Okan.Yıldırım
Üye
- Kayıt
- 7 Şubat 2012
- Mesaj
- 45
- Tepki
- 43
- Şehir
- Bursa
Soze Hikayemizi anlatmakla başlamak istiyorum
Herşey ilk bisikletim olan Charly Grosskost u almakla başladı.) Ardından sitede ozellikle Klasik Kadrolar konu başlığı ile bendeniz gerekli ateşi alarak bir sekilde konuya dahil oldum.(Sitede Doğukan ve Burcak beyinde topikleri ayrıca damar etkisi yapmıstır )
Neyse Charly için arastırma yaparken Sevgili Ali abim sayesinde Sabri abi ile tanıstım (Bursa ) ve sonrasındada Sabri abinin uzun yıllar kullandığı Namı diğer Pembe Panter ile tanıstım. Sanırım Sabri abiden once Pembe Panter rahmetli Rıfat Çalıskan ın bisikletiymiş.
Yani bisikletim 60 lı yıllların sonu olsa gerek diye dusunuyorum (yanlısım varsa lutfen duzeltin )
Uzerindeki tum ekipman ne var idiyse oydu. Furs Campagnolu ,Gidon ''Giro de Italy'' ,krank -Camg. (52 -42 )-172,5 mm , Arka aktarıcı -Camp.Nuovo , vitesler -Camp. , Sele borusu (26,4) İspanyol (adını hatırlayamadım) , elciklerde -ispanyol , Gobekler -Camp. çemberler - Fıamme (umarım doğru yazdım ) ve uzerine Bio vitelle lastik taktık.
VE fakat ben on-arka fren ler için bir cift Camp. ,bir cift 36 delik Camp. gobek ,bir takım Mavic 4 CD alarak olaya biraz daha derinlik kattım...Sele borusu ve elcikler de bulur bulmaz Camp. ile değiştirilecektir...(elinde olan ve satmak isteyen olursa dusunebilirim) Bu arada kadro 57
Neyse birazda yaptıklarımızdan bahsedelim
Kadro oncelikle kumlandı (masa+kadro) Kumlamada komur tozu kullanıldı saseye zarar vermemek için
Sonra Motor rest. dan tanıdık bir atolyede once kadro ve maşa bakır kaplandı.Uzerine Nikel kaplama ve on masaya ilave olarakda Krom kaplama yapıldı.
Tabi bu işler yapılırken uzerindeki kaplanmaması gereken yerler kapatılmıstır.
Sonra ben kadro ya sıfır numara zımpara ile ince bir zımpara yaptım.Uzerindeki puruzleri almak için.
Ve tabi boyacı aramaya başladım. Fırın boya ustaları ...... Neyse sonucta Elektrostatik boyaya karar verildi ve karsınızda sonuc ortada. Bence super ...
Sonra profesyonel bir reklam ajansında uzerinde gormus oldugunuz tum etiketleri yapıldı.(~4-5 saatimi almıstır )
Tum parcalar temizlendi ve montaja hazır hale getirildi.
Bisikletimi toplama işini Sabri abi devralmıstır ve profesyonel bir gozle toplanmıstır.Cok kahrımızı cekti burdan ona sonsuz tesekkurler...
Ve Pempe Panter yeniden yollara cıktı. Bisikletimi cok seviyor ve kolluyorum.
Sizlerlede en azından fotolarını paylasmak değerli yorumlarınızı almak istedim..
Buyrun fotoları ...
Not: Rest. aşamasının hepsini fotolayamadığım için cok uzgunum kesinlikle benim aceleciliğim..
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0221.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0219.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0217.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0211.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0209.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0207.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0206.jpg
Sağlıcakla Kalın..
Herşey ilk bisikletim olan Charly Grosskost u almakla başladı.) Ardından sitede ozellikle Klasik Kadrolar konu başlığı ile bendeniz gerekli ateşi alarak bir sekilde konuya dahil oldum.(Sitede Doğukan ve Burcak beyinde topikleri ayrıca damar etkisi yapmıstır )
Neyse Charly için arastırma yaparken Sevgili Ali abim sayesinde Sabri abi ile tanıstım (Bursa ) ve sonrasındada Sabri abinin uzun yıllar kullandığı Namı diğer Pembe Panter ile tanıstım. Sanırım Sabri abiden once Pembe Panter rahmetli Rıfat Çalıskan ın bisikletiymiş.
Yani bisikletim 60 lı yıllların sonu olsa gerek diye dusunuyorum (yanlısım varsa lutfen duzeltin )
Uzerindeki tum ekipman ne var idiyse oydu. Furs Campagnolu ,Gidon ''Giro de Italy'' ,krank -Camg. (52 -42 )-172,5 mm , Arka aktarıcı -Camp.Nuovo , vitesler -Camp. , Sele borusu (26,4) İspanyol (adını hatırlayamadım) , elciklerde -ispanyol , Gobekler -Camp. çemberler - Fıamme (umarım doğru yazdım ) ve uzerine Bio vitelle lastik taktık.
VE fakat ben on-arka fren ler için bir cift Camp. ,bir cift 36 delik Camp. gobek ,bir takım Mavic 4 CD alarak olaya biraz daha derinlik kattım...Sele borusu ve elcikler de bulur bulmaz Camp. ile değiştirilecektir...(elinde olan ve satmak isteyen olursa dusunebilirim) Bu arada kadro 57
Neyse birazda yaptıklarımızdan bahsedelim
Kadro oncelikle kumlandı (masa+kadro) Kumlamada komur tozu kullanıldı saseye zarar vermemek için
Sonra Motor rest. dan tanıdık bir atolyede once kadro ve maşa bakır kaplandı.Uzerine Nikel kaplama ve on masaya ilave olarakda Krom kaplama yapıldı.
Tabi bu işler yapılırken uzerindeki kaplanmaması gereken yerler kapatılmıstır.
Sonra ben kadro ya sıfır numara zımpara ile ince bir zımpara yaptım.Uzerindeki puruzleri almak için.
Ve tabi boyacı aramaya başladım. Fırın boya ustaları ...... Neyse sonucta Elektrostatik boyaya karar verildi ve karsınızda sonuc ortada. Bence super ...
Sonra profesyonel bir reklam ajansında uzerinde gormus oldugunuz tum etiketleri yapıldı.(~4-5 saatimi almıstır )
Tum parcalar temizlendi ve montaja hazır hale getirildi.
Bisikletimi toplama işini Sabri abi devralmıstır ve profesyonel bir gozle toplanmıstır.Cok kahrımızı cekti burdan ona sonsuz tesekkurler...
Ve Pempe Panter yeniden yollara cıktı. Bisikletimi cok seviyor ve kolluyorum.
Sizlerlede en azından fotolarını paylasmak değerli yorumlarınızı almak istedim..
Buyrun fotoları ...
Not: Rest. aşamasının hepsini fotolayamadığım için cok uzgunum kesinlikle benim aceleciliğim..
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0221.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0219.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0217.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0211.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0209.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0207.jpg
http://i270.photobucket.com/albums/jj116/welcomesystem/okan4/IMG_0206.jpg
Sağlıcakla Kalın..