Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İç lastik taşımak yerine yama taşımak?

Ben iç lastik bulunduruyorum yanımda ama şuana kadar tur esnasında patlak yaşamadım (Tura çıkacakken bikeresinde inik lastikle karşılaştım :) Araziyede giriyorum , çakıllı yoldada sürüyorum şanslıyım heralde bu konuda. Ben iç lastik+levye+pompa taşınmasından yanayım. Pratik olmasından dolayı.
 
Scudo
minimalist ismi herşeyi açıklıyor. o yüzden çok sorgulamamak lazım.
ben yanıma ne yama takımı, ne de lastik alıyorum. çok yol yapmıyorum tabiki. 40-50 km'ye arada bir ancak çıkıyorum. uzun süredir bi kere lastiğim patladı, onda da aşırı düşük basınçla çıkmıştım dışarı, tekrar eve dönmeye üşendim, kendim kaşınmışım. bence yama takımı yeterli olacaktır; fakat bazen gözle görülemeyen çok ufak patlaklar olabiliyor, bunlar asıl karın ağrısı olanlar işte, su ve suyu koyacak bir kap gerekecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: minimalist
Uzunca bir süre sadece yamayla gezdim, 1-2 sefer lastiğim patladı, yamayı basıp devam ettim.
Fakat ucu sabit veya kısa hortumlu pompalarla şişirirken sibobu fazla oynatıp jantın kesmesini de sağlayabiliyorsunuz. Ben sinirle, aceleyle bunu çok yaptım mesela :) O zaman yama mama işe yaramıyor, mecburen iç lastiğe ihtiyacınız oluyor.

Son dönemde ufak çantayla birlikte hem yama hem iç lastikle geziyorum. Pompayı da değiştirdim gerçi, artık iç lastikten yana sıkıntı çekmeyeceğim inşallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: minimalist
@T.Erk
Ağlamak istiyorum, anlaşıldım sonunda :D
Her konuda olduğu gibi bisiklette de sadelikten yanayım.
Bahsettiğim güzergahtaki 50km'lik turlar için yama yeterli olacak
diye düşünüyorum gelen yorumlardan anlayabildiğim kadarıyla.
Şansımı deneyeceğim :)
 
Kesinlikle slime kullanmak en iyi çözüm olacaktır ama yama yapmak zordur. Bir bisikleti önüme koysalar rahatlıkla her parçasını söktükten sonra ince ayarına kadar tekrar yürür hale getirebilirim ama yama yapamam :D
Diğer taraftan iç lastik bir şekilde yarılırsa değil yama Slime bile etki etmez o yüzden en iyisi iç lastik taşımaya devam etmektir :)
 
@minimalist

Bazen rüzgarlı havada patlak yerini bulmak sıkıntı oluyor. Gece için de aynı şey geçerli.
Mesela lastik taşımanın mantıksız olduğunu ve sadece yama taşımanın yeterli olduğunu düşündüğüm cahiliye devri zamanlarımda bir gün bom diye bir ses geldi. Durdum, söktüm tekerleği, bir de baktım ki iç lastikte 10 cm uzunluğunda bir yarık oluşmuş.
Yol lastiğindeki aşırı basınçtan dolayı böyle ilginç patlama şekilleri olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ormanci
@Kuzey Ege
Ara sıra böyle çok uç sorunlar yaşanabileceğini anladım :)
İstatistiksel olarak belki yılda bir kere yaşanabilecek böyle bir durum için
taksi çözümü daha uygun gibi göründü şimdilik.
Uygulamada çıkabilecek sorunları ileride paylaşacağım :D
Tekrar hatırlatmak istiyorum, bu soruyu çok özel şartlardaki bir sürüş için sormuştum.
Göztepe'den çıkıp sahil yolu üzerinden %95'i asfalt ve beton üzerindeki,
evden en fazla 25km uzaklaşıldığı, tamamının 50km olduğu bir sürüş bu.
 
@minimalist
Valla siz bilirsiniz. Ben hareket tarzımı anlattım, gerisi sizin bileceğiniz iş.
 
Latex iç lastik alıp (80gr) tişörtün arkasındaki cebe atmak varken yama vs uğraşmak gereksiz bence. Onun yerine cüzdan almayın nakit para ve ehliyet yeterli...

Ben ufak boy çanta aldım, levye, iç lastik, yama, alyanlar, yedek ince kalem pil alıyor.

Cüzdan enahtar yağmurluk vs de arka cebe tamamdır...

En kötü çift suluk al, bir tanesine iç lastik alyan levye doldur gitsin. Hem kötü görünmez hem de risk kalmaz...
 
@Ozan k.
Vaaay, çift suluk olayı çok innovatif bir çözüm önerisi, kuzey ege bunu beğendi :)
 
@Yusuf !!WOW!!
Aynısı benim başıma geldi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!
Yol bisikletinde dış lastiğin dışı böyle olunca sorun olurmu bilmiyorum ama hafif açık gibi duruyor 100 psi basınca öyle ince kesik gibi tam yarılma değil ama buna uygulanacak en azından tutabildiği kadar bir arada tutup daha da açılmasını önleyecek bir şey yapamazmıyız yada bu şekilde sürsek sorun olurmu sadece normal sürmeyle lastiğin ince kesiği dahada fazla açılırmı ?
 

Dosyalar

  • IMG_4474.JPG
    IMG_4474.JPG
    61,6 KB · Okunma: 76
@Cesarisback İçeriden yama yap ne olur ne olmaz diye. Sorun olacağını sanmıyorum bende 5-10 tane kesik var öyle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
@Cesarisback Hocam içeri kadar değil tahmini söyleyeyim 1 cm se kalınlık 0.1 falan dır heralde ama lastik daha yeniydi heralde kaydırınca böyle oldu uzun süre kullanmak için yazmıştım birde içerden yama nasıl yardım eder.
 
@Cesarisback Normal iç lastiğe yaptığın yamayı, dış lastiğin içiden tam o bölgeye karşılık gelecek şekilde yapacaksın tamamen aynı metod.
 
Ben sizin yaptığınızın tam tersini yapıyorum :) Yol bisikletine geçtim geçeli yama işini bıraktım. MTB lastiklerine maksimum 60-65psi bastığımız için yamalar güvenle kullanılabiliyor fakat yol bisikletinde iç lastikleri 120psi gibi yüksek basınçlara maruz kalıyor. V fren kullandığımızı da hesaba katarsak inişler esnasında lastik basıncı daha da artıyor. Bunlar göz önüne alındığında yol bisikleti için yama risk teşkil ediyor. Yama yapmanın bir diğer dezavantajı da balanssızlık oluşturması.

Bu sebeplerden ötürü yol bisikletinde yama kullanmıyorum. Uzun yola çıkarken yanıma 4 adet iç lastik alırım. Yamayla falan uğraşmam. Zaten zırhlı lastik kullandığım için lastik patlağı pek yaşamıyorum.

Yama kullanan arkadaşlar aynı lastiğe maksimum kaç yama yapıyor bilmiyorum fakat ben 80km/h hızla iniş yaparken 1 yamalı lastiği bile kullanmaya çekiniyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
Geri