Scudo Sports

Hidrolik Disk Fren Sorunu

Kayıt
17 Ağustos 2016
Mesaj
6
Tepki
1
Yaş
27
Şehir
Samsun
Bisiklet
Kron
Selamun Aleyküm herkese.
Uzun zamandır beni uğraştıran bir sorunum var frenlerimle ilgili.
1 hafta önce bisikletçiye gidip patlak olan ön tekerime yama yaptırdım. Ancak bisikletçi emekçi abimiz bisiklet lastikte takılı değilken frenlere bastı ve frenlerde o günden beri bir sıkıntı var(lastik takılı değilken basılmaması gerektiğini sonradan öğrendim). Sonradan eve gittiğimde fren pabuçlarının sürttüğünü fark ettim ve internetten araştırdığım kadarıyla freni söküp fren pistonlarını tornavidayla içeri doğru dikkatlice ittim. Ancak tekrar freni takıp sıkmamla beraber pabuçlar sürtmeye devam etti. Rotorun sürtmeme durumunu ayarlayamıyorum çünkü pabuçların arasındaki boşluk hemen hemen rotorun kalınlığı kadar. Anlayacağınız pistonlar sıkılı kaldı. Lütfen yardım edin. Bisikletimi 1 ay önce bir hevesle aldım bütün hevesim kırıldı.
 
Scudo
Benim bildiğim size göre papuç normalde "balata"diye geçen şeyleri değiştirmelisiniz. :( keriz bisikletçi:mad:
 
  • Beğen
Tepkiler: invadereagle
Shimano kılavuzunda pabuç yazıyor da ondan öyle dedim :D Çok teşekkürler biraz araştırmaya devam edip çok büyük ihtimal dediğinizi yapıcam. Başka bişey yazmıyor internette hiç :)
 
Ayırma yöntemleri yine vardır ama bilmiyorum. Ben v fren kullandığım için. Belki bilenler varsa yardımcı olacaktır.
 
Bence hidroliklerinde hiçbir sıkıntı yok.Sadece hidroliğin yerini iyi ayarlaman lazım.Büyük bi ihtimal bisikletçi jantı geri takarken buna dikket etmedi.Sen al eline 5 numara alyanı elinle güzelce rutin bi şekilde alt üst şekilde yavaşça sık hidroliğin vidalarını güzelce oturt sürtmeyecek şekilde.Yok eğer hiç sürtmemesi için yer yoksa balataların evet balatada ya da hidrolikte sıkıntı var.Ya da çıkart balatayı az bişi genişlet esneklik kazandır.En iyisi servis varsa oraya götür.
 
Teşekkür ederim. Acaba içindeki yağdan dolayı bi sıkıntı olabilir mi? Hava kaçma durumu falan.
 
Hava olabilir bende olduydu bu olay ama zamanla alışırsın bisiklet tamir etmeye düzeltmeye.
Bilgi ile tecrübe hiç bir zaman aynı değildir.
 
Hmm çok teşekkürler. Bundan sonra bi bisikletçiye gittiğimde ilk sorum ''Hidrolik frenden anlıyor musun abi?'' olacak. :D Gerçi bu soru bizim insanımıza ingilizce bilip bilmediğini sormak gibi bişey ama :D ''Ben mi? Kamoon'' cevabını alıcam muhtemelen bisikletçilerden :D
 
Sana tavsiyem olsun balatalara ve rotorlara asla yağ damlatma.Bazı bisikletçiler spreyli yağ kullanır aman dikkat...İyi bir bisikletçi bulman lazım.
 
Onu yapmak pek de mantıklı değil zaten ya. Frenin tutmasını istiyorsak tabi :) Teşekkürler abi tavsiye için.
 
Herhangi bir değişikliğe ihtiyaç olduğunu sanmıyorum. Bende birkaç defa bisikleti araca yerleştirmek için ön tekeri çıkarttıktan sonra yanlışlıkla ön freni sıktım. Tabi doğal olarak pabuçların arası kapandı, bende her defasında bir kart ile o aralığı açtım ve hiçbir problemle karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mmnmtl
kron modeli ne acaba?
 
Bendede aynı sorun vardı frenleri kullanıncaya kadar şimdi dik bir yokuş bul ve çık ondan sonra freni sıkarak in bir süre sonra sürtme kesilecek ve aradaki açıklık artacak
 
@Baran Özerhan @Yigit Kotuz Arkadaşın dediği gibi yaparsanız balatalrınız erir ve dediği gibi sürtmez,ayrıca kronda 1 aylık bakım var yani 1 ay kullanınca rodaja götürüyosunuz buda ücretsiz bendce aldığınız yere gidin bu sorunu onlar görür zaten
 
@Owlknife
Kron TX500 hibrit bisiklet.

@Owlknife
Götürmeme gerek kalmayacak sanırım, yerini ayarlayınca milimetreden daha küçük bir aralıkla ortalanıyor ayarlayacağım yarın yine de teşekkür ederim.(aldığım yer de biraz uzak ulaşım zor olabilir zaten) :)

@Yigit Kotuz
Hmmm. Yarın bir deneyeceğim bunu çok teşekkür ederim.

@Baran Özerhan
Bisikletlerimiz aynı sanırım sene farklı olabilir ama :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Baran Özerhan
arkadaşlar merhaba

hidrolik fren pistonlarında olan bir sıkıntım var. fren sertçe sıkılıp bırakıldığında pistonlar dışarı çıkıyor ve içeri girmiyor. soldaki piston çok dışarda kalıyor, sağdaki ise çok az çıkıyor. Bu yüzden sol kaliper rotora çok yakın duruyor veya sürtüyor. tankın içindeki kare conta işlevini mi yapmıyor anlamadım.

hidrolik yağı ezmtb bleeding setiyle bastım. Bundan önce kaliperleri çıkarıp frene basıp pamukla mineral yağla temizledim. İlk başta pistonu iterken zor giriyordu ama frene bas pistonu it şeklinde yarım saat tekrar ettim. en son daha kolay giriyordu ama yine de dediğim gibi eski haline geldi.
hidrolik fren kolu da süngerimsi hissi var. içinde hava kalmasın diye epey uğraştım. baloncuk gelmeyene kadar şırıngayı basıp sonrasında geri çektim. yine de bu hale geldi. gerçi piston ileri gidince mi böyle oldu anlamadım.

fren kolunda kolun gidona olan mesafesini ayarlayan bir vida var. Bu vida 2 tur kadar dışardaymış. hidrolik yağı basarken bu vidanın 2 tur gevşek olması bu kadar etki yapar mı sizce
 
arkadaşlar merhaba

hidrolik fren pistonlarında olan bir sıkıntım var. fren sertçe sıkılıp bırakıldığında pistonlar dışarı çıkıyor ve içeri girmiyor. soldaki piston çok dışarda kalıyor, sağdaki ise çok az çıkıyor. Bu yüzden sol kaliper rotora çok yakın duruyor veya sürtüyor. tankın içindeki kare conta işlevini mi yapmıyor anlamadım.

hidrolik yağı ezmtb bleeding setiyle bastım. Bundan önce kaliperleri çıkarıp frene basıp pamukla mineral yağla temizledim. İlk başta pistonu iterken zor giriyordu ama frene bas pistonu it şeklinde yarım saat tekrar ettim. en son daha kolay giriyordu ama yine de dediğim gibi eski haline geldi.
hidrolik fren kolu da süngerimsi hissi var. içinde hava kalmasın diye epey uğraştım. baloncuk gelmeyene kadar şırıngayı basıp sonrasında geri çektim. yine de bu hale geldi. gerçi piston ileri gidince mi böyle oldu anlamadım.

fren kolunda kolun gidona olan mesafesini ayarlayan bir vida var. Bu vida 2 tur kadar dışardaymış. hidrolik yağı basarken bu vidanın 2 tur gevşek olması bu kadar etki yapar mı sizce
Merhabalar,

Öncelikle yaşadığın sorun için çok geçmiş olsun. Yazdıklarına binaen, sanırım disk fren bakımını uzun zamandır yapmamış gibi anlıyorum. Bu gibi sorunlar genellikle bakımsızlıktan dolayı kaliper de biriken mikro toz zerreciklerinden kaynaklanabilmektedir. Bunun için yapman gerekenleri anlatayım.

Öncelikle fren kolunu düz konuma getirdikten sonra bahsettiğin gibi fren kolu mesafesini ayarlayan vidayı sonunu kadar çevir ki pistonda bir boşluk kalmasın. Sonrasında kolda ki yağ vidasını sökerek huniyi yerleştir ve huni ye de bir miktar yağ ekle. Kaliper bölümüne geçerek kaliperi gevşetmeyi tercih edebilirsin.( Buradaki önemli kısım temizleme kısmıdır ve kullanıma bağlı olarak yılda bir kez yapılmalıdır.) Öncelikle pistonları içeri doğru bastır. Hava alma vidasını bir kaç tur gevşelterek içeriyi güzelce yağ devirdaimi ile temizlediğinde emin olana kadar bir kaç kez yapabilirsin. Sonrasında şırıngaya yeteri kadar yağ çekerek yavaşça yağ dolumunu yap emin olamadığında geri çekerek baloncukları kontrol ederek tekrar dolum yapabilirsin. Bu sayede sistemde baloncuk oluşumu önlenmiş oluyor. Bu işlemleri yaptığında kesinlikle fren koluna dokunma orada bir püf nokta var. Tüm işlemler bittiğinde kaliperi hizalaman lazım. Kaliper hizalayıcın yoksa eşit kalınlıklarda bir kaliper hizalayıcı yapmaya çalış DVD gibi bişeyler olabilir. Yaptıysan balataların arasına eşit şekilde yerleştirdikten sonra kaliper vidalarını sık. Ardından fren koluna bir kaç kez hafif bas çek yaparak sonra bir kaç saniye basarak bir kaç tekrar yapabilirsin. Huni de baloncuk varmı diye kontrol ettikten sonra. Huniyi söktüğünde kola bir iki defa daha bas çek yap ve bir damla yağ ekle sonra vidayı sık bakalım sorun çözülecek mi.

Hâlâ çözülmediyse, pistonları sökerek temizlemeye çalışmalısın ama oda kesin bir çözüm olmayabilir. Kaliper değişimine kadar giden bir süreç olabilir.

Umarım çok karışık anlatmamışımdır. Yazıya dökünce bu kadar oluyor. :harika:
 
teşekkür ederim geri dönüşün ve bilgiler için.
daha önce hiç piston temizleme yapmamıştım ve bisiklet biraz eski.
konuyu biraz daha anlamak için bir kaç sorum var.
1. kol vidasını sonuna kadar sıkayım mı? bunu yapınca kol dışarı çıkacak galiba ve kol kısmındaki yağ tankına basınç mı oluşturacak
2. kaliperi gevşet derken, piston dan mı bahsediyorsunuz. Hani fren koluna basıp, pistonu dışarı itmesini sağlıyoruz (kaliper yokken) sonra pistonu itip, diğer pistona da aynı işlemi uyguluyoruz.
3. tektro kullanıyorum, malesef kaliper kısmında hava alma vidası yok.
4. gözlemlediğim kadarıyla hava yukarı çıkmaya meyilli oluyor. Bu yüzden arkaya şırıngayı takıp, koldan daha üst bir konuma getirip, hunideki yağı çeksem hava daha kolay çıkar mı?
5. Ben hep fren kolunu sıkıyordum yağ dolumu yaparken 😅 kablo içindeki hava kabarcıkları oynasın diye düşünüyordum. bunu neden yapmıyoruz?
6. yağ dolumu yaparken kullanılan pistonları tankın içinde tutmak için kullanılan parça var. O pistonları tamamen itiyor. ama bu kaliper hizalamayı anlamadım. Bu pistonlar zaten içeride olduğu için hizalanmış olmayacak mı? Yani, kaliperlerin olduğu tankın sabitleme vidaları gevşekken, ben kaliperleri ve tekeri taktıktan sonra freni sıktığımda pistonlar eşit şekilde konumlanmaz mı?
7. pistonlar yağ dolumu yapılırken ki kadar tankın içine gömülü halde kalmıyor değil mi? hizalayıcı kullanarak pistonların eşit miktarda çıkmasını mı sağlıyoruz, geriye gitmeyecek şekilde?

çok fazla soru olmuş ama şimdiden teşekkür ederim
 
teşekkür ederim geri dönüşün ve bilgiler için.
daha önce hiç piston temizleme yapmamıştım ve bisiklet biraz eski.
konuyu biraz daha anlamak için bir kaç sorum var.
Rica ederim. Yardımcı olabilmek için buradayız. Sorun yok.

1. kol vidasını sonuna kadar sıkayım mı? bunu yapınca kol dışarı çıkacak galiba ve kol kısmındaki yağ tankına basınç mı oluşturacak
EVET Sonuna kadar sıkmalısın ki, kol dışa doğru çıkmalı. Piston kısmındaki boşluğu almış oluyoruz.
2. kaliperi gevşet derken, piston dan mı bahsediyorsunuz. Hani fren koluna basıp, pistonu dışarı itmesini sağlıyoruz (kaliper yokken) sonra pistonu itip, diğer pistona da aynı işlemi uyguluyoruz.
Kaliper, balata ve pistonları bir arada tutan yapının kendisi. Balatayı söktüğün gövde kaliper zaten.

3. tektro kullanıyorum, malesef kaliper kısmında hava alma vidası yok.
Vardır, yapı itibari ile aynı sistem. Sen bi araştır.
4. gözlemlediğim kadarıyla hava yukarı çıkmaya meyilli oluyor. Bu yüzden arkaya şırıngayı takıp, koldan daha üst bir konuma getirip, hunideki yağı çeksem hava daha kolay çıkar mı?
Evet her zaman yukarı çıkmak ister. Bu işlemi yaparken bisikletin ön kısmını 25-30 derecelik bir açı ile yukarı kaldırman daha sağlıklı olacaktır. Hunideki yağa dokunma sadece bildiğin şekilde ekleme yap.
5. Ben hep fren kolunu sıkıyordum yağ dolumu yaparken 😅 kablo içindeki hava kabarcıkları oynasın diye düşünüyordum. bunu neden yapmıyoruz?
Fren pistonlarının eşitleme sorunu yüzünden kolu sıkma dedim. Sağlıklı bir sistem de yağ dolumunda bu işlem yapılır ama bu sistemde sorun olduğu için böyle.
6. yağ dolumu yaparken kullanılan pistonları tankın içinde tutmak için kullanılan parça var. O pistonları tamamen itiyor. ama bu kaliper hizalamayı anlamadım. Bu pistonlar zaten içeride olduğu için hizalanmış olmayacak mı? Yani, kaliperlerin olduğu tankın sabitleme vidaları gevşekken, ben kaliperleri ve tekeri taktıktan sonra freni sıktığımda pistonlar eşit şekilde konumlanmaz mı?
Burada anlatmak istediğim işlem zaten pistonlar eşitlensin diyey di. Kaliper hizalama işlemini youtube üzerinden incelersen daha iyi anlamış olursun bahsetmek istediğim şeyi. Malesef bazen hizalı gibi görünse de frene bastığında bir bakarsın, balatanın biri rotora daha yakın kalır. Bir hizalama aracını bunun için önerdim.
7. pistonlar yağ dolumu yapılırken ki kadar tankın içine gömülü halde kalmıyor değil mi? hizalayıcı kullanarak pistonların eşit miktarda çıkmasını mı sağlıyoruz, geriye gitmeyecek şekilde?
Tank dediğin kaliper gövdesi işte. Yağ basmadan önce de her iki piston da gövdenin içinde basılı olmalı ki her hangi bir boşluk olmasın. Tüm işlemler doğru bir şekilde yapıldıysa ve sistemin içinin temiz olduğunu düşünüyorsak bu işlemlerden sonra her hangi bir sorun olmayacak ve herşey sağlıklı bir şekilde çalışacaktır. Hidrolik sistemlerde en iyi fren sistemi de olsa, en kötüsü de olsa böyle sorunlar olabilir. Önemli olan yönergelerdeki gibi işlemleri tam olarak yapmak.
 
Geri