Herkese Merhaba,
Disk fren sürtmesi sorunları ile ilgili 2013 yılından beridir çok fazla tecrübe sahibi oldum. Disk fren sürtmesi öyle beter bir sorundur ki, yaşamayan bilemez, bisiklet'i bir uçurumdan attıracak dereceye getirir insanı
Öyle büyütecek bir şey değil denecek bişey değil bu durum. İnsanın uykularını kaçırır. Migreniniz varsa atak sebebidir
Konuya gelecek olursak. Sürtme sorunu QR mandal ve çevresi ile de yakından bağlantılıdır, fazla sıkarsanız da sürter, az sıkarsanız da sürter. Sokma milli bir göbeğe sahip olsanız da sürtebilir. Sıfır bir bisiklet alsanızda sürtebilir. Tamamen kadro - maşa işçiliği ile alakalıdır karbon veya alüminyum. En pahalı markada da olabilir en ucuz marka da da olabilir.
Gelelim neler yapmanız gerektiğine. Öncelikle sorun sonradan oluşmaya başlamış ise, kaliper vidalarını gevşetip freni sıkıp kaliper vidalarını sıktığınızda sorun düzeliyorsa ne alâ. Yok düzelmiyor ise gözle ortalamak veya Super B Tb-Br10 bu ve buna benzer bir alet ile ortalayıp denemek, düzeliyor ise alâ
Oldu ki düzeldi. Lastik patladı sökmeniz gerekti, lastiği söküp taktınız yine aynı. Malesef sürekli bir sürtme eğiliminde bir sorun. Diyelim ki oldu. Lastiği sökerken göbek yanlarındaki vidaları sabit tutmaya çalışmak QR maldalı belli bir karar da sıkmak sürtme stabilitesini bozmamaya yardımcı olacaktır.
Gelelim sıfır bir bisiklet aldınız ve bu sorunu hiç çözememekle cebelleşiyorsunuz. Orada devreye Park Tool DT-5.2 isimli bu yüzey düzelten alet devreye giriyor. Bu alet sayesinde fabrikasyon olarak sorunlu o yüzeyi düzelterek kaliperin kadroya dengeli bir şekilde oturması sağlanır. Böylelikle sokma milli bir bisiklet kullanıyorsanız ve bu sorunu hep yaşadıysanız bir daha yaşamamak üzere ortadan kaldırmış olursunuz. QR'lı bir sistemde de bu şekilde düzeltip bu sorundan kurtulursunuz tek şart olarak yukarıda bahsettiğim gibi stabilite'yi koruyabilirseniz.
Yüzey düzeltme aletinin olduğu profesyonel bir servis bulamadık ama el becerimiz var ozaman bozuk yüzeyin nerede olduğu tam olarak bulunur yüzey milimetrik olarak aşındırılarak düzeltilebilir. Bu riski göze alamam derseniz kaliperi bozuk(oynak) yüzeye yerleştirip ufak hareketler yaparak bozuk yüzeyi bulup oraya uygun bir malzeme işleyerek bu şekilde de sorun düzeltilebilmektedir. Sonuç olarak yapabildiğiniz de arada hiçbir boşluk kalmamalıdır. Son olarak orta derece civata sabitleyici ile montajını yapabilirsiniz.
Görselde de örnek bir çalışmamı görebilirsiniz. Umarım bu sorunu yaşayan tüm arkadaşlara faydası olmadı dileğiyle.