan sonra bisikletin iskeleti ve dinamikleri geliyor..Mesela uçuk bisikletler olarak tabir ettiğimiz fiyatları 15000-30000 TL fiyat etiketi olanlar var..Fiyatları en pahalılar en iyileridir çoğu zaman evet ama bu değişebilir..Bisiklet parçalarını tanıyarak yarı fiyatına daha iyi sistemler oluşturabiliriz yani..En önemlisi kendi kişisel sistemimizi oluşturmamızdır..Benim ve çoğu bisiklet severin tercihi Shimano parçalardır mesela..
Dağ bisikleti çerçevesi yani kadrolarında ise tercihim ya alüminyum kadro (fiyatları makul ve iyidir) yada en pahalısı olan titanyum (en iyisi) kadrolardır..
Sele de ise bilinenin aksine,yumuşak jel seleler yerine zamanla vücudunuzun şeklini alan deri seleler, uzun tur sürüşlerinde avantaj sağlayacaktır..
Dağ bisikletleri için uygun basınç değeri 35-40 psi aralığıdır..Dağ bisikletini yalnızca arazide kullanacaksanız derin dişli lastikler,yol sürüşleri için alçak desenli (semi-slick) lastik tercih etmeniz yol tutuşu arttıracaktır..Tekerlek tercih ederken yuvarlanma direnci değerlerini mutlaka öğrenin..
Frenler ön ve arka olmak üzere iki tanedir..Dağ bisikletlerinde en sık V fren ve hidrolik fren tercih edilir..Günümüzde,fiyatlarının makul seviyelere düşmesi ile birlikte,hidrolik frenler daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır..
İlk bisikletinizi alırken en doğrusu hazır bir sistem satın alıp (sistemin içinde ki donanımlar mümkün olduğunca ihtiyaçlarımız doğrultusunda olmasına dikkat),tecrübe kazandıkça kendi ihtiyaçlarımızı belirlemeniz ve bu doğrultuda bisikletimizi modifiye etmemiz..Bisiklet dünyasında “en iyi” gibi tanımlarından kaçının..Bence “en iyi bisiklet”,“en iyi parça” amaçlarınıza uygun olandır..Ve bütçemizi en iyi şekilde alabileceğimiz en kaliteli parçaları seçerek özellikle hangi amaçla kullanacağımızı belirleyip ona göre davranarak almalıyız..
Dağ bisikleti çerçevesi yani kadrolarında ise tercihim ya alüminyum kadro (fiyatları makul ve iyidir) yada en pahalısı olan titanyum (en iyisi) kadrolardır..
Sele de ise bilinenin aksine,yumuşak jel seleler yerine zamanla vücudunuzun şeklini alan deri seleler, uzun tur sürüşlerinde avantaj sağlayacaktır..
Dağ bisikletleri için uygun basınç değeri 35-40 psi aralığıdır..Dağ bisikletini yalnızca arazide kullanacaksanız derin dişli lastikler,yol sürüşleri için alçak desenli (semi-slick) lastik tercih etmeniz yol tutuşu arttıracaktır..Tekerlek tercih ederken yuvarlanma direnci değerlerini mutlaka öğrenin..
- İç lastikli sistemlerin en başta fiyat avantajları vardır..Sıkça yaşayacağınız lastik patlaması durumlarında kolaylıkla tamir edip yolunuza devam edebilirsiniz..Dezavantajları ağır ve konforsuz olmalarıdır..
- İç lastiksiz (tubeless) bir sistem tercih etmeniz durumunda;size ağırlık,konfor ve özellikle arazide daha iyi yol tutuşu avantajları sunacaktır..Tubeless lastiklere geçmek istediğinizde tubeless uyumlu jant satın almanız gerektiğini unutmayın..Bu tip jantlar tekerler hariç 400 Euro gibi fiyatlara satılmaktadır..Tubeless tekerlerin en büyük dezavantajları pahalı olmaları ve büyük yarıklarda tamir edip yola devam etmenin mümkün olmayışıdır..
Frenler ön ve arka olmak üzere iki tanedir..Dağ bisikletlerinde en sık V fren ve hidrolik fren tercih edilir..Günümüzde,fiyatlarının makul seviyelere düşmesi ile birlikte,hidrolik frenler daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır..
- V fren,yani klasik frenlerin,fiyat ve bakım kolaylığı avantajları vardır..Arıza yapması durumunda tellerini değiştirip yola devam edebilirsiniz..
- Hidrolik frenlerin fren mesafesi daha kısadır..Arıza durumunda yeterli bilginiz yoksa,bir uzmana götürmekten başka çareniz yoktur..
İlk bisikletinizi alırken en doğrusu hazır bir sistem satın alıp (sistemin içinde ki donanımlar mümkün olduğunca ihtiyaçlarımız doğrultusunda olmasına dikkat),tecrübe kazandıkça kendi ihtiyaçlarımızı belirlemeniz ve bu doğrultuda bisikletimizi modifiye etmemiz..Bisiklet dünyasında “en iyi” gibi tanımlarından kaçının..Bence “en iyi bisiklet”,“en iyi parça” amaçlarınıza uygun olandır..Ve bütçemizi en iyi şekilde alabileceğimiz en kaliteli parçaları seçerek özellikle hangi amaçla kullanacağımızı belirleyip ona göre davranarak almalıyız..