Raven_35
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 23 Kasım 2006
- Mesaj
- 2.340
- Tepki
- 1.869
Merhaba arkadaşlar
Forumda ara ara görmüşsünüzdür,özellikle parça satarken.Hypersonicbiker atölyesi diye.Nedir bu "Hypersonicbiker atölyesi"?
Tanıtayım hemen:
-Bu spora 2000 yılında başladım.Küçüklüğümden gelen hevesimdi.Bisikletin mekanik konularına fazla ilgiliydim.Çok küçük yaşta kendi bisikletimin tamirini öğrendim.
-Örneğin; ilk tekerimi topladığımda, ortaokula gidiyordum.36 telli 2'li çapraz örümü yapmayı başarmıştım,o gün büyük bir dönümdü benim için.Bisiklet tamircilerine bağımlılığım kalmamıştı.Ondan sonra da parça alma dışında gitmedim.Yaklaşık 16 sene oldu.
-Hypersonicbiker kelimesi,aerodinami ve viraj alma üzerine yaptığım çalışmalardan dolayı,arkadaşların taktığı bir lakap.
- Atölyeye de dönüşme aşaması, baya çetrefilli yollardan geçti.Aşağıdaki fotograflarda atölyenin, en manyak hallerinde çekilmiştir:
Fotograflara bakarsanız,kağır ve kalemim her zaman vardır.
-Şimdi bu kadar tanıtımın sonunda asıl konumuza dönersek,sürekli üst model malzemeler ile bir şeyler yapmak kolay.Bazen sınırlarımızı zorlayarak,değişik şeyler üzerinde çalışmak gerekiyor.
-İlk manyak projem,Dünya'nın en hızlı Bisan-İhlas bisikletini yapmamdı.Tek vitesli bir canavar yaratmıştım.Düz yolda 52 km/s hıza ulaşmıştım o canavarla.Tabii öyle güzel bir makine durur mu? Fiyat/performans olarak mükemmeldi.Hemen satılıverdi!
- Uzun bir süredir sürekli üst model bisikletlerle uğraştıktan sonra, "Bir mucize yaratabilir miyiz? diye soru sorduk kendimize.Bir bisiklet yapacaktık,dışarıdan bakıldığında "bu ne be?" denecek,sürüldüğünde hemen aşık olunacak bir makine yapmaktı.Yani kendini yatakta aşık eden kadın gibi olacaktı.
-İlk fırsatta makineyi toplamaya başladım.Topladım da.İyi hoş da ben bir mtb topladığımı zannediyordum ama kendini yol bisikleti zanneden bir şey oldu!
-İlk başta 12 kg civarında mülayim mtb topladık zannederken,o da ne? Taktığım 28-38-48 diş aynakol yetmiyor Üzerinde 1,5 kiloluk 2.00 cst lastikleriyle hemde
-Yol aynakolu taktım ve elde ettiğim sürüş istediğimin çok ötesindeydi.80+ km/s hızları,160 km'lik uzun mesafe sürüşünde(aerobar ile) 39,6 km/s ortalamayı bir mtb ile görmek garipti.Evet bu mucizeydi,ustalığın zirve yaptığı noktadaydık.(Narsist olarak görmeyin,ben hala şokundayım)
-Bu mucizenin ne olduğunu aşağıda göreceksiniz.
-Dünya'nın en hızlı Salcano Excel'i.
-Axman yapımı hafif,üst seviye hi-tensile çelik kadro ve maşa(Şaşırtıcı gelebilir ama boruların et kalınlığı çok az.Axman alt modelde bile kalitesini göstermiş,ne üdüğü belirsiz kadrolardan kat kat iyi hem de onların yarı ağırlığında).
-ITM Alüminyum boyun 120 mm
-ITM Alüminyum sele borusu 350 mm,25,4(1")
-Uno 7075 ultra hafif gidon(110 gr sadece)
-Selle Royal sport sele
-7075 çok hafif Bar-end'ler(70 gr)
-Aynakol ve orta yatak Truvativ ISO Flow 42-52 oranlı.
-HG40 8'li ruble.28-11 oranlı.
-Revoshift 8'li kollar
-Deore frenler
-Tektro fren kolları
-Tektro fren liderleri
-Shimano kablo seti
-105-1056 serisi sedefli ön aktarıcı(nos)
-Deore arka aktarıcı
-KMC 8'li zincir
-Deore göbekler
-Special teller
-30 mm yüksek profilli Tayvan çemberler
-Alüminyum sele kelepçesi ve mandalı
-Hafif qr mandalları(95 gr)
-CST Traction 2.00 lastikler
Ağırlık 12,4 kg'dur.Tartılmış bir ağırlıktır.Lastikler kel(slick) lastikler(Maxxis Xenith ve ya Michelin Wild Run) ile değişirse 11,8-11,9 kg gibi bir şey olacaktır.Ağırlık ve sürtünme azalması ile %5'lik performans gelişimi sağlanabilir.
Üst model dağ ve yol bisikletlerinin yanında böyle garip çalışmalarda yapıyoruz işte.
Fotograflara dikkatli bakarsanız çok ince detaylar göreceksiniz.Bakalım farkedebilecek misiniz?
Forumda ara ara görmüşsünüzdür,özellikle parça satarken.Hypersonicbiker atölyesi diye.Nedir bu "Hypersonicbiker atölyesi"?
Tanıtayım hemen:
-Bu spora 2000 yılında başladım.Küçüklüğümden gelen hevesimdi.Bisikletin mekanik konularına fazla ilgiliydim.Çok küçük yaşta kendi bisikletimin tamirini öğrendim.
-Örneğin; ilk tekerimi topladığımda, ortaokula gidiyordum.36 telli 2'li çapraz örümü yapmayı başarmıştım,o gün büyük bir dönümdü benim için.Bisiklet tamircilerine bağımlılığım kalmamıştı.Ondan sonra da parça alma dışında gitmedim.Yaklaşık 16 sene oldu.
-Hypersonicbiker kelimesi,aerodinami ve viraj alma üzerine yaptığım çalışmalardan dolayı,arkadaşların taktığı bir lakap.
- Atölyeye de dönüşme aşaması, baya çetrefilli yollardan geçti.Aşağıdaki fotograflarda atölyenin, en manyak hallerinde çekilmiştir:
Fotograflara bakarsanız,kağır ve kalemim her zaman vardır.
-Şimdi bu kadar tanıtımın sonunda asıl konumuza dönersek,sürekli üst model malzemeler ile bir şeyler yapmak kolay.Bazen sınırlarımızı zorlayarak,değişik şeyler üzerinde çalışmak gerekiyor.
-İlk manyak projem,Dünya'nın en hızlı Bisan-İhlas bisikletini yapmamdı.Tek vitesli bir canavar yaratmıştım.Düz yolda 52 km/s hıza ulaşmıştım o canavarla.Tabii öyle güzel bir makine durur mu? Fiyat/performans olarak mükemmeldi.Hemen satılıverdi!
- Uzun bir süredir sürekli üst model bisikletlerle uğraştıktan sonra, "Bir mucize yaratabilir miyiz? diye soru sorduk kendimize.Bir bisiklet yapacaktık,dışarıdan bakıldığında "bu ne be?" denecek,sürüldüğünde hemen aşık olunacak bir makine yapmaktı.Yani kendini yatakta aşık eden kadın gibi olacaktı.
-İlk fırsatta makineyi toplamaya başladım.Topladım da.İyi hoş da ben bir mtb topladığımı zannediyordum ama kendini yol bisikleti zanneden bir şey oldu!
-İlk başta 12 kg civarında mülayim mtb topladık zannederken,o da ne? Taktığım 28-38-48 diş aynakol yetmiyor Üzerinde 1,5 kiloluk 2.00 cst lastikleriyle hemde
-Yol aynakolu taktım ve elde ettiğim sürüş istediğimin çok ötesindeydi.80+ km/s hızları,160 km'lik uzun mesafe sürüşünde(aerobar ile) 39,6 km/s ortalamayı bir mtb ile görmek garipti.Evet bu mucizeydi,ustalığın zirve yaptığı noktadaydık.(Narsist olarak görmeyin,ben hala şokundayım)
-Bu mucizenin ne olduğunu aşağıda göreceksiniz.
-Dünya'nın en hızlı Salcano Excel'i.
-Axman yapımı hafif,üst seviye hi-tensile çelik kadro ve maşa(Şaşırtıcı gelebilir ama boruların et kalınlığı çok az.Axman alt modelde bile kalitesini göstermiş,ne üdüğü belirsiz kadrolardan kat kat iyi hem de onların yarı ağırlığında).
-ITM Alüminyum boyun 120 mm
-ITM Alüminyum sele borusu 350 mm,25,4(1")
-Uno 7075 ultra hafif gidon(110 gr sadece)
-Selle Royal sport sele
-7075 çok hafif Bar-end'ler(70 gr)
-Aynakol ve orta yatak Truvativ ISO Flow 42-52 oranlı.
-HG40 8'li ruble.28-11 oranlı.
-Revoshift 8'li kollar
-Deore frenler
-Tektro fren kolları
-Tektro fren liderleri
-Shimano kablo seti
-105-1056 serisi sedefli ön aktarıcı(nos)
-Deore arka aktarıcı
-KMC 8'li zincir
-Deore göbekler
-Special teller
-30 mm yüksek profilli Tayvan çemberler
-Alüminyum sele kelepçesi ve mandalı
-Hafif qr mandalları(95 gr)
-CST Traction 2.00 lastikler
Ağırlık 12,4 kg'dur.Tartılmış bir ağırlıktır.Lastikler kel(slick) lastikler(Maxxis Xenith ve ya Michelin Wild Run) ile değişirse 11,8-11,9 kg gibi bir şey olacaktır.Ağırlık ve sürtünme azalması ile %5'lik performans gelişimi sağlanabilir.
Üst model dağ ve yol bisikletlerinin yanında böyle garip çalışmalarda yapıyoruz işte.
Fotograflara dikkatli bakarsanız çok ince detaylar göreceksiniz.Bakalım farkedebilecek misiniz?