Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hangi marka "dağ" başarılıdır?

Öncelikle bütçe olarak ne kadar ayırabileceğiz sorusu sorulmalı bence..Ondan sonrası o fiyat aralığında veya o fiyata daha ne kadar üzerine taviz verebileceğimize göre markalara bakılıp kendine göre olanı seçmeli kişi..Söz gelimi mesela ben 3000 TL ye kadar bütçe ayırdım ve üzerine gram çıkmamam gerekiyor..Bu fiyat aralığında ki dağ bisikletleri içinde en elit olanları sıralayabilirim..Ama tabi bu ilk aşama bundan sonra bisikletin iskeleti ve dinamikleri geliyor..Mesela uçuk bisikletler olarak tabir ettiğimiz fiyatları 15000-30000 TL fiyat etiketi olanlar var..Fiyatları en pahalılar en iyileridir çoğu zaman evet ama bu değişebilir..Bisiklet parçalarını tanıyarak yarı fiyatına daha iyi sistemler oluşturabiliriz yani..En önemlisi kendi kişisel sistemimizi oluşturmamızdır..Benim ve çoğu bisiklet severin tercihi Shimano parçalardır mesela..

Dağ bisikleti çerçevesi yani kadrolarında ise tercihim ya alüminyum kadro (fiyatları makul ve iyidir) yada en pahalısı olan titanyum (en iyisi) kadrolardır..

Sele de ise bilinenin aksine,yumuşak jel seleler yerine zamanla vücudunuzun şeklini alan deri seleler, uzun tur sürüşlerinde avantaj sağlayacaktır..

Dağ bisikletleri için uygun basınç değeri 35-40 psi aralığıdır..Dağ bisikletini yalnızca arazide kullanacaksanız derin dişli lastikler,yol sürüşleri için alçak desenli (semi-slick) lastik tercih etmeniz yol tutuşu arttıracaktır..Tekerlek tercih ederken yuvarlanma direnci değerlerini mutlaka öğrenin..
  • İç lastikli sistemlerin en başta fiyat avantajları vardır..Sıkça yaşayacağınız lastik patlaması durumlarında kolaylıkla tamir edip yolunuza devam edebilirsiniz..Dezavantajları ağır ve konforsuz olmalarıdır..
  • İç lastiksiz (tubeless) bir sistem tercih etmeniz durumunda;size ağırlık,konfor ve özellikle arazide daha iyi yol tutuşu avantajları sunacaktır..Tubeless lastiklere geçmek istediğinizde tubeless uyumlu jant satın almanız gerektiğini unutmayın..Bu tip jantlar tekerler hariç 400 Euro gibi fiyatlara satılmaktadır..Tubeless tekerlerin en büyük dezavantajları pahalı olmaları ve büyük yarıklarda tamir edip yola devam etmenin mümkün olmayışıdır..
Amortisör (süspansiyon) havalı ve yaylı olmak üzere iki çeşittir..Yalnızca önde veya hem ön hem de arkada bulunabilir..Amortisörler sürüş konforu sağlamak için tasarlanmıştır..Dağdan inerken veya engebeli arazide darbeleri emerek sürücünün daha az sarsılmasını sağlar..Amortisörsüz düz maşalar daha çok yol ve şehir bisikletlerinde kullanılır..Bu nedenle dağ bisikletlerinde en çok tercih edilen amortisörlü modellerdir..Satın alacağınız dağ bisikletini şehirde de sürecekseniz,amortisörleri kilitleme seçeneği olan bir model tercih etmelisiniz..Ön ve arka amortisörlü,yani tam süspansiyonlu olarak adlandırılan dağ bisikletleri ülkemizde yaygın olarak satılmaktadır..Aslında arkadan amortisörlü modeller arazide downhill yani yokuş aşağı inişler için tasarlanmış olup,genel maksatlı kullanımlar için uygun değillerdir..Arka süspansiyon sistemleri fazladan ağırlık oluştururlar..Bu tarz bisikletler uzun turlar yapmak için uygun değillerdir..Fakat “havalı” görünümleri sebebiyle yeni başlayanlar tarafından hatalı olarak sıkça tercih edilirler..Mesela Rockshox Boxxer ön amortisör 2000 dolar fiyat etiketine sahip..Özellikle dik inişler için geliştirilmiş..

Frenler ön ve arka olmak üzere iki tanedir..Dağ bisikletlerinde en sık V fren ve hidrolik fren tercih edilir..Günümüzde,fiyatlarının makul seviyelere düşmesi ile birlikte,hidrolik frenler daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır..
  • V fren,yani klasik frenlerin,fiyat ve bakım kolaylığı avantajları vardır..Arıza yapması durumunda tellerini değiştirip yola devam edebilirsiniz..
  • Hidrolik frenlerin fren mesafesi daha kısadır..Arıza durumunda yeterli bilginiz yoksa,bir uzmana götürmekten başka çareniz yoktur..
Bisikletinizi satın aldığınızda frenleri iki parmakla sıktığınızda tekerlekleri kilitlediğinden emin olun..V fren sistemi kullanılmışsa,pedlerin jantlara hizalanmalarının eşit olup olmadığını kontrol edin..Frenleri sıkmadığınızda pedlerin jantlara temas etmemesi gerekir..Bu hizalamayı da satın aldığınız bisikletçiniz sizin yerinize yapacaktır..“Hangi fren sistemi daha iyidir?”Sorusuna bu yazıda cevap bulabileceğimizi zannetmiyorum..Her iki sistemin de kendine göre avantajları var..En iyisi buna kendiniz karar vermeniz..

İlk bisikletinizi alırken en doğrusu hazır bir sistem satın alıp (sistemin içinde ki donanımlar mümkün olduğunca ihtiyaçlarımız doğrultusunda olmasına dikkat),tecrübe kazandıkça kendi ihtiyaçlarımızı belirlemeniz ve bu doğrultuda bisikletimizi modifiye etmemiz..Bisiklet dünyasında “en iyi” gibi tanımlarından kaçının..Bence “en iyi bisiklet”,“en iyi parça” amaçlarınıza uygun olandır..Ve bütçemizi en iyi şekilde alabileceğimiz en kaliteli parçaları seçerek özellikle hangi amaçla kullanacağımızı belirleyip ona göre davranarak almalıyız..
 
Scudo
HORT! Selamlar, ben küçüklüğümden beri bisiklet kullanırım, epey uzun bir aradan sonra üniversiteye başladığımda tekrardan tutkum canlandı ve yaklaşık 2 senedir üniversitemin topluluğuyla turlara katılıyorum. Turların geneli tırmanmak, doğa sürüşleri olduğu için ve benim de sevdiğim şey doğa ile iç içe olmak olduğu için son zamanlarda bisiklet almaya karar verdim ve haliyle mtbye daha yakınım. İşin özü, bütçem 3000-3500 bir bütçem var ve bir hayli kararsızım. Az çok parçalar hakkında bilgim olsa da "az çok" olmasından dolayı kesin olarak şu benim için en iyisi diyemiyorum. Fiyat aralığında baktığım modellerde gözüme en çok çarpan Carraro daytona'nın 930 u ve 2730 u gözüme çarpıyor. Diğer yanda ise Mosso Black Edition var. Bunlar dahilinde ve haricinde önereceğiniz bir model var mıdır?
 
Son düzenleme:
Geri