Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İkarus sendromu

Adil ÜNALDI

Antagonist
Kayıt
17 Ocak 2019
Mesaj
3.428
Tepki
9.326
Yaş
43
Şehir
Bursa
İsim
Adil
Başlangıç
1991—92
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Evet arkadaşlar hepimizin bildiği gibi fazla güven sonunda kazayı getiriyor. Ne zaman "Ben oldum" "Biliyorum bu işi" "Uçuyorum, kaçıyorum" düşüncelerine kapılsak her zaman sonumuz hezeyanla bitiyor. (Kendimden biliyorum)

icarus.jpg

Evet; İşte bunun adı İkarus Sendromu. İkarus sendromunu kısaca açıklamak gerekirse; Mitolojide İkarus'un, babasının söylediklerini dinlemeyip güneşe yakın uçtuğu için, bal mumuyla tutturulmuş kanatlarının çözülüp düşmesi temasına atıfta bulunarak adlandırılmıştır. Kişinin kendine fazla güven duyup, yapılan tehlikeli işte gerekli güvenlik önlemlerini almadan, aşırı risklere girme halidir.

Bu sendrom genelde hava gösterisi yapan pilotlar ve motorsiklet yarışçılaırnda görülüyor. Hava gösterilerinde süper hareketler yapan akrobasi pilotlarında, yarışlarda veya trafikte rakiplerini, arabaları hızla sollamayı başaran motorsiklet sürücülerinde artık mükemmel olduğunu düşündüğü zaman en büyük hata ile karşı karşıya kalmış oluyor.

İşte tam bu anda kişinin kendine aşırı duyduğu güven ve kibir yüzünden alınmayan tedbirler ve dikkat edilmesi gereken durumlarda gerekli dikkatin gösterilmemesi sonucunda bir körlük yaşanıyor ve sendromu yaşayan kişi bir, iki derken en sonunda aldığı riskler yüzünden çoğu zaman ölümle sonuçlanan kaza yaşıyor.

Dilerseniz sizde öz eleştiri yapıp bu sendromun içine düştüğünüz zamanları ve yaşadığınız sonuçları bu başlık altında paylaşabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Scudo
Eski bisikletim de gidon boğazım 60 mm di (Kadro bana büyük olduğundan) Yeni bisikletim de 90 mm gidon boğazı var haliyle daha dengeli. İki elimi eski bisikletim de hiç bırakmazken bu bisiklette ufak ufak iki el bırakma denemeleri yapmaya başladım. Hakkımda hayırlısı. ? ?
 
Bazen Maltepe dolgu alanında akşam saatlerinde sürat denemeleri yapıyorum. Bazen rahatlamak amaçlı bisikletle makas atıyorum özellikle haftasonları Bağdat caddesi Caddebostan-Göztepe arası trafik yoğunluğundan da ötürü 4 tekerlekli araçlar fazla hızlı gidemiyor ama trafik fazla kilit değilse araçların ortalama hızı 15 km/h, gece saatlerinde 15-20 km/h civarı oluyor, ben o araçların arasında çok güzel makas atıyorum. Yaptığımın kötü ve can güvenliğim açısından riskli bir davranış olduğunun da farkındayım. Ama çoğu insan sağlığa zararlı olduğu halde sigara içmeye devam eder ya, benimkisi de öyle bir şey herhalde. Bu davranışı üzülerek söylüyorum ki zamanında babamdan kaptım. O da yolculuk sırasında saçma sapan nedenlerle bize kızıp üstelik ailesi (annem, kardeşim, ben) arabadayken başlardı makas atmaya. Sorunca bana "Ben böyle rahatlıyorum" diyordu. Kendisi arabasıyla ailesi de arabadayken keyfince makas atmasına rağmen ben bisikletle bir yere gideceksem de "Aman yol bisikletleriyle falan kapışma, hız denemesi yapma" derdi. Ben de içimden "Bize yapma derken iyi, o yapınca arabamı kullanıyorum sana ne ben de bisikletimi kullanıyorum o zaman ona ne" diyip gaza gelirdim ve sonuçta böyle bir kötü alışkanlığım oldu. İlk başlarda hafif slalomlarla başladım ve git gide daha iyi makaslar attığımı fark edince kendime bu konuda daha çok güvendim ve zamanla amiyane tabirle "iğne deliğinden geçer" oldum. Hafta içi okula vb. giderken gayet sakin, kurallara uyarak bisikleti sürüyorum aslında ama hafta sonları kafa dağıtmak amaçlı bisiklet sürüyorsam trafik canavarına dönüşüyorum işte.

Bu sıralar direksiyon dersleri almaktayım, bu alışkanlığım böyle devam ederse ehliyet alınca muhtemelen otomobille de makas atacağım ki bu daha da tehlikeli. Eğer aile babasıysanız ne yapın edin trafik güvenliği konusunda çocuklarınıza en mükemmel bir biçimde örnek olun lütfen, çocuklarınız benim gibi olmasın lütfen.
 
Eski bisikletim de gidon boğazım 60 mm di (Kadro bana büyük olduğundan) Yeni bisikletim de 90 mm gidon boğazı var haliyle daha dengeli. İki elimi eski bisikletim de hiç bırakmazken bu bisiklette ufak ufak iki el bırakma denemeleri yapmaya başladım. Hakkımda hayırlısı. ? ?
Çetin bey aman diyeyim. Sonra taklaya gelmeyeseniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Geçtiğimiz hafta sonu yaptığımız uzun sürüştü ben uzun zamandır arabalı bir kaza yapmamıştım kendimden emindim ama oldukça da yoruldum yaklaşık 80 km sürdük ama yolda hızımız 30 un altına inmedi ortalamada o civarlarda seyretti yapmamamız gereken bazı şeyler yaptık (özür dileyerek belirtiyorum ama bende kamyon arkası yapmaktan çok hoşlanıyorum emniyet şeridinde giderken kaza yapıp hayatını kaybeden birçok bisikletçi biliyorum ama henüz kamyon arkası yaparken kaza yapan birisini ne gördüm ne duydum)

610ae47e-17d9-4074-8478-bf574291f3ca.jpg

gidişimiz sorunsuzdu dönüşe geçtik şehre girdik ve ilk trafikle karşılaştık herkes yorgun argın yavaş yavaş sürüyordu ama ben kendimden emin bir şekilde arabaların arasından geçerken bir anda nasıl olduğunu anlamadan kendimi bir arabanın arka tamponuna yaklaşık 25 - 30 km hızla yaklaşmakta olurken buldum bir anda frenlere asıldım ama çok geçti ön frene yüklendim bisiklet taklaya geldi arabanın bagaj kısmını tuttum Allahtan arabaya ve bana bir şey olmamıştı uzun zaman sonra arabalı kazamı yaptım kendime çok güvendiğimden başıma geldi artık dahada dikkatli olacağım trafikte sürüş yaparken her an dikkat etmemiz gerekiyor ama anlık dalgınlıkla herşey olabiliyor (lütfen kamyon arkası için linç etmeyin:srnsml:)
 
İkarus sendromunun başka bir anlatım şekli : Bu gün kü başarısızlığınızın nedeni dün kü başarınızdır olabilir mi...
 
Geçtiğimiz hafta sonu yaptığımız uzun sürüştü ben uzun zamandır arabalı bir kaza yapmamıştım kendimden emindim ama oldukça da yoruldum yaklaşık 80 km sürdük ama yolda hızımız 30 un altına inmedi ortalamada o civarlarda seyretti yapmamamız gereken bazı şeyler yaptık (özür dileyerek belirtiyorum ama bende kamyon arkası yapmaktan çok hoşlanıyorum emniyet şeridinde giderken kaza yapıp hayatını kaybeden birçok bisikletçi biliyorum ama henüz kamyon arkası yaparken kaza yapan birisini ne gördüm ne duydum)

213940 dosyayı görüntüle

gidişimiz sorunsuzdu dönüşe geçtik şehre girdik ve ilk trafikle karşılaştık herkes yorgun argın yavaş yavaş sürüyordu ama ben kendimden emin bir şekilde arabaların arasından geçerken bir anda nasıl olduğunu anlamadan kendimi bir arabanın arka tamponuna yaklaşık 25 - 30 km hızla yaklaşmakta olurken buldum bir anda frenlere asıldım ama çok geçti ön frene yüklendim bisiklet taklaya geldi arabanın bagaj kısmını tuttum Allahtan arabaya ve bana bir şey olmamıştı uzun zaman sonra arabalı kazamı yaptım kendime çok güvendiğimden başıma geldi artık dahada dikkatli olacağım trafikte sürüş yaparken her an dikkat etmemiz gerekiyor ama anlık dalgınlıkla herşey olabiliyor (lütfen kamyon arkası için linç etmeyin:srnsml:)
Problem kamyonun arkası değil, senin arkandan gelen araç. ?
 
Ben de geçen ay gördüm bir arkadaşımızı. Sabiha Gökçen yolunda bir kamyona arka uç köşesinden tutunmuş, Sol eliyle kamyonu tutup, sağ eliyle gidonu tutar vaziyette sanırım 45 km gibi bir hızla yokuş yukarı çıkıyordu. Bana çok tehlikeli gelmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan38
Ben de geçen ay gördüm bir arkadaşımızı. Sabiha Gökçen yolunda bir kamyona arka uç köşesinden tutunmuş, Sol eliyle kamyonu tutup, sağ eliyle gidonu tutar vaziyette sanırım 45 km gibi bir hızla yokuş yukarı çıkıyordu. Bana çok tehlikeli gelmişti.
Bizim burada bir abimiz var / Bursa'da (ismini vermek istemiyorum) sen asıl onu gör. Hızlı giden traktör, kamyona takılmak için sprinte nasıl kalkılır ve nasıl vakum gibi yapışılır ders mahiyetinde performans çıkartıyor.
 
Problem kamyonun arkası değil, senin arkandan gelen araç. ?

Kamyonlar zaten genelde hep sağdan gidiyor herhangi bir tehlikeli durumda kontrollü şekilde sağdaki emniyet şeridine geçiyorum.

Ben de geçen ay gördüm bir arkadaşımızı. Sabiha Gökçen yolunda bir kamyona arka uç köşesinden tutunmuş, Sol eliyle kamyonu tutup, sağ eliyle gidonu tutar vaziyette sanırım 45 km gibi bir hızla yokuş yukarı çıkıyordu. Bana çok tehlikeli gelmişti.

Elle tutmak pek mantıklı değil birkaç kez denedim (tabi trafik içerisinde değil) tutulan aracın aniden hızlanmasıyla denge çok kolay kayboluyor ve kaza kaçınılmaz oluyor hatta bir keresinde arkadaşımın başına geldi ben görmedim ama kendisi anlattı takla atmış ve formada birkaç yırtıkla atlatmış
 
  • Beğen
Tepkiler: Şeffaf
stopie yapmayı çok seviyorum. neredeyse hızdan bağımsız olarak, her frende stopie yapıyorum.

bisikletin arkası kalkmayınca içim rahat etmiyor.
şimdiye kadar iki kez takla attım, bana birşey olmadı ayaklarımın üzerine düştüm ama bisikletin her yanı çiziliyor.

arka freni kullanmayı öğrenmem lazım.

(ıslakta denemiyorum)
 
stopie yapmayı çok seviyorum. neredeyse hızdan bağımsız olarak, her frende stopie yapıyorum.

bisikletin arkası kalkmayınca içim rahat etmiyor.
şimdiye kadar iki kez takla attım, bana birşey olmadı ayaklarımın üzerine düştüm ama bisikletin her yanı çiziliyor.

arka freni kullanmayı öğrenmem lazım.

(ıslakta denemiyorum)
Kilitli pedal kullanmıyorsun galiba.
 
Yoğunlaşmış kibir faaliyetlerinin şanslıysan insanı ölüme götürmesi yada maazallah ağır travmaya veya kötürüm hale getirmesi.
Ergen iken başıma gelmişti. Çorum usulü Eş gördüm oyunu oynuyorduk.Arkadaşlarım zor sobelerlerdi beni .Koşarken taş duvarı görmedim Allah ne verdiyse duvara toslamıştım. 1 ay kadar çektiğim acıyı ben bilirim ,15-16 yaşlarındaydım .Çenemde hala izi vardır. Ne zaman ben diye bir işe kalkışsam çenem kaşınır. Akıllı ol oğlum der.:)
 
Yoğunlaşmış kibir faaliyetlerinin şanslıysan insanı ölüme götürmesi yada maazallah ağır travmaya veya kötürüm hale getirmesi.
Ergen iken başıma gelmişti. Çorum usulü Eş gördüm oyunu oynuyorduk.Arkadaşlarım zor sobelerlerdi beni .Koşarken taş duvarı görmedim Allah ne verdiyse duvara toslamıştım. 1 ay kadar çektiğim acıyı ben bilirim ,15-16 yaşlarındaydım .Çenemde hala izi vardır. Ne zaman ben diye bir işe kalkışsam çenem kaşınır. Akıllı ol oğlum der.:)
Abi nasıl bi'şey bu Çorum usulü eş gördüm oyunu?
 
Oyunun Oynandığı Yer: Açık ve kapalı alanda oynanır.
Oyuncu Sayısı: Grup hâlinde oynanır.
Kullanılan Malzemeler: Malzemesizdir.

Eş Gördüm(Karabitli) Oyunu Oynanışı


Saklambaç oyununun benzeri olup iki takım arasında oynanmaktadır. Kurayla ebe olacak takım belirlenir. Diğer takımın oyuncuları saklanırlar. Ebe olan takımdaki oyuncular başlangıç noktasından ayrılarak diğer takımın oyuncularını görüp sobelemeye çalışır. Oyunculardan biri diğer takım oyuncularından birini görürse yüksek sesle “Eş gördüm ....(oyuncunun adı)” diye bağırır. Ebe takımdaki oyuncular diğer görülen oyuncudan önce başlangıç noktasına gelip sobelemek zorundadırlar. Aksi takdirde görülen oyuncu tekrar saklanma hakkı kazanır. Tüm oyuncular sobelendiğinde takımlar yer değiştirir.
 
Abi nasıl bi'şey bu Çorum usulü eş gördüm oyunu?
@Hsahindag net bir şekilde anlatmış. Ekleme olarak yaz akşamları karanlıkta oynardık, sobelenmeyim diye Köy Camisindeki boş tabuta bile saklanırdık. Esasında güzel günlerdi. 1-2 km alanlara dağılırdık saklanmak için.
Şu an köydeyim ziyaret için çocuklar, böcekten tavuktan dert yanıyor. Apartman kültüründe çocuk yetiştirmekten zor birşey yok. Biz ise tatil zamanlarımızı yok davar,yok mal otlatmak veya arazi işlerinde çalışmakla taçlandırırdık. 1.5 olmuş bu konuya yazılı bu arada.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman
Geri