Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hidrolik fren'de diskin kalipere sürtme problemi

Gokalp Gokmenler

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Haziran 2011
Mesaj
880
Tepki
346
Şehir
Istanbul - Çanakkale
Bisiklet
Giant
Arkadaşlar bugün ön lastiğim patladı. Jantı söküp lastiği onardıktan sonra jantı tekrardan yerine taktım ve bu sırada diskin kalipere sürttüğünü farkettim. Fren ayarının bozulmuş olabileceğini düşünerek kaliper kısmını tutan vidaları gevşetip freni sıktıktan sonra vidaları tekrardan sıktım ancak hiçbir faydası olmadı. Bugün en az 10 kere fren sıkılı iken, kaliperi tutan vidaları gevşetip sıktım ancak diskin kalipere sürtmesinin önüne tamamen geçemedim. Bazı denemelerimde daha az, bazense daha çok sürtme yapıyor ancak sürtmeyi bir türlü sıfırlayamadım. Zaten çıplak gözle bakılınca da hep iç taraftaki kaliperin diske sürttüğü görülebiliyor. Fren diskimde herhangi bir yamukluk söz konusu değil, zaten bugün jantımı sökene kadar herhangi bir sürtme sözkonusu değildi. Bundan yaklaşık iki ay öncede ön jantı sökmem gerekmişti o zamanda jantı taktığım zaman fren ayarı tutturmak biraz sorun olmuştu ama 3. denemede falan ayarı sorunsuzca tutturmayı başarmıştım ama bu sefer ne yaptıysam olmadı. Ön frenim çok zor ayar tutuyor, bu kaliperin diske sürtmesini engelleyebilmek için yapabileceğim başka birşey varmı? Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
 
Scudo
Kaliper diske çok çok hafif sürtüp, tekerleğin boşta dönmesine hiç engel olmuyorsa normaldir. Ayarı bu şekilde tutturduğunuz an daha fazla kurcalamanıza gerek yoktur ;)

Ama keşke kaliperin konumuyla oynamadan önce göbek mandalının sıkılığını kontrol etseydiniz... Çok sıkınca kadro sıkışır ve kaliperin rotora göre konumu değişir. Tekerleği sökene kadar hiç sürtme olmayıp, sonra da bir türlü ayar tutmaması bu yüzden olmalı. Vidaları da gereğinden fazla sıkmamalısınız, vida yuvalarını deforme edebilir veya komple sistemin sahip olduğu esneklik katsayısını değiştirerek herhangi bir aşırı yük anında parçalardan birinin kırılmasına sebep olabilirsiniz.

Umarım bunları uyguladıktan sonra sorununuz çözülür, keyifli pedallamalar ;)
 
Bağlantı probleminden dolayı aynı mesaj iki defa kaydolmuş, moderatörler bu mesajı silebilirler.
 
Lastiği söktüğünde göbek vidaları gevşek ise 1mm'lik bir gevşeme buna neden olabilir. Göbek vidalarının gevşek olmayacak şekilde sıkı olması gerekli, Sadece o şekilde ayarlayabilirsin. Keşke kaliper ile oynamasaydın.
 
@Ahmet Can Yakışır

Denemelerim sırasında diske çok az sürtüp tekerleğin boşta dönmesine engel olmadığı da oldu. Ancak bu durumda da sürtme dolayısı ile ses yapıyor, bu ses hem sinir bozucu hem de kaliperi gereksiz yere aşındırıp yıpratır diye düşündüm.
 
@BF Okuru

Göbek vidalarından kastın quick release'ler mi?
 
öncelikle bisikleti ters çevir ve frenleri serbest bırak.
kaliperinin altına bi ışık koy vidalarını hafif gevşet ve jantı oturttur..
üstten bakarak kaliperin arasından rotoru degmicek sekilde o ışıgın yardımıyla saga sola ayarla ve vidaları sık.
kaliper rotor ayarında frenlerin sıkılması sonra kaliperin sabitlenmesi söyleniyor ama ben dedigim gibi yapıyorum hiç sürtme olmuyor. bide bu şekilde denemenizi öneririm. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokalp Gokmenler
Göbeğin somun vidalarından bahsediyorum, sağda ve solundaki vidalar. Onlar çoğunlukla gevşer bu sorunlara sebep çoğunlukla o vidalardır. ayda bir kontrol etmekte ayrıca tekeri sökmeden önce kontrol edilerek bu tür sürtme sorunlarının önüne geçilebilir.
 
@Gokalp Gokmenler

Kaliper gövdesi değil de balata sürtüyorsa sorun olmaz, çok daha yüksek sürtünmelere dayanacak şekilde üretildikleri için ömürlerini etkilemez ;) Sesi de sadece çok yavaş dönüyorken yapar, üzerine binip pedala bastığınız an ses kaybolur. Eğer durum bu şekildeyse, yine sorun olmaz yani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gokalp Gokmenler
Kardeşim bende de aynı sorun oluyor lastiğe yama yapmak amacıyla tekeri söküp taktığımda... Bunun çözümü denemekten geçiyor. Baya uğraş vermen gerekiyor. Ben kendi bisikletimdeki sürtme sorununu şu şekilde çözüyorum. Tekeri düzgün bir biçimde taktıktan sonra. Hidrolik frenin vidalarını hafif gevşetiyorum. Bu sırada tekerin ön tarafından el fenerinin ışığını açıyorum. Ve gözlemleme başlıyorum. Diske dikkatli bir biçimde bakıyorum. Diskin balatalara sürmeyeceği bir pozisyona getirmeye çalışıyorum balataları. Hem sağ hem de sol balata ile disk arasında hafif bir boşluk oldumu zaten fenerin ışığı aradan süzülüyor. Belli ediyor kendini. Doğru pozisyonu aldıktan sonra sık vidaları, tekeri döndür ses gelmezse olmuştur. Ses gelirse yine hafif bir sürtme tekrar denemen gerekiyor.

Karışık oldu anlatma methodum ama kusura bakmayın umarım yardımcı olmuşumdur :)
 
Kardesim ayni sorun bendede vardi yaptgn ayar sürtünmeyi götürmuyor yapacagn tek sey var ve cok basit üst taraf surtuyorsa üst vidayi sok altsa alt sonra bisikleti kaldr cevir tekeri elinle ayar ver surtmemesi icin ses kesildigi anda sık vidayı ondan sonra no probpem ben yat düzeldi el becerine bagli yplmycak bse deqil kolay gele ;)

Kardesim ayni sorun bendede vardi yaptgn ayar sürtünmeyi götürmuyor yapacagn tek sey var ve cok basit üst taraf surtuyorsa üst vidayi sok altsa alt sonra bisikleti kaldr cevir tekeri elinle ayar ver surtmemesi icin ses kesildigi anda sık vidayı ondan sonra no probpem ben yat düzeldi el becerine bagli yplmycak bse deqil kolay gele ;)
 
Hocam bir öneri de ben söyleyeyim...
sizin de dediğiniz gibi Kaliper vidalarını hafif gevşettikten sonra gevşetilen freni oldukca sert sıkıp kaliperi sıkın. Sıktıktan sonra freni serbest bırakıp kontrol edin.... Yok olmadıysa tam tersi "freni ortalama bir şekilde sıkıp"(ilk anda ki gibi çok sıkmadan yani) yapın... ikisinden birinde mutlaka olması lazım %50 şer mesafe koyuyor kendi zaten... kolay gelsin..
 
Konuyu hortlatayım. Hd disk frende kaliper ve disk arasındaki aralığı ayarlamanın yolu
1. Metal içecek kutularından 1.5 cm e 10 cm kadar uzun şeritler kesiyoruz,
2. sonrasında fren kaliperinin sağa sola oynamasını önleyen alyan vidaları gevşetiyoruz,
3. kesilen parçaları nazikçe diskin sağ ve solundan balta ile disk arasına gelecek şekilde yerleştiriyoruz
4. fren kolunu sıkıyoruz
5. alyanları sıkıyoruz
6. fren kolunu bırakıp metal parçaları söküyoruz.
eğer diskinizde eğrılik yoksa mükemmel fren ayarınız hayırlı olsun.
başka yerde anlatıldıı bilmiyorum umarım yararlı olur.20180326_202155.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Bu
@Şerif Feridun


Bunun yerine kartvizit de kullanabilirsiniz.
 
@emre64
Kartvizit kalın olur hem de kafa yapmaz

@a.f.k.
Why not
 
Konuyu hortlatayım; Bisikletle takla attım ön teker yamuldu düzelttirdim diskte yamulmuş onuda düzeltti usta, fakat ufak bir yamukluk kaldı ve balataya sürtüyor o sorun yaratır mı yeni disk almaya gerek var mı?
 
Konuyu hortlatayım; Bisikletle takla attım ön teker yamuldu düzelttirdim diskte yamulmuş onuda düzeltti usta, fakat ufak bir yamukluk kaldı ve balataya sürtüyor o sorun yaratır mı yeni disk almaya gerek var mı?


Disk düzeltme ile halledilebilir eğer çok yamuk değilse.
 
@EnesKlf07 Hocam çok küçük bir yamukluk var sadece, düzelte düzelte o hale getirebildik daha da düzelmiyordu öyle bıraktık. Sizce disk değişimi yapılmalımı küçük yamukluklar için?
 
Geri