Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hunharca açılan araba kapıları-öneri

Kayıt
13 Temmuz 2015
Mesaj
68
Tepki
37
Yaş
26
Şehir
Kartal/Istanbul
İsim
Ali
Bisiklet
Diğer
Evet bu durumdan muzdarip olmayan bisikletçi ben tanimadim. Siz tanidiysaniz selam soyleyin cunku o seçilmiş kişi. Neyse sahilde gidenler genelde bisiklet yolunu kullanıyor. Iyi bir yol bisikleti olanlar ise yolu kullanmak zorunda kalıyor. Ancak plansiz bi acilan sofor kapisi endisesiyle diken ustunde pedalliyor. Zekiler zaten sag seridi kapatiyor. Yada en basitinden ara sokaklarda da acilabiliyor. 2 aydir neredeyse hergun ustundeyim kac kere basima geldi saymadim. Birde bu durumdan suclu benmisim gibi konusuyorlar. Yavas olasana falan. Neyse cozum aynalara kucuk mavi renkli kare bi kagit parcasi yapistirmak tabi önceden Şoförler ile konusmak durumu izah etmek lazim ondan sonra sofor her kapiyi acisinda yada aynadan bakisinda daha dikkatli olacagina inanıyorum. Artilariyla eksileriyle tartismaya acik bir konudur bence geliştirilebilir. Acikcasi kimse olamasa bile yanimda bu isi tek basima yapmayi dusunuyorum maliyetsiz ayrica motorsiklet kazalarininda son bulmasini saglayacak oldugunu düşünüyorum.
Bu arada türkçe biraz bozuk olabilir telefondan yaziyorum unutmadan sicagi sicagina paylasiyim dedim. Cok cabuk unutuyorum da.

13 saatir pedal çeviriyorum. Cumleler biraz kirik olabilir. Uykusuzluktanda oluyorum zaten. Inşallah anlatabilmisimdir. Herkese iyi geceler.
 
Scudo
Adamların umrundamı sanki? Zahmete giripte dikiz aynasına bile bakmadan açıyorlar kapıyı Birde sanki biz suçluymuşuz gibi ters ters bakıyorlar yavaş ulan yavaş diyorlar. Türkiyede insanların bisikletlilere acayip bir bakış açısı var...
 
@Invisibleman kasksiz gezme derim. Baska bir entrynde kask kullanmadigini okumustum. Cunku kapi acilma vakalarinda genelde uculur ve kask bu tip durumlarda cok ise yarar.
 
Ben hep trafikte bisiklet sürüyorum. Araç sürücülerine kızacağınıza kendiniz dikkat edeceksiniz. Yada gidip boş arazide süreceksiniz. Hele ki sokak arasında bu olay oluyorsa bence bisikletli %100 suçlu. Ya yavaş ve temkinli gidersin adam cart diye kapıyı açarsa durabilirsin yada yolun ortasından gidersin adam cart diye kapıyı açarsa önemsemezsin bile.

Hep bisiklet sürücülerini görmezden geliyorlar diye yakınıyoruz ama bunun büyük suçlusu biziz. Çünkü etrafımızda kimse yokmuş gibi gidiyoruz. Nasıl trafikte onların uyacağı kurallar varsa bizim de uymamız gereken kurallar var. Örnek olarak hep sağda gitmek zorunda değilsin özellikle kapı açılmalarına karşı yolun ortasına geçebilirsin. Özellikle viyadük ve köprülerde hızı yükseltip şeridin ortasından yada kenardan gidilecekse çok dikkatli ve azami yavaş gidilmeli.
 
Ben de arkadaşlara katılıyorum malesef.. Bu bisikletlilere bağlı daha çok.. İnsanımızın çoğu ehliyeti manavdan aldığı için kapı açma konusuna gelene kadar o kadar çok ve hayati önem taşıyan şeyler var ki yapılmayan.. Sinyal vermeyenden tut, sokak başlarına çekilen panelvan/kamyonetlere, sol şeriti ağır vasıta tıkadığı için en sağ şeride veya emniyet şeridine makaslayarak girenlere, trafik ışıklarına uymayanlara kadar.. Bisikletle aracın ölü noktasındaysak, o kişi aynaya baksa da birşey değişmez bu arada.. Trafikte bile bu yüzden çok kaza oluyor malesef..
Bütün araçlarda, yeni araçlarda uygulanan sensör olayı olursa arabanın dört yanında.. Bu kapı açma mevzusununn bir nevi önüne geçmiş oluruz bence..
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
mtb kullandığım için ve genellikle ormanda sürdüğüm için sorun yok. Ama şehir içerisinde çok dikkatli olmaya çalışıyorum. Çok hız yapmadan araçlara dikkat ederek gidiyorum. Bilinçsiz sürücü çok nasıl olsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Köprü de araç sürücüleri ve bisiklet sürücülerinin ani bir durumda kalacağı yer olmadığı için en sağ yerine şeridi ortalama daha mantıklı.

Örnek vereyim. İstanbul'da mahmutbey köprüsünü çok kullanıyorum. Kenardan bir kere gittim ölüyordum. Hızı arttırıp ortadan gitmek daha mantıklı.
 
Park etmiş bir araca yaklaşıyorsanız;
- İlk önce sinyallerine bakın. Eğer sinyal veya 4'lüler çalışıyorsa daha yeni durmuş olabilir, her an kapıyı açabilir, yanından kontrollü geçin.
- Araca arkadan yaklaşırken arka camdan ve sol dikiz aynasından içeriyi gözetleyin, biri varsa her an kapıyı açabilir, yanından kontrollü geçin.
- En iyisi park etmiş araçların yanından geçerken kapının açılabileceği noktayı göz kararı hesaplayıp, aracın yanından geçerken açıktan geçmek (arkayı da kontrol ederek).
 
Araç kapasını geçtim, kapıyı açtıktan sonra kendini dışarı fırlatan tipler var. Yani kapı mesafesini hesaplayıp geçerim diye düşündüğünüz yer de, sürücünün fırlama mesafesini hesaplayamayıp çarpışma, ani fren ile uçma, arka tekerin kayması ile yere düşme ve benzeri durumlar yaşanabiliyor.

Bizzat yaşadım, oradan biliyorum.
 
Olay, trafik kurallarını düzenli olarak hiçe sayan şoförlerde farkındalık yaratıp kapıyı açarken ayna kontrolü yapmalarını sağlamak değil. Bu durum bilinçli diye kabul edebileceğimiz trafik kurallarını mümkün mertebe uyan insanlarda da var maalesef. Farkındalık onlarda yaratılsa bile kafidir. Hatta hedef kitle sadece onlar olmalı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: CaGe
Bunun park etmiş arabalardan 1-1.5 metre açıktan geçmek, biraz da geçerken hızı azaltmak dışında bir çözümü yok. İstediğiniz kadar sürücüleri eğitin, kağıt yapıştırın, kapı açana hayvan gibi ceza kesin, ne yaparsanız yapın mutlaka birileri o kapıyı açacaktır. Ben bile çok nadir de olsa dalgınlığıma gelip lank diye açıyorum kapıyı, şehir içinde bisiklet kullanıp bu tip şeylere azami dikkat ettiğim halde. 10 milyon araba olan bir şehirde milyonda bire bile düşürseniz bunu 10 tane kaza olacaktır. İşte o 10 tane kazanın birine denk gelmemek için bile her halükarda açıktan geçmek zorundasınız, çünkü ne yaparsanız yapın bu oranı sıfıra indiremezsiniz. Yani bisikletçi olarak sizin yapacağınız şey hiçbir koşulda değişmiyor, onu yapın, rahat edin ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Erdal YILMAZ
Onu da söylemek lazımdı evet :)

Açıktan alırken baktınız kapı açılıyor (kapı size çarpabilecek mesafede OLMASA bile), daha 10 cm açılmışken "LAN!" diye bağırmak etkili sonuçlar veriyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: tugrulboraerkil
Sağda araçlar park etmiş bulunuyorsa normal trafikte sağ şeridi ortalamak en mantıklı yöntem. Şimdiye kadar şanslıydım ve çok dikkatliydim bu konuda tecrübe yaşamadım inşallahta yaşamam fakat olabildiğince sağdan en az 1 metre uzakta duruyorum. Bence sorumluluk bisikleti süren kişide. Adam kapıyı nasıl açarsa açsın ona uygun hareket ettiğimizde kaçabiliriz. Araçlar yanından seyrederken maksimum 20km hızı geçmemek en sağlıklısı. Unutmamalıyız ki bize bizden fazla kimse dikkat etmez. Dışarıdaki sürücülerde anamız babamız değil. Kendimizi korumalıyız, trafikte yol alırken bizde diğer araçlar gibi herşeyden sorumluysak sağ şeridi kullanmamızda sakınca yok. Hızlı gidecek araç sola geçsin sağ şerit en yavaş araçlar içindir ve hızlı gitmemiz için kimse zorlayamaz.
 
bunun çözümü her evde en az bisikletlinin olmasıdır. oğlu-kızı-babası-annesi-annesi ablası bisiklet kullanan kişiler bisikletin farkına varacaklardır.
şayet varmıyorlarsa, evdeki bisiklet sürücüleri "ulan baba, ulan anne, ulan abi bak bisiklet sürüyoruz, biz yanından geçerken sen kapıyı açarsan düşeriz, bir taraflarımız kırılır belki ölürüz de..." diye kafalarına vura vura öğreteceklerdir.

aslında en güzeli toplumun tanıdığı ve saygı duyduğu sanatçı ve sporcuların, hatta siyasetçilerin(zırhlı araçlarından inip de bisiklete binerler mi bilmem ama) bu konularda çalışmalar yapması. milyon dolarlık arabalarla hava atacaklarına bisikletle bir iki görüntü verseler ve bisikletli sorunlarına dair bir iki açıklama yapsalar belki her şey çok farklı olabilir.

@Csaver
aynen ben de böyle yapıyorum. ama bu durum fazlasıyla yorucu oluyor. her an ölümle burun buruna hissederek sürekli tetikte bisiklet kullanmak gerçekten yoruyor.
 
@Edip Dinçer
hocam resmen terminatör gibiyiz ya, aynı anda ne kadar çok şeyi kontrol etmek durumundayız. bu kadar kontrol unsuru bence savaş uçakları hariç hiçbir araçta yok. yolcu uçağı kokpitlerinde bile uçak kalkınca otomatiğe alıp kahvaltıya başlıyorlar :)
sürekli pür dikkatiz, sanırım bisiklet kullanan bir şahsın alzheimer olma ihtimali hemen hemen sıfır gibi...
 
araç şoförleri kurallara uymuyor bla bla bla

bisiklet sürücüsü olarak biz de kurallara uymalıyız, karayolları trafik kanunu da yol ve hava koşullarına göre bisiklet kullanmayı şart koşar. dolayısı ile park veya duraklama yapmış araçlara güvenli mesafeyi koyarak gitmek bizim görevimiz, bisiklet yolu yoksa da sağ şerit bisiklet içindir. Ben genelde sağ şeridi direk ortalayarak giderim, araçlarla aramda mutlaka mesafe bırakırım.

not: şeridi ortalarken önünüzdeki araca çok yakın gitmeyin; birincisi olası tehlikede arka tampona sticker olursunuz, ikincisi araçlar çukurları ortalama eğilimindedir, aracın ortaladığı çukura lönk diye girersiniz. dolayısı ile yolda ileriyi görmüyorsanız ve sağ tarafda park ve duraklama yapan araçlar varsa önünüzdeki aracın orta sol kısmından gidin.
 
Geri