Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

HYBRID, MTB, HYBRIDIZE MTB seçimi (Bütçe max. ~3000 TL)

onur tuna

Daimi Üye
Kayıt
11 Ağustos 2011
Mesaj
256
Tepki
125
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Salcano
Arkadaşlar hepinize keyifli forumlar,

daha önce açtım konu fakat benim de kararsız durumlarımdan ötürü pek bir sonuç alamadık,

sorularımı sormadan önce size hem ufak bir bilgilendirme yapayım -ki bendeki sürecin nasıl gittiğine dair bir ipucu oluşsun sizde hemde nelere baktığımın ufak bir bilgisini vereyim istiyorum;

öncelikle bende halihazırda olan bisiklet salcano 212 hd ve bu bisikleti kardeşime vereceğim için böyle bir ihtiyaç doğdu, açıkçası bende bisikletin vites performansından pek memnun değildim (altus-tourney ikilisi var 21vites) , daha önce mtb ve 26" kullanıcısı olduğum için önce bu sınıfta araştırmaya başladım ve salcano, ghost, carraro, bianchi, mosso gibi çoğunluğu yerli markalardan oluşan bisikletler araştırdım diğer markalarda da araştırmam oldu fakat istediğim donanım alt limiti olarak deore set ve frende de benim şu an kullandığım m445lerden daha iyi bir fren tertibatı istediğimden çoğu iyi marka fiyat skalamın dışında kaldı.
daha sonra hybrid bisikletler ile ilgili yazıları okudum ve benim kullanım tarzıma daha uygun bisikletler olduğunu düşünmeye başladım çünkü kendi bisikletimle düz yolda gerçekten zorlanıyorum, zorlanmak çok problem değil ama bazen sıkıcı olabilen bir durum zira yanınızdan jilet gibi geçen yol-yarış bisikletleri moral bozucu olabiliyor. bir de mtb dezavantajı olarak gidonun çok ileride olması yolda beni yoruyor, açılı gidon boğazı sanırım sonradan takılabilir birşey ve bunu denemek istiyorum ama bu konuda da görüşlerinize ihtiyacım var. açılı gidon boğazı olan ve olmayan iki hybrid bisiklet gözüme çarptı biri merida crossway 900 (açılı gidon var) biri focus crater lake cs 2.0 (açılı yok) bu iki bisikleti beğendim ve açıkçası focus daha sağlammış gibi duruyor ama bu konuda pazara daha yabancı olduğumdan diğer marka/modeller ile ilgili çok sağlıklı araştırmalar yapamadım.
son olarak 1.70 boyu olan birinin 29" bisiklet aldığını okudum ve bunuda araştırmak istedim. 29" ler 26'lara göre daha hızlılarmış bunu öğrendim. fakat yokuşlarda acaba daha mı zor daha mı kolay tırmanıyor 26" ten onu bilemedim.


Sonuç olarak kafamda şu sorular oluştu;

1- açılı gidon boğazı sonradan takılabilirmi? (sanırım takılıyor kardeşim boyuda benim kadar olduğu için onunda rahat etmesi önemli ve kendi alacağım bisiklet açılı gidona sahip değilse de önemli)

2- yine kardeşim için soruyorum şu anki bisiklette race king 2.2 lastikler var. bu bisiklette ne kadar ince lastik kullanabiliriz.

3- geneli temiz (%35) ve cüruflu yollar (%35) ve yüksek yokuşlar (%20) arada bir araba ile bir parkura bisikleti götürüp (%10) parkurda seyahat gibi durumlarda kullanılacak bisiklet türü için hangi tür doğru tercih olacaktır.

4-hybrid bisikletler ile ilgili merak ettiğim bir konu ön ve arka viteslerin dişli oranları; bu oranlar mtb'lerden daha büyük sanırım özellikle çoğunlukla ön vites en küçük dişlisi genelde 26 kullanılıyor mtblerde ise bu oran genelde 24 ve bazen 22 bulunuyor. yokuşta çıkacak biri olarak en küçük dişlinin 26 olması beni mtblerden daha fazla zorlarmı?

5- 26" ve 29" olarak ayrı ayrı değerlendirilecek şekilde; sizce bu bisikletlere ince lastik takılarak hybrid bisiklete (ön vites dişlisi hybridlerin daha büyük olduğundan tam olmayacaktır elbette) yaklaştırmak olası bir çözümmü? bir mtb'ye ne kadar ince lastik takılabileceği nasıl öğrenilebilir.


hepinizin değerli fikirlerini bekliyorum
 
Scudo
Öncelikle hassasiyetime verin, keşke başlığı Türkçe açmış olsaydınız diyeceğim.Çünkü kullandığınız bütün terimlerin Türkçe karşılıkları bulunuyor.Sorularınızı bilgim yettiğince yanıtlayayım:

1- Açılı gidon boğazı sonradan takılabilir.
2- Forumda 1.75 kullananlar var.Daha da inceltilmesi gerekli mi, o sizin bileceğiniz iş.
3- Geneli temiz ve asfaltlı yollarda kullanacaksanız şehir bisikleti neden olmasın?

Dişlilerle ilgili sorunuzu açıkçası tam anlayamadım.Son sorunuz da lastik inceliğiyle 2. soruyla aynı kapıya çıkıyor.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Düzeltme: Birde eklemeden geçemeyeceğim, 29" veya 26" olsun her ikisinde de lastik inceltmeyi düşünüyorsanız, şehir bisikletine yönelmek daha mantıklı geliyor bana.Hafif araziye de girerim derseniz ön amortisörlü bir seçim işinizi görecektir derim.
 
@Alper Yılmaz

öncelikle cevaplar için teşekkürler,
dişli konusuna gelince, verilen ölçü (hani ön vites: 24-36-48 gibi) ya diş dibi , diş yüksekliği vb. ölçülerin standartlaştırılmış hali var ise diş sayısını temsil ediyor, yada çevre,çap vs. bir ölçüyü temsil ediyor fakat zannımca bu sayılar diş sayısını temsil ediyor. dolayısıyla diş sayısı önde ne kadar küçük olursa o kadar rahat , ne kadar büyük olursa o kadar zor çevriliyor; bu arka viteslerdede tam zıttı olarak gerçekleşiyor. benim burada sorum; hybrid'lerde ön vitesin en küçüğünün mtb'lere nazaran daha büyük olduğundan dolayı yokuşta zorlayıp zorlamayacağı.
 
Kısaca:
-Türkçe yazmaya çalışırsanız biz de anlarız:confused:
-29er dış lastiğin çevresinin ölçüsüdür.
-29er teoride hızlı gözükürken pratikte işin içine sürtünme vs. girer;)
-evet kısa boylularda 29er şık durmuyor
1- evet bütün bisikletlere açılı gidon boğazı takılabiliyor
2- şu an 2.2 lastik varsa yüksek ihtimal 1.75 takılabilir. 1.75 aşağısı bazı sakıncalar doğurur.
3- hibrit bisikletler uygundur. (amortisörlü, amortisörsüz)
4- hibritlerin, özellikle seçtiklerinizin dişli oranları yokuşlar için iyidir
5- 26'', 28'' 29er fark etmez, bir bisikletin lastiklerini değiştirerek o bisikleti başka bir türe dönüştüremezsiniz. Bisikletin geometrisi ne için yapıldıysa onun türü odur
6- bütün bisikletlerin jant çemberlerinin ertro çember ölçüleri vardır. örneğin 622x19 sondaki 19 ne ölçüde lastik takılabileceğini gösterir.
Bence Focus Crater Lake'nin kadrosu Merida Crossway'den daha iyi. Aralarında yaklaşık 100 gr ve tripple butted farkı vardır.
***
Son söz: Bisiklet dünyasında ''Ne kadar ekmek o kadar köfte'' Gözünüze hoş geleni alın geçin:)
 
@MEHMETALİ

Hocam bu Türkçe yazmama olayı nedir inanın anlamadım zira forumda hybrid= hibrid, mtb= mtb diye geçiyor yani bunlar için melez yada db(dağ bisikleti) zaten kullanılmıyor, hybridize ise zaten benim acaba olurmu diyerek uydurduğum bir tabir melezleştirilebilir anlamına geliyor yani başkada öyle Türkçeleştirilmesi gereken bir şey yok. Yazılarımı dikkat ile incelerseniz imla hatası olmaması açısından noktayı, virgülü, noktalı virgülü elimden geldiğince düzgün kullanmaya çalışıyorum, dolayısıyla benim mesajlarıma böyle tepkiler gelmesi inanın benim için çok üzücü. Bir arkadaş daha yazmış, ondan feyz alarakmı yazdınız bilmiyorum ama durum böyle bunun için de kusura bakmayınız.

cevaplar için teşekkür ederim fakat 5. maddede demek istediğim hybrid bir bisiklet elde etmek değil bir mtb'ninyol kullanımını biraz daha kolaylaştırmak için böyle bir şeyin faydası olup olmayacağı idi

crater lake benimde gözüme daha hoş geldi fakat bütçemin biraz üstünde ve pazarlıkla peşin yada kredi kartı tek çekim durumunda ne olur bilemiyorum
 
Beyefendi yazınız çok düzgün. İmla kurallarına riayetiniz de keza öyle. Yanlış anlaşıldım sanırım. Başlıktaki kelimeler ilk dikkati çeken şey olduğu için doğrusu göze batıyor. Hele hele o HYBRIDIZE kelimesine ne desem bilemiyorum:) Sadece küçük bir uyarı yapmak istemiştim. Sürçülisanımız affola diyeyim.
***
Evet dağ bisikletlerine daha dişsiz daha ince lastik takarak asfalt kullanımına yaklaştırmış oluruz. Hatta kısmen hızınız artar. Bunun için jant çemberinizin kenarına bakın. Orada 559x20 gibi bir ölçü (ertro) değeri yazar. Sondaki (burada) 20 değeri ne ölçüde lastik takabileceğinizi gösterir. 26x1.175 gibi. Konuyla ilgili lastik ölçüleri olarak arama yapın daha tafsilatlı bilgiye ulaşırsınız.
(link)
Bisikletcumhuriyeti'nde 2013 model Focus Crater Lake %20 indirimliydi.;) Şu anda bilemiyorum. Bir araştırın
 
@MEHMETALİ

MEHMETALİ Bey,

Estağfurullah, sadece genel kullanıım bu şekilde olduğu için öyle yazdım fakat kötü bir niyetim yoktu sanırım bende biraz alınganlık ettim sizde kusura bakmayınız. :)
Bisiklet Cumhuriyetinde fiyat; KDV dahil 1125 Euro olarak gözüküyor, fakat son fiyat bu değildir zannımca
(link)

bisikletin jant kısmına tekrar bakacağım ve umarım 1.75 gibi ince ölçülere inebilirim, çünkü ben kullanmasam dahi kardeşim Salcano'yu kullanmaya devam edecek ve onun da gereksiz yere efor sarf etmesini istemem.
Verdiğiniz link için ayrıca teşekkür ederim çünkü gayet iyi hazırlanmış bir döküman olmuş. Siz sanırım Trek ve Scott kullanıyorsunuz, Trek'lere baktım fakat donanımına göre fiyatı pahalı geldi gözüme, bu yüzden vazgeçtim keza Scott Sportster 10 baktım fakat onun da frenleri (M395) benim kullandığım frenler olduğundan ve yokuş aşağı performansını beğenmediğimden (aslında 1025 Euro'luk bisikletede yakıştıramadığımdan) vazgeçtim.
Önerilere açığım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Merhaba,

Scott Sportster 10'a baktıysanız Giant'a da bakın derim. (Erenköy'de yeni açılan mağazaya gittiğimde Roam XR'lar bitmişti gerçi.) Aynı seviyedeki Scott'a göre componet'lar daha üst seviyededir.

Kazasız ve keyifli turlar

five
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
Ben kullanıyorum dehşet bişey TREK 8.4 DS Gary Fisher Collection :alkis: tam istediğin gibi pişman olmazsın:in:
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
29 jant bisikletler yolda 26 jant bisikletlere göre daha hızlılar,arazi sürüşünde ise 29 jant bisikletler alışıncaya kadar bi emekleme süresi bulunduruyor.Benim boyum 164 ve şu ana kadar bir sıkıntı yaşamadım (yaklaşık 1.5 senedir kullanıyorum scott scale 29 kadro boyu 15.5 inç) 26 ve 29'un geometrileri çok farklı jant biraz daha onde duruyor,biraz arazi motoru havası var,ama ben yol ağırlıklı bineceğim derseniz bir çift yol bisikleti lastiği sorununuzu çözecektir
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@mfurkanates

Dağ bisikletine yol lastiği takınca hiç gusel olmuyor,çok farketmiyor yani en iyisi Hybrid almak tekrar tekrar masraf etmeye hiç gerek yok bence....
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@five

Giant'ın roam xr 2 modeline baktım internette, kadrosu gerçekten güzel duruyor, stokta 58cm kalmış sadece, peki sizce m395 gibi giriş seviyesi bir HD fren sizce de biraz az değilmi bu fiyata

@Emre Yönlüer

trek 8.4 ds'ten memnunsanız bunu değerlendireceğim, gerçi sebebini anlayamadım neden 27'li deore kullanmaktalar fakat çoğunlukla gördüğüm marka hep TREK , peki bisiklet ile araziye girdinizmi hiç?

@mfurkanates

1,64 m boy ile 29" jant kullanıyorsanız bende kullanabilirim demektir bu (1,70 m) 29" için kıvraklık konusnda 26" kadar iyi değil deniyor demek ki doğru. peki Scott'tan memnunmusunuz?

@Emre Yönlüer

bende ayrı masraf çıksın istemiyorum, zira konuyu açma sebebim de ondandır.

@Emre Yönlüer

bende ayrı masraf çıksın istemiyorum, zira konuyu açma sebebim de ondandır.
 
Araziye girmedim ama pazar günü gittiğim yol çok bozuktu bir kısmı,bir de suluk kapağını açayım derken mıcıra girdi bisiklet ama güzel topladı kendisini. Arazide sorun çıkaracağını sanmam

HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Emre Yönlüer

zaten çok sık arazide kullanmayacağım bisikleti, başta da belirttiğim gibi nadiren parkura çıkarım zannımca
 
Bende trek ds 8.4 sahibiyim. Bisikletten memnunum. Araziyede girdim. Amortisörü kilitlemeli ve sertlik ayarı da var. Bu sayede yolda da arazide de konforlu bir sürüş sağlıyor.


Loading %61..
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
Hybrid tur bisikleti alabilirsin.
Bendeki merida crossway 300 ü acayip zorladım geçen hafta banamısın demedi pedala basınca önü kalkıyordu o kadar dik bir arazide.
Merida crosswaylarda açılı gidon boğazı var.
Merida Crossway 900 e bakmanızı öneriririm.
Merida önerme sebebim kendimde kullanıyor olmam diğer bisikletlerde iyi bazıları daha iyi ama kendim kullanmadığım için tavsiye edemiyorum 3000 tl veripte sorunla karşılaşırsanız kendimi suçlu hissederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
@Emre Yönlüer

Yok yok trek bisikletlerde çok hoşuma gidiyor hatta iki kat üst komşumuzda trek ds 8.2 var ne zamandır kullanıyor gayet memnun.Zaten konuda önerilmiş,merida crossway önerilmemişti.Kendim test etmediğim bir bisikleti önermek istemedim sadece bir 3000 tl verecek adam.
 
  • Beğen
Tepkiler: onur tuna
Geri