Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

iç lastik sıvısı

ömer yayla

Daimi Üye
Kayıt
10 Temmuz 2009
Mesaj
364
Tepki
74
Şehir
bursa
arkadaşlar bu sıvıyı kullananınız varmı acaba ben bir adet sipariş ettim elime ulaştı ama bunu ne kadarını lastiğe sıkıcam birde bu arabalar içinde kullanılıyomuş ama tamamını sıkıyolar ben tahmin ediyorumki hepsinin sıkmaya gerek yok birde adamlar lastikleri patladıkları zaman sıkıyolar he şişiriyor hemde onarıyormuş bu 300 ml hepsini sıkarsak epey ağır olur ve maliyetli olur vede saçma olur siz nasıl kullanıyorsnuz acaba biraz bilgilendiririsenzi sevinirim verecek olacagınız cevaplardan dolayı teşşekür ederim
 
Scudo
hocam orda sıvının kullanıldığı tubeles lastikten bahsediliyo sıvının nasıl kullanıldığı vede ne kadar kullanıldığı yazmıyo birde ben notmal iç lastiğin içine sıkıcam onunla bir alakasının olmadığını düşünüyorum
 
Sipariş ettiğiniz yere bir mesaj atın bence :) Tubeless lastik için kullanılan miktardan daha az olmayacaktır tahminim :)
 
Siz nasıl bir sıvı satın aldınız? Markasını veya resmini ekleseydiniz keşke. Bisiklet lastiklerine sıkılan patlak önleyici sıvı mı aldınız (örneğin Slim marka olanı gibi) Yoksa marketlerde oto reyonlarında satılan basınçlı gazla lastiğe sıkılanlardan mı? Eğer ilk söz ettiğimden ise her iki lastiğe sibopu söküp tüpteki sıvıyı paylaştırdıktan sonra sibobu yerine takıp lastiği bir kaç tur çevirdikten sonra şişiriyorsunuz. 2. örnekte olan gaz basıncı ile üründen aldıysanız bu ürün lastik patladıktan sonra tüpün ucundaki hortumun rakoru siboba monte edilip bir tüp sıvı lastiğe sıkılıyor ardından lastik bir miktar şişirilip ilk istasyona kadar devam edilip lastik tekrar yeterli basınçta şişiriliyor. Bu tip bir ürün bisiklet lastiği için Decathlonda vardı.
 
ordaki yazı piyasadaki tubeless kitlerin yerini tutacak ev yapımı kitle alakalı.
zaten dediğiniz gibi setiniz tubeless değilse o sıvıyı kullanmak için ,ya dönüştürme kiti satın alacaksınız yada yazıda geçen uygulamaları yapacaksınız. siz yinede aldığınız yere sorun derim.
 
hocam, sorunuzun cevabı su sekilde;

tubeless sistemlerde lastik icerisine 75ml patlak onceyici sıvı koymak bu sistemleri üretenler tarafından genellikle önerilen miktar..

tabii bu miktar size göre değişebilir. ancak bana sorarsanız 100 ml'yi gecmemelidir. hem agirlik yönünden dezajantajlı olursunuz, hem de cok miktarda kullanılırsa lastik balansınızı olumsuz etkileyebilir.

ic lastikli sistemlerde kullanılan sıvı miktari biraz daha düsük olabilir. bunu da 60ml olarak düsünebilirsiniz.

yani kaba taslak 300ml'lik sisenizle 4 lastik doya doya nasibini alacaktır...:)

gerisi size kalmış.. simdiden kolay gelsin..
 
Ben hem arka hemde ön lastikte kullanıyorum. Arkada continantelin sıvısını önde ise kendinden sıvılı bontragermarka kullandım.hutchinson da kullanıyordum lakin onun sibobu koptu.hepsinin ortak bir noktası vardı. hepside beni yolda bıraktı. üstelik bir iki milimlik minik delik sebebiyle.ilk olayda kendilerini gösterdiler. geçen gece yine yaşadım patlağın sesini duydum, pedala basmaya devam ettim (öyle yapın diyor:) ama ne çare üstüm başım iç lastiğin içindeki sıvısı oldu.ama bir yararı var sanırım tamamen inmeyi 3sn geciktiriyor. 3sn ihtiyaci olan herkese tavsiye ederim.
 
@Serkan AKSAN

Ben de bunu merak ediyorum, bu sıvılar fonksiyonel midir, işlevlerini gereği gibi yerine getiriyorlar mı, gerçekten patlamayı azaltıyorlar mı?
 
@Yusuf Z. Şipal

Yukarıdaki mesajımda da dediğim gibi hiç bir işe yaramıyorlar..Ama gerçekten hiçbir işe yaramıyorlar.Aksine başa bela.İç lastiğe sıkılan o sıvıların faydasından çok zararını gördüm.Bu gece itibariyle hepsinden kurtuldum.İki içlastiği de çöpe attım.En ufak bir patlağı önlemediği gibi yanında şöyle eksileri de var:
1-sürüş sırasında tekerden gelen su sesi
2-içerisinde sıvı varken tekerin sağlıklı dönememesi. Merkez kaç dengesizliği
3-içerisindeki sıvının yama yapılmasını zorlaştırması.Yapılan yamanın atmasını sağlaması
4-tekrar hava basmak istediğimiz de sibobu yukarda tutsak bile içerisindeki sıvının dışarı püskürmesi
5.şürüş sırasında oluşan (gül dikeni bile olabilir) patlaktan üstünüze fışkıran beyaz-yeşil sıvı (markaya göre rengi değişebiliyor)
6. ekstra ağırlık taşımış oluyoruz.
 
Sıvıların alüminyuma zararı vardır.Alüminyum jantları erozyana uğratırlar dikkat etmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
Bende var ama hiç kullanmamıstım iyi oldu bu deneyimler sağlun
 
7. maddeyi ben ekleyeyim :) sıvının lastiğinize hava basarken donması sonucu sibobun diğer tarafında sıvının donması ve bömbe oluşturması:(
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf Z. Şipal
Peki lastiklerin patlamaya karşı direncini artırmak için en etkili yöntem nedir?
 
Geri