Scudo Sports

Hi-TEN maşa ile Aliminyum maşa çok fark eder mi?

Kayıt
26 Haziran 2011
Mesaj
62
Tepki
26
Şehir
istanbul
Arkadaşlar aliminyum kadro bisiklet alacağım ancak işin içine aliminyum maşa da girdimi bütçemi çok geçiyor. bütçem 500 tl.

sorum şu. hiten maşa alayim amortisözrsüz diyorum. böylece biraz daha hafif olmuş olur.

ya da hi ten düz maşa ile gene hi ten amortisörlü maşa arasında çok ağırlık farkı olmazsa amortisörlü mü alsam...

kullanım yerleri genelde düz yol olacak ama ağırlık gene de önemli benim için...
 
Scudo
Arkadaşım.Ben hi-ten düz maşaların ağırlığını bilbiyorum.Ama 500 lira verip alacağın maşa ortalama XCM'dirBu maşa ise forumda bir abimiz yazmıştı 2,600gr civarındaymış.İstanbulda ne kadar düz yol desende o düz yollar bile bozuk.Eğer ağırlık çok yakınsa tavsiyem aliminyum maşalı bie bisiklet alman.Şehir içide olsa İstanbul %90 asfalt veya düz yol değil.
 
@Lütfü Ekşioğlu


2.6 kg baya çok muş:(( o zaman ben hiten amortisörsüz maşa alayim bari. en azından amortisör olmadığı için biraz daha hafif olur diye tahmin ediyorum
 
yeni konu açmayayım, yol bisikletinde ağırlık dışında fark var mı acaba? yerdeki titreşimi iletme vs.
 
@refah terzi aralarında çok ağırlık ve akıcılık farkı olur.
@yasirkidil iyi çelik kötü alüminyumdan daha iyidir ben öyle diyeyim. ikisi arasında çok uçuk farklar olmaz titreşim konusunda titreşim asıl olarak açılarla ilgilidir fikrimce
 
@yasirkidil
aluminyumun hangi alaşım olduğu esnekliğine çok etki eder, esnekten serte bi yelpazesi vardır.
çelik de yapılış şekline göre esnek veya sert yapılabilir, bisiklet çelikleri, özellikle dikişsiz japon çelikleri efsanedir, hala meraklısı çoktur, oldukça esnektir ve aluminyuma oranla orijinal formuna daha çabuk döner, kabaca tarifle alu darbeden sonra titreşmeye devam eden bi süspansiyon gibiyken, çelik darbeden sonra titreşimi sönümleyen bi amortisöre benzetilebilir. bunu da en güzel parke taşta test edebilirsiniz, malzemenin hangi amaçla üretildiği de büyük etken, mesela giant propel advanced 1 den titreşim emmesini beklemek manasız olur, üretim amacı bu değil, dolayısıyla karbon olmasına rağmen çok az esnek.
benim bildiğim kadarıyla açılar sürüş karakteristiğine etkiyo, yani bunları değiştirmek fizik kuralları yelpazesinde gezinmek gibi, farklı açılar düz yol, iniş, tırmanış, performans, viraj alma ya da ergonomi gibi konulara etkiyor.
head tube angle (attack angle) farklarını arattığınız zaman ne neye yarıyor bulabilirsiniz.
 
Bence 500 tl bütçeye en iyi alternatif btwin rockride300
 
Geri