Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hub-dinamo'dan USB şarj ünite projesi

@Mehmet Altuğ
Merhaba Mehmet bu konu hep ilgilimi çekmiştir. Acaba deneyimlerini müsait olunca paylaşır mısın?
 
Scudo
Cok gecmis olsun sevgili dostum. Oyalanmak ve farklı seyler uretmek guzeldir. Bence yap, begenmezssen bi muhtac kardesimize verirsin :)
 
Cok gecmis olsun sevgili dostum. Oyalanmak ve farklı seyler uretmek guzeldir. Bence yap, begenmezssen bi muhtac kardesimize verirsin :)
Teşekkür ederim @mariokaldato şu ilk üretimi yapıp bir test edeyim ama sanırım beğeneceğim :)
Bu proje için 3d kısmında yardımcı olurum. Bu projeyi daha önceden incelemiştim, konumu itibariyle aparat kullanışlı görünüyor. Lakin hub dinamolara yaklaşımım @Süper Dede ile aynıdır. Yuvarlanmayı daha çok önemsiyorum. Nasılsa yol boyu şarj imkanı oluyor, kırsalda pek sürmediğimiz için hub işinden bende vazgeçmiştim.
@Gökay Akçay 'ın paylaştığı linki inceledim, 100 km.'de 3-5 dakikalık bir kayıp tur bisikletçiliği için pek önemli olmasa gerek, zaten ihtiyaç duyulduğunda kullanılacağı da düşünülürse blok halde büyük bir kayıp yaşatmayacaktır diye düşünüyorum. Print konusunda dosyaları gönderip bir maliyet çıkarmak mümkün olur mu?
 
Afrika çölleri geçilmeyecek ya. Nasıl olsa yemek yemek için bir yerlerde durulacak. Hiç olmadı benzin istasyonları var. Kıyamet teorisine hazırlık için iyi olabilir ama günümüzde gereksiz gibi duruyor.
 
@anzolot bir elektrikçi olarak resimden anladığım hazır smps modül yanına ilave tam doğrultucu devre kullanmışsın, hub dinamonun çıkışı zaten DC değilmi, daha önceleri okuduğum kadarıyla hub dinamolar yaklaşık 3 W (6V 0,5 A) birde tam doğrultucuda diyot başına 0,7 gerilim gidecek devre yolu üzerinde 2 diyot var bu durumda 1,4 V daha düşecek kalacak 4,6V, gereksiz gibi geldi bana.
Kondansatörler gerekli 12V 4700 uF a kadar bir değer kullanabilirsin, (10000 uf lar pahallı oluyor nedense, 4700 uf birden çok alıp paralel bağla) ama devre büyük geldi gözüme hazır modül yanında ilave karta gerek varmı onu bilemedim. Telefonun bataryasını bozmamak adına devreye bir batarya ekleyip, önce bataryayı doldurup bataryadan telefona aktarmak daha iyi sonuçta bisikletle sürekli sabit hızda gidilmiyor buda dinamonun ürettiği gerilimi dalgalandırıyor, telefon için min şarj değeri 5V x 200 mA : 1W (cihaza göre değişir ama piyasada 2000 mA altı bataryalı telefon yok) smps modülün çıkışının bu değerin altına inmemesi için girişinde minimum 1,5 W bir güç olması lazım yani giriş daha aşağı düşerse smps modülde çıkışında düzgün bir DC gerilim veremez, telefonun şarjı bi gider bi gelir.
Aklıma tek takılan teker ters yönde dönerse hub dinamonun + ve - çıkışları değişiyormu?
 
Teşekkür ederim @mariokaldato şu ilk üretimi yapıp bir test edeyim ama sanırım beğeneceğim :)

@Gökay Akçay 'ın paylaştığı linki inceledim, 100 km.'de 3-5 dakikalık bir kayıp tur bisikletçiliği için pek önemli olmasa gerek, zaten ihtiyaç duyulduğunda kullanılacağı da düşünülürse blok halde büyük bir kayıp yaşatmayacaktır diye düşünüyorum. Print konusunda dosyaları gönderip bir maliyet çıkarmak mümkün olur mu?

3 küçük parça var, yansıtmaya değecek bir maliyet oluşmaz tahminim. Siyah mı olacaktı?

Hatta maşama/gidona uygun bir giriş noktası varsa kadro çantasına koyduğum kendi powerbankimi bağlamak için de aynı aparattan yapabilirim bir bakayım..
 
@anzolot bir elektrikçi olarak resimden anladığım hazır smps modül yanına ilave tam doğrultucu devre kullanmışsın, hub dinamonun çıkışı zaten DC değilmi, daha önceleri okuduğum kadarıyla hub dinamolar yaklaşık 3 W (6V 0,5 A) birde tam doğrultucuda diyot başına 0,7 gerilim gidecek devre yolu üzerinde 2 diyot var bu durumda 1,4 V daha düşecek kalacak 4,6V, gereksiz gibi geldi bana.
Kondansatörler gerekli 12V 4700 uF a kadar bir değer kullanabilirsin, (10000 uf lar pahallı oluyor nedense, 4700 uf birden çok alıp paralel bağla) ama devre büyük geldi gözüme hazır modül yanında ilave karta gerek varmı onu bilemedim. Telefonun bataryasını bozmamak adına devreye bir batarya ekleyip, önce bataryayı doldurup bataryadan telefona aktarmak daha iyi sonuçta bisikletle sürekli sabit hızda gidilmiyor buda dinamonun ürettiği gerilimi dalgalandırıyor, telefon için min şarj değeri 5V x 200 mA : 1W (cihaza göre değişir ama piyasada 2000 mA altı bataryalı telefon yok) smps modülün çıkışının bu değerin altına inmemesi için girişinde minimum 1,5 W bir güç olması lazım yani giriş daha aşağı düşerse smps modülde çıkışında düzgün bir DC gerilim veremez, telefonun şarjı bi gider bi gelir.
Aklıma tek takılan teker ters yönde dönerse hub dinamonun + ve - çıkışları değişiyormu?
Hocam söylediklerinizi dikkate alıp gözden geçireceğim, lastiği geri çevirdiğimde ön arka ışıklar sorunsuz çalışıyor. Bu devreyi ilk yapan kişi “10km/s'de şarja başlayacak 13-15km/s'de de sabit şarj durumuna ulaşacak, bu hızdaki mevcut olan akım da 500-700mA civarında olacak.” diyerek test sonucunu yazmış, hayırlısıyla bir bitsin ne çıkacak hep birlikte görelim.
3 küçük parça var, yansıtmaya değecek bir maliyet oluşmaz tahminim. Siyah mı olacaktı?

Hatta maşama/gidona uygun bir giriş noktası varsa kadro çantasına koyduğum kendi powerbankimi bağlamak için de aynı aparattan yapabilirim bir bakayım..
Hocam siyah düşünüyorum evet. Sizin çantaya atıp yanınızda taşımanız için yada bisikletin uygun yerine takmak için devre üzerinde şekil değiştirip boyutunu ayarlamak kolay, ince uzun veya küçük kare gibi bir halede gelebilir.
 
Son düzenleme:
15 km/h desek 15000/3600=4,16 m/s yaklaşık tekerin 1 saniyede iki tur atması demek ozaman saniyede 2 turda dinamo tam kapasitesine ulaşıyor daha yavaş hızlar için düşük giriş gerilimi nedeni ile çıkışını kapatacak bir sistem olması lazım devrede, birde linki şimdi inceledim
" Hocam baskı devre, şema parça listesi her şey şurada: (link) "

INPUT: 6V 3W demiş (tahmin ettiğim gibi)
OUTPUT: 5V (max. 700 mA) demiş 5V x 0,7A = 3,5W yapıyor bu durumda girişteki güç değerinden daha fazla bir çıkış gücü elde ediliyor ki bu mümkün değil tahminimce çıkış akımı 700 mA (0,7A) iken çıkış gerilimi 4 V seviyesinde olacak telefon bataryası tam dolu iken 4,2V olur, eğer telefon şarj durumunda 700mA akım çekiyorsa %100 şarj olması mümkün olmayacak, pil %75 seviyelerine geldiğinde telefon sarjı kesecek linkte kullandığı hazır smps devresinin bir kodu yok sende varsa onunda incelemesini yazarım.
Olumsuz yorumlarla gömüyorum sistemi biraz kusura bakma, olabilecek çalışma aralığını açıklamak babında daha çok yardımcı olmaya çalışıyorum. Şarjı %15 - %10 lardaki bir telefonu %60 - %70 seviyelerine kadar şarj eder sistem tahminimce, GPS cihazında sorun yaşamazsın çümkü bataryasının kapasitesi düşük %100 şarj seivyelerini görürsün GPS cihazında, aynı şekilde MP3, Bluetooth kulaklık gibi cihazlarıda şarj edecektir. Ama telefon, powerbank gibi cihazlarda çok düzgün çalışacağını sanmıyorum, sürekli şarj kesilmeleri de yaşanırsa cihazın bataryasını veya cihazın kendi içindeki şerj devresini bozabilir.
Benzer bir sistemi bende kurmaya çalıştım bir zamanlar çift dinamo ile (tekerin yanağına sürterek çalışanlardan hub değil ama güç değeri aynı 3W) çok verimli olmuyor.
18650 pilleri (laptop bataryalarından yada powerbank lardan çıkan piller) evde şarj edip bu pillerden tur boyunca diğer cihazları şarj ediyorum yada bisiklet aydınlatması için kullanıyorum (bisiklette 15W aydınlatma var bu arada, tam kapasite çalıştırınca 3 saat gidiyor)
 
Bugün yarım bıraktığım yerden devam edeyim dedim, hastane yoluna giderken lehimi aldım parçalar bir araya geldi ama yine sürprizle karşılaştım, işlem bitip sıra ne yapmışım kontrol edeyim derken uzun zamandır kenarda duran avometreninde pili bitmiş ölçüm yapamadım, artık onu da bir dahaki sefere halledeceğim. Şu an için power bank ile çalışan 5 v. usb fener başlığı ile denedim sıkıntı yok görünüyor ama tabiiki gerçek anlamda bir test sayılmaz, çalışıyor mu çalışıyor diyebilirim. Nedir ne değildir ne kadar verimli, bir sonraki sefere test edebilirsem son halini paylaşacağım.
IMG_20200303_131411.jpg IMG_20200303_131240.jpg
 
Bu başlığı unutmuşum, proje bitti fakat telefonum için yeterli olmadı onuda şöyle aştım, ufak bir powerbanka giriş yaptım. Powerbank şarj olurken aynı zamanda şarj ediyor, yeterli mi? Evet yeterli, iş görüyor ama yokuş tırmanırken kapatmakta fayda var, az da olsa hissettiriyor. Bu arada bu cihaza iki tane timsah ağzı denilen kablolu kıskaçlardan taktım, bisiklet turu haricinde acil durumda 9 volt pil yada basit bir adaptörü, aküyü şarj cihazına çevirebilirim diye düşünüyorum.
 
(link) bu jant setini alsak önde dinamo olduğu için gümrükte teknolojik ürün diyerek ekstra gümrük vergisi alırlar mı?
 
(link) bu jant setini alsak önde dinamo olduğu için gümrükte teknolojik ürün diyerek ekstra gümrük vergisi alırlar mı?
(link)
Buraya da bakmanızda fayda var.
Açıkçası mekanik hareketten elektrik üreten mekanik mekanizma elektronik midir? Hayır. Ama memurunu bakıyor. Birazda alacağınız yerin gönderiyi ne diye tanımlayacağı önemli. Mesela teker seti diye gönderdi, sorun yok. ancak dinamolu teker olursa, dinamo o elektronik değil miydi deyip memur bu elektroniktir diyebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: anzolot ve MakRo
(link)
Buraya da bakmanızda fayda var.
Açıkçası mekanik hareketten elektrik üreten mekanik mekanizma elektronik midir? Hayır. Ama memurunu bakıyor. Birazda alacağınız yerin gönderiyi ne diye tanımlayacağı önemli. Mesela teker seti diye gönderdi, sorun yok. ancak dinamolu teker olursa, dinamo o elektronik değil miydi deyip memur bu elektroniktir diyebilir.
Kendi zaten sürekli tura çıkan bir insan olsam her türlü bulurum hiç olmadı ördürme usulü toplarım arkadaşıma göndermiştim tam senlik diye ona soruyorum. Bu ara jant arayışındayken rast geldi. Attığınız linkten de bakayım. Bu sitedekiler bizi aşar. Gürkan Genç gibi gezmedikçe çokta gerek yok :)
 
Geri