Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik disk fren sürtmesi

Semih Cavdar'ın dediği yöntemi denemeyi düşünüyorum, olmadı sizin dediğinizi de uygularım; teşekkürler.

Bu parça şimdiye kadar hiç dikkatimi çekmemişti, bu dediğinizi en yakın zamanda deneyeceğim; teşekkürler.

Çok teşekkürler.

Bir iki yöntem daha kaldı deneyeceğim, olmadı servise göndereceğim artık; teşekkürler.
Aşağıdaki videoda görmüştüm bende.. Videonun 3:25 dakikasından itibaren gösteriyor

 
  • Beğen
Tepkiler: Fenerli
Scudo
Büyük ihtimalle göbek mili eğildiği için oluyor. Oturunca doğal olarak eğiliyor. Nasıl çözülür? Bir mile yük gelirse doğal olarak eğilecek kaçış yok. Ama daha sağlam miller eğilmeyi azaltabilir
 
"Quick release" tipi miller "thru axle" gibi her seferinde aynı sıkılıkta ve ortalama ile takılamayabiliyor. Her seferinde farklı sıkılıkta ve farklı pozisyonda takınca ve bisiklet üzerine binince, binen yükten dolayı pozisyon kayıp hafif sürtmeler başlıyor. Quick release mandalı ne çok sıkı ne de çok gevşek olmalı. Bu sonuca ulaşmakta kendim şu yöntemi buldum:

1) Bisikleti ters çevirin quick release mandalını açın diğer taraftaki elle çevrilen plastik vida serbest şekilde dönebilsin.

2) Quick release mandalını tekerin orta mil eksenine paralel (ne tam açık ne de tam kapalı, tam orta pozisyonda) şekilde tutun ve diğer taraftaki plastik vidayı parmağınızı zorlayana kadar sıkın

3) Quick release mandalını sıkın. Bu esnada ne çok zorlayıcı ne de çok kolay bir direnç vererek, tam tatlı bir sıkılıkta kapanacaktır. (piyasada çok farklı quick release milleri var eğer sizinki çok sıkı veya çok gevşek olursa quick release mandalının açısını değiştirerek her seferinde aynı şekilde uygulayabileceğiniz bir açı bulun, bu yöntem standart Shimano QR ve diğer Salçano bisikletimdeki QR mekanizmalarında birebir oluyor)

4) Disk fren ortalama ayarınızı bu işlem sonrasında bisikleti düz pozisyona çevirerek ve eğer fren boşalmışsa sertleşene kadar fren kolunu pompaladıktan sonra fren kaliper vidalarını gevşetin, (çok gevşek olmasınlar sadece fren kaliperi serbestçe hareket edebilecek kadar), fren kolunu hiç bırakmadan sıkarken önce bir vidayı sonra diğerini olmak üzere dönüşümlü olarak 3-5 seferde sıkın. Bu aşamada vidaları aşırı sıkmayın, en son sağlıklı bir ortalama elde ettiğinizde iyice sıkarsınız. Sürtme var mı kontrol edin, eğer var ise her seferinde bir vidayı gevşetip diğerini dönme ekseni olarak sabit kalacak şekilde, gevşetmeden, gözle ortalamanızı yapın. eğer balatalarınız eskiyip bitmişse ortadaki yayın uzantısı parçalar fren sıkınca diski çizecektir: Balata kalınlığınızı kontrol edin.

Bu yöntem başarılı olmazsa, balata tokasını kargaburun vs. ile düzleyip söktükten sonra pistonları ahşap spatula ya da plastik lastik sökme levyesi gibi zarar vermeyen ince bir aletle içeriye doğru itip, Semih Bey'in de belirttiği gibi, ortadaki yayı bir miktar açıp tekrar balataları takıp, ortalama adımlarını (yani madde 4'den itibaren) baştan yapınız.

Umarım faydası olur, iyi pedallamalar.
 
Son düzenleme:
Tekeri çıkartın önce. Kalın bir düz tornavidayı fren pabuçlarının arasına sokup sağa sola oynatarak pistonları geri itin. Fren pabuçlarını çıkartın, yenilerini takın. Taktıktan sonra piston itme aparatıyla pistonları bir daha itin. Tekeri takın, kaliperin vidalarını gevşetin. Tekeri döndürüp fren yapın ve fren kolunu bırakmadan kaliperin vidalarını sıkıştırın. Eğer hâlâ değiyorsa o zaman rotoru kontrol edin, eğilmiş olabilir. Bu aletle hem rotoru düzeltirsiniz hem de pistonları geri istersiniz. Eski pabuçlar çok eskimemişse tazyikli hava sıkıp temizlemek de iyi olur ancak kompresör var mı yok mu bilmiyorum.
 
Merhaba, ben de bu sorunu neredeyse bisikleti aldığımdan beri yaşıyorum. Bisikletim Carraro Sportife 324 model, kendim alyanla yapmaya çalışıyorum ancak olmuyor; hem frene basılı tutarak yapmayı hem de gözümle kontrol ederek yapmayı defalarca denedim ancak bir türlü sorunu çözemedim. Bisikletçiye götürüyorum sorun o anlık halloluyor ancak ertesi veya birkaç gün sonra yine başlıyor. Ben bu sorunu nasıl çözebilirim?
Selamlar, yıllar sonra buna yazmak biraz tuhaf olacak ancak umarım görürsünüz,
15 gün önce aynı model bisikletten aldım ve arka fren diski malesef sürtüyor. İlk 10 gün boyunca sorun yoktu ancak son iki gündür böyle. Görüyorum ki bu sorunu yaşamış ve epeyce çözüm aramışsınız. Şayet çözebildiyseniz nasıl çözdünüz? V fren almadığıma pişman olduğum anlardayım :) Bisikletçiler yok bunda bişey diyor ama bir sürtme olduğu aşikar. Özellikle üstünde sürüş yaparken artıyor. Elle çevirince daha az bir ses geliyor. Teşekkürler
 
Selamlar, yıllar sonra buna yazmak biraz tuhaf olacak ancak umarım görürsünüz,
15 gün önce aynı model bisikletten aldım ve arka fren diski malesef sürtüyor. İlk 10 gün boyunca sorun yoktu ancak son iki gündür böyle. Görüyorum ki bu sorunu yaşamış ve epeyce çözüm aramışsınız. Şayet çözebildiyseniz nasıl çözdünüz? V fren almadığıma pişman olduğum anlardayım :) Bisikletçiler yok bunda bişey diyor ama bir sürtme olduğu aşikar. Özellikle üstünde sürüş yaparken artıyor. Elle çevirince daha az bir ses geliyor. Teşekkürler
Şunu dene, denemedi isen %90 sorun düzelir

 
  • Beğen
Tepkiler: dantes
Şunu dene, denemedi isen %90 sorun düzelir

Sayın @Semih Cavdar video için teşekkür ederim izledim ancak malesef elimde yıldız tornavida ve pense dışında bir alet yok. Mecburen servise götüreceğim zira beni çok rahatsız ediyor bu ses. Bisikletimi ilk alırken öngöremedim ancak bu iş ufaktan ustalık ve temel malzemeleri gerektirecek anlaşılan. Alalı üç hafta olmamışken ön büyük dişlide zincir sürtmesi ve arka diskin sürtmesi sorunu yaşıyorum ve gerçek anlamda moral bozucu. Yorumlarda ilk zamanlarda bunların doğal olduğunu okudun, umarım öyle olur :)
 
Konunun önceki sayfalarında bahsedilmediyse ben paylaşmış olayım. Disk fren ayarlama konusunda hayat kurtarıcı diyebileceğim şöyle bir araç var:

61c6cuOj+EL._AC_SL1500_.jpg

Kullanımı yukarıdaki mesajlarda anlatılan prosedür ile aynı:
1-Balatalar çıkarılıp pistonlar geri itilir.
2-Balatalar geri monte edilir ve kaliper civataları gevşetilir.
3-Disk üzerine bu aparat yerleştirilir ve bu şekilde fren sıkılır.
4-Fren sıkılı halde kaliper civaları eşit bir şekilde sıkılır.

Diskte eğrilik ya da kaliper piston sorunu yoksa her seferinde tam ortalanıyor.

Şu videoda 5.04 sonrasında gösteriyor


Geçtiğimiz yıl İngiltere'de ziyaret ettiğim bir bisiklet mağazası promosyon olarak hediye etmişti. Amazon uk sayfasında yaklaşık 1 pound (~45TL) fiyatı var. Amazon Türkiye'de de satılıyor ama fiyat çok saçma.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: dantes
Herkese Merhaba,

Disk fren sürtmesi sorunları ile ilgili 2013 yılından beridir çok fazla tecrübe sahibi oldum. Disk fren sürtmesi öyle beter bir sorundur ki, yaşamayan bilemez, bisiklet'i bir uçurumdan attıracak dereceye getirir insanı :eek: Öyle büyütecek bir şey değil denecek bişey değil bu durum. İnsanın uykularını kaçırır. Migreniniz varsa atak sebebidir :ssrtcbya:
Konuya gelecek olursak. Sürtme sorunu QR mandal ve çevresi ile de yakından bağlantılıdır, fazla sıkarsanız da sürter, az sıkarsanız da sürter. Sokma milli bir göbeğe sahip olsanız da sürtebilir. Sıfır bir bisiklet alsanızda sürtebilir. Tamamen kadro - maşa işçiliği ile alakalıdır karbon veya alüminyum. En pahalı markada da olabilir en ucuz marka da da olabilir.

Gelelim neler yapmanız gerektiğine. Öncelikle sorun sonradan oluşmaya başlamış ise, kaliper vidalarını gevşetip freni sıkıp kaliper vidalarını sıktığınızda sorun düzeliyorsa ne alâ. Yok düzelmiyor ise gözle ortalamak veya Super B Tb-Br10 bu ve buna benzer bir alet ile ortalayıp denemek, düzeliyor ise alâ :kötü: Oldu ki düzeldi. Lastik patladı sökmeniz gerekti, lastiği söküp taktınız yine aynı. Malesef sürekli bir sürtme eğiliminde bir sorun. Diyelim ki oldu. Lastiği sökerken göbek yanlarındaki vidaları sabit tutmaya çalışmak QR maldalı belli bir karar da sıkmak sürtme stabilitesini bozmamaya yardımcı olacaktır.

Gelelim sıfır bir bisiklet aldınız ve bu sorunu hiç çözememekle cebelleşiyorsunuz. Orada devreye Park Tool DT-5.2 isimli bu yüzey düzelten alet devreye giriyor. Bu alet sayesinde fabrikasyon olarak sorunlu o yüzeyi düzelterek kaliperin kadroya dengeli bir şekilde oturması sağlanır. Böylelikle sokma milli bir bisiklet kullanıyorsanız ve bu sorunu hep yaşadıysanız bir daha yaşamamak üzere ortadan kaldırmış olursunuz. QR'lı bir sistemde de bu şekilde düzeltip bu sorundan kurtulursunuz tek şart olarak yukarıda bahsettiğim gibi stabilite'yi koruyabilirseniz.

Yüzey düzeltme aletinin olduğu profesyonel bir servis bulamadık ama el becerimiz var ozaman bozuk yüzeyin nerede olduğu tam olarak bulunur yüzey milimetrik olarak aşındırılarak düzeltilebilir. Bu riski göze alamam derseniz kaliperi bozuk(oynak) yüzeye yerleştirip ufak hareketler yaparak bozuk yüzeyi bulup oraya uygun bir malzeme işleyerek bu şekilde de sorun düzeltilebilmektedir. Sonuç olarak yapabildiğiniz de arada hiçbir boşluk kalmamalıdır. Son olarak orta derece civata sabitleyici ile montajını yapabilirsiniz.

Görselde de örnek bir çalışmamı görebilirsiniz. Umarım bu sorunu yaşayan tüm arkadaşlara faydası olmadı dileğiyle. :harika:

 

Dosyalar

  • IMG20241026215242.jpg
    IMG20241026215242.jpg
    55 KB · Okunma: 20
  • IMG20241026215252.jpg
    IMG20241026215252.jpg
    81,5 KB · Okunma: 20
  • IMG20241026215307.jpg
    IMG20241026215307.jpg
    31,4 KB · Okunma: 20
Geri