Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Herhangi Tur İçin Performans Sorgusu

evrenozbilen

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2014
Mesaj
635
Tepki
1.064
Yaş
43
Şehir
istanbul
İsim
Evren
Bisiklet
Scott
Merhaba,
Gezi&tur ana başlığı altında birçok gezi/tur programı okuyorum. Biz aynı işyerinde çalışan 3 arkadaşız ve bu tarz turlara katılmak istiyoruz. Henüz çok yeni olduğumuzdan(1 hafta) açıkçası performansımızın gruba negatif etki yapacağından çekincelerimiz var. En son yapılan Sudüşen Şelalesi ve önümüzdeki C.tesi yapılacak Saklıgöl için mevcut performansımızı neye göre karşılaştırmamız gerekir?
Biz yaklaşık hergün Merdivenköy - Ethem Efendi - Bostancı Sahil - Ethem Efendi - Merdivenköy rotasında yaklaşık 25 km yol yapıyoruz. Ortalama hız sahilyolunda 20 km/s
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
Scudo
Gezi içinse hız konusu problem olmaz ; çünkü gezmek için gidiyor millet. Tur boyunca kurallara uyarsanız ani hareketler yapmazsanız problem olmaz kolay kolay. Çekinmenize gerek yok bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
@evrenozbilen

saklıgöl şile ise 95 km ise su düşen ile bir olmaz bu yaz aylarında mesafe uzadıkça ve de rampa sayısı arttıkça yorulma aşikar olacaktır ayrıca performans turları pek yazın yapılmaz bunun nedeni sıcaklar yüzündendir yarışlara katılacaklar örnek denizlide bisiklet yarışları olacak, sabah erken çıkarlar saat 06.00 .09.00 arası iş biter, 3 saat pedal basarlar asla pedal kesmezler sizin böyle bi durumunuz olmadığına göre yavaş tempolu mola süresi çok olan turlara katılmanızda bu yaz aylarında sorun yok ama iş 95 km 'ye gelinceki orası şile rampalarının olduğu yer oldukça sıkı ve uzun rampalar vardır
sahil yolları düzdür şilede amansız uzun eğimler vardır
 
Cevaplarınız için teşekkür ederim.

@Kudret Kurtcebe

Sahil yolunda 20km/s ortalamasını belirtmem o yüzdendi Kudret Bey; hani gruba rampalarda yavaş kalarak işkence çektiririz düşüncesi...
 
Kalabalık turlara katılırsanız bir sorun olmaz. Bende ilk tura katıldığımda 6-7 kişiydik. Sürekli beni bekliyorlardı ama sonra 25-30 kişilik bir tura katıldım. Benden daha az kondisyonu olan insanlar vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
Gezi turlarında rampalarda ortalama 8-10 km ile çıkarsanız kimse için problem olmaz. Genel olarak adı üstünde "gezi" turlarıdır, performansla ilgili kimsenin bir kaygısı yoktur. Ayrıca grup sürüşlerinde ister istemez kendinizi grubun hızına ayak uydururken bulursunuz. O yüzden tavsiyem hiç kasmayın, gönül rahatlığıyla katılın turlara.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
Size şunu söyleyeyim kasmaya hiç gerek yok. Çünkü toplu turlarda siz farkında olmadan da ayak uydurmuş oluyorsunuz ortalamaya :) Ama biraz antrenman yaparak uzun bir tura katılırsanız sizin açınızdan daha rahat geçer.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
@evrenozbilen

Ben tura katilmayi dusunen herkes icin genel bilgi mahiyetinde yazayim.

Genelde gezi turlari hiz ortalamasi 15 km/saat araliginda kalir. En azindan benim gordugum cogu turda bu sekilde oldu ve oluyor. Hergun 25 km mesafeyi ortalama 20 km/saat hizla alan kisiler icin bu turlar sıkıntısız gececektir. Ekip basi ve ekip sonu pedalcilari tempoyu grubun geneline gore ayarlamaya calisir. Bu turlarda onemli olan grup - tur ve trafik kurallarina uyulmasidir. Grubun temposu sizi kisa surede icine alir ve ne oldugunu anlamadan gecer gidersiniz. Tur basinda kendinizi enerjik hissetseniz de aksiyona girmeyin ve enerjinizi gune yaymaniz gerektigini unutmayin. Bisikletiniz sorunsuz olmali (vites ayarli, frenler saglam, lastik havasi yeterli vb), lastik patladiginda yama/degistirme yapmayi biliyor olmalisiniz. Bunun icin yaninizda gereken aletler (levye, yedek lastik/yama ve pompa) olmali. Terleyeceginiz icin yedek forma, enerji icin kuruyemis, enerji bar, meyvesuyu vb. alin. Guzergahi ogrenin ve tedarik noktasi yoksa su miktarini, sandvic vb. gibi yiyeceklerinizi onceden ayarlayin. Turlarda kask ve eldiven zorunludur. Yaz olmasina ragmen gec saate kalinacaksa aydinlatmalariniz yaninizda olmali.
Ozellikle belirtilmemisse gezi turlarina her turden bisiklet (tasarimi, aynakol ve ruble orani, lastik boy ve kalinligi/tipi farkli) katilir. Pedalcilarda farkli kondisyonlardadir. Bu nedenle ozellikle rampalarda tirmanma hiz ve teknigi degisir. Hatta bazilari bisikleti eline alarak tirmanir. Belirli noktalarda beklemeler yapilir ve sıklıkla kucuk molalar verilebilir.
En iyisi cikacaginiz tur oncesi, tur organizatorunden rota, molalar, baslangic ve tahmini bitis suresi hakkinda bilgi istemek ve kendinizi buna gore motive etmektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahrettin
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Biz kondüsyonumuzu biraz daha geliştirip, önümüzdeki ayın etkinliklerine kendimizi hazırlayalım.

Artık önümüzdeki maçlara bakacağız... ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Aly
@evrenozbilen

istanbul eğimli bi yer düz yolllar sahillerde ,bisikletinizde klasik pedal var ise bu size eğimlerde kar sağlamaz spd pedal yani kilitli pedal artık eğimlerin canavarı ayrıca 60 km 'lik eğimli mesafelerde tur yapıla yapıla kişi hazırlanır ,ve mesafe 80 km 'ye çıkartılır bu yaz aylarında 100 km 'lik mesafelerde ister istemez aşırı su kaybı olacaktır yavaş tempo ilede gidilse su kaybı olur bisiklete monte edilmiş su mataraları gerekli tabi,saklıgöle bu pazar bende gideceğim grup ile sadece birde bunun dönüşü var tabi 160 km 'ye bana patlayacak dönüşü farklı yerden yapacağım dönüşü şileden otobandan yapmak ömerlinin 5 km lik eğimi demek tabi sadece onla kalmıyor ,ekipten yorulanlar otobüs ile dönecekler
 
2 adet su matarası çok iş görür ve bisikletten inmeden, sürüş esnasında matarayı çıkarmak, açmak v.s. bunlara alışmak muhakkak fayda sağlar ancak antreman değil de tur niteliğinde olan sürüşlerde muhtemelen üzerinizde bir baskı olmaz.

Aklıma geldi, seleniz gidonunuza oranla yüksekse bel ağrısı olabilir, elleri bırakarak sürebiliyorsanız bu da yine artı sağlar, bisikletle duraklama yapmadan 1 dakika el bırakırsınız ve sırtınızı tamamen dik konuma alırsınız, bel ağrısı geçince yine aero pozisoyona devam.

Tekrar altını çizeyim bunlar sadece ufak detaylar kafaya bile takmaya değmez, ilerisi için düşünün diye belirttim sadece.
 
  • Beğen
Tepkiler: mahrettin ve Aly
Hicbirsey zor değildir. Tur ilk pedala bastığınızda biter. Güvenlik önlemlerini alın ve çıkın yola yol sizi Eğitir.
 
@evrenozbilen

@evrenozbilen üstteki mesajını okudum da "nereden nereye" geldiğini görmemek mümkün değil. O zamanlar 25 kmde 20 ortalamalar 2 yıl aradan sonra şimdi 40 ortalamaları bulduğuna göre vakit bulduğunda bu gelişimde ne tür antrenmanların etkili olduğunu, o günle bu gün arasında tuttuğun kayıtlar varsa gelişimsel olarak izlediğin bir yol var mıydı açıklayabilirsen herkese faydalı olur.
 
Teşekkürler @Bahadır Gürel Bu postu yaklaşık 1 ay önce okuduğumda inanın ben de aynı hisleri yaşadım. 'nerden nereye' dedim kendi kendime. Yanlış anlaşılmasın; şuan süper değilim ve burnum da havada değildir. Aşağıda anlatacaklarım ise antreman modellerinden çok nelerin bana pozitif yönde etki yaptığı ile ilgilidir.

Spor geçmişim sokak basketbolundan ibaret yani yok denecek kadar az... Çocukluk döneminden sonra bisikletle ilk tanışmam yukarıda da belirttiğim gibi 2014 haziran ayına denk geliyor. Şehir bisikletlerinden Carraro Sportive 224 ile başlamıştım. Bisikletten aldığım özgürlük ve spor hazzı bana daha fazla pedal çevirmem gerektiğini söyledi. Bisiklet hayatımın dönüm noktaları arasında Bisiklet Forum, Strava ve Velocity216(inanın reklam için yazmadım-bir bisiklet grubu olarak da düşünülebilir). Hiçbir teknik altyapım yokken ve bilinçsizken önceleri Bisiklet Forum'dan okuduklarımı(nabız, kadans, donanım..vb) satın aldım, uyguladım. Sonrasında Strava ile tanışmam bisiklet ufkumu bir adım öteye taşıyan bir başka unsurdu. Strava'da kendi sürüşlerimi karşılaştırıyor, diğer bisikletçilerin sürüş tarzlarını araştırıyor, segmentlerdeki durumumu izliyordum. Ve artık yol bisikletine geçmem gerektiğini Strava sayesinde keşfetmiş oldum. Yol bisikleti ile birlikte Strava'daki kişisel rekorlarımı geliştiriyor, daha akıcı sürüyor ve daha fazla zevk alıyordum. Bol tekrarlı günler başlamıştı artık. Forumdan okuduğum nabız antremanları(interval, düşük nabız, eşik nabız...vb) ile kalbi; kadans ve yokuş antremanları ile de bacakları güçlendiriyordum. Anadolu yakasında gerçekten eve döndüğünde bacakları hissetmeyecek kadar (no pain no gain) iyi bir takım aradım. Velodromu keşfettikten bir süre sonra benimle aynı performansı gösteren ve sıkı dostluklar kurmaya başladığımız arkadaşla beraber bu takım özlemine farklı şekilde cevap buldum. Bir bisiklet takımı kurmuş olduk. Bu takımı kurmak üzerimize birkaç disiplin getirdi. Bunların arasında periyodik antremanlar ve gelişim hedefi en önemlisiydi. O gün bugündür durmadan pedal çeviriyorum. Şuan haftada minimum 5 gün pedal çeviriyorum ve en az biri sert geçiyor. Gelişim için 'istek' en önemli etken.
 
Geri