Geçen kış 540 fb aldım. Daha önce 520 drop bar vardı. İzlenimlerim:
- İkisi de endurance kadro, belki ufak farklar olabilir ama bana aynı geldi. Biraz dik duruyorsun, rahat ama çok hız yapılacak kadrolar değil. Yarış değil yol bisikleti demek daha doğru.
- Flatbar dropbara göre daha rahatsız, geniş gidon bana olmuyor. Dropbarlı alsaydım dedim sonradan ama trafikte flatbar fren ve vites çok daha rahat hakkını yemeyeyim. Şimdi biraz uçlardan kestim barend taktım epey fark etti, hoodlardan tutuş gibi oldu. Bir ara bullhorna geçsem mi diye niyetlendim, ancak fren vites kolları uymuyor, uyanı da bulmak zor. Belki drop bar olabilir, o da gereksiz masraf. Tiagra sti kollar çok pahalı.
- Tiagra soradan çok net olarak daha iyi, geçişler falan daha rahat. Sora ise üçlü aynakol olması nedeniyle yokuşlarda epey kolaylık sağlıyor.
- Ruble 12-28. Sora’da ise 12-25ti üzerinde gelen. Ben sonradan 11-32 yapmıştım. 12-28 düz yolda yetiyor bana şimdilik.
- Eski drop bar bisikletimi tuttum. Daha uzun ve yokuşlu yolları onunla gidiyorum. Kısa mesafe günlük antrenmanı ve gece sürüşlerini flatbar ile yapıyorum.
- 520nin lastikleri daha inceydi, 540 flatbar olduğu için 28 lastik koymuşlar diye tahmin ediyorum. Islak yollarda yine 540 tercih ediyorum.
- jantlar bana akıcı geldi, eskidikçe nasıl olur bilemem. Ön jant çubuklar dik olduğu için şu sıra akord biraz bozuldu ama sorduklarım bu kadarı normal diyorlar.
- Yol bilgisayarını taşımak dert oldu iki bisiklet arasında. Onu da birinde cep telefonu kullanarak hallettim.
Netice olarak 540 beklendiği gibi 520den bir kademe daha iyi bisiklet. Fiyatına göre epey memnun kaldım diyebilirim. İlk alırken de muadillerine göre yaklaşık %25 daha uygundu. Bu tarz giriş seviyesi bisikletlere bakanlara öncelikli tavsiyem vites oranlarını iyi değerlendirmeleri. 53-39 aynakolla başlarsanız dizinizi sakatlayabilirsiniz. 48 veya 50 aynakol ile başlayıp daha agresif oranlara ikinci bisiklette çıkmak daha sağlıklı olur. Bu olay bisikletin görüntüsünden daha önemli.