Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Hypersonicbiker Atölyesi:"İmkansızı başarmak"

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.869
Merhaba arkadaşlar
Forumda ara ara görmüşsünüzdür,özellikle parça satarken.Hypersonicbiker atölyesi diye.Nedir bu "Hypersonicbiker atölyesi"?
Tanıtayım hemen:
-Bu spora 2000 yılında başladım.Küçüklüğümden gelen hevesimdi.Bisikletin mekanik konularına fazla ilgiliydim.Çok küçük yaşta kendi bisikletimin tamirini öğrendim.
-Örneğin; ilk tekerimi topladığımda, ortaokula gidiyordum.36 telli 2'li çapraz örümü yapmayı başarmıştım,o gün büyük bir dönümdü benim için.Bisiklet tamircilerine bağımlılığım kalmamıştı.Ondan sonra da parça alma dışında gitmedim.Yaklaşık 16 sene oldu.
-Hypersonicbiker kelimesi,aerodinami ve viraj alma üzerine yaptığım çalışmalardan dolayı,arkadaşların taktığı bir lakap.
- Atölyeye de dönüşme aşaması, baya çetrefilli yollardan geçti.Aşağıdaki fotograflarda atölyenin, en manyak hallerinde çekilmiştir:

Fotograflara bakarsanız,kağır ve kalemim her zaman vardır.
-Şimdi bu kadar tanıtımın sonunda asıl konumuza dönersek,sürekli üst model malzemeler ile bir şeyler yapmak kolay.Bazen sınırlarımızı zorlayarak,değişik şeyler üzerinde çalışmak gerekiyor.
-İlk manyak projem,Dünya'nın en hızlı Bisan-İhlas bisikletini yapmamdı.Tek vitesli bir canavar yaratmıştım.Düz yolda 52 km/s hıza ulaşmıştım o canavarla.Tabii öyle güzel bir makine durur mu? Fiyat/performans olarak mükemmeldi.Hemen satılıverdi!
- Uzun bir süredir sürekli üst model bisikletlerle uğraştıktan sonra, "Bir mucize yaratabilir miyiz? diye soru sorduk kendimize.Bir bisiklet yapacaktık,dışarıdan bakıldığında "bu ne be?" denecek,sürüldüğünde hemen aşık olunacak bir makine yapmaktı.Yani kendini yatakta aşık eden kadın gibi olacaktı. :)
-İlk fırsatta makineyi toplamaya başladım.Topladım da.İyi hoş da ben bir mtb topladığımı zannediyordum ama kendini yol bisikleti zanneden bir şey oldu!
-İlk başta 12 kg civarında mülayim mtb topladık zannederken,o da ne? Taktığım 28-38-48 diş aynakol yetmiyor :eek: Üzerinde 1,5 kiloluk 2.00 cst lastikleriyle hemde :eek:
-Yol aynakolu taktım ve elde ettiğim sürüş istediğimin çok ötesindeydi.80+ km/s hızları,160 km'lik uzun mesafe sürüşünde(aerobar ile) 39,6 km/s ortalamayı bir mtb ile görmek garipti.Evet bu mucizeydi,ustalığın zirve yaptığı noktadaydık.(Narsist olarak görmeyin,ben hala şokundayım)
-Bu mucizenin ne olduğunu aşağıda göreceksiniz.
-Dünya'nın en hızlı Salcano Excel'i.
-Axman yapımı hafif,üst seviye hi-tensile çelik kadro ve maşa(Şaşırtıcı gelebilir ama boruların et kalınlığı çok az.Axman alt modelde bile kalitesini göstermiş,ne üdüğü belirsiz kadrolardan kat kat iyi hem de onların yarı ağırlığında).
-ITM Alüminyum boyun 120 mm
-ITM Alüminyum sele borusu 350 mm,25,4(1")
-Uno 7075 ultra hafif gidon(110 gr sadece)
-Selle Royal sport sele
-7075 çok hafif Bar-end'ler(70 gr)
-Aynakol ve orta yatak Truvativ ISO Flow 42-52 oranlı.
-HG40 8'li ruble.28-11 oranlı.
-Revoshift 8'li kollar
-Deore frenler
-Tektro fren kolları
-Tektro fren liderleri
-Shimano kablo seti
-105-1056 serisi sedefli ön aktarıcı(nos)
-Deore arka aktarıcı
-KMC 8'li zincir
-Deore göbekler
-Special teller
-30 mm yüksek profilli Tayvan çemberler
-Alüminyum sele kelepçesi ve mandalı
-Hafif qr mandalları(95 gr)
-CST Traction 2.00 lastikler
Ağırlık 12,4 kg'dur.Tartılmış bir ağırlıktır.Lastikler kel(slick) lastikler(Maxxis Xenith ve ya Michelin Wild Run) ile değişirse 11,8-11,9 kg gibi bir şey olacaktır.Ağırlık ve sürtünme azalması ile %5'lik performans gelişimi sağlanabilir.

Üst model dağ ve yol bisikletlerinin yanında böyle garip çalışmalarda yapıyoruz işte.

Fotograflara dikkatli bakarsanız çok ince detaylar göreceksiniz.Bakalım farkedebilecek misiniz?
 
Scudo
Şimdi siz "ne var ki bunda" diyebilirsiniz. Karbon mtb'lerin yanından şimşek gibi geçerken, adamların size yetişmek için yırtığını gördüğünüzdeki durum çok farklı.6000 liralık mtb'yi 400 liralık bir makine ile geçtiğinizi düşünün(maşasının parası etmeyecek kadar ucuz bir bisiklet ile), hem de ondan 2 kat hızlı gittiğinizi.
 

O dönem anlaşılan o ki Usta/Çırak çok dağınık çalışıyormuş. Kadroya da bir şey diyemeyeceğim fakat kısmi yol komponentleri ile normal mtblere oranla performans açısından + sı olacağı kaçınılmaz. Ama şahsi fikrim tarzım olmaması bir yana Sertaç Abi senin C4'ün projesinin aşamalarını ve tamamlanmış halini görmeyi çok daha fazla isterdim. O dönemden süre gelen emeğin içinde seni gönülden tebrik ederim.
 
@Dogukanaksu

C4'ün bazı detayları uğraştırdığı için,uzun sürdü ama değecek.Sıfır gibi yapıp,cam mekanda sergileyeceğim.Fotograflar geliyor,şu 1-2 haftayı atlatayım.Temmuz'un 10'u gibi o da geliyor.

Güzel malzeme gelince böyle ucuz yollu, sürüşü keyifli makinalarda zevkli oluyor.Biraz da imkansız kalınca,sınırların ne olabileceğini ölçüyorsun.En ucuz malzeme ile en hızlı makineyi yapabilmek için antreman yapıyorum.Usta oldum diyebilmem için hem modern karbon malzemelerle,hem klasik bebeklerle,hem de gündelik malzemeler ile çalışarak çok farklı deneyimler kazanıyorsun.
 
Hocam Başarılarınızın Devamını Dilerim Rabbim Size Bol Bol Güç Versin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Tebrikler beceri ve merak birleşince bunlar oluyor galiba yeni bir stil çıkmış ortaya volkwagen kaplumbağa porche motoru misali:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Hocam bende MTB kullanıyorum aynakol 28-40 bir an için bende yapsam mı diye geçirmedim değil içimden yalnız harika olmuş eline sağlık
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
kadro nun altından gelen kablonun ucuna toz lastigi tak yoksa toz toprak derken başarılarırnın devamını dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Tebrikler hız canavarınız ve atölyeniz harika ...

evlenince atölye kurmanız gerekebilir:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
selam sertaç abi açıkçası bisiklet fazla melez olmuş masi kadrolu bisikletten sonra böyle birşey hiç olmamış ayrıca imkansız olan nokta nedir ki?
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@berkan1994

Olur olur.Bizde her türlü iki teker mevcuttur.Karbondan,hi-tenlere kadar.2 teker olsun,çamurdan olsun.

İmkansız olan kısım bazı ince noktalar(fotograflarda mevcut),12,4 kiloluk bir ağırlık(CST lastiklere rağmen,Schwalbe Kojak lastikler geliyor onlarla 11,5 kg sınırlarını zorlayacağız) ve Dünya'nın performans/fiyat olarak en iyi bisikletlerinden birinin çıkabilmesidir.Bir tane uzun yol videosu ekleyeyim.Videodaki göreceğiniz hızları, çoğu yol bisikletlisi bile görmemiştir belki.400 liraya bu kadar sportif bir makine orataya çıkartılmıştır.
 
Süper bir çalışma, ellerinize sağlık. Sıkılmıştık heryerde görünen aluminyum / karbon kadrolu cicili bicili süs bebeklerinden. Birşey dikkatimi çekti, arka jant göbeğinin eski vidasını sökmemiş, böylelikle teker az da olsa kadroya yaklaşmış oldu. Performansta ciddi bir farka neden oldumu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
@berkan1994

Benim de düşündüğüm buydu başından beri.
Evde, kenarda köşede kalmış malzemelerle toplanmış bir bisiklet. Parçaların hepsi standart. Hiç birinde herhangi bir modifiye yok. Parçaların hiç biri özel, çok az bulunan parçalar değil.
E anlamadım ben "başarılan imkansız"ı.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
160 km yi 39 küsür bir hizla gidiyorsa, bisiklet teknolojileri bosuna mi gelişmiş oluyor? pro.lar bile 43 ortalama verdiler tdf de. ben de anlamadım imkansız olani.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
İmkansız olan, bu fiyata bu performans. Tdf yarışçılarının 43 ortalamayla kullandığı bisikletlerin fiyatıyla, 39 ortalama giden bu bisikletin fiyatı (slick lastik takviyesiyle biraz daha yükselecek olan performans) karşılaştırıldığında ne kadar başarılı bir çalışma olduğu ortaya çıkıyor. Pek çok kullanıcıya ışık tutuyor aynı zamanda. Yüksek performans için illa ki binlerce lira saçmaya gerek olmadığı da anlaşılıyor.
 
@M.Yalınkılıç

Uzun bir cevap yazmıştım ama, vazgeçtim.
Önce bi "160km'de 39 ortalama" iddiasını kanıtlayalım mı?

Bu bisikletle olmasına gerek yok. Herhangi bir yol bisikletini de kabul ederim. Tek isteğim GPS verisi. Toplam mesafe ve süreyi göstersin yeter. Nabız, kadans vs. de istemiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35
Geri