Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

İki bisikletten birisi bugün 5'e kadar alınacak...

cgnkyc123

Üye
Kayıt
6 Ocak 2015
Mesaj
63
Tepki
6
Yaş
25
İsim
cagan
Bisiklet
Carraro
Merhaba, carraro sportive 227 2014 model veya carraro sportive 330 2014 model arasından birini alacağım. carraro sportive 330 modelini 1350 tl ye tek çekim olarak buldum.
1)Sizce iki model arasında donanımsal olarak çok fark var mıdır.
2)Genelde asfaltta süreceğim bu yüzden amortisör olmaması bir dezavantaj mıdır.
3)Bunun yanında lastiklerinin dayanıklığı nasıldır? Çok inceydi baktığımda.
4)Bunun yanında 2 modelden hangisini önerirsiniz?
5)Son olarak 330 un gidon boyu arttırılıp azaltılabiliyor mu? Teşekkürler.

Hadi arkadaşlar zaman azaldı bu 2 model arasından hangisini alayım artık bekliyorum siziii

Hadi arkadaşlar

Arkadaşlar hadi artık ya lastik beni korkutuyor patlayabilir falan diyorsanız almak istemiyorum çünkü bisikletin lastiği 100 euro civarında
 
Scudo
Abi saat 5 oldu zaten çok geç yazmışsın :)
 
Arkadaşlar çok teşekkürler valla

Tamam saat 5 zaman doldu, o zaman yarın için cevaplayalım soruları. Aklımızda bir şey kalmasın ben de rahatça alayım .
 
1) Fark ön vites, vites kolları, lastik, maşa ve aynakol. 330 tabi ki daha iyi ama aralarında çok aşırı bir fark var mı bilmiyorum kullanmadım. (ekleme: Rubleler de farklıymış, birinde 9lu birinde 10lu)
2) Şehir içinde amortisör kullanmamak daha avantajlı. Kullanma tarzınıza da bağlı tabi ki ama sadece asfaltta sürülecekse amortisörsüz maşa gücünüzü tam anlamıyla yola aktarmanıza yardımcı olur.
3) Asfaltta kullanım için kalın lastik zaten zulüm. İnce olası güzel zaten şehir bisikleti. 227'de CST, 330'da Schwalbe lastik var. Schwalbe CTS'ye göre oldukça iyidir
4) Benim gönlümde 227 vardı, sebebi maddi olanaklar ve biraz da amortisöre ihtiyaç duyuyor olmam
5) 330'da ayarlı gidon boğazı yok, 227'de var. Ama alır bir boğaz takarsınız 330'a çok problem değil

Seçiminizi tamamen kendi ihtiyaçlarınıza göre yapın, aman sadece benim yorumuma göre yapmayın :D
 
@Batuhan Köksal

Anladım hocam zaten saat 5 i geçmiş kaybedicek bir şeyim yok ama yarına alma şansım az da olsa var. Şimdi lastik beni korkutuyor bunu belirtmek isterim. Diğer lastiklere göre dayanıklılık durumu nasıldır. Mesela ufacık taşta büyük hasarlar görebilir mi? Kaldırım in çık sık sık yaptığım bir olaydır bu lastikleri nasıl etkiler? Bunun yanında gidon açı ayarı derken kastettiğinizi anlamadım. Yukarı aşağı oynatılamıyor mu gidon? Sonuçta 40-50 cm içeride gidonun borusu var. Açı ayarı dediğiniz farklı bir şey mi yoksa anlamadım teşekkürler.
 
@cgnkyc123

Dayanıklılıktan ödün vermezsiniz ince lastikle bu lastiğin kalitesine bağlı. Kaldırım in çık yapmanın bir etkisi olacağını sanmıyorum
Gidon açı ayarı dediğim sizin bahsettiğiniz gidon yükseltme işi. 227'nin ve 330'ün gidon boğazları şu şekilde, farkı daha net anlarsınız.
http://i.imgur.com/2lcR1x5.jpg?1 http://i.imgur.com/SQTQRls.jpg?1
Açısı ayarlanabilen bir gidon boğazı takılabilir ama sonradan

bisiklet tavsiye edecek kadar bilgili değilim ama aceleniz vardı elimden geldiğince yardım etmek istedim. forumda çok daha bilgili abilerim kardeşlerim var onların da yorumlarını bekleyin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Şevket Akça
@Batuhan Köksal

Teşekkürler şimdi aradaki farkı anladım. Peki gidon açı ayarlamanın ne gibi faydaları vardır. Yani bir insana bir gidon boyu uyuyorsa değiştirmenin mantığı nedir. Diyelim ben 330 aldım gidondan dolayı elim kolum ağrıdı sonra değiştiremeyeceğim. İşte sıkıntı burada mı doğuyor?
 
@cgnkyc123

Doğru sele ayarlarıyla el kol ağrısı çekmezsiniz :) Ayarlanabilir gidon boğazı tabi ki doğru ayarı yaparken daha rahat yapmanızı sağlar ama ayarsız gidon boğazında da ağrı çekmezsiniz. Zaten öyle olsa günümüzdeki bisikletlerin çoğunda hala ayarsız gidon boğazları kullanılmaya devam etmezdi
Bir de lastik konusunda, eğer patlarsa iç lastiği yenilersiniz dışardakini kullanmaya devam :) Patlamayı engelleyen şeritler, patlarsa patlağı doldurup yolunuza devam etmenizi sağlayan sıvılar da var.
 
Hadi ya keşke alsaydım o zaman benim korkum gidondandı. Ama bu işi seleyle çözebiliyoruz. Neyse yarına kadar tek umudum o bisikletin orada kalması. Aksi taktirde 227 almak zorunda kalacağım. Neyse çok teşekkürler. Bu arada lastik kalınlığı 700x35, 227 ninkide 700x35 miş ayrıca tek korkum olan lastik de zaten schwalbe olduğu için daha iyi diyorlar 227 den. Neyse artık işim şansa kaldı. Olur olmaz ama olursa çok sevinirim.

Evet başka arkadaşların fikirlerini de almak istiyorum herkesin fikri değerli şu an. 227 mi 330 mu arada 250tl maks fiyat farkı var ve bu farkı verecek durumum var.
 
Gücün aktarımında kayıp istemiyorsan ve de daha hafif olsun diyosan düz maşa tercih etmekte tereddüt etmemenizi öneririm.
Ayrıca 330 un donanımı daha iyi.
Ben sportive 330 u tercih ederdim.
 
Teşekkürler %90 asfalt olduğu için sanırım doğru seçimi yapıyorum
 
bende 330 derim (227 kullanan biri olarak tezat olucak ama :koptum:)
 
2014 model Sportive 227 bildiğim kadarı ile hiçbir bayinin elinde kalmayan bir model. Sportive serisinin 2015 modellerinde lastikler tamamen değişti. Ancak 2014 model alacaksanız ve sadece asfaltta sürecekseniz kesinlikle 330 alın derim. Hem biraz daha hafif ve donanımsal olarak yüksek bir bisiklet almış olursunuz.
 
Aslına bakarsan benim durumum da seninkine benzer yarın gece saat 12'den sonra almış olacağım (kk hesap kesim tarihi) ben de bisikletimi.
Ben şahsen amortisörlü olanı seçerdim. kilitleme sistemi de var nasılsa
ayrıca abartmamak koşulu ile offroad da takılabilirsin gibime geliyor.
iki bisiklet arasında ne kadar ağırlık farkı var bilmiyorum ve düz mantık mı düşünüyorum bilmiyorum ama bence 1-2 kg'yi dert etmemek lazım çünkü bazen 1 haftada bile insanın kilosu 2 kg artıp azalabiliyor.
benim yarın hangi bisikleti alacağımı sorarsan
salcano city sports 01(çok küçük bir ihtimal city wings 30 ikisi aynı şey sadece city wings 2015 modeli ve stokta olmama ihtimalinde yine beklemeyip city sports 01 alacağım).
 
Arkadaş gece 5 demek istemişti siz yanlış anlamışınız :).
 
Hayırlı olsun. Resim ve görüşlerini bekliyoruz.
(Eğer yaşın doğruysa, seni birkez daha tebrik ederim. Çok güzel bir seçim. Kaldırımlardan atlarım, hoplarım uçarım diye, 50 liralık amortisörlerle kendine eziyet çektiren genç arkadaşlarımıza örnek olursun umarım.)
 
Geri