Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İBB bisiklet yolları

@Burak Altaç Yolun ortasına yapılacak demedim, tek ihtimal o kalıyo dedim. Ben de diyorum daha nasıl projelendirilecek. Yerin altından veya yukarıdan ayrı bi bisiklet yolu da düşünmüyolarsa ki nerde bunlarda o vizyon, geriye tek seçenek bisiklet yolunun anılarda yaşaması kalıyo.
 
Scudo
Bisiklet yolunun şeritlerin ortasına alınması ön görülüyormuş, paylaşılan çizimlerden de anlaşıyor zaten bu şekilde olduğu.
Bisikletli Ulaşım twitter hesabında eski proje videosunu paylaşmıştı.
Bu tip çalışmalar tecrübe edilerek geliştirilmesi gereken çalışmalar. Tarafların taleplerini dikkate almak gerekiyor.
Bağdat Caddesinden gelirken düz devam etmeyi tercih ederim.
Bunu gerçekleştirebilirler mi orasını takip etmek gerekiyor.

 
  • Beğen
Tepkiler: Burak Altaç
Ben ümidimi kestim.
Okadar interaktif toplantı okadar vaat okadar söz...
Biz de bisiklet kullanıyoruz sizi anlıyoruz bla bla.

Yalan oldu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
İstanbul Belediyesinin bisiklet planı
1.png1.png2.png1.png2.png1.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Daimoner
Zerre inancım yok. Çevre Şehircilik Bakanlığı 1 Haziran 2019 itibariyle bisiklet yollarını zorunlu tuttu ama o günden bu yana doğru düzgün bisiklet yolu yapan çıkmadı. Siyasilerin bu konuyu sadece oy almak için yaptığını düşünüyorum. Bakınız, Ankarada 0KM bisiklet yolu var. 3-4 ay önce çalışma başladı arada 2 ay pandemi süreci girdi ve son durumda 0KM bisiklet yolu var. Şimdi tekrar gündeme alındığı söyleniyor, ilerleyen zamanda görecez. İBB yeni yönetimi, başta bağdat caddesi olmak üzere iki duba dikip bisiklet yolu yaptık dedi ve forumda sıkıntı yaşayanların sayısını biliyoruz. Şimdi o yolu bir gecede geri kaldırdı gelen şikayetler üzerine. Peki neden böyle oldu onu da söyleyim, uygulanan plan 2017 döneminde İBB yönetiminde olan kişiler tarafından denendi ve uygun olmadığı gerekçesiyle gelen şikayetler üzerine kaldırılmıştı. Yeni yönetim bu alanda çalışan bisiklet şefini görevden aldıktan sonra 2017'nin planını tekrar uygulayıp biz yaptık dedi, aynı sorunlar yine yaşandı yine kaldırıldı. İçlerinde bir tane işine bisikletle gidip gelen olmayınca, altlarında son model makam araçlarıyla gidenler oldukça bisikletlilerin sorununu kimse anlamayacak ve kimse çözemeyecek.
 
Dün stattan BP'ye kadar olan kısım kaldırılmıştı ve otomobil parkına dönüşmüştü.
Esnafın en büyük şikayeti kendilerine mal getiren araçlara ceza yazılması noktasındaydı ancak otopark olarak kullanılırken benzer sorunla nasıl karşılaşmayacaklar ilginç. Bu noktada trafik ekiplerinin istikrarlı bir şekilde ceza yazmasını da sorgulamak gerekiyor.
Onun dışında politika yapıcılar kendi kariyerlerini düşündükleri için vatandaşa faydalı olabilecek hizmetleri gerçekleştirmek yerine çatışmayı seçiyor.
İBB'nin bu noktadaki hatası daha önce sorun yaşanmış bir bölgede oldu bittiye getirilerek bir çalışma gerçekleştirmesi oldu, umarım yolu orta refüje taşıyabilirler.

İşin ilginç yanlarından biri de şu: Hayat Bisiklet ve Velespit yolun başında ve sonunda yer alıyor, bu süreçte nasıl bir etkileşimleri oldu diğer esnaflarla acaba.

Not: Yarın 15:00'de Bisikletli Ulaşım Platformunun sürüş daveti var Göztepe 60. Yıl parkından başlayan ve 2 saat sürecek, katılabilecek kişilerin katılması faydalı olacaktır.
 
Kendinizi medeni bir ülke sanarsanız eğer bu tarz durumlar hayal kırıklığı yaratabilir.
Bana göre: Ortadoğuda sıradan bir gün.
Acı ama öyle.
 
Bağdat Caddesi, sadece Kızıltoprak'ta çift yönlü ve caddenin o bölümü geri kalanından daha geniş değil; yani aynı genişlikteki yolu iki katı trafiğin kullanması gerekiyor. Üstelik oradaki binalar bitişik nizam ve kaldırıma sıfır oldukları için otopark da yok ve yapılması mümkün değil. Dolayısıyla oraya bisiklet yolu yapılabilmesi için ya çok ciddi otomobilsizleştirme gerek, ya da oradaki binaların yıkılıp yeniden yapılması. İkisi de hiç olası olmadığı için bu konuda umutlu olmanızı tavsiye etmem. 2012'de yapılmış projedeki gibi yolun ortasına bisiklet yolu yapılırsa da yolun diğer yönü resmen 2 şeride, duraklama yapan araçlar yüzünden fiilen tek şeride düşecek ve tıkanacak. Bu sefer de o tarafın esnafı şikayet edecek ve bisiklet yolu gene kaldırılacak...
 

Nasıl bu kadar cahil olabiliyorlar anlamıyorum. Bir de reklamını yapıyorlar, şaka gibi. Burada yapılması gereken şey belli: Aracıyla gelen herkes stadın otoparkına park edecek ve oraya yaya olarak ulaşacak. Çözüm bu kadar basit. orada araçlar park ettiği müddetçe duraklamalar da olmaya devam edecek ve fiilen sadece 1 şerit gidiş 1 şerit geliş olarak kullanılmaya devam edecek. Bu da oradaki kaosu ve trafiği sonsuza kadar aynı kılar. Bir dükkana en fazla bir araçlık yer var orada. Bisikletle gelinse kat kat fazla müşteri gelir. Bir aracın park ettiği yere 6-7 bisiklet park edebilir. Yani esnafın derdi müşteri falan değil, kendi aracını son derece ilkel bir düşünce ile alıştıkları gibi dükkanının önüne çekmek ya da mal getirecek araç rahat etsin diye düşünmek. Bu durumdaki caddelerde belediye yer gösterip orada çalışanlara cüzi rakamlarda aylık ücret alarak otopark göstermelidir. Mesela Kızıltoprak'ta Stad, Lise, Pazar yeri gibi bir sürü otopark olan ve olabilecek yerler var. Oraya otopark yaparsın, dükkan sahiplerine ve/veya çalışanlarına çok cüzi ücretlerle abonmanlık verirsin, bisiklet yolunu da yaparsın. Duraklamak ve parkı da yasaklarsın. Bu sayede en azından iki şerit gidiş iki şerit geliş olmak üzere daha akıcı bir trafik olur, bisiklet kullananlar da rahat eder ve hatta bisiklet özendirilmiş olur. Bu İstanbul'un en az %90'ında böyle. Birçok yerde iş öyle çığrından çıkmış iki üç sıra cadde üzerine park ediyor araçlar. Bu görüntü 2020 yılında İstanbul'a layık görülüyor. Bu bağlamda buradaki niyet kesinlikle kötü bence. Çünkü çözüm geliştirmek yerine aynı çirkin görüntüyü devam ettiriyorlar. Belediyeler zamanında şehir planlamasını yapamamış, nüfus çok yoğunlaşmış, binaların otoparkı ya yok ya eksik yapılmış. Dükkanlara zaten otopark zorunluluğu yok, marketler dahil. Ancak çözümler ortada. Avrupa'da da 1500'lerden kalma ve hala yaşanan bir aracın zor geçeceği sokaklara sahip şehirler var. Orada yaşayan insanlar da araçlarını aralardaki otoparka bırakıp yaşamaya devam ediyorlar. Kimse madem öyle yıkalım ya da madem öyle sadece motorlu araçlar geçsin demiyor. Tam tersine motorlu araçlar hem gürültü hem hava kirliliğine yol açıyor küçücük alanda. Zehir solumak yerine oranın sakinlerini biraz yoracak olsa da cesur adımlar atıyorlar.

Gerçekten bir master plan varsa güzel ancak ben hiçbir yerde bu masterplanı göremiyorum zira siteleri hala yapım aşamasında. Şeflik kurulması, master plan'dan bahsedilmesi, EuroVelo hedefi çok olumlu. Ancak şu ana kadarki gelişmeler hep kötü yönde oldu. Hep araba kullanıcılarının şikayetiyle geri adımlar atıldı. Hala İstanbul'da ulaşım amaçlı kullanılabilecek tek bir tane düzgün bisiklet yolu yok. Hala metrolarda, metrobüslerde, ispark'larda güvenli bisiklet parkları yok. P+R bisiklette de geçerli olmalı, buna göre çalışma yapılmalı. İsbike hala sadece turistik amaçlı kullanılabilecek düzeyde. Oysa ulaşım amaçlanmalı. 2020 bisiklet yılı olacak denmiş ama gördüğüm kadarıyla geriye gidildi bu anlamda. Gerçekten çok güven kırıcı şeyler oldu bisiklet konusunda bence Ankara'da da İstanbul'da da. Örneğin pandemi sürecinde birçok yol yenilendi her iki kentte de ancak hiçbirinde bisiklet yolu da beraberinde yapılmadı. Umarım değişir, umudum az, şaşırmayı gönülden istiyorum.
 
Son düzenleme:
Bu tweette dikkatimi çeken kısım "hatalı bisiklet yolu düzenlemesi" oldu. Evet düzenleme hatalıydı. Herkes biliyor zaten. Daha önce de dediğim gibi bu plan 2017 AKP yönetiminde uygulanmaya çalışılıp kaldırılmış bir plandır. 2020 CHP yönetimi aynı planı değiştirmeden uyguladı ve sonuç değişmedi. Herkes bu konuda hemfikir, plan hatalı. İstanbulda bulunan bisiklet grupları ile görülenler sadece fikir alıyorlar ama uygulamıyorlar. Sadece bu forumda çözüm için en az 10 öneri gelmiştir. Çünkü amacımız gerçekten bu sorun çözülsün, kimse mağdur olmasın. Belediyede bu işi yapan kişiler içimizden birisi kadar samimi davransa bu sorun zaten çözülürdü. Bisiklet yolu yaptım, oldu bitti demek mantıklı değil. Oradaki esnafın da sorununu çözmezsen o yolu bisiklet kullanıcısına zehir ederler. Şahsım adına söylüyorum, esnafların ekseriyetini sevmiyorum. Neler yapacaklarını nasıl davranacakalarını biliyorum. O yüzden esnafla uğraşmam. Ayrıca tek sorun bağdat caddesi de değil. Hemen her yerde sorun var. Hem kültür hem proje kaynaklı hatalar bunlar. Ve samimi bir şekilde bu sorunları çözecek bir kişi yok.
 
@Ronin45 geçmiş olsun hacılar, birkaç yolu daha maganda esnaflara ve değnekçilere yedirdik. Bisikletçiler dedikleri kişilerin bu camia adına söz sahibi birisi olduğunu hiç zannetmiyorum. Güzergahı kullanan arkadaşlara şans diliyorum şimdiden.
 
Geri