Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İç lastik kendi kendine patlar mı?

A

Anonim

Silinmiş hesap
Merhaba... Uzun tur hiç yapmadım bu güne kadar. İleride yapmayı düşünüyorum. Ve uzun tur yapan arkadaşların tur günlüklerini okurken, genelde çoğunun en az bir kere lastik patlaması sorunu ile karşılaştığını görüyorum. Sorum şu: Diken, çivi, cıncık* vs. girmesi dışında iç lastik uzun yolda kendi kendine patlak yapar mı? Yani durup dururken lastik patlar mı?


*cıncık: Adana'da cam parçasına cıncık denir. :p
 
Scudo
Çivi acımaz, cıncık, :) diken falan lastiği delebilirse... Cam çok keskin bile olsa açısı olmayınca pamuk bile kesemez. Diken çok büyük bile olsa genelde diğer delicilerden zayıf biliyorum. Mesela ama bir pıtrak, ince yol bisikleti lastiğini deler. Çivi, vida falan yine açıya bağlıdır ama baya da garantisizdir, en iyisi uzak durmak. Bazı sivri taşların da patlattığını biliyorum.
Durup dururken lastik patlar mı demek ise, dolaptaki malzemeden durduk yerde menemen olur mu demek gibi :D Ya odur, ya bu ama sebepsiz patlamaz. Deliciler haricinde aşırı basınç, aşırı yük, yılan ısırığı(yani kısaca fazla düşük basınç), aşırı sıcak... böyle gider. Bunlardan yılan ısırığı olursa durduk yerde olmuş hissi olması muhtemeldir. Seyir sırasında bir anda patlar, ne oluyo dersiniz.
 
eğer jantta bir anormallik olmazsa iç lastık kolay kolay patlamaz . Yani patlarsa çok nadirdir . Sık olan bir olay olsaydı fazlaca duyardık .
 
Genelde tur bisikletlerinde kendi kendine patlama olmaz, yol bisikletlerinde iyi oturtulmazsa yüksek basınç basıldığında katlanan kısım büyük bir sesle patlayabiliyor :).
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
Hiçbir bisiklette (jant teli iç lastiği delmedikçe) patlamaz diyelim ki cam kırıkları olan bir yoldan geçtiniz cam kırıkları lastiğe saplanır fakat iç lastiği delmez bir kaç gün belkide haftalar sonra düz yolda giderken birden patlar bu benim başıma geldi mesele eğer dağ bisikleti kullanıyorsanız dış lastiği sökün bir bakın kaç tane taş ve cam parçası saklanmış cam taş patlağı önemli değile inşaat çivi batması kötü :D dış lastiğin bir tarafından giriyor bir tarafından çıkıyor
 
@Salih KüMenemen çok iyi güzel espri....:alkis:
 
  • Beğen
Tepkiler: Santibag
@ertunga

durup dururken derken, yani yolda ilerlerken diyelim 250. kilometredeyiz ve lastiği kesen delen bir şey olmadığı halde bir anda teker patlıyor. böyle bir şey olur mu? bunu soruyorum. yoksa bisiklet evde yatarken kendi kendine patlamasından bahsetmiyorum.


uzun süreli basınç altında kalan teker patlar mı? bu şekilde de sorabiliriz sanırım.
 
Hiç bir lastik, herhangi bir sorunu yokken patlamaz.
Lastik tarafından gelecek sorunları sağlam bir lastikle, jant tarafından gelecek sorunları da jant bandıyla kaldırıyorsunuz ortadan. Yılan ısırığı oluşmasına karşın (sivri köşeli bir yerde lastiğin iç lastiği kesmesi) da basıncı ideal'e getiriyorsunuz.
Bu şekilde lastiğiniz falan patlamaz.
 
Ali bey tabiki patlaya bilir sonuçta lastik yol,hava,sürtünme, fabrikasyon hata v.b bir çok etken bir araya gelir patlar....Buna da durduk yere patlama diyebiliriz ama şu kesin ki nedensiz patlamaz....
 
Arkadaşlar yeni konu açmamak için hortlatıyorum. Mosso bisikletle beraber gelen 700x35 mitas lastiğimi daha dişli 700x40c mitas gripper ile değiştirdim yüklü giderken dayanması için. Uzun yola çıkma planlarım var ama yolda giderken bakıyorum özellikle arka lastik bana çok inikmiş gibi geliyor arkada yük olmamasına rağmen.. 60psi hava bastım. Yüke geldiği zaman patlama olasılığı nedir. Maks. 15kg yük gelicek bende yaklaşık 90 kiloyum. 26 inche geçmeyi bile düşündüm daha kalın lastik için ama yükleme kapasitelerine baktım 28inchler genel olarak daha fazla gözüküyor. Bu konuda deneyimimolan varmıdır acaba ??
 
@Histogram Lastik ezildikçe patlama olasılığı artar. Ezilme düşük basınçtan dolayı olur. İlk olarak düşük basınçlı lastikte yılan ısırığı dediğimiz patlak olur. Bu da lastiğin düşük basınçtan dolayı yeteri kadar sertleşmemesi sebebiyle iç lastiğin jant ile dış lastik arasına kısmasıdır. İkinci olarak eğer düşük basınç varsa lastikte lastik yüzeyi yola daha fazla yayıldığı için yoldaki sivri cisimleri toplar ve sivri cisim batma olasılığı artar. Aldığınız lastiğe baktım ve 72,5 PSİ a kadar limit veriyor. Sizin kilonuz da 90 ve üzerine 15 kilo yük alacağım diyorsunuz. Unutmayın bisiklette ağırlığın daha fazlası arka lastiktedir yani ön ve arkaya yarı yarıya ağırlık düşmez dolayısıyla arka lastiğinizde öndekinden fazla ağırlık olacaktır. Arkaya bastığınız 60 PSI az gelir.
 
Arkadaşlar yeni konu açmamak için hortlatıyorum. Mosso bisikletle beraber gelen 700x35 mitas lastiğimi daha dişli 700x40c mitas gripper ile değiştirdim yüklü giderken dayanması için. Uzun yola çıkma planlarım var ama yolda giderken bakıyorum özellikle arka lastik bana çok inikmiş gibi geliyor arkada yük olmamasına rağmen.. 60psi hava bastım. Yüke geldiği zaman patlama olasılığı nedir. Maks. 15kg yük gelicek bende yaklaşık 90 kiloyum. 26 inche geçmeyi bile düşündüm daha kalın lastik için ama yükleme kapasitelerine baktım 28inchler genel olarak daha fazla gözüküyor. Bu konuda deneyimimolan varmıdır acaba ??
Muhahaha.Kötü adam kahkahası attım senin için bak.Bende de mosso aero sora vardı.İçinde gelen jant bandı vasat ve dışındaki mitaslarda öyle.Onları değiştirmen lazım.Jant içerden kesiyor jilet gibi onun için paran yoksa elektrik bandıyla 3-4 kere tam tur attır üstüne de o dandik bandı koy bir süre idare eder.Ama jant bandı ve iç-dış lastik şart.Ayrıca 60 psi ne lastik ısırığı olur kenardan 110 psi max yazıyor lastikte 90-95 şişiriyorum ben.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
@Histogram Lastik ezildikçe patlama olasılığı artar. Ezilme düşük basınçtan dolayı olur. İlk olarak düşük basınçlı lastikte yılan ısırığı dediğimiz patlak olur. Bu da lastiğin düşük basınçtan dolayı yeteri kadar sertleşmemesi sebebiyle iç lastiğin jant ile dış lastik arasına kısmasıdır. İkinci olarak eğer düşük basınç varsa lastikte lastik yüzeyi yola daha fazla yayıldığı için yoldaki sivri cisimleri toplar ve sivri cisim batma olasılığı artar. Aldığınız lastiğe baktım ve 72,5 PSİ a kadar limit veriyor. Sizin kilonuz da 90 ve üzerine 15 kilo yük alacağım diyorsunuz. Unutmayın bisiklette ağırlığın daha fazlası arka lastiktedir yani ön ve arkaya yarı yarıya ağırlık düşmez dolayısıyla arka lastiğinizde öndekinden fazla ağırlık olacaktır. Arkaya bastığınız 60 PSI az gelir.

Merhaba. Yarın arka lastiğe 65 psi basıcam. Yavaş yavaş yük bindirerek gidicem günden güne. Pazartesi günü hava basınçlarını kontrol bakalım ne kadar düşmüş. Önceki lastiklerimle arkada çadır mat tulum tripod kampa gittim herhangi bir sıkıntı yaşamadım ama giderken arka lastiğe baktığımda yere değecek gibi görüyordum. Ya da bana öyle geliyordu çok kafaya taktığımdan dolayı =))Arka ve ön ağırlık dağılımı ortalama ne kadar oluyor ?? Bir de zaman zaman düşünüyorum 26inch kalın llastikler bu konuda dahamı iyi diye ? Teşekkürler


Muhahaha.Kötü adam kahkahası attım senin için bak.Bende de mosso aero sora vardı.İçinde gelen jant bandı vasat ve dışındaki mitaslarda öyle.Onları değiştirmen lazım.Jant içerden kesiyor jilet gibi onun için paran yoksa elektrik bandıyla 3-4 kere tam tur attır üstüne de o dandik bandı koy bir süre idare eder.Ama jant bandı ve iç-dış lastik şart.Ayrıca 60 psi ne lastik ısırığı olur kenardan 110 psi max yazıyor lastikte 90-95 şişiriyorum ben.

Merhaba =))) Lastiğin üzerinde yazan max. değer 70 psi 110a erişemeden havaya uçarım heralde :D Ben bir bisiklet kazası geçirdim ve Jantları komple değiştiricem çünkü arka akort ayarı tutmuyor. Uygun bir jant bulsam alıcam ama fiyatlar ateş pahası. Jant bandı gerçekten bu kadar etki ediyormu ya hiç dikkat etmemiştim. Yarın 70-80 km sürmeyi planlıyorum sonrasında lastikleri söküp jantlara bakiyim sivri bir yeri varmı diye. Teşekkürler.


Yani şunuda sormak istiyorum ağır yükle uzun tura çıkan hiçmi 28inch bisiklet yok ?? =))
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
@Histogram Aslında lastik basıncına şu gün bakarım bu gün bakarım düşüncesi çok sağlıklı değil. Lastik basıncına her sürüşten önce bakmak kontrol etmek yola çıkmadan içinizi rahatlatacaktır. Mesela yoldan gelirsiniz, yolda hiç inmez, çok ince birşey batmıştır veya siboptan anlaşılmayacak kadar hava kaçırıyordur ertesi gün yola çıktıktan sonra inik olduğunun farkına varırsınız. Ağırlık dağılımı konusuna gelince genelde %60 arka %40 ön gibi düşünebilirsiniz. Bu oran bisiklet türlerine göre biraz değişebilir.
 
Şu Laos malı IRC iç lastiklerden kullandim. Resmen kendi kendine patladigina sahit oldum. Üstunde yük bile yoktu. 3 tane iç lastik de aynı şekilde son nefesini verdi.
Patlaklar lastiğin birleşim yerlerinde oluşuyordu.😡
 
Merhaba. Yarın arka lastiğe 65 psi basıcam. Yavaş yavaş yük bindirerek gidicem günden güne. Pazartesi günü hava basınçlarını kontrol bakalım ne kadar düşmüş. Önceki lastiklerimle arkada çadır mat tulum tripod kampa gittim herhangi bir sıkıntı yaşamadım ama giderken arka lastiğe baktığımda yere değecek gibi görüyordum. Ya da bana öyle geliyordu çok kafaya taktığımdan dolayı =))Arka ve ön ağırlık dağılımı ortalama ne kadar oluyor ?? Bir de zaman zaman düşünüyorum 26inch kalın llastikler bu konuda dahamı iyi diye ? Teşekkürler




Merhaba =))) Lastiğin üzerinde yazan max. değer 70 psi 110a erişemeden havaya uçarım heralde :D Ben bir bisiklet kazası geçirdim ve Jantları komple değiştiricem çünkü arka akort ayarı tutmuyor. Uygun bir jant bulsam alıcam ama fiyatlar ateş pahası. Jant bandı gerçekten bu kadar etki ediyormu ya hiç dikkat etmemiştim. Yarın 70-80 km sürmeyi planlıyorum sonrasında lastikleri söküp jantlara bakiyim sivri bir yeri varmı diye. Teşekkürler.


Yani şunuda sormak istiyorum ağır yükle uzun tura çıkan hiçmi 28inch bisiklet yok ?? =))
Birincisi, jantın içinde 1 cme yakın küçük delikler olur, o delikleri kapatmak için, bant koyar üreticiler ,ama mosso çok kalitesiz birşey koymuş.Eğer o jilet gibi olan delikler kapanmazsa basınçla beraber lastiği patlatır.Onun dışında bisikletin dış lastiğinde maks lastik psi'ı yazar ondan 5-10 psi aşağı şişirebilirsin.Geçirdiğiniz kaza için gemiş olsun.Kısa süreliğine idare eder ama kesin çözüm değil dediğim gibi ,elektrik bandıda zira ,oda esniyor ve o deliklerin içine giriyor.Ayrıca her sürüşten önce frenlerinizi ,viteslerinizi ve lastiklerinizin basınıcı kontrol edin.Mazallah kazaya sebebiyet vermeyelim.
 
700x40 şehir bisikletimde iç lastik alacağım tavsiyeleriniz varmıdır marka olarak? Ek olarak kendim 74kilo ve arkaya çocuk taşıyıcı koysam kızımla turlayabilirmiyim? Ne kadar ağırlık taşıyabilir. Malum lastik ince görünüşlü😇 forumda baktım ama biraz karışık konular iç içe girmiş gibi
 
  • Beğen
Tepkiler: Dongtaes
700x40 şehir bisikletimde iç lastik alacağım tavsiyeleriniz varmıdır marka olarak? Ek olarak kendim 74kilo ve arkaya çocuk taşıyıcı koysam kızımla turlayabilirmiyim? Ne kadar ağırlık taşıyabilir. Malum lastik ince görünüşlü😇 forumda baktım ama biraz karışık konular iç içe girmiş gibi
700x40 iç lastik ile alakalı bir fikrim yok fakat bisikletinizin 2010 model üstü tahmininde bulunarak kadronun rahatlıkla sizi taşıyabileceği kanısındayım. Çoğu bisikletlere 120 kilo üstü bireyler binebiliyor ki sizin kızınızla beraber ağırlığınız çok daha düşük içiniz rahat olsun. Bir öneride bulunayım lastiğinizin yan duvarlarında yazan PSI değerine yakın bir değerde şişirin hele ki arka lastik bu konuda daha önemli olacak patlamaması için.
 
@Dongtaes teşekkür ederim bilgi için. Bisiklet 2020 model kron tx150hd
 
İÇ LASTİĞİM 1 HAFTADA 3 KERE DURDUĞU YERDE PATLADI . sizce sebebi ne olabilir? Bodruma koyuyorum böcekler yiyor olabilir mi ? Lütfen yardım edin usandım çünkü. Snake bite değil bu arada patlaklar hep dıştan.
 
Geri