Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Havalı, yaylı maşa ve bakımı

OsmanBayraktutan

Aktif Üye
Kayıt
13 Eylül 2012
Mesaj
123
Tepki
12
Şehir
Erzurum
(link) Arkadaşlar bisikletim carraro Crp 710 link yanda maşanın havalımı yoksa yaylımı olduğunu nasıl ayırt ederim yaylanınca tıs diye ses geliyor bu havalı olduğunu mu gösterir ?
 
  • Beğen
Tepkiler: onurdemir
Scudo
hayır

bisikletteki yaylı model bir maşa
 
axon , epicon , raidon olarak maşaları ayırmışlar da renkleri farklı renklerinnden mi anlaşılıyor ?

Bu arada site için teşekkürler (link) maşa bakımının vs videolarını buldum..
 
@OsmanBayraktutan

genelde havalı maşalar pahalı bisikletlerde olur :) ve EN AZ çalışma mesafesi 120mm dir

aynı zamanda tel ile değil yağ yoluyla kilitleme yaparlar bildiğim kadarıyla :in:
 
@enes savaş

Burdan mı ayırt ettin arkadaşım :) Raidon Epicon Axon bunların hepsi havalıdır. En az 120 mm demişsin ama çoğunluğu 100 mm çalışır. 90 mm çalışan da vardır. Sen bence downhillerdeki maşalarla karıştırdın. Ayrıca bunlarda da yay vardır tek bacağında. Diğer bacağı havalıdır. Ve oraya hava basarsın zaten pompasıyla.
 
  • Beğen
Tepkiler: sadıkumut
Selamlar, maşanın açılıp kapandığı ayarının yapıldığı sağ taraftaki açma kapama kulağını sökeyim dedim ama tarlada toprak zeminde içindekiler fırladı gitti. Aradım bulamadım. Kala kala 1 adet küçücük demir bilye kaldı. Bunun içinde ne olması gerektiğini bilen var mı? Deliklerin ikisinin içi boş ikisinin içinde kısa yay var. Ayar kapağının altında spesifik bir şey yok tırtıklar var.

20240607_105359-Cut.jpg20240607_105359.jpg
 
@Kerem Tarık o yaylar ile ayar kulaginin arasinda sizin o bulduğunuz bilyeden olması lazım.Elinizdeki bilyenin boyutunda bir bilye lazim size. Asil sıkıntı biletleri tekrar kaybetmeden her şeyi birlestirmede.

Bi yerde okumustum bilyelerin orjinal konumundan iki sonraki deliklerine koyarsaniz daha fazla pozisyona sahip olabiliyormussunuz.
 
@Kerem Tarık o yaylar ile ayar kulaginin arasinda sizin o bulduğunuz bilyeden olması lazım.Elinizdeki bilyenin boyutunda bir bilye lazim size. Asil sıkıntı biletleri tekrar kaybetmeden her şeyi birlestirmede.

Bi yerde okumustum bilyelerin orjinal konumundan iki sonraki deliklerine koyarsaniz daha fazla pozisyona sahip olabiliyormussunuz.

Göstergesi sekiz kademeliydi, elimde kalan tek bilyenin aynısında yarın temin etmeye çalışacağım. Ayar kulağının içi standart yarım milim yükseliğinde tırtıklı. Çalışma sistemini anlayabilsem çözmesi kolay olacak.
 
@Kerem Tarık sistemin calisma mekanizmasi basit o bilyeler tirtiklarin girintilerine alttaki yaylar ile oturuyor ve titresimler sonucu ayarin bozulmamasini sagliyor. Siz kulağı çevirdiğinizde o bilyelerin altindaki yaylari sıkıştırıyorsunuz ve bilyeler tirtigin ustune çıkıp diger tirtiğa dusuyor. Masaniz ya manitou marka ya da bu amazonda satilan balony markalardan ki onlarin ustunde de abs+ yaziyor çoğunlukla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Tarık
Selamlar, maşanın açılıp kapandığı ayarının yapıldığı sağ taraftaki açma kapama kulağını sökeyim dedim ama tarlada toprak zeminde içindekiler fırladı gitti. Aradım bulamadım. Kala kala 1 adet küçücük demir bilye kaldı. Bunun içinde ne olması gerektiğini bilen var mı? Deliklerin ikisinin içi boş ikisinin içinde kısa yay var. Ayar kapağının altında spesifik bir şey yok tırtıklar var.

317966 dosyayı görüntüle317967 dosyayı görüntüle

Böyle durumlar için bir taraflarda göl, nehir vs avcılarının kullandığı cinsten güçlü bir mıknatıs bulundurmak iyi bir fikir olabilir. Aliexpress'de makul fiyata var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Tarık
WhatsApp Image 2024-06-20 at 11.09.36.jpeg
İyi bayramlar. maşanın üst kısımlarında (maşanın çalışmadığı kısımları) şöyle bir paslanma var. bunun için ne yapılabilir.?
 
318354 dosyayı görüntüle
İyi bayramlar. maşanın üst kısımlarında (maşanın çalışmadığı kısımları) şöyle bir paslanma var. bunun için ne yapılabilir.?
Ben eski mtb bisikletimde yüksek numara zımparayı (800/1200 gibi) 4/5cm kalınlığında şerit halinde kesip, zımparayı iki tarafından tutarak sağ sol çekip maşa borusunu zımparalamıştım bidaha da paslanmamıştı. Zımpardan önce bölgeye wd40 sık ve zımparalarken de sıvı olarak wd40 kullan ki zımpara boruyu çizmesin. Küçük numara zımparayla yaparsan çizikler kalır hep o önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
Ben eski mtb bisikletimde yüksek numara zımparayı (800/1200 gibi) 4/5cm kalınlığında şerit halinde kesip, zımparayı iki tarafından tutarak sağ sol çekip maşa borusunu zımparalamıştım bidaha da paslanmamıştı. Zımpardan önce bölgeye wd40 sık ve zımparalarken de sıvı olarak wd40 kullan ki zımpara boruyu çizmesin. Küçük numara zımparayla yaparsan çizikler kalır hep o önemli.
Gayet mantıklı. ince bir kum zımparası ve wd 40 ..:harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Geri